ads

Isnin, 21 April 2014

13 di chukai - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di chukai</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2014 07:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kerana BN Kalah <b>Di</b> Dun <b>Chukai</b> Kepada Pembangkang, Kemaman <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2014 08:51 PM PST

Robin Hood apa macam neh? Main sebarangan aje keluarkan kenyataan. Tak fikir ka kenyataan ini menguris perasaan rakyat yang menetap di Kemaman? Dan tak fikir ke bahawa sekarang neh bukan setakat tempat yang BN kalah aje banjir, tempat yang bn menang pun ada yang banjir juga.

Apa citer?

Aduh.

Ahmad Said. Aku setuju dengan kenyataan dari YB PAS, Adun Chukai, Hanafiah. Ucapan MB Terengganu terlalu angkuh dan ego. Meninggi diri. Banjir neh musibah. Tak dapat dinafikan punca kepada musibah neh ada berbagai2 sebab. 

Samada sistem perparitan yang tidak tersusun ke, tidak kemas ke, ataupun ban sungai yang tidak tinggi ke, apa ke. Namun dalam masa yang sama juga kadang2 kita tak boleh melawan ujian Allah. Mungkin selama neh kedalaman longkang2 yang kita bina mampu menampung air tetapi sejak air2 neh ia tak mampu nak tampung lagi disebabkan air hujan yang turun adalah lebih banyak dari luar biasa. So ini hukum Allah yang kita tak boleh predict. Kita bukan tuhan. Bila kita dah tahu kelemahan kita, kita repair la. Lagipun, selama neh, banjir memang berlaku tiap2 tahun di negara neh. 

Pengalaman sudah ada. Pengajaran sudah jelas terbentang. Kenapa tidak kaji bagaimana nak mengurangkan kesan kerugian akibat dari  banjir tersebut? Baik fikir bab tue. Dari sibuk menyalahkan pembangkang dalam hal neh. Lagipun. Apa kaitan nya pula samada PEMBANGKANG menang atau KALAH, samada BN menang atau kalah, dengan BANJIR? Takde kaitan kot. 

Ia soal bagaimana kita mampu tanggani musibah banjir dengan lebih effisen je. Kalau cekap, cekap la. Kalau tak cekap, tak cekap la. Kalau nak aniaya orang sebab kawasan tue PR, aniaya la, kalau sengaja lambat bagi bantuan sebab tue kawasan PR, lambat bagi bantuan la.. atau kalau sebab itu kawasan PR sengaja taknak naik taraf kemudahan2 tertentu untuk mengurangkan risiko banjir teruk, ia maksudknya sengaja taknak naikkan tarafkan la. Untuk balas dendam. Tak gitu ke Ahmad Said?

Tarik balik la Robin Hood. Kenyataan angkuh tue tak sesuai la dengan ciri2 Robin Hood. Ke Robin Hood Malaysia memang jenis angkuh?

HAHAHA..

Baca ;


BTW, kepada sesiapa yang ada rakaman asal ucapan MB Terengganu itu, mohon disalurkan kepada aku. Best gak dapat dengar sendiri. 

Oke bai.
IKLAN TEXT DISINI

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved