ads

Selasa, 30 Oktober 2012

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


T E G A N U K I TA: Presiden Pas perlu ditumbangkan <b>di Marang</b>

Posted: 23 Sep 2012 10:52 PM PDT

Oleh: Aida Abd Rahman

Presiden Pas, Dato' Seri Abdul Hadi Awang selaku ketua pembangkang di parlimen perlu ditumbangkan terlebih dahulu sebelum `mencantas' pengikut-pengikut bawahan beliau.

Senator Dato' Abdul Rahman Bakar, berkata apabila kepala `hancur', pasti ekor hilang arah dan tidak boleh berjalan dengan betul.

 "Ketua seperti Abdul Hadi perlu ditewaskan memandangkan dia Presiden Pas. Kalau Abdul Hadi kalah bererti kepala macam sudah hancur. Tiada kepala, tidak boleh berjalan . Kita bukan kerat ekor (dahulu), bukan kerat badan, cantas kepala terus.

 "Jadi, di Marang merupakan satu tempat, satu Parlimen yang amat penting menjadi penghulu segala Parlimen di Malaysia kerana ketua Pas ada di sini (Marang)," katanya kepada Teganukita, baru-baru ini.


Dato' Abdul Rahman yang pernah digelar `giant killer' berkata, calon BN perlu mengalahkan Abdul Hadi demi menyelamatkan bukan sahaja Parlimen dan negeri, bahkan negara daripada jatuh ke tangan pemimpin yang berpengaruh dalam Pakatan Rakyat itu.

 Katanya, apabila di peringkat negara tiada presiden (Pas), secara automatik dalam Dewan Rakyat juga tiada lagi suara pembangkang. Bagaimanapun, calon BN yang boleh menumpaskan pemimpin pembangkang yang berpengaruh itu perlulah memiliki kredibiliti dan pemilihannya dapat memberi impak positif kepada pengundi.

 "Dengan tumbangnya Abdul Hadi, membolehkan tiga lokaliti utama, Marang, Terengganu dan juga Malaysia dapat diselamatkan.

 "Jadi, kita harap pihak-pihak berkenaan betul-betul fokus di Marang. Saya kira kalau BN Marang boleh menang, boleh menaikkan lagi moral dan imej BN di Terengganum malah akan menghakiskan pengaruh Pas di negara ini," katanya.

 Beliau juga menganggap kemenangan calon BN menumbangkan Abdul Hadi tidak sama dengan kemenangan BN di 10 kerusi Parlimen lain.

Katanya, kemenangan BN di Parlimen Marang sesuatu yang sangat penting dan istimewa berikutan menjadi kubu utama Pas di negara ini.

 "Jadi, kena pilih calon yang betul-betul layak, yang betul-betul ada rekod, yang betul-betul rakyat terima, yang betul-betul boleh menang. Pilihan calon jangan ikut emosi, jangan ikut suka tidak suka, jangan ikut individu, tapi ikut suara rakyat. Kena pilih hati-hati. Perlu menanyakan semua orang Marang. Buat bancian perlu melibatkan ramai pengundi, mungkin 5,000- 6,000 orang dan jangan hanya merujuk kepada sepuluh orang sahaja (contohnya) sebelum membuat kesimpulan," katanya.

 Dalam pada itu, beliau berpendapat Parlimen Marang perlu diberi peluang sekurang-kurangnya kepada dua muka baru, selain selebihnya mengekalkan pemimpin lama.

 

13 di paka - Google Blog Search

2 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


FREE-NI (IKLAN PERCUMA): PUSAT TUISYEN MABAT <b>DI PAKA</b>

Posted: 30 Oct 2012 05:41 AM PDT

Nama: Adzmir Juhari
Email: Adzmirjoe@gmail.com
Website:
Tajuk: PUSAT TUISYEN MABAT DI PAKA
Iklan: Saya menyediakan khidmat Tuisyen di kawasan Paka untuk UPSR.
- Subjek yang di ajar bagi UPSR (Tahun 4,5,6)(B.Melayu,B.Inggeris,Matematik,Sains).
- Yuran RM 25 Bagi Setiap Subjek.
- 8 p.m to 10 p.m (4 Kali Seminggu)
- Kelas diadakan pada hari Ahad, Isnin, Selasa dan Rabu Sahaja.

Saya mempunyai pengalaman dalam bidang tuisyen selama 3 tahun di Selangor dan Kuala Terengganu. Sekarang bekerja di syarikat Kejuruteraan di Kerteh dan mengajar Tuisyen di Kuala Terengganu pada Hujung minggu untuk subjek B.inggeris.
Sekiranya berminat sila call Cikgu Amir di 014-2940765 untuk tempahan tempat. Tempat adalah terhad kerana sesi pelajaran
dilakukan dalam kumpulan yang kecil.
-Keutamaan tempat adalah bagi pelajar Tahun 6
Ip Pengirim: 175.145.234.108

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Besut</b> Oktober 2012

Posted: 03 Oct 2012 09:04 AM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia Rakyat Negeri Terengganu yang
berkelayakan bagi memohon jawatan berikut:-

1. Pembantu Penguatkuasa
2. Pembantu Tadbir
3. Penghantar Notis
4. Pemandu Kenderaan

Setiap permohonan hendaklah menggunakan Borang MDB –PS-JKP-04-R1 dengan harga RM1.00
yang boleh didapati di Kaunter Jabatan Perbendaharaan, Majlis Daerah Besut atau menghantar sampul surat berukuran 22 x 35 cm yang bersetem, beralamat sendiri dan wang pos bernilai RM1.00 atas nama Yang Dipertua, Majlis Daerah Besut ataupun boleh juga melayari laman sesawang Majlis Daerah Besut di http://www.mdbesut.gov.my.

Borang yang telah lengkap diisi hendaklah dikemukakan kepada:-

Yang Dipertua
Majlis Daerah Besut
Kampung Raja , 22200 Besut
Terengganu
(u.p: Bahagian Pengurusan Sumber Manusia)

Tarikh Tutup: 15 Oktober 2012

Maklumat lanjut jawatan sila klik sini

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Pembantu Jualan Lemas Ketika Berkelah <b>Di Hulu Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2012 02:21 AM PDT

HULU TERENGGANU: Hasrat seorang pembantu jualan untuk menghabiskan cuti bersama keluarganya tidak kesampaian apabila mati lemas ketika berkelah di Sungai Perkelahan Belukar Bukit, di sini petang Ahad.

Nurfar Ain Mohd Nor, 19, yang berasal dari Kampung Kubang Kura, Kuala Terengganu lemas kira-kira pukul 4 petang ketika sedang mandi bersama lapan lagi anggota keluarga yang lain.

Bapa Nurfar Ain, Mohd Nor Mamat, 56, berkata 16 anggota keluarganya pergi berkelah berikutan anaknya itu yang bekerja di Johor pulang bercuti.

Menceritakan detik cemas itu, katanya tiba-tiba dia terdengar jeritan daripada Nurfar Ain dan seorang lagi anak perempuannya yang berumur 15 tahun dan seorang daripada cucu lelakinya yang terkapai-kapai meminta tlong.

"Saya tergamam dan bingung sekejap tidak mampu berbuat apa-apa kerana saya tidak tahu berenang. Namun saya gagahkan diri diri terjun ke sungai dengan menyelamat salah seorang mereka namun saya tidak sempat menyelamatkan Nurfar (Ain)," katanya yang kemudian turut dibantu menantu lelakinya, ketika ditemui di tempat kejadian.

Cucunya pula diselamatkan orang kampung yang berada di situ, katanya.

Mayat Nurfar Ain ditemui penduduk kampung kira-kira 5.33 petang semalam dan dihantar ke Hospital Daerah Hulu Terengganu untuk bedah siasat.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, ASP Mohd Rosli Mohd Amir ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

- BERNAMA

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


Bercanda <b>Di</b> Pantai <b>Batu Rakit</b> | Jendela Hidup

Posted: 05 Sep 2012 02:47 PM PDT

Rumah saya memang tak jauh sangat dari pantai...hari raya ke 5 hari tu, sepulangnya dari beraya di rumah sahabat lama di Bari Besar, singgah di Pantai Batu Rakit, anak-anak nak tengok ombak ..

Sudahnya dua-dua masuk dalam air dan kuyup.

Boleh nampak Pulau Redang dari kejauhan.

Insyaallah sampai jugak kami ke Pulau Redang nanti, sekarang tengok dari jauh je dulu.














13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Tunas Islam: Perasmian Bangunan PASTI baru, Felda <b>Jerangau</b> <b>...</b>

Posted: 29 Oct 2012 03:58 PM PDT

Ukirlah senyuman yang paling manis kerana selain sedeqah, senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati dan senyuman itu menjadi penawar kepada hati yang sakit .

Ya Rabbul Izzati , jika Kau jadikan aku seorang yang merindu , jadikanlah rindu ku kepada syahid dijalan Mu .

Teman yang baik sukar dicari, lebih sukar untuk ditinggalkan dan mungkin mustahil untuk dilupakan. .

Jadilah seperti pokok, apabila manusia melemparkannya dengan kayu dan batu ia melemparkan kepada mereka buah.
Hassan al Banna

Perkataan itu umpama ubat. Jika sedikit memberi manfaat. Jika terlalu banyak mungkin membunuh

Dalam kerendahan diri, ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada keluasan ilmu...
Hidup ini indah jika segala-galanya kerana Allah

Wahai Amilin
Bila engkau letih dan hilang semangat, Allah tahu engkau telah mencuba sedaya-upaya... Bila tangismu berpanjangan dan hatimu duka, Allah telah mengira titis air mata mu...Bila engkau rasa ketinggalan dan masa meninggalkan mu , Allah tetap bersama mu...Bila engkau kebuntuan akal maka Allah adalah penunjuk jalan...Apabila engkau telah berazam, maka bertawakkallah kepada Allah...

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


ask ckin_home: pengalamanku <b>di pulau bidong</b>

Posted: 19 Oct 2012 01:32 AM PDT

pada 16/10/2012........tarikh keramat bagi kos saya poseso ola....pergi meneroka di pulau biong...
pulau bidong merupakan pulau yang diwartakan kerajaan kepada universiti malaysia terengganu. pulau bidong juga merupakan pusat penyelidikan umt yang hanya didatangi oleh warga umt saja.
saya sebagai pelajar tahun 1 di umt telah diberi peluang untk meneroka pulau bidong. pulau bidong memang xdikenali oleh orang luar...tapi pulau ni telah menyimpan seribu keindahan dan seribu warisan serta keunikan tersendiri yang tidak pernah disentuh oleh manusia yg mementingkan keuntungan..................first time sy pergi pulau bidong memang byk pengalaman yg yang dapat di sana ..walau cuma 1 hari 1 malam je api byk pengajaran dan hati sy betul2 tersentuh dengan ciptaan Tuhan yg indah sekali di sana.memang iktkan naluri hati ni memang xpuas saya ke sana....
sy bertolak dr umt menaiki bas ke setiu sb pulau bidong terletk di daerah setiu..lbh kurang pukul 7.30 kitaorg naik bas ke jeti masa perjalanan ke sana lbh kurang 1 jam..sampai di jeti kami kena naik bot untuk ke pulau bidong.wow...best sgt..lbh kurang setengah jam kami ambil masa dlm bot utk tiba di sana...sepanjang menaiki bot macam2 karenah kwn2 saya yg kelihatan...ada yg mabuk laut tu memang xblh bla la..hehe nsb baik sy ni antibodinya kuat...sy langsung xmabuk...bangga tu...dpt la saya menikmati udara yg segar di samping melihat kebiruan air laut yg jernih....
sampai di pulau bidong kami telah diberi taklimat dan aktiviti pertama yg perlu kami lakukan ialah water confident..memang aktiviti kami padat la mcm maraton...water confident yg sy lakukan memang mendebarkan sy yela kami kena meredah lautan sedalam 35kaki dr aras laut guna life jaket berenang  ke arah kapal umt ...sbnrnya sy xreti sgt berenang memang penat masa tu...mcm nak patah balik je tp mengeluh mcm mana pon saya mst kena sampai ke bot yg sejauh 300meter mcm tu...mula2 sy xconfident sb kepenatan...tp lps sy sampai di bot dgn selamat confidental sy mula naik..hehe..bila kami dah sampai ke kapal kami kena terjun pula ke dasar laut menuju ke tepi pantai semula.....masa tu saya dah teruja sgt nak berenang ke tepi pantai sb saya dah reti berenang.......hehehhe yes! satu pengalaman yg berharga....kemudian lps water confident kami kena junggle treking di pulau tersebut..tapi xjauh sgt la...naik turun cerun curam tu biasa la memang mesti ada...hehe tp sy dah biasa treking di hutan ni so rasa pnt tu x berapa sgt la...yg menariknya di hutan bidong tu ada tinggalan sejarah mengenai penempatan masyarakat vietnam pada 1978..ada monumen2 tinggalan lama yg masih utuh lagi tu,...warisan mereka masih lagi ada di stu ..fasi saya memaklumkan bhw dulunya pulau tersebut menjadi penempatan rkyat vietnam...monumen2 yg ada kat situ spt pub,wayang,tokong,patung,tempat sembayang,kapal yg dibina....tu la bekas monumenyg masih lg kelihatan walaupun dah hampir runtuh....tp masih boleh dijadikan tinggalan sejarah..
owh saya lupa sblm kami treking kami telah berkayak dulu...owh tidakkk sungguh memenatkan! saya memang kalau bab kayak ni sy blur skt lg2 pada masa tu yg jd pasangan kkayak sy ialah kawan saya berbangsa india..di duduk di bhg belakang dan sy depan..memang ade konflik masa saya naik kayak bersamanya tp mls nak citer la...yg pnting kami sampai ke destinasi sejauh 1500m...jauh kan,,pnt tau...tp xpe la pengalaman tu...susah nk dpt...kat umt je ada..heheh bangga jd warga umt..
kemudian kami dibawa menaiki bot ke tengah lautan untuk aktiviti seterusnya iaitu memancing ikan...perh mmg xterkata sy pertama kali berada ditengah lautan yg hny saya nmpak bila tgk ats nmpk langit yg membiru tgk bwh memang lautan la..dan dibwh pancaran terik matahari kami memancing ikan. kami diberi pancing dan umoan sotong dan memcing dalam keadaan kapal yg terumbang ambing dipukul gelora kecil ombak yg membuatkan kawan2 saya mabuk dan muntah2...nsb baik sy x muntah tp pening sikit tu tipu la kalau xde....sy teruskan memancing cuma seekor je ikan kerisi yg sy dapat...lama tau nak tunggu ikan makan umpan kita...dan iktibar yg sy peroleh ialah sy baru mgerti betapa susahnya nelayan untuk mendapat seekor ikan dl keadaan pans terik dan bot yg terumabng ambing..sy bangga menjadi seorg nelayan walaupun hnya 2jam saja..tp cukup bermakana untuk sy jdkan iktibar dan sbg motivasi dlm hidup ni.....
aktiviti terakhir yg saya lakukan memang xsabar nak buat iaitu snorkelling...kami diberi google,mask dan kasut itik untuk snorkelling...wow sungguh indah ciptaan Tuhan yg tersembunyi ini...first time sy tgk spesies marin yg pelbagai ni...memang xterkata betapa cantiknya kandungan lautan ni yg menyimpan beribu2 hidupan yg unik dan exotic ni...hanya Tuhan je tahu betapa exitednya perasaan sy melihat ikan2,,terumbu karang yg subur,dan elbagai lagi...saya juga dpt melihat bangkai kapal vietnam yg ditenggelamkan di situ....menjadi hbitat ikan2 yg unik2 tau....

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


FREE-NI (IKLAN PERCUMA): Urut Zakar <b>Di Kerteh</b>

Posted: 29 Oct 2012 11:43 PM PDT

Nama: adam syakieb
Email: abanghebat96@gmail.com
Website:
Tajuk: Urut Zakar Di Kerteh
Iklan: Khidmat urut zakar di Paka, Kerteh, Dungun..
(sesual untuk membesarkan zaar)
- Melayu Sahaja..
- Emeil saya di Abanghebat96@gmail.com
Ip Pengirim: 175.145.234.108
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved