ads

Rabu, 13 Julai 2011

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


~iqah blog&#39;s~: kem <b>di marang</b> :)

Posted: 30 Jun 2011 11:36 PM PDT

Assalamualaikum . jawab jawab . 0k , sekarang saya nak cerita pasal kem kat marang . sebenar nyer dah lame pergi . cuma tidak berpeluang untuk updte pasal ni . saya pergi kem ni masa bulan due taw tige . hee , saya sudah lupe . semua kawan kawan aku dapat pergi . 80 orang yang terpilih . kiteorang pergi mase hari selase , balik hari khamis . tige hari , due malam . kiteorang pergi kat marang village resort and spa . kalau tidak silap saya lha ,saya dah lupe .huhu .
  mase ni , kiteorang kat dalam dwan . mangat nabila nak belaja(bju ungu) . wuwuwuu . yang kat sebelah tu , masturah .
  ini shazana , budak chantek . ni pum kat dalam dwan.
 pedulikan bilik kiteorang . bersepah - sepah . ni aku dan masturah . cantik beben0r  masturah ni .
                                                    
 ni aku ngan budak comey , nabila .sumue gambar gambar ni,kiteorang ambik kat bilik .
                                          ~CEMPAKE , 204 , hee ~
 w0o , cantik kang diaorang ? :) memang cantik sekali .
aku ngan alia . rotte kan kepale anda :D
 sayang diaorang sumue . muaachh :*niy pulak gambar diambik kat bilik alia .

~KENANGAN TERINDAH ~ rindu sangat saat saat ini .

       
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Bicara Hatiku...: kerja kebajikan <b>di PAKA</b>, trg

Posted: 01 Jul 2011 05:55 AM PDT




salam hai kwn3...

pada tanggal 30.6 hari khmis..ktorg k rumah en rosdin utk bt kerja kebajikan. seperti biasa, rumah y benar2 terpilih dan layak akan diberi sumbangan..
seperti mknn harian, klgkapan rumah,membina tandas baru dan bilik air, dan mmbt tngga.
alhamdulillah dengan kerjasama bersama rakan2 yang sgup meluangkan masa kerja kbajikan selesai sblm matahari terpacak ats kepala..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


VIDEO DAN GAMBAR RIBUT TAUFAN <b>DI KUALA TERENGGANU</b> 18 | 20 JUN 2011 <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 07:22 PM PDT

VIDEO RIBUT TAUFAN DI KUALA TERENGGANU 18 | 20 JUN 2011.

TAGS : VIDEO RIBUT DI KUALA TERENGGANU 2011, RIBUT TAUFAN DI KUALA TERENGGANU 2011, KUALA TERENGGANU DILANDA RIBUT 20 JUN 2011, GAMBAR RIBUT TAUFAN DI KUALA TERENGGANU 2011, VIDEO DAN GAMBAR


NAK LIHAT GAMBAR RIBUT? KLIK SINI. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Kirapu.blogspot: Taman Monumen, Taman Tamadun Islam, <b>di Pulau Wan Man</b>

Posted: 16 Feb 2011 07:52 PM PST

Taman Tamadun Islam (TTI) terletak di pulau Wan Man tak jauh dari Losong (kawasan yg terkenal dgn kepok Losong) dan muzium Terengganu. Taman Tamadun Islam (TTI)ni ialah sebuah taman tema yang mengetengahkan keunggulan seni warisan dan seni bina Islam dari seluruh dunia.Kat sini kitorang ambil pakej promosi masa tu semperna karnival iaitu pakej termasuk tiket masuk dan keretapi di taman monumen, river cruise dan pakej makan serta cenderamata dengan harga RM20.00.
Taman Monumen

Di taman monumen ni terdapat pelbagai replika masjid dan senibina keagungan Islam. Selain menggunakan keretapi, pengunjung boleh gak menyewa basikal yg terdapat di sini.

Banyak lagi sebenarnya monumen2 yg ada kat sini selain daripada semua yg di atas. Kalau nak tengok kena la datang sini. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Kempen Lynas: Mula Dapat Perhatian <b>di Kemaman</b> | KEADILAN Kemaman

Posted: 13 May 2011 07:16 PM PDT

May 14, 2011 · 2:16 am

Alhamdulillah, Cabang Kemaman berjaya menganjurkan dua program berasingan untuk melancarkan Kempen Anti Lynas di Kemaman. Majlis dimulakan dengan masyarakat Tionghua di Restoran Steven, yang menyaksikan 120 orang masyarakat Tionghua hadir mendengar penerangan mengenai bahaya loji bumi nadir yang akan dibuka oleh Lynas.

Majlis mendapat penerangan dari Sdr Chean Chung dan Sdr Yi Fan, yang mahir dalam hal ehwal ini dari pengalaman mereka sebagai juru selidik di Parlimen dan Pejabat EXCO.

Sdr Ketua Cabang menerangkan mengenai kedudukan loji-loji gas dan petrokimian sepanjang koridor dari Gebeng ke Kerteh, yang sewajarnya tidak diletakkan dalam keadaan bahaya dengan kehadiran sebuah loji beradioaktif.

YB Fuziah hadir di kedua-dua majlis dan memberikan penerangan yang cukup jelas dalam suasana ilmiah. Ini kali pertama sebuah ceramah perdana hanya berkisarkan satu isu sahaja tetapi alhamdulillah orang ramai terus memberikan perhatian hingga ke akhirnya.

Terima kasih Sdr Awi kerana memberikan tapak rumah beliau sebagai Markas Pakatan Rakyat bagi kawasan Gong Pauh!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Cik Nurul Cantek: perihal kereta kemek

Posted: 11 Jul 2011 11:21 PM PDT

salam..

tahun lepas..dalam tengah tahun begitu..aku seperti biasa setiap bulan drive balik kuantan..jumpa mak ayah..so selalunya aku ikut jalan lama..ko xyah nak terpengaruh cerita Karak tue..aku ok je..lepas hiway Karak bukit bukau tue, ko lalu bentong, pastu masuk ikut pekan Karak, pastu terus je sampai Kuantan..nanti lalu lah Lanchang, Temerloh, Sri Jaya, Maran sume tue..

so aku kan suka drive waktu malam..sebab aku spesies mengantuk siang, suka makan buah n sayur (eh, mcm sugar glider..haha)..so drive lah malam...dalam pukul 12 macam tue aku dah sampai kat Temerloh dah..tak mengantuk pun..lagipun ada dok berborak cakap telefon sepanjang jalan dari tol Gombak tue..

tapi time nak sampai Sri Jaya kot..aku dah mula seram..bukan apa..takde lori langsung nak teman aku malam tue..tsk..jadi mcm x meriah lah pulak..ewah..huhu..padahal adik aku mira penah sms dulu time aku sampai situ..kata ada momok kat depan celah2 pokok..ngengs...so tiap kali lalu situ mesti teringat pastu menyesal x hafal seluruh al-Quran 30 juzuk semua..tsk..

so keluarlah pulak masuk hiway around 12.30..aku x suka masuk hiway sebab jalan lurus aje..buhsan memandu begitu..tak thrill..ewah..tapi teruskan ajelah..then decide nak keluar ikut tol Jabor..selalunya keluar tol Gambang...oh ye..jgn keluar tol Kuantan..useless..ko nanti terkapai2 kat area bukit Goh tue..haha..

so drive straight ajelah..tiba-tiba lagi beberapa km nak sampai tol Jabor tue...aku tergelap mata ke terlelap ke xtaulah..sedar2 bunyi BAM! zrettttt...haaa kau..nasib baik aku x masuk gaung..langgar bearer tepi tue..kereta aku satu2nya di situ yek...tapi aku x berhenti...aku terus je gerak..speed sampai tol Jabor..pedulik ah speed trap ke apa pastu..haha..

sampai rumah..ckp kat mak aku..tadi eksiden kat Jabor..mak aku tanya kat tepi hiway x jauh dah dengan tol ke...aku jawab memang tepat sekali..pastu mak aku kata memang selalu orang eksiden situ..pastu mak aku tanya lepas buang air kat hentian tue..naik kereta x baca doa dah ek..aku pun macam...haaaaa...terlupa...padahal dari KL dah baca doa segala surah sume...memanglah perkara ghaib suka mengekor orang x berdoa..tue yang kena tue..

jadi esoknya tengok kereta kemek teruk belah kiri..tapi sampai sekarang aku x repair..aku xleh afford tinggal kereta kat bengkel lebih 2 hari..tue je kenderaan yang aku ada..lagipun aku jenis x percaya kat orang..karang lepas 2 hari..ditukarnya gear box tue..x pepasal aku kena bawak kereta auto..aku kan nurul the racer..mana boleh bawak auto..haha..aku x suka kereta auto..sincerely..

jadi itulah salasilah sejarah kemek di kiri kereta...sekian..

p/s boleh panggil saga kemek tue mael lambung..haha..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


BuyenPhotographics: Majlis Perkahwinan Hisham dan Zakiah, <b>Kerteh</b> 2

Posted: 04 Jul 2011 02:12 AM PDT

Post kali ini merupakan giliran pasangan Hisham dan Zakiah yang telah melangsungkan majlis perkahwinan mereka pada akhir bulan Mei yang lepas. 

Bertempat di rumah pengantin perempuan di Kerteh 2, mereka selamat diijabkabulkan selepas waktu Isyak, disusuli majlis persandingan keesokan harinya.

Sesi outdoor terus disambung selepas Asar hari  yang sama, bertempat di Pantai Teluk Bidara. Gambar -gambar outdoor akan menyusul dalam post yang seterusnya.

Semoga pasangan Hisham dan Zakiah akan berpanjangan jodoh mereka hingga ke syurga, InsyaAllah.
















Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


kampung nelayan: <b>kuala besut</b> kuala kemamang wakpe kuala dungung <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:32 PM PDT

Di kaborkan orang, nelayan2 Kuala Dungun sambut baik dan berterima kasih kepada kerajaan kerana telah lulus peruntukan untuk korek muara sungai Dungung biar dalam. Muara sungai yang cetek kata nelayan2 hok gi mesyuarat tu merbahaya bila mari piang berombok dang doh banyok kali pulak doh muto orang kelaut tenggelam. Kuala sungai di negeri Teganu kita ini banyok yang telah di korek semula kerana airnya tohor dan banyak terjadi beting pasir yang menghalang laluan kapal, muto dang perahu. Dari Kuala Kemamang ke Kuala Besut banyak muara kena di korek semula. Hakisang pantai yang dahsyat telah menghakis bahang umah dan tanah kampung. Jadi penambakan laut dibuat nok ke dok terpaksa dibuat kerana mengancam kehidupang dang keselesaang kampung sekitar dan untuk menebus semula kawasan tanah yang telah bahang dombak menjadi laut untuk pembangunang. 

Seingat jeragang sungai Dungung memang tohor kerana masa dolu2 tok nambang buleh pakai galah jer lancar perahu gi seberang...  Bukan hanya puok rabok, wareh waroh jeragang termasuklah Bak, Ayoh Itang, Abang Harun, Mat Aziz dang awok2 kelaut,   sahabat seperblogang jeragang Awang@Dungun pun suka tidak terkira baca pengumumang tersebut..  Awang nampaknya menaruh harapang yang tinggi sesayup menara KLCC supaya penderitaan dan kesusahang orang kelaut akang berkhir. Bagaimana pung Enche Awang kita nie turut memberi ingatang yang berguna.. jeragang perturunkan disini ulasan awang tu minus berita:

"Alhamdulillah. Harapan @Dungun dengan penambahbaikan projek ini akan membantu penduduk setempat. Satu lagi isu iaitu dari pemerhatian @Dungun sebelum ini di sekitar sepanjang pantai dari Kuala Dungun hingga ke Sura Hujung terutamanya di kawasan Teluk Lipat dan Sura Jeti hakisan pantai juga agak kritikal, pantai menjadi semakin pendek dan laut semakin hampir dengan jalan. Landskap pantai di kawasan ini amat berubah berbanding dengan tahun-tahun dahulu. Seingat @Dungun landskap ini berubah dalam tahun-tahun 2008. Sungguh berbeza sekali. Diharapkan juga projek menambak laut menampan ombak dilakukan dengan segera bagi mengelakkan pantai makin terhakis. Mungkin selepas ini pantai boleh ditambah timbun semula dengan pasir supaya landskapnya mungkin boleh sama bentuknya seperti dahulu. Cumanya agar ia dibuat elok dan bukan ditambah pasir dengan menjadi landai seperti Pantai Batu Buruk, pantainya berubah seperti padang pasir -terlalu landai dan jauh ke tengah. Mungkin kita tidak dapat melaksanakannya dengan menjadikan ia seperti dahulu. Kita hanya berikhtiar dan merancang, hanya Allah sahaja yang menentukan segalanya."
Cerita semacam dengang topik nie atau yang sama waktu dengang nye pung ada banyak kali jeragang wat tubik disini... banyak cerita masalah kuala sungai di negeri Teganu kita ni dari Kuala Kemamang hinggalah ke Kuala Besut serema nok kena korek dan pantai hok rebih bahang dombok nok kena tambung pulak... molek sangat dah tu korek sungai wat tambung pasir pantai, buleh buat kawasan rekreasi. Orang dungung lening dah jadi bandorang dok lama jadi bandoraye pulak. Kadang kalu nok raya kena posa dulu. Dalam makrifat jeragang kedudukan dan landskap natural Kuala Dungung boleh jadi rohok sikit nak mengatasi masalah ni... tengok peta ni yang jeragang ambik dari google dan gambo2 yang banyak blog duk posting, antara hok jeragang berahi tengok dari blog Turbineman's Log.. 

Kalu dok kena gaya korek dan tambak akan bawak masaloh laing pulak macang tambak kawasan epot di Telaga Batin habis pantai Tok Jembal rebih dang punoh ranoh... rekod dalam negeri Teganu kita pasal wat keja lagu nie banyok doh..  buat sekolah sekoloh reboh buat stadiung, stadiung runtuh... pulau Duyung bangung orang luor untung... pah orang kita buleh pende nye????... boleh tengok jer laa khising gigi2 kering gusi.. hok buleh projek tu yang jadi kaya raya... sapa dia tu? jeragang dok kenal setabuk hama, bangkali awang tahu kut?



View Larger Map
Seperti awang , jeragang berdoa supaya masalah orang kelaut dapat diatasi.... selain korek muara dan tambak pantai jeragang pikir kena ada jugak cara alternatif lain... bina pemecah ombok misalnya. Baca entry awang pasal opal, menjadikan jeragang percaya benda ning buleh buat... projek tambak pantai sekarang nie dok berapa nak jadi.. ombok bahang pasir sampai tepi jalan.... jalan dekat dengang warung nasik dagang tu habis doh rebih.... Kedudukang kuala Dungung yang ditebeng oleh batu yang menganjur jadi tanjung dari bukit rumah api dan laut terbuka dari sebelah Teluk Lipat dang Sura kalu piang berombak merbahaya kerana kena cekok dulu baru buleh masuk kuala.... kalu dok reti intai ombak perahu buleh letang... kalu masa tu ombah mecoh boleh tenggelam... tu pasal ada sokmor muto tenggelam nak2 taung kata orang kapong jeragang. Sebelah pantai laut pulak ombak kuat yang amat, muto kalu lambat masuk kuala mudah hanyut ke pantai..... boleh pecoh terandas batu dan bahang dombak... jeragang teringat lebih 30 tahun lepas angin kecang berdesing mari terjah, ombak bergulung2 dan mutih memecah tidak jauh dari kuala..... berbelas buah muto kelaut tenggelam... ramai orang hanyut dan mati lemas... jeragang masa tu masih bebudak turut cari orang atau mayat yang hanyut ikut pantai hingga sampai ke Bukit Bauk... Beberapa tahun lepas tuh pulak sebuah kapal kargo tersadai dipantai laut Teluk Bedara berhampiran gua ... tak silap 3 atau 4 orang terkorban... jeragang menyaksikan peristiwa itu secara live..... camne mereka bergelut melawan ombak bergulung cuba berenang kedarat...ada yang naik setelah menjadi kaku.... penonton di pantai ramai meraung macang dalang cerita Korea... Beberapa kali jeragang kena kejo dorang tua2 kerana bermain di kawasan tanjung  bukit rumah api tuh tengok orang masuk kuala piang berombak... dok kira bahaya suka tengok mutu tikang ombok mecah...... gitulah cara hidup kapung ambik berat dok kira anok sapa..... kalu lening buleh kena samang tu...
Jeragang berasa projek korek kuala dang tambak pantai atau bina pemecah ombak sudah tentu makang belanja beso... buleh jadi berbiliong dok tahu jugak... lepas tu maintanance pulak satu hal lagi.... masalah ini kena tengok lebih serius dan secara wholistik.... Mungkin boleh diintegrasi dengan projek pelancungan dalang plan ECER tu.. lama doh jeragang dok berangang membangun nelayan dan tradisi kenelayanang sebagai produk pelancungan integrasi seperti posting jeragang tidak berapa lama dulu mengenai Kuala Abang dan Teluk Lipat... Jeragang masih percaya membangun masyarakat paling baik adalah secara insitu.. jangang lah kita selama-lama nye dok hambat orang kita maing jauh2 ambik tanoh mereka bayar serial tiga amah. Pah tu panggil investor luar bagi projek beso2, maka awok2 kita dapat lah kontrak skit2 dan orang hok kita panggil dok angkut untung berkarung2..... hightime pegawai2 beso dalam negeri Teganu kita hok kata nye nok bawok pembangunang untuk rakyat tu berfikir di luor kotok... ke guane mung awang...... jeragang
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved