ads

Khamis, 11 April 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


Hadi Awang bertanding <b>di Marang</b>, Husam Musa di Putrajaya <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2013 04:39 AM PDT


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang disahkan kekal bertanding di parlimen Marang manakala naib presiden Datuk Husam Musa bakal mencuba nasib di parlimen Putrajaya.
Sementara itu Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu akan bertanding di kerusi Pendang, Datuk Mahfuz Omar di Pokok Sena dan Salahuddin Ayub disahkan untuk bertanding di Pulai.
Perkara itu diumumkan kepimpinan PAS dalam sidang media sebentar tadi.
Antara senarai lain yang turut disahkan termasuk bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari (Larut), arkitek terkenal, Raja Datuk Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah (Kuala Terengganu), penyanyi Wan Aishah Wan Ariffin (Jempol).
Hadi walau bagaimanapun berkata masih tidak menetapkan sama ada akan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).
"Saya sendiri tidak boleh umumkan, biar negeri yang umumkan," katanya kepada pemberita.
Hadi dalam pada itu berkata PAS masih berpegang dengan pendiriannya untuk bertanding 76 kerusi parlimen seluruh negara.
"Hari ini kita sudah putus semuanya, inshaallah kita akan bertanding 76 kerusi Parlimen," katanya sambil memaklumkan bahawa pertindihan 10 kerusi sudah selesai.

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


sayangkuDiDaLish: Semalam Sahaja <b>di Kuala Terengganu</b>

Posted: 23 Mar 2013 09:42 AM PDT

Hampir lima tahun tak menjejak kaki disini, kini kembali bersama anak2.....
kami tak bercadang pun nak kesini dan bermalam, pagi Ahad tu lepas sarapan abah ajak pergi pagi tu jugak so berangkatlah kami dalam jam 11 pagi.. memang terik lah jalan siang panas je rasa... nak berenti pun pikir banyak kali...dan elok petang tu kami berhenti kat masjid, elok ja redup waktu.. bagi Rayyan mandi sikit, solat baru gerak semula... sampai Kuala Terengganu ni dalam jam 7  malam terus cari hotel nak menginap... kami tak nampak yang lain cari Hotel Sri Malaysia ja... senang betul2 kat pekan... naik hotel mandi2... rehat kejap keluar pulak jari makan... makan kat depan Masjid Terapung.. macam macam ada kat situ... lepas makan terus gerak nak balik tidur... tapimsebelom balik hotel kami ke ..... next entry


waktu otw balik hotel. jumpa Ustaz Azhar Idrus kat gerai ni... huhu tapi gambar  blurr  plak.. huhu geram nya...



13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


Older Post - teganuku

Posted: 01 Apr 2013 10:19 PM PDT


Polis memburu seorang lelaki yang bertindak agresif merempuh kereta peronda ketika anggota polis terbabit menjalankan Ops Lejang dan kegiatan mencuri motor di Kampung Batu Rakit, awal pagi semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, ACP K Manoharan berkata, dalam kejadian pada kira-kira 3.50 pagi itu, kenderaan polis yang sedang meronda di sekitar kawasan berkenaan berjaya mengesan sebuah kereta dalam keadaan mencurigakan sebelum mengekorinya.

Beliau berkata, kereta itu berhenti di sebuah chalet di tepi pantai sebelum seorang lelaki dan seorang wanita keluar menuju ke rumah penginapan berkenaan.

"Curiga dengan tindak-tanduk pasangan itu, pihak polis menghampiri kereta berkenaan dan memperkenalkan diri sebelum pemandu kereta berkenaan mengundurkan kenderaan dan merempuh kereta polis.

"Akibat rempuhan itu, kereta pasukan polis kemek di bahagian kiri penumpang sebelum lelaki itu bertindak memecut kereta dan melanggar pintu hadapan chalet tersebut," katanya kepada pemberita di Kuala Terengganu.

Manoharan berkata suspek kemudian terus melarikan diri menghala Kuala Terengganu dan pihaknya menghubungi balai berhampiran meminta bantuan untuk mengesan suspek.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan dalam chalet itu, pihaknya menahan seorang lelaki berusia 33 tahun dan seorang remaja perempuan berusia 21 tahun yang berasal dari Kelantan bagi membantu siasatan.

"Kita percaya suspek yang berusia 20-an itu melarikan diri kerana terlibat dalam kes jenayah dan pengedaran dadah, ini kerana dua rakan suspek itu positif dadah jenis Methamphetamine," katanya.

Manoharan berkata setakat ini, pihaknya memperoleh maklumat lanjut berhubung suspek dan masih mengesan lelaki itu untuk tangkapan.

 Sehubungan itu, beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian atau individu yang mencurigakan menghubungi balai polis berdekatan.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Ribut Melanda <b>DI Kemaman</b> Hari Ini Singboard PKR <b>...</b>

Posted: 11 Apr 2013 05:30 AM PDT

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2013 11:32 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


[LUMBA BASIKAL] LTdL 2013 PERINGKAT 9 (PASIR PUTEH <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2013 04:15 AM PST

stage-9-ltdl-2013Kehangatan saingan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2013 kian sampai ke kemuncaknya yang bakal memulakan kayuhan peringkat ke-9 dari Agro Bank, Pasir Puteh, Kelantan menuju ke 7 Eleven, Kuala Berang, Terengganu. Pelumba-pelumba bakal mengharungi jarak kayuhan sejauh 123.6km dengan tiga zon pecutan di Jerteh (13.1km), Bandar Permaisuri (31.8km) dan Sg. Tong (77.4km) serta satu zon pendakian di Sg. Tong (81.3km).

Saingan hari ini bakal bermula di Pasir Puteh, yang merupakan bandar pentadbiran bagi jajahan kelima terbesar di Kelantan, Pasir Puteh. Bandar ini terletak di tebing Sungai Semerak, kira-kira 30 kilometer di selatan Kota Bharu. Sebelum dikenali sebagai Pasir Puteh, tempat ini terkenal sebagai Pangkalan Limbungan. Bandar Pasir Puteh mendapat namanya setelah Sultan Muhammad IV melawat tempat berkenaan pada 1911 di mana baginda begitu kagum dengan keputihan dan kilauan pasir sepanjang pantainya.

pasir-puteh-kelantanPasir Puteh juga terkenal seorang tokoh pejuang kemerdekaan Tanah Melayu iaitu Haji Hassan Bin Panglima Mat Munas yang juga dikenali sebagai Tok Janggut disebabkan janggutya yang panjang dan berwarna putih. Tok Janggut merupakan seorang petani yang mengetuai pemberontakan tani menentang pemerintahan British pada 1909. Meskipun Tok Janggut terbunuh dalam pertempuran menentang British namun semangat perjuangan kekal bersemadi di dalam jiwa perjuangan rakyat Kelantan.

Destinasi penamat bakal berakhir di Kuala Berang, bandar terbesar di Hulu Terengganu. Bandar yang terletak di pertemuan Sungai Terengganu dan Sungai Berang merupakan pintu masuk ke Tasik Kenyir. Kuala Berang pula dipercayai merupakan penempatan terawal di Terengganu selain terkenal dengan Batu Bersurat yang dijumpai di Kampung Buloh, Hulu Terengganu. Penemuan ini menjadi bukti kedatangan Islam ke Tanah Melayu berdasarkan catatan sejarah yang tertulis pada 1303M (702H).

kuala-berang-terengganuKuala Berang juga terkenal sebagai pelabuhan utama abad ke-12 yang disebut Fo-lo-an merujuk kepada Kuala Berang oleh Cau-Cu-fei dalam karanganya Ling-Wai Tai-Ta pada 1178. Bandar pelabuhan yang menjadi tumpuan pedagang-pedagang di segenap pelosok alam Melayu, China dan Timur Tengah yang menjadi jajahan takluk kepada kerajaan Sriwijaya. Selain itu, kawasan ini juga pernah menjadi tumpuan pahlawan-pahlawan Melayu seperti Tok, Gajah, Dato' Bahaman, Tok Janggut, Mat Kilau dan ramai lagi.

Kuala Berang suatu ketika dahulu pernah menjadi pusat pentadbiran kerajaan Terengganu sebelum berpindah ke Kuala Terengganu. Di samping terkenal dengan tinggalan sejarah, Kuala Berang juga terkenal dengan warisan alam semulajadi seperti Tasik Kenyir, Air Terjun Sekayu, Taman Pertanian Sekayu, Taman Rekreasi Kuala Berang dan banyak lagi. Kini, Kuala Berang muncul selaku sebagai bandar utama dan penting kepada pertumbuhan ekonomi di Terengganu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

  • le tourde langkawi pasir putih ke kuala berang
  • jarak jerteh ke pasir putih dalam km
  • stage 9 pasir puteh - kuala berang | 01 march 2013
  • pertemuan sungai di kuala berang
  • pasir puteh kelantan ke kuala terengganu
  • ltdl pasir putih ke kuala berang
  • ltdl di pasir puteh kelantan
  • ltdl di pasir puteh
  • ltdl 2013 jerteh
  • letour de langkawi di pasir puteh

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Peragut Dibelasah Orang Ramai <b>Di Kuala Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 18 Mar 2013 05:33 AM PDT

Gambar hiasan

Gambar hiasan

Dua orang peragut yang meragut seorang jurujual dipukul orang ramai dalam kejadian di Jalan Sultan Mahmud di sini Sabtu lalu.

Kedua-duanya yang juga buruh binaan sebelum itu turut melarikan diri dari polis selepas melakukan jenayah itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, ACP K.Manoharan berkata peragut sebelum itu meragut jurujual berumur 27 tahun berkenaan kira-kira pukul 10 malam di hadapan Masjid Al-Muktafi Billah Shah.

Beliau berkata mangsa yang menunggang motosikal untuk pulang ke rumahnya telah dihimpit motosikal yang dinaiki peragut dan merampas beg tangan mangsa yang diletak di dalam bakul motosikal sebelum suspek melarilkan diri.

"Mangsa yang panik dengan kejadian itu bertindak menekan hon motosikalnya bagi mendapat perhatian orang ramai yang telah disedari seorang anggota polis yang berada tidak jauh dari tempat kejadian.

"Anggota itu bertindak mengejar peragut dengan keretanya sehingga peragut mencampak beg tangan mangsa di tengah jalan berhadapan Stadium Negeri. Para peragut terus melarikan diri sebelum diberkas dan dipukul pula oleh sekumpulan orang awam yang berada tidak jauh dari situ.

"Akibat pukulan itu, kedua-dua suspek yang berasal dari Kampung Gong Sentul cedera di pipi dan mata," kata Manoharan.

Beliau berkata kedua-dua suspek yang turut positif dadah dipercayai turut terlibat dalam beberapa kes ragut di sekitar bandaraya ini.

Mereka kini direman untuk disiasat kerana menyamun. – Bernama

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


+LiFe+LoVe+LaUgH+: :4hari 3malam <b>di Kijal</b>:

Posted: 27 Feb 2013 06:25 PM PST

assalamualaikum uolls...

harini aku kembali bekerja setelah bercuti ke kijal kampung suami.

alhamdulilah Allah permudahkan urusan perjalanan aku 

dan urusan ketika aku di kampung haritu..mirza pun ok je. 

Takdelah menangis melalak nak nenek ke ape..

lagipun kat kampung ramai je orang melayan dier so takdelah die bosan

dan tetiba teringat kat nenek.hahaha....

cumanya yang tak best tu sebab kat sana musim hujan maka

takdelah aktiviti jalan2, nak mandi laut pun takleh sebab ombak besar

lagipun aku masih lagi dalam berpantang 

so nak aktif ke sana ke sini tu aku tak berapa nak berani lagilah hehehe

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


Tun_Telanai: SAIFUDDIN <b>DI KUALA BESUT</b> PADA 17.11.2012

Posted: 22 Nov 2012 10:19 PM PST

DOA SEMOGA ALLAH GAGALKAN PENIPUAN UMNO DALAM PRU-13

Ya Allah, Tuhan Semesta Alam. Yang menjadikan langit dan bumi serta menggerakkan awan. Kami hamba Mu yang lemah dan daeef sujud memohon kepada Mu. Sesungguhnya UMNO dan Barisan Nasional akan menipu dan berbohong dalam Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

Ya Allah Ya tuhan kami, pohon kami semoga Kau menurunkan Bala Tentera Malaikat Mu dan mengagalkan segenap penipuan mereka ini, Ya Allah. Pastikan setiap penipuan mereka itu memakan diri mereka sendiri.

Ya Allah, ko turunkan Bala Mu pada setiap yang bertanggungjawab di atas penipuan2 ini samada mereka duduk di dalam Jabatan Pendaftaran Negara, Kementrian Pertahanan, Kementrian Dalam Negeri, Imigresen, SPR dan mana-mana lagi. Turunkan bala ke atas mereka sekiranya mereka terus menerus mahu menipu, Ya Allah.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved