ads

Ahad, 29 September 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


tiaranita terengganu berbakti <b>di seberang takir</b>

Posted: 16 Sep 2013 06:04 PM PDT

Semangat bersatu padu ahli Tiaranita Terengganu,ditonjolkan dalam gotong royong memasak  bersama-sama masyarakat Kampong Seberang Takir Pantai pada 14 September 2013. Kerjasama bersama masyarakat ini dilaksanakan dalam Program Gotong Royong 1TM & Pelancaran Program Sukarelawan TM yang di rasmikan oleh YB. Dato' Haji Ahmad Razif Abd Rahman, ADUN Seberang Takir , merangkap Pengerusi Jawatan Kuasa  Sains danTeknologi , Alam Sekitar,  Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Negeri, YBhg. Dato' Sri Dr.Halim Shafie, Pengerusi TM dan Haji Hamidun Ismail , Pengurus Besar Negeri TM Terengganu.
Lebih kurang 500 orang masyarakat kampung dan warga TM hadir di Program Gotong Royong 1TM yang diadakan serentak melibatkan warga TM seluruh negara. 
Semoga semangat bersatu padu ini akan berterusan, dan menjadi satu aktiviti dibawah Biro Sahsiah dan Intelektual di bawah kepimpinan Puan Hajah Siti Salwah Haji Ahmad , Presiden Tiaranita Cawangan Terengganu.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Mayat Pemuda Lemas <b>Di Besut</b> Ditemui - MyNewsHub

Posted: 12 Aug 2013 01:30 PM PDT


BESUT – Mayat Nik Mohd Azreen Nik Adnan yang lemas di Sungai Bukit Keluang dekat Kampung Raja di sini pada Ahad berjaya ditemui gerakan pasukan mencari kira-kira pukul 7.45 petang semalam.

Komander Operasi Mencari, Penolong Penguasa Bomba Hasmadi Jusoh berkata mayat Nik Mohd Azreen, 23, timbul dan terapung di permukaan air setelah pasukan mencari membuat beberapa pusingan bot di satu lokasi kira-kira 200 meter dari tempat mangsa dilaporkan hilang.

Beliau berkata mayat mangsa yang masih lengkap berpakaian segera dibawa ke Hospital Daerah Besut untuk dibedah siasat.

Nik Mohd Azreen yang tinggal di Taman Subang Perdana, Shah Alam pulang bercuti raya di rumah neneknya di Kampung Pengkalan Nyireh sebelum pergi ke Sungai Bukit Keluang bersama seorang rakan kampungnya pada hari kejadian untuk melihat keindahan laut dan bukit-bukau di situ.

Difahamkan mangsa kemudiannya membuat keputusan menyeberang sungai berkenaan untuk melihat kawasan penyu bertelur tetapi tenggelam dan hilang beberapa minit selepas masuk ke dalam sungai manakala rakannya berjaya berenang ke seberang.

Mangsa dikatakan tiba di Besut dengan menaiki kereta bapa saudaranya Selasa lepas sehari sebelum ketibaan ibu bapa dan tiga adik perempuannya.

Sementara itu bapa mangsa Nik Adnan Nik Abdullah, 55, berkata keluarganya mengambil keputusan untuk mengebumikan jenazah anaknya itu di tanah perkuburan Islam Kampung Pengkalan Nyireh hari ini. – Bernama

Iklan Teks:

Anda mungkin juga meminati:


PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


AL kiSah <b>di Kuala Terengganu</b>, Bumbung masjid runtuh ~ relevan <b>...</b>

Posted: 29 Sep 2013 01:00 AM PDT

ORANG ramai melihat kejadian siling bumbung yang mengalami kerosakkan teruk. FOTO Imran Makhzan

KUALA TERENGGANU: Bumbung di bahagian ruang legar Masjid Tebauk, Bukit Tunggal, di sini runtuh kira-kira jam 4 pagi tadi.

Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan berlaku dan punca kejadian masih disiasat.

Menurut seorang jemaah, dia terkejut apabila mendapati siling masjid runtuh ketika ingin menunaikan solat Subuh kira-kira jam 5 pagi tadi.

Katanya, pihak pengurusan masjid terpaksa sembahyang dalam keadaan gelap kerana bimbang berlaku masalah berkaitan elektrik.

Masjid berharga RM5.6 juta dibina pada Januari lalu di bawah pengawasan Jabatan Kerja Raya.

Runtuhan bumbung masjid ini adalah yang kedua berlaku di negeri ini selepas Masjid Binjai Kertas, Telemong, Hulu Terengganu runtuh pada 20 Mei lalu.

Sumber myMetro

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


Rojak Satu !: [Gambar] Superbike VS Lembu <b>di Ajil</b>

Posted: 15 Jun 2013 07:01 PM PDT


Beberapa hari lepas berlaku kemalangan yang melibatkan beberapa kenderaan dan seekor lembu. Yang diketahui 3 buah motor superbike dianggap total lost dalam kemalangan ini. Kejadian berlaku di LPT2 berhampiran Ajil Terengganu. 3 buah superbike tersebut adalah BMW 1200RR , Hayabusa, dan Honda CBR.



---

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


Lawatan ke Mesramall dan Pantai <b>Kemasik</b> - SK Paya Bunga ONLine

Posted: 25 Aug 2013 09:44 PM PDT

22 Ogos 2013 - SK Paya Bunga telah mengadakan lawatan ke Kemaman, seramai 35 orang murid yang terdiri daripada murid tahun 4,5 dan 6 serta beberapa orang guru pengiring. Program ini yang diilhamkan oleh Puan Guru Besar di bawah Program Sekolah iaitu Santai Minda.Turut serta 5 orang guru ROSS mengambil kesempatan untuk mengikuti lawatan ini, kebetulan pada hari itu juga hari terakhir mereka yang telah seminggu berada di sekolah ini.
              Rombongan kami bertolak pada jam 8.30 pagi dengan menaiki bas sekolah menuju ke Kerteh, Kemaman dan tiba kira-kira pada jam 10.15 pagi. Murid-murid dibawa menuju ke tempat yang ditujui iaitu Mesra Mall untuk membeli belah dan bermain boling di sana. Kami juga tidak melepaskan peluang untuk pergi ke pantai Kemasik memandangkan Mesra Mall terletak berhampiran dengan pantai itu.Selepas selesai melawat tempat-tempat menarik di sana, kami bertolak pulang dan selamat tiba di SK Paya bunga kira-kira pada jam 6 petang.




13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 11:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jul 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ke Taman Tamaddun Islam <b>Pulau Wan Man</b> - Kendatipun sekadar <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2013 02:02 AM PDT

Sejak mula dibuka kepada orang ramai pada Februari 2008, aku tidak berkesempatan mengunjunginya. Namun pernah mengunjungi beberapa binaan lain berdekatan yang juga terletak di Pulau Wan Man Kuala Terengganu seperti Masjid Kristal dan Dewan Konvensyen. Keseluruhan projek bernilai RM249.3 bagi menjadikan Pulau Wan Man yang sebelumnya merupakan pulau yang dipenuhi pokok nipah itu telah menimbulkan pelbagai kontraversi sejak ianya mula dibina.

Kontraversi ini meliputi daripada isu pembaziran lantaran perbelanjanaan pembinaan sepatutunya digunakan untuk perkara lain yang lebih utama dan dimanfaati rakyat, perlantikan kontraktor luar, isu penduduk tempatan dipinggirkan dalam sub-kontrak pembinaan dan perasmian Masjid Kristal yang sepatutunya dilakukan oleh Sultan.Namun aku berkesempatan singgah dan masuk ke Taman Tamaddun Islam Pulau Wan Man pada 6 Jun 2013. Tiket masuk untuk dewasa RM20, termasuk baucer RM2 untuk membeli cenderahati di kedai cenderahati dan makanan di gerai makanan di luar Taman. Selain daripada tiket, kami diberikan buku passport dengan cop sebagai bukti lawatan dan tawaran istimewa untuk lawatan kedua dan ketiga. Buku tersebut juga mengandungi keterangan mengenai monumen yang terdapat dalam taman ini.

Taman Tamadun Islam ( TTI ) ini dikatakan merupakan taman tema bercirikan Islam yang pertama dan satu-satunya di dunia dari segi kesenian rekabentuk serta kebudayaan menerusi 21 buah monumen yang dibangunkan. Ianya menonjolkan keunggulan islam dalam pelbagai seni bina khususnya didalam pembuatan masjid.

Semua monumen yang dibangunkan didalam taman tema ini adalah mengikut skala 1:8 daripada saiz asal. Di sesetengah monumen terdapat pameran serta dewan tayangan video bagi memberi maklumat lanjut kepada pengunjung.Terdapat kemudahan seperti trem, basikal dan buggy sedia untuk disewa bagi memudahkan perjalanan dalam di taman ini. Tidak pasti berapa kadar sewaannya. Tapi aku memilih untuk berjalan kaki sahaja.Bermula dengan monumen masjid Masjid Xian dari China yang unik binaannya. Ini binaan yang menempatkan ruang solat atau sekadar menaranya sahaja ?Diikuti dengan monument berbentuk Masjid Negara Malaysia. Aku begitu impress. Macam betul-betul saja kalau ambik gambar dekat.Seterusnya Masjid Kuddus Mina dari Indonesia yang nampak tradisional atau klasik. Terasa macam ada masjid lama di Malaysia seakan-akan binaan ini. Masjid Sultan Omar Syarif dari Brunei mengingatkan aku kepada kunjungan ke sana. Cuma warnanya tidak seputih yang asal dan kubah emasnya tidak berwarna seperti emas berkilau.Apabila sampai ke monumen Taj Mahal dari India, baru aku perasan betapa kurangnya kerja penyelenggaraan dilakukan ke atas monument yang terdapat di sini. Cat yang sudah luntur dan warna keputihan Taj Mahal mulai pudar dan tidak nampak menarik apabila berada pada jarak dekat.Bagiku yang paling menakjubkan ialah Kubah As Sakhra dari Palestina. Daripada jauh sudah kelihatan keunikan kubah kuningnya.Masuk ke dalamnya, terasa macam real atau betul-betul. Corak dinding, tiang, tingkap dan silingnya sungguh menarik. Ini ditambah dengan replika batu tergantung yang terdapat ditengah-tengah binaan di bawah kubah.
Masjid Nabawi dan Masjidil Haram dari Arab Saudi agak mengecewakan sedikit, walaupun marmar binaan seperti real. Banyak bahagian yang sudah rosak serta pecah dan berdasarkan khemah yang dipasang, berkemungkinan juga kerja pembaikpulih sedang dan telah lama dilakukan.Agaknya kalau dibesarkan sedikit skala, boleh pengunjung merasai nak tawaf dan saie. Ruang pameran Masjidil Haram di bahagian bawah juga ditutup Keunikan Masjid Al Hambra dari Spanyol nampak cantik dan jelas digambarkan dari monumen yang dihasilkan.Berikut adalah beberapa monument lain yang menghiasi TTI.
Melihat kepada beberapa bentuk monumen yang juga merujuk kepada binaan sebenar di negara masing-masing, timbul persoalan. Apakah binaan tersebut yang bercirikan senibina Islam ataupun ciri rekabentuk bangsa atau negara berkenaan yang diapplykan kepada bangunan yang dihungkaitkan dengan kegunaan umat Islam khususnya untuk beribadah ?Apa yang perlu dilakukan oleh pengurusan TTI ini menyelenggara dan memastikan monumen dalam keadaan baik, cat tidak lusuh, dinding binaan tidak menggelupas serta warnanya tidak pudar. Apakah sengaja dibiarkan bagi melambangkan begitu juga binaan yang sebenar di negera-negara berkenaan ?Di akhir lawatan kami singgah di kedai cenderahati bagi membeli tanda kenangan berkunjung ke di taman tema dan terus keluar daripada kompleks TTI menuju ke bazaar makanan.

Mohd Rosly Abd Jalil: Percutian Ke Terengganu Darul Iman 2009

Posted: 29 Jul 2013 11:44 AM PDT

Ini gambar hero-hero aku berada di Pantai Batu Buruk,Kuala Terengganu...Nasib baik laut kat sini ombak dia tinggi-tinggi,kalau tidak memang confirm diorang ni terjun kat laut..Percutian sekeluarga ini adalah pada 25.1.2009...Biasalah,sesekali kena bercuti bersama keluarga sambil dapat release tension..Oh ya!di Terengganu akan tak risau sangat sebab kalau hotel penuh,aku akan menginap di rumah abang aku di Wakaf Tapai....so,kos hotel dapat dijimatkan..boleh ler orang rumah shopping sakan kat Pasar Kedai Payang....

Aku sekeluarga sempat gak melawat Pusat Tamadun Islam di Pulau Wan Man,Kuala Terengganu..tempat menarik dan ramai pengunjung datang dan secara kebetulan musim cuti..

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2013 11:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 11:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 11:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Pemikir: Antara MASJID Tercantik <b>Di</b> MALAYSIA (5 Gambar)

Posted: 19 Feb 2013 05:52 AM PST

Masjid Kristal , Kuala Terengganu
Terletak dalam kawasan pelancongan Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man, Terengganu.
Dibuka pada 08 februari 2008 , dibina daripada kaca dan keluli, masjid pintar pertama di Malaysia dan mempunyai keluasan 2,146 meter persegi. Masjid ini boleh memuatkan 700 jemaah pada satu-satu masa dan dilengkapi dengan prasarana teknologi maklumat dan liputan WiFi yang membolehkan pengunjung menggunakan kemudahan akses internet bagi membaca al-Quran elektronik.
Masjid Bandaraya Kota Kinabalu
Terletak di Bandar Kota Kinabalu dan dibuka dengan rasminya pada tanggal 2 Februari 2000 berikutan pengisytiharaan Kota Kinabalu sebagai sebuah bandar raya.
Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Masjid Wilayah Persekutuan ini dibina di antara tahun 1997 dan tahun 2001. Masjid ini terletak di tanah berukuran 33 ekar bersebelahan dengan Kompleks Pejabat Kerajaan di Jalan Duta dan boleh memuatkan seramai 17,000 jemaah dalam satu masa.
Pembinaan masjid ini bermula pada 1997 dan disiapkan dua tahun kemudian pada 1999. Masjid ini terletak bersebelahan dengan Perdana Putra, pejabat Perdana Menteri Malaysia dan bersebelahan dengan Tasik Putrajaya.
Masjid Ubudiah , Kuala Kangsar , perak.
Masjid Ubudiah ialah sebuah masjid di Bukit Chandan, Kuala Kangsar, Perak yang dianggap salah satu masjid terindah di Malaysia . Masjid Ubudiah dirasmikan pembukaannya oleh Sultan Jalil Karamatullah Shah pada tahun1917. Masjid ini telah siap dibina dan dibuka dengan rasminya oleh Sultan Abdul Jalil Karamatullah Shah (1916-1918.), Sultan yang ke-29, pada tahun 1917.
Gambar-gambar ni aku cari kat gugel dan sejarahnya dari wikipedia . Dalam 5 Masjid ni , Masjid Kristal dan Masjid Putra je yang aku dah pegi . Pemandangan di kedua Masjid ni sangat indah kalau waktu senja :) Indah sangat :) kan ..

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jan 2013 11:56 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kristal Yang Indah <b>di Pulau Wan Man</b> - terengganu yang kukenali

Posted: 29 Sep 2010 06:53 AM PDT

Keunikan 76 – Kenali Masjid Kristal Terengganu (sambungan TTI)
Masjid yang terkenal di negeri Terengganu ini terletak di Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.  Mercu tanda yang menjadi ikon bagi Taman Tamadun Islam (TTI) ini diperbuat daripada kristal kaca dan keluli menjadikannya unit dan istimewa.
Ia dibuka secara rasminya oleh Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 8 Februari 2008.
Bandar Kuala Terengganu yang diisytiharkan sebagai bandaraya pada 1 Januari sebelum itu diserikan lagi dengan perasmian Masjid ini.  Keindahannya telah menarik perhatian pelancong tempatan dan luar negara untuk datang ke negeri Terengganu, Malaysia ini.
Masjid yang mempunyai keluasan 2,146 meter persegi boleh memuatkan 700 jemaah pada satu-satu masa ini merupakan masjid pintar pertama di Malaysia.  Ia dilengkapi dengan kemudahan untuk mengakses internet dengan liputan WIFI bagi membolehkan pembacaan al Quran elektronik.
Masjid yang cantik di bahagian luar dan dalam ini mempunyai kombinasi warna yang harmoni iaitu putih dengan warna kristal keemasan disulami permaidani merah lembut menutupi bahagian lantainya.
Tidak dapat hendak digambarkan dengan jelas hanya dengan kata-kata dan tulisan, melainkan anda datang ke sini dan melihat sendiri apa yang penulis ingin gambarkan. 
Foto-foto yang sempat dirakamkan ini mungkin boleh menterjemahkan sedikit sebanyak apa yang penulis ingin katakan.  Mari kita lihat……………..
Pelajar SMAASZA (anak didik) bergambar di hadapan Masjid Kristal
Info Penting
Cara untuk datang ke sini
- Bas Cas Ligas (Bas Bandar) yang berlepas dari Taman Shahbandar
Kuala Terengganu setiap hari
seawal jam 6 pagi hingga 10 malam.
- Teksi bagi yang datang dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud atau
Stesyen Teksi di Kuala Terengganu
- Bot Penambang yang bertolak dari Jeti Shahbandar Kuala Terengganu
 Untuk Pertanyaan boleh hubungi
TTI Management Sdn. Bhd
Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man,
Losong Panglima Perang, 21000 Kuala Terengganu, Malaysia
Tel : 609 6278888    Fax : 609 6309020
Web : www.tti.com.my

CUTI-CUTI KE PULAU WAN MAN
BAWA KELUARGA MELIHAT KEINDAHAN SENIBINA
MASJID KRISTAL 

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Orang Minyak Ditangkap <b>Di Kuala Berang</b> Terengganu...

Posted: 27 Sep 2013 10:11 AM PDT



Seorang lelaki dipercayai ada hubung kait dengan kes serangan 'orang minyak' yang berlaku di sekitar Bukit Payung dan Padang Midin, Kuala Terengganu diberkas di persimpangan jalan Kampung Machang Lada, di sini, semalam. 

Lelaki berusia 42 tahun disyaki kurang siuman itu ditahan sekumpulan ahli Rakan Muda (Crime Awareness Team) selepas didapati berkeliaran dalam keadaan separuh bogel di persimpangan jalan berkenaan. 

Sebelum diberkas kira-kira jam 2.45 pagi, ahli Rakan Muda terbabit diketuai jurulatihnya, Mohd Sukri Embong, 45, terserempak dengan lelaki berkenaan ketika membuat rondaan.-f/bk

UMNO jawab,itu persepsi semata2.Cuma 5% rakyat Malaysia yang terlibat dengan rasuah. 
5% itu terdiri daripada pemimpin dan penyangak2 UMNO...

Malaysia antara negara tertinggi amal rasuah, menurut kajian...
Malaysia disenaraikan sebagai salah sebuah negara yang kerap mengamalkan rasuah dan mengambil jalan pintas bagi mencapai sesuatu sasaran sewaktu dalam kegawatan ekonomi, kata satu kajian baru-baru ini.

Kajian yang dibuat Ernst & Young itu sekali gus menunjukkan Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (Pemandu) kerajaan gagal dalam peranannya mentransformasikan bidang ekonomi.

Malaysia dan China berada pada paras teratas dalam skala rasuah menurut penemuan terbaru Laporan Kajian Penipuan Asia Pasifik 2013. Kajian itu dijalankan kepada 681 eksekutif di China, Singapura, Australia, New Zealand, Indonesia, Vietnam, Malaysia dan Korea Selatan.


Separuh daripada eksekutif itu berpendapat China, Indonesia, Malaysia dan Vietnam paling banyak terlibat dalam rasuah.

Eksekutif yang terlibat dalam kajian ini mempunyai latar belakang  dalam sektor industri, perbankan, peruncitan dan sumber asli.

"Kegiatan penipuan mencatatkan peningkatan dan hal ini tidak berkait di antara polisi ditetapkan dengan pematuhan polisi itu,"kata rakan pengurusan dalam laporan tersebut, Chris Fordham.

Kira-kira 39 peratus mendapati rasuah diamalkan secara meluas di Malaysia, dua kali ganda daripada purata Asia Pasifik iaitu sebanyak 21 peratus.


Malah, 29 peratus responden mendapati rasuah yang diamalkan di sini meningkat berikutan keadaan ekonomi yang semakin mendesak dan peningkatan dalam persaingan yang merupakan negara ketiga tertinggi dalam kajian itu.

Laporan itu mendapati sewaktu negara di Asia mengenengahkan polisi anti rasuahnya, pendekatan itu tidak dilaksanakan dengan berkesan.

Kira-kira 40 peratus responden mendedahkan syarikat mereka mempunyai etika anti rasuah dan 35 peratus lagi mengesahkan pegawai atasan mereka menyatakan komitmen terhadap polisi tersebut.


"Kajian juga mendapati risiko rasuah meningkat dalam pasaran negara membangun disebabkan kawalan persekitaran lemah dalam pelaksanaan polisi yang berbeza dengan kerangka kerja pematuhan global," katanya.

Kajian berkenaan turut menunjukkan empat peratus responden bersetuju atau sangat bersetuju di mana bukan sesuatu yang salah menawarkan ganjaran wang dalam perniagaan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak (gambar) membentangkan enam Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang salah satunya mengurangkan amalan rasuah.-malaysian insider


DAP's Sunday elections are on as court throws out suit...

DAP will hold the re-election of its central executive committee (CEC) on Sunday, with the High Court in Kuala Lumpur today allowing the party's application to strike out a suit challenging the election.

NONEJudge Rosnaini Saub ruled that the court has no jurisdiction to challenge the party's decision in made in compliance with the party constitution, and thus the application by DAO and its chairperson Karpal Singh was allowed. Costs of RM5,000 were also ordered.

Among party leaders present in the packed courtroom were its adviser Lim Kit Siang, secretary-general Lim Guan Eng and also saw DAP elected representatives.

Former DAP Ladang Paroi branch vice-chairperson David Dass, who was sacked by the party in July, had filed the suit challenging the CEC re-election.

In his suit, Dass stated that the party should inform members 10 weeks before holding party elections, and he had named Guan Eng and the DAP as defendants.

NONEKarpal Singh in the application to strike out Dass' suit argued that Section 18 of the Societies Act 1966 bars any party member from challenging decisions made by the party.

Justice Rosnaini ruled that Dass' claim as not sustainable and thus dismissed his suit simultaneously.

According to Section 18C of the Societies Act 1966, she said, decisions made by a political party on matters relating to its affairs shall be final and cannot be challenged.

She added that DAP can call a special congress for the purpose of electing a new CEC, as stated in the First Schedule of the party constitution.

However, Rosnaini said, it was up to the Registrar of Societies (ROS), not the court, to decide if a re-election was in compliance with ROS requirements.

Outside the courtroom, Karpal said he was relieved to have a sound decision from the court.

Meanwhile, DAP secretary-general Lim Guan Eng urged ROS director Abdul Rahman Othman to resign for not knowing the regulations well.

"He (Rahman) had once told the press that special congress was not allowed to called for a re-election, that only the national congress can.

"He is not qualified to hold the post," Lim lamented.-malaysiakini

Mahkamah benar DAP teruskan pemilihan CEC...

Melayu kena tipu hidup2 ...

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


NasnStory: Aku Rindu Hidupku <b>Di Negeri Terengganu</b>...

Posted: 17 Sep 2013 04:41 PM PDT

dalam aku syok2 dgr radio THR gegar kt internet nie.. rindu sgt aku kt negeri terengganu.. susah aku nak lupakan kenangan di sana.. asal je aku dgr radio THR gegar aku akan ingat aku dalam bas pak zawawi bas kontrak.. huuhuhu.... suasana nk pi kolej, aduh.. btl2 mengingatkan aku... hemmm... aku harap 2015 aku dpt pi sana.. cukup utk aku lepaskan kerinduan...
nie gambar masa nak balik dr kolej.. balik kolej naik van... tp pegi nak bas... hehehe.. rindunya aku...

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


Perbelanjaan polis <b>di Kuala Besut</b> RM8 juta — HarakahDaily

Posted: 25 Sep 2013 05:20 PM PDT

Perbelanjaan polis dalam pilihan raya kecil Kuala Besut baru-baru ini melebihi RM8 juta, Parlimen diberitahu hari ini.

Dalam jawapan bertulis kepada Anthony Loke Siew Fook (DAP-Seremban), Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, angka itu melibatkan 3,364 orang pegawai polis yang ditugaskan di situ.

Daripada RM8.36 juta itu, kira-kira RM5.7 juta diperuntukkan untuk sewaan khemah untuk kegunaan kerja pegawai-pegawai.

Bagaimanapun, Loke berkata, nisbah anggota polis berbanding penduduk juga tinggi, dengan seorang pegawai untuk setiap lima penduduk Kuala Besut.

Malaysiakini


 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved