Sabtu, 11 Ogos 2012

13 di jerteh - Google Blog Search

13 di jerteh - Google Blog Search


SabahanCrew: Gambar Hujan Batu <b>Di Jerteh</b> Terengganu

Posted: 04 Aug 2012 08:15 PM PDT

Gambar Hujan batu di Jerteh Terengganu yang agak besar merbahaya kepada orang ramai jika terkena ketulan hujan batu tersebut. Bukti yang gambar hujan batu di jertih terengganu kini tersebar di internet. Ada saksi yang mengatakan bahawa hujan batu yang melanda jertih terengganu itu berlaku kira-kira 6.55 minit petang dan mengemparkan penduduk berhampiran, antaranya ialah Seberang Jertih, Balik Bukit, Padang Luas, Bandar Jertih dan beberapa kampung lain dengan fenomena luar biasa itu.
Gambar Hujan Batu Di Jertih Terengganu

Saksi, Wan Azha Wan Ahmad, 50, berkata, kejadian hujan air batu berserta ribut itu berlaku dalam tempoh 15 minit dan menyebabkan orang ramai mengambil kesempatan mengambil air batu tersebut untuk melihatnya.Menurutnya, kejadian itu amat jarang berlaku menyebabkan ia menimbulkan pelbagai persoalan dalam kalangan orang ramai. "Air batu tersebut tidak bertahan lama dan cair selepas beberapa minit," katanya.

Bagaimanapun tiada kemalangan mahupun kecederaan dilaporkan dalam kejadian itu tetapi penduduk menyifatkan bencana itu adalah paling teruk dalam tahun ini.Manakala bagi seoramg lelaki yang juga merupakan peniaga kedai barangan elektrik di bandar Jertih, Foo Fay Jong, 50, turut mendakwa seketul air batu sebesar bata jatuh di atas jalan raya di bandar itu berhampiran kedainya pada masa kejadian. Bagaimanapun katanya mujur ia tidak menimpa orang ramai.

SabahanCrew : Tanda Apakah Ini?? Tanda Dunia Akhir Zaman?? KIAMAT??
 Jangan Lupa Tinggalkan Komen Dan LIKE Facebook Page OK.. TQ

Shafie Nor: 4 kawasan kemalangan tinggi <b>di Besut</b>

Posted: 06 Aug 2012 01:28 AM PDT

BESUT, ISNIN, 06 Ogos, 2012: Polis Besut mengenal pasti empat lokasi yang kerap berlaku kemalangan maut di daerah ini terutama pada musim perayaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Supt. Noor Zainy Mohd. Noor berkata, lokasi berkenaan ialah laluan Jerteh ke Bukit Yong, Jerteh ke Pekan Jabi, Kampung Raja ke Kampung Tembila/Beting Lintang dan Kampung Jabi ke Kampung Anak Ikan.

"Bagi pemandu kenderaan, jalan-jalan berkenaan kelihatan lurus, tetapi lokasi berkenaan mempunyai selekoh tajam serta terdapat banyak kawasan perumahan di kiri dan kanan laluannya jadi mereka harus berhati-hati ketika melalui kawasan ini," katanya di sini hari ini.

Kata beliau, kawasan berkenaan merekodkan kemalangan dan kematian tertinggi sejak tiga tahun kebelakangan ini.— BERNAMA

teganuku: 4 Kawasan Kemalangan Tinggi <b>Di Besut</b>

Posted: 06 Aug 2012 10:57 AM PDT

Polis Besut mengenal pasti empat lokasi yang kerap berlaku kemalangan maut di daerah ini terutama pada musim perayaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Supt. Noor Zainy Mohd. Noor berkata, lokasi berkenaan ialah laluan Jerteh ke Bukit Yong, Jerteh ke Pekan Jabi, Kampung Raja ke Kampung Tembila/Beting Lintang dan Kampung Jabi ke Kampung Anak Ikan.

Bagi pemandu kenderaan, jalan-jalan berkenaan kelihatan lurus, tetapi lokasi berkenaan mempunyai selekoh tajam serta terdapat banyak kawasan perumahan di kiri dan kanan laluannya jadi mereka harus berhati-hati ketika melalui kawasan ini," katanya semalam.

Kata beliau, kawasan berkenaan merekodkan kemalangan dan kematian tertinggi sejak tiga tahun kebelakangan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads