ads

Jumaat, 2 September 2011

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


YB Ahmad Razif Blog&#39;s: Majlis Berbuka Puasa DUN <b>Seberang Takir</b>

Posted: 22 Aug 2011 04:34 PM PDT







Pada 21 Ogos 2011 yang lalu, telah diadakan Majlis Berbuka Puasa dan Penyampaian Sumbangan Kepada Anak-Anak Yatim Peringkat DUN Seberang Takir 2011 bertempat di Padang Bola Kg. Baru, Seberang Takir.

Program Dana Bakti Remaja DUN <b>Seberang</b> <b>...</b> - YB Ahmad Razif Blog

Posted: 24 Aug 2011 05:50 PM PDT







13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Bicara Hatiku...: kerja kebajikan <b>di PAKA</b>, trg

Posted: 01 Jul 2011 05:55 AM PDT




salam hai kwn3...

pada tanggal 30.6 hari khmis..ktorg k rumah en rosdin utk bt kerja kebajikan. seperti biasa, rumah y benar2 terpilih dan layak akan diberi sumbangan..
seperti mknn harian, klgkapan rumah,membina tandas baru dan bilik air, dan mmbt tngga.
alhamdulillah dengan kerjasama bersama rakan2 yang sgup meluangkan masa kerja kbajikan selesai sblm matahari terpacak ats kepala..

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Yok Rempitan ...: LPT 2 -Bukit Besi- Ajil kini dibuka...

Posted: 02 Sep 2011 03:49 AM PDT


Fuh lega...tak lebih 20 minit  kini boleh sampai Ajil...maksud aku dari hentian rehat simpang Bukit Besi. Dulu ikut jalan persekutuan paling kurang 45 minit nak sampai sana, walaupun jarak tak melebihi 50km..Siapa yang biasa lalu laluan itu pasti tahu dimana tempat yang aku maksudkan. Kalau dulu disimpang tiga ini kalau nak ke Ajil akan ambik kiri, tapi kini belok kanan dan dalam 200 meter akan jumpa jalan susur  ke lebuhraya baru..

Dulu kalau balik ke KT bermula dari simpang tiga Bukit Besi ke simpang tiga Ajil aku rasa  laluan paling  menyampah..sebab..? rasa tak sampai-sampai ..! batu tanda tunjuk jarak ke KT tak pun jauh mana, lebih kurang 78km saja..tapi dia punya rasa jauhh ..pergh boring betul ..! perasaan ini wujud barangkali fizikal dan mental dah penat setelah lebih 6 jam di atas jalan raya...

Berbanding ikut laluan pantai Kemaman-Dungun- KT, aku lebih suka lalu lalauan Jerangau- Jabor. Walaupun jalan tak berapa elok tapi tak banyak berhenti-henti dek kerana banyak sangat gangguan lampu isyarat..Dulu orang takut guna laluan ini sebab sunyi tapi kini tidak lagi..Penempatan baru pun dah banyak disepanjang kiri kanan jalan.

Bila dah dibuka keseluruhan lebuhraya nanti dari Kuantan ke KT mungkin laluan lama ini akan sunyi semula...Kalau dah di buka nanti nak ke Pantai Timur mudah la ..4-5 jam dah boleh sampai KT dari tol Gombak..duit saja la kena sedia untuk bayar tol..tapi kalau tak silap aku sepatutnya laluan selepas Jabor tak dikenakan tol atau kalau dikenakan juga kami harap tak mahal lah ..seingat aku pembinaan lebuhraya dilaluan ini bukan di bina oleh pihak konsesi sebagaimana perancangan asal tapi dibina dibawah kendalian   JKR..itu sebab sepatutnya tol tiada...

Sebab tu kalau korang perasaan lebuhraya yang baru saja di buka tu macam dah lama siap tapi  tol plaza baru saja bermula pembinaannya...Macam baru buat keputusan U saja...! Wallahualam..

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved