ads

Jumaat, 20 Julai 2012

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


17 Jul 12 : Lawatan BAKAT Institut Latihan Tentera Udara (ITU) Ke <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2012 07:09 AM PDT

IPOH, 16 Jul 12 – Program lawatan BAKAT Institut Latihan Tentera Udara (ITU) ke Pangkalan Udara Gong Kedak yang dianjurkan oleh BAKAT ITU telah dilaksanakan pada 13 hingga 15 Julai 12 yang lalu. Menurut Pengerusi BAKAT ITU Puan Azizah bt Hussin, tujuan lawatan ini adalah untuk mengeratkan lagi hubungan silatulrahim di antara anggota BAKAT ITU dan BAKAT PU Gong Kedak. Sepanjang 2 hari lawatan diadakan, BAKAT ITU telah diberi peluang untuk melawat tempat menarik di sekitar Terengganu dan Kelantan. Di antara tempat menarik yang dilawati adalah di Pusat Tamadun Islam di Kuala Terengganu dan Rantau Panjang di Kelantan.

Bantuan dan kerjasama yang diberikan oleh pihak Pangkalan Udara Gong Kedak dari segi penginapan dan sajian amat dihargai. Terima kasih kepada Komander Pangkalan Udara Gong Kedak dan seluruh warga PU Gong Kedak terutama ahli BAKAT PU Gong Kedak yang membantu menjayakan program lawatan ini.

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Dengan \hanya RM400\ <b>di Pulau Redang</b> - Halaman Gambar <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2012 09:52 PM PDT

ENAPA? Masih tak percaya...? Namun itulah yang penulis alami sendiri selama tiga hari dua malam berada di sebuah pulau yang menjadi lokasi snorkeling terbaik di negara ini.

Sebenarnya sudah lama penulis merancang untuk bercuti ke Pulau Redang, Terengganu. Perancangan awal perlu supaya kamu dapat mengawal serta mengurangkan bajet perbelanjaan kamu sepanjang berada di sana.

Penulis mula bergerak ke Kuala Terengganu dengan menaiki bas dari Shah Alam, Selangor. Lebih jimat menaiki bas awam berbanding menggunakan kenderaan sendiri.

Sesampainya di Kuala Terengganu, penulis diberitahu oleh penduduk tempatan supaya membeli stok makanan terlebih dahulu sebelum bergerak ke pulau bagi menjimatkan perbelanjaan.

Sebaik sahaja diberitahu, penulis dan rakan-rakan pun apa lagi, membuat tindakan drastik untuk memborong stok makanan sampai tak cukup tangan hendak membawanya.

Tunggu punya tunggu, feri pun sampai pada kira-kira pukul 10 pagi. Jarak perjalanan agak jauh, tetapi dek kerana terpesona dengan keindahan alam sepanjang perjalanan, rasa macam seminit dua sahaja.

Setibanya di Pulau Redang, penulis terpaku seketika. Pantainya memang putih, laut yang jernih, memang betul-betul memukau sesiapa sahaja yang melihatnya.

Perjalanan diteruskan, mencari lokasi kediaman yang tersedia dalam pakej percutian penulis.

Dari luar nampak macam calet yang tak berapa 'kelas', tetapi bila tengok di dalam..., boleh tahan juga. Kelengkapan asas semuanya ada. Siap ada penghawa dingin lagi.

Cukup tentang penginapan. Tarikan utama di sini adalah aktiviti snorkeling. Baiklah, penulis akan gabungkan semua pengalaman penulis melakukan snorkeling yang sangat mengujakan ini.

Lokasi pertama snorkeling adalah Pulau Batu Sauh. Kejernihan air laut memang menakjubkan. Belum terjun ke laut lagi sudah nampak warna-warni kehidupan di dasar laut.

Lokasi kedua penulis melakukan snorkeling adalah Taman Tema Marin. Berlainan sedikit dengan lokasi snorkeling sebelum ini. Di sini, hidupan lautnya lebih banyak kerana dipelihara.

Penulis juga berkesempatan untuk berada dekat dengan belut sepanjang 10 kaki. Khuatir digigit belut, penulis hanya menyaksikan sahaja ia lalu di depan mata.

Snorkeling kali ketiga ini lebih menyeronokkan sebab penulis dapat berenang bersama anak ikan yu. Nampak ganas...he...he...he...

Perasaan? Memang takut pada mulanya, tetapi peluang macam ini bukan datang selalu. Mula-mula takut juga hendak pegang walaupun anak ikan yu. Namun, memikirkan peluang hanya datang sekali, penulis sentuh juga ikan yu itu.

Jangan risau tentang keselamatan kerana sekiranya kita patuh pada arahan yang mahir, perkara-peraka yang tidak diingini dapat dielakkan.

Bermalam di Pulau Redang juga menyeronokkan kerana pelbagai aktiviti disediakan termasuk karaoke, BBQ dan persembahan live band.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Bulan Multiply - Mencadat <b>di Pulau Kapas</b>

Posted: 28 Jun 2005 08:51 PM PDT

Photo Album Jun 28, '05 11:51 PM
for everyone

Kapal Perikanan K.L Paus


Kapal Perikanan
  
Deck Kapal
  
Sotong waktu maghrib
  
sotong lagi
  
sotong yang ke12 ekor
  
aksi mencadat pakai rod
  
aktiviti mencadat
  
Waktu pagi Pulau Kapas
  
Pulau Kapas
  
karang pulau Kapas
  
Karang Pulau Kapas
  
Karang Pulau Kapas
  
Karang Pulau Kapas
  
Karang Pulau Kapas
  


50 Free Prints
Add a Comment
For:        
Subject:

 - 
   
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved