Rabu, 13 Julai 2011

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


Cik Nurul Cantek: perihal kereta kemek

Posted: 11 Jul 2011 11:21 PM PDT

salam..

tahun lepas..dalam tengah tahun begitu..aku seperti biasa setiap bulan drive balik kuantan..jumpa mak ayah..so selalunya aku ikut jalan lama..ko xyah nak terpengaruh cerita Karak tue..aku ok je..lepas hiway Karak bukit bukau tue, ko lalu bentong, pastu masuk ikut pekan Karak, pastu terus je sampai Kuantan..nanti lalu lah Lanchang, Temerloh, Sri Jaya, Maran sume tue..

so aku kan suka drive waktu malam..sebab aku spesies mengantuk siang, suka makan buah n sayur (eh, mcm sugar glider..haha)..so drive lah malam...dalam pukul 12 macam tue aku dah sampai kat Temerloh dah..tak mengantuk pun..lagipun ada dok berborak cakap telefon sepanjang jalan dari tol Gombak tue..

tapi time nak sampai Sri Jaya kot..aku dah mula seram..bukan apa..takde lori langsung nak teman aku malam tue..tsk..jadi mcm x meriah lah pulak..ewah..huhu..padahal adik aku mira penah sms dulu time aku sampai situ..kata ada momok kat depan celah2 pokok..ngengs...so tiap kali lalu situ mesti teringat pastu menyesal x hafal seluruh al-Quran 30 juzuk semua..tsk..

so keluarlah pulak masuk hiway around 12.30..aku x suka masuk hiway sebab jalan lurus aje..buhsan memandu begitu..tak thrill..ewah..tapi teruskan ajelah..then decide nak keluar ikut tol Jabor..selalunya keluar tol Gambang...oh ye..jgn keluar tol Kuantan..useless..ko nanti terkapai2 kat area bukit Goh tue..haha..

so drive straight ajelah..tiba-tiba lagi beberapa km nak sampai tol Jabor tue...aku tergelap mata ke terlelap ke xtaulah..sedar2 bunyi BAM! zrettttt...haaa kau..nasib baik aku x masuk gaung..langgar bearer tepi tue..kereta aku satu2nya di situ yek...tapi aku x berhenti...aku terus je gerak..speed sampai tol Jabor..pedulik ah speed trap ke apa pastu..haha..

sampai rumah..ckp kat mak aku..tadi eksiden kat Jabor..mak aku tanya kat tepi hiway x jauh dah dengan tol ke...aku jawab memang tepat sekali..pastu mak aku kata memang selalu orang eksiden situ..pastu mak aku tanya lepas buang air kat hentian tue..naik kereta x baca doa dah ek..aku pun macam...haaaaa...terlupa...padahal dari KL dah baca doa segala surah sume...memanglah perkara ghaib suka mengekor orang x berdoa..tue yang kena tue..

jadi esoknya tengok kereta kemek teruk belah kiri..tapi sampai sekarang aku x repair..aku xleh afford tinggal kereta kat bengkel lebih 2 hari..tue je kenderaan yang aku ada..lagipun aku jenis x percaya kat orang..karang lepas 2 hari..ditukarnya gear box tue..x pepasal aku kena bawak kereta auto..aku kan nurul the racer..mana boleh bawak auto..haha..aku x suka kereta auto..sincerely..

jadi itulah salasilah sejarah kemek di kiri kereta...sekian..

p/s boleh panggil saga kemek tue mael lambung..haha..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads