ads

Jumaat, 28 Jun 2013

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


Ular Sawa Panjang Giler DiTangkap Semalam <b>Di Marang</b> | dinturtle <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2013 11:55 PM PDT

Semalam pasukan JPAM  berkejar ke Kampung Gondang, Marang Terengganu setelah menerima panggilan dari penduduk kampung akan kehadiran seekor ular dikawasan kampung.

Mereka telah berjaya menangkap ular sawa batik tersebut dan setelah diukur, didapati ia merupakan satu rekod ular terpanjang pernah ditangkap di Terengganu iaitu sepanjang 7 meter ! Beratnya pula lebihkurang 250 kg !

Difahamkan Ular tersebut akan diserahkan kepada pihak Perhilitan Negeri untuk tindakan selanjutnya.

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


6 Mac 13 : Pangkalan Udara <b>Gong Kedak</b> Mendoakan Keselamatan <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2013 07:31 AM PST

Pangkalan Udara Gong Kedak Mendoakan Keselamatan Anggota Di Lahad Datu  Pangkalan Udara Gong Kedak Mendoakan Keselamatan Anggota Di Lahad Datu

GONG KEDAK, 6 Mac 13 – Satu Majlis Tahlil dan Solat Hajat peringkat Pangkalan Udara Gong Kedak telah diadakan berikutan tercetusnya pergolakan di Lahad Datu dan Sempoerna, Sabah. Majlis ini juga bertujuan untuk memohon restu agar Ops Serkap yang sedang dijalankan oleh anggota Pangkalan Udara Gong Kedak serta anggota ATM yang lain di lokasi tersebut berjalan dengan lancar dan selamat. Majlis telah dihadiri oleh hampir kesemua warga pangkalan.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Analisis: Pertembungan getir <b>di</b> Kuala <b>Besut</b> - Utusan Online

Posted: 26 Jun 2013 10:29 PM PDT

Oleh WAN ZULKIFLI WAN YAACOB

KUALA TERENGGANU - Penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut pastinya bakal merasai suasana sambutan Aidilfitri lebih awal atau lebih panjang tahun ini, jika pilihan raya kecil (PRK) diadakan dalam bulan Ramadan atau Syawal.

Kerusi DUN berkenaan ditakdirkan kosong semula hanya selepas lebih sebulan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berlalu apabila penyandangnya, Dr. A Rahman Mokhtar,55, meninggal dunia pagi semalam dan PRK akan diadakan dalam temph 60 hari.

Seminggu sebelum meninggal, Allahyarham yang begitu disenangi penduduk masih meneruskan tugasan akhirnya dengan menyertai sidang Dewan Undangan Negeri biarpun menyedari kesihatannya sudah cukup kritikal ketika itu namun disembunyi kepada umum.

Malah beliau masih ingin mencari kesempatan akhir untuk menemui rakyat di kawasannya dalam satu majlis meraikan kemenangan Barisan Nasional ketika sepatutnya sudah menerima rawatan rapi di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini dengan pengawasan penuh oleh pakar.

Sudah menjadi resam agak 'kejam' dalam politik apabila saat seorang wakil rakyat tenat dan disusuli kematian, soal PRK akan lebih diperkatakan umum.

Pemergian Allahyarham yang memaksa berlakunya PRK pertama selepas PRU-13, merancak permainan politik dengan gendangan yang terus bergema dan tidak berkesudahan di negara ini selepas pilihan raya umum apabila terus diheret berpanjangan oleh pembangkang yang merasa mereka berhak menang.

Sama ada anda berasa cukup jelak, cuak dengan sinario permainan para pemimpin politik yang berterusan mengejar kuasa kini yang mencetuskann fenomena jauh lebih membimbangkan berbanding jerebu, anda terpaksa menerima keadaan ini.

DUN Kuala Besut meliputi kawasan lingkaran pantai dan pulau.

Allahyarham anak Pulau Perhentian dan mengakhiri hayatnya sebagai pemimpin di kawasan tanah besar dan pulau yang mempunyai tautan kuat dengan kehidupannya selama dua penggal.

Jika disorot seimbas lalu, sememangnya Kuala Besut boleh dianggap kawasan kubu UMNO dengan rekod pencapaian PRU 2004 memperlihatkan ia menguasai 60 peratus undi manakala 61 peratus pada 2008 dan 58 peratus dalam PRU 2013.

Penguasaan UMNO ternyata kekal pada tahap seimbang sepanjang tiga penggal PRU di kawasan yang pengundi Melayunya mencecah hampir 99 peratus namun semua itu bersandarkan perjalanan

PRU-13 dan sebahagian rekod khidmat Allahyarham

Kuala Besut di kawasan tradisional Melayu dilihatkan sebagai salah satu medan pertembungan sebenar antara dua parti, UMNO dan Pas untuk menentukan pengaruh di kalangan kaum yang diwakili, bukannya Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.

PRK kali ini cukup besar maknanya bagi kedua-dua parti di negeri ini walaupun tidak merubah apa-apa di peringkat negara dan dibayangkan menjadi cukup getir kerana bakal menentukan masa depan kerajaan BN di negeri ini yang cuma kekal berkuasa selepas PRU dengan kelebihan dua kerusi.

UMNO mesti mengekalkan kelebihan itu untuk memastikan kerajaan tidak goyah dan dalam keadaan tidak menentu kerana jika kedudukan kerusi seimbang 16-16, buat pertama kalinya kedudukan DUN akan tergantung tanpa sokongan majoriti.

Ini pula kesempatan paling berharga buat Pas yang masih ghairah mengimpikan untuk kembali berkuasa setelah disingkirkan rakyat setelah sepenggal diberi kepercayaan dan cuma memerlukan tambahan sekitar 8 peratus undi untuk memenangi majoriti mudah.

Parti itu juga telah mengemukakan petisyen bagi membantah keputusan bagi kerusi DUN Kuala Besut dan Kuala Berang yang memuncakkan lagi harapan mereka.

Kekosongan yang berlaku mempercepatkan semula peluang Pas untuk kembali berkuasa tanpa perlu menunggu sepenggal lagi kerana jika berupaya menguasai Kuala Besut, kemungkinan DUN boleh dibubarkan dan membuka ruang pilihan raya semula di peringkat negeri.

Ini bagaikan pertembungan antara hidup dan mati dengan kedua-dua belah pihak pastinya akan berhempas pulas dengan mengumpulkan kekuatan jentera parti dari seluruh negara untuk memastikan kemenangan.

PKR kali bukan sekadar suatu pertembungan yang mungkin melebarkan lagi perpecahan umat Islam dan Melayu malah menentukan nasib negeri dan rakyat Terengganu. - UTUSAN ONLINE

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 04:07 AM PST


Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh Di JaborKEMAMAN – Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).
Ketua Polis Daerah Kemaman Supt Che Suza Che Hitam ketika dihubungi Bernama berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.
"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.
Katanya dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.
Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah. – BERNAMA

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Program Survival Laut dan Penghayatan Warisan Edisi Media <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 30 May 2013 07:36 PM PDT

 

Salam.

 

Kepada anda diluar sana yang belum baca lagi part satu entri ini sila baca dulu ok. Hari ke-2 kami di Pulau Bidong sangat ohsem. Ada aktiviti memancing di laut dalam dan aktiviti jungle trekking dan lawatan ke tapak penempatan warga Vietnam yang pernah menetap di situ beberapa tahun lalu. Seriously aku baru tahu Pulau Bidong mempunyai sejarahnya yang tersendiri. Pulau Bidong pernah menjadi penempatan warga Vietnam.Sampai sekarang ada lagi peninggalan mereka macam kubur, tapak bangunan dan patung.

 

kaki pancing

Aku nak tahu tak masa aktiviti memancing tu aku mabuk laut. haha gelakkan diri sendiri. Sah-sah la ikan pun tak dapat. Firstime aku join aktiviti macamnie beb. Mula-mula memang ilek-ilek lagi memancing dengan seronok sekali. Then mula la aku rasa pening dan loya. Nak muntah pun ada. Aku bagi pancing aku dekat orang lain. Aku baring terus atas kapal. kahkah. =p

 

Tengok gambar kat atas seronok Amir dapat ikan. Sekali dapat bukan seekor tapi dua ekor kau. Aku paling kagum dengan Aslina la sebab dia dapat ikan kemain banyak. Ada la dalam 5 ekor kalau tak salah kan Aslina ? Aku tak tahu la Aslina tu pakai umpan apa. Papepun, aktiviti memancing akan jadi lagi seronok kalau aku tak mabuk laut then dapat ikan 10 ekor. heh.

 

Lepas dapat ikan 15 ekor, masa memancing pun dah tamat. Kitorang dibawa ke melawat tapak peninggalan warga Vietnam yang pernah menetap di Pulau Bidong berpuluh-puluh tahun yang lepas. Masa tu aku belum lagi dilahirkan. Kau nak tahu cerita disebalik penempatan warga Vietnam nie kau tanya Amir. Story yang dia buat pasal Penempatan Vietnam masuk paper haritu. Kemain eksaited lagi dia.

 

Pulau Bidong

Hutan belakang kitorang itulah tapak penempatan warga Vietnam. Korang nampak tak mercu tanda tinggi belakang kitorang tu yang sebelah kanan ? Haa, itulah antara binaan diorang yang masih teguh sehingga sekarang. Aku ada bergambar dekat situ tapi Amir tak kasi pun gambar tu dekat aku. Biasalah aku pakai kamera ehsan orang je. Takde kamera sendiri. Kakak paling kanan dalam gambar diatas merupakan kakak angkat Aslina dan Amir. Cantik angat kakak angkat korang. aherher.

Pulau Bidong

 

Kalau korang nak tahu, pasir dekat gambar bawah nie halus gila. Semangat aku turun bawah semata-mata nak pergi sentuh pasir halus itu. Pantai dia pun sangat CANTIK. Air jernih bukan main lagi. ALLAHUAKHBAR !  Dapat snorkeling sini memang best nie. aha.

Pulau Bidong

Jungle trekking kat Pulau Bidong nie boleh tahan letih dia. Tempat kitorang berhenti masa jungle trekking yang ada pokok menjalar besar macam buai tu sangat unik. Aslina dengan Amir siap bergambar lagi situ. Tapi gambar tu takde. Sedeh kan. Semua gambar takde nak tunjuk dekat korang. Pasnie kalau nak pergi program wajib bawak kamera sendiri. =p

 

Pulau Bidong

Bersama geng media prima Kuala Lumpur dan Bernama Kuala Lumpur sebelum berangkat pulang ke jeti Marang. Korang sangat sporting. Kenal 2 hari pun dah boleh bergurau macam kenal 2 tahun tau. Siap janji nak belanja aku lagi tu kalau aku pergi Kuala Lumpur kan Raffi. Harap Raffi baca blog aku lol. Biasalah sporting. Nama pun orang media kan. =p

 

Harap tahun depan boleh join lagi program nie. Dengar kata setiap tahun diadakan program camnie dekat Pulau Bidong sana. Terima kasih urusetia program yang cantik kacak bergaya tu sebab incharge kitorang sepanjang program.

 

Aslina suka sangat dengan abang urusetia yang pakai t-shirt 7 dalam gambar bawah ini. Kan Aslina ? Haha. Tahniah buat Nik yang dah habis praktikal di Bernama. Semoga cepat-cepat dapat kerja. Panjang umur kita jumpa lagi.

Pulau Bidong

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


Buletin Online: Adun <b>Chukai</b>, Hanafiah Mat, Akan Terus Berada <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 09 May 2013 10:51 AM PDT

http://buletinonline.net/images/stories/aberita20/haji%20hanafiah%20mat.pngKUALA TERENGGANU - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chukai Haji Hanafiah Mat, yang mewakili PAS dan Pakatan Rakyat berikrar akan terus berada di lapangan memberikan khidmat dan bantuan kepada seluruh masyarakat, tanpa mengira bangsa, kaum dan latar belakang politik.

Beliau bekata, ia bukan 'retorik' kerana beliau telah pun berkhidmat sepenuhnya, sebelum dipilih sebagai Adun pada pilihanraya umum kali ke-13 Ahad lalu.

"saya akan berada di lapangan.......bersama-sama dengan rakyat.......waktu senang dan waktu susah, ini janji saya, kalau saya dapat memerintah .............pembangunan akan saya wujudkan di Kemaman kerana Kemaman merupakan pusat industri,

"tapi bila negeri Terengganu tidak diperintah (PAS dan Pakatan Rakyat) maka saya sentiasa berada dengan rakyat, sentiasa memberikan pertolongan, kebajikan kepada rakyat Chukai .....ini akan saya lakukakn dari masa ke semasa,"tegasnya.

Haji hanafiah berkata demikian ketika ditemui pihak media selepas Ceramah Sempena Majlis Kesyukuran yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan PAS Terengganu di Rusila, Marang pada Rabu malam, 8 Mei. [Lihat Video]
Katanya, khidmat beliau kepada seluruh warga Chukai, tidak kira samada kepada kaum Melayu, Cina atau India telah dilakukan oleh beliau sejak lima tahun yang lalu, sebaik beliau tidak menang dalam pilihanraya umum kali ke-12, tahun 2008.

"(sebaik diisytiharkan menang sehingga) kelmarin, saya telah turun dari kedai ke kedai, rumah ke rumah, bertemu dengan semua pengundi untuk bersamaa-sama meraikan kemenangan dan sentiasa berada di hati rakyat,

"bukan cakap sahaja......bukan retorik tapi perlaksanaan.....semua orang boleh lihat,"jelasnya.

Beliau berkata, beliau tidak akan melantik seorang pegawai khas bagi melaksanakan keja-kerja khidmat beliau kerana katanya, beliau sendiri akan turun bagi menyelesaikan sebarang masalah yang dihadapi oleh rakyat.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


50000 Berhimpun <b>Di</b> Blackout505 <b>Kuala</b> Ibai <b>Terengganu</b> Malam Tadi

Posted: 23 May 2013 05:33 PM PDT


Markas PAS Kuala Ibai, Kuala Terengganu,  dibanjiri puluhan ribu rakyat pelbagai bangsa tua dan muda yang berbaju hitam sempena Perhimpunan Black out "505" Peringkat Negeri Terengganu.

Selain DSAI, Timbalan Presiden PAS Tuan Hj Mohamad Sabu, Naib Presiden PAS, Dato' Hj Husam Musa, Pengerusi PKR Negeri Terengganu merangkap ADUN Bandar,YB Azan Ismail dan ADUN Batu Buruk YB Dr Syed Azman turut hadir. -omakkau

0 comments:

View Comments/Post a Comment

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


PANAS!! 3 Penjuru <b>di Kuala Besut</b>.. PKR sedia ketengah calonnya..

Posted: 27 Jun 2013 08:03 PM PDT


Kekosongan kerusi Dun Kuala Besut menarik perhatian parti politik di negeri ini termasuk PKR, apabila kepimpinan parti di peringkat negeri menyatakan kesediaan kemuka calon bertanding.

Kekosongan kerusi itu berikutan kematian penyandangnya, Dr A Rahman Mokhtar, menyaksikan Terengganu sekali lagi menjadi negeri pertama yang akan mengadakan pilihan raya kecil (PRK) selepas PRU13, 5 Mei lalu.

Pengerusi PKR Terengganu, Azan Ismail berkata, PKR mempunyai calon berpotensi untuk bertanding di kawasan tersebut yang sebelum ini ditandingi calon Pas, Napisah Ismail.

"Saya yakin Pas akan pertimbangkan calon daripada PKR. Bagi memperbaiki kedudukan di Terengganu, adalah baik Pas beri pertimbangan calon PKR di situ," katanya.

Dengan kelebihan dua kerusi diperoleh BN berbanding pembangkang pada PRU13 lalu, Azan tidak menolak keadaan itu akan menjadikan kedudukan BN agak genting.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menerima notis rasmi daripada Yang Dipertua Dun Terengganu, Mohd Zuber Embong, berhubung kekosongan kerusi itu.

BN dan PR masing-masing akan berhempas-pulas untuk menang di Dun Kuala Besut. Bagi BN, kekalahannya di Kuala Besut akan meletakkannya seri 16-16 dengan PR.

Selepas PRU13, BN menang 17 kerusi Dun, sementara PR mempunyai 15 kerusi. Azan berkata, perkara itu perlu segera agar urusan pentadbiran portfolio Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat negeri disandang Allahyarham Dr A Rahman tidak tertangguh.

"Urusan pentadbiran berkaitan portfolio akan tergendala. Jadi, kerajaan negeri dan SPR perlu ambil tindakan segera untuk selesaikan kerana kedudukan sekarang 16-15," katanya ~ SinarHarian

Hmmm.. bagus juga cadangan ni..

Kalau nak teruskan juga aku cadangkan semasa penamaan calon tu calon PKR gunakan AMK untuk menghalang calon PAS dari masuk kedewan untuk penamaan calon macam yang dilakukan oleh Ketua Pemuda PAS di Sungai Acheh hari tu..

Calon PKR datang lewat sikit masa hari penamaan calon tu.. dah tu wakil PKR yang ada dalam dewan tu pura-pura terkejutla bila calon PKR masuk ke dewan..
Lepas tu semasa tempoh berkempen gerakkan semua Wanita PKR untuk turun berkempen dari rumah kerumah sama macam yang dilakukan oleh Ketua Pemuda PAS di Sungai Acheh..

Semasa Wanita berkempen tu, Pengerusi Perhubungan Negeri duduk dalam kereta perhatikan mereka..

Billboard kempen buat besar-besar dah tu dirikan sebelah Billboad Barisan Nasional biar semua pengundi keliru.. ini pun belajar dari apa yang dilakukan oleh Ketua Pemuda PAS di Sungai Acheh juga..

Kalau Presiden larangpun redah saja larangan tu.. teruskan juga sebab gaji bagi ADUN ni leh dari RM4000.00.. banyak tu.. kalau takut nak redah, tak apa.. aku boleh tolong bercakap dengan Presiden..

Takkan kita langgar arahan Presiden tu dikira salah kot??.. Yusni Mat Piah boleh takkan kita tak boleh?

Jika semua tindakan di atas dianggap bertentangan dengan semangat setiakawan dalam Pakatan Rakyat mengapa hingga kini PAS Pulau Pinang masih tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Ketua Pemuda nya si Yusni Mat Piah????

Kalau dah lupa apa mamat tu dah buat di Sungai Acheh sila baca di SINI dan berapa harganya lihat di SINI

Analisis: Pertembungan getir <b>di Kuala Besut</b> - Utusan Online

Posted: 26 Jun 2013 10:29 PM PDT

Oleh WAN ZULKIFLI WAN YAACOB

KUALA TERENGGANU - Penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut pastinya bakal merasai suasana sambutan Aidilfitri lebih awal atau lebih panjang tahun ini, jika pilihan raya kecil (PRK) diadakan dalam bulan Ramadan atau Syawal.

Kerusi DUN berkenaan ditakdirkan kosong semula hanya selepas lebih sebulan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berlalu apabila penyandangnya, Dr. A Rahman Mokhtar,55, meninggal dunia pagi semalam dan PRK akan diadakan dalam temph 60 hari.

Seminggu sebelum meninggal, Allahyarham yang begitu disenangi penduduk masih meneruskan tugasan akhirnya dengan menyertai sidang Dewan Undangan Negeri biarpun menyedari kesihatannya sudah cukup kritikal ketika itu namun disembunyi kepada umum.

Malah beliau masih ingin mencari kesempatan akhir untuk menemui rakyat di kawasannya dalam satu majlis meraikan kemenangan Barisan Nasional ketika sepatutnya sudah menerima rawatan rapi di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini dengan pengawasan penuh oleh pakar.

Sudah menjadi resam agak 'kejam' dalam politik apabila saat seorang wakil rakyat tenat dan disusuli kematian, soal PRK akan lebih diperkatakan umum.

Pemergian Allahyarham yang memaksa berlakunya PRK pertama selepas PRU-13, merancak permainan politik dengan gendangan yang terus bergema dan tidak berkesudahan di negara ini selepas pilihan raya umum apabila terus diheret berpanjangan oleh pembangkang yang merasa mereka berhak menang.

Sama ada anda berasa cukup jelak, cuak dengan sinario permainan para pemimpin politik yang berterusan mengejar kuasa kini yang mencetuskann fenomena jauh lebih membimbangkan berbanding jerebu, anda terpaksa menerima keadaan ini.

DUN Kuala Besut meliputi kawasan lingkaran pantai dan pulau.

Allahyarham anak Pulau Perhentian dan mengakhiri hayatnya sebagai pemimpin di kawasan tanah besar dan pulau yang mempunyai tautan kuat dengan kehidupannya selama dua penggal.

Jika disorot seimbas lalu, sememangnya Kuala Besut boleh dianggap kawasan kubu UMNO dengan rekod pencapaian PRU 2004 memperlihatkan ia menguasai 60 peratus undi manakala 61 peratus pada 2008 dan 58 peratus dalam PRU 2013.

Penguasaan UMNO ternyata kekal pada tahap seimbang sepanjang tiga penggal PRU di kawasan yang pengundi Melayunya mencecah hampir 99 peratus namun semua itu bersandarkan perjalanan

PRU-13 dan sebahagian rekod khidmat Allahyarham

Kuala Besut di kawasan tradisional Melayu dilihatkan sebagai salah satu medan pertembungan sebenar antara dua parti, UMNO dan Pas untuk menentukan pengaruh di kalangan kaum yang diwakili, bukannya Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.

PRK kali ini cukup besar maknanya bagi kedua-dua parti di negeri ini walaupun tidak merubah apa-apa di peringkat negara dan dibayangkan menjadi cukup getir kerana bakal menentukan masa depan kerajaan BN di negeri ini yang cuma kekal berkuasa selepas PRU dengan kelebihan dua kerusi.

UMNO mesti mengekalkan kelebihan itu untuk memastikan kerajaan tidak goyah dan dalam keadaan tidak menentu kerana jika kedudukan kerusi seimbang 16-16, buat pertama kalinya kedudukan DUN akan tergantung tanpa sokongan majoriti.

Ini pula kesempatan paling berharga buat Pas yang masih ghairah mengimpikan untuk kembali berkuasa setelah disingkirkan rakyat setelah sepenggal diberi kepercayaan dan cuma memerlukan tambahan sekitar 8 peratus undi untuk memenangi majoriti mudah.

Parti itu juga telah mengemukakan petisyen bagi membantah keputusan bagi kerusi DUN Kuala Besut dan Kuala Berang yang memuncakkan lagi harapan mereka.

Kekosongan yang berlaku mempercepatkan semula peluang Pas untuk kembali berkuasa tanpa perlu menunggu sepenggal lagi kerana jika berupaya menguasai Kuala Besut, kemungkinan DUN boleh dibubarkan dan membuka ruang pilihan raya semula di peringkat negeri.

Ini bagaikan pertembungan antara hidup dan mati dengan kedua-dua belah pihak pastinya akan berhempas pulas dengan mengumpulkan kekuatan jentera parti dari seluruh negara untuk memastikan kemenangan.

PKR kali bukan sekadar suatu pertembungan yang mungkin melebarkan lagi perpecahan umat Islam dan Melayu malah menentukan nasib negeri dan rakyat Terengganu. - UTUSAN ONLINE

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved