Isnin, 20 Februari 2012

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


Bekas Juruterbang MAS Lemas <b>Di Pulau Perhentian</b> | Al-Ziyad News

Posted: 18 Feb 2012 06:28 PM PST

BESUT – Seorang pemilik sebuah studio rekacipta yang juga bekas juruterbang Malaysia Airlines (MAS) ditemui lemas di satu lokasi menyelam di perairan Pulau Perhentian Kecil, Besut, kira-kira pukul 2 petang semalam.

Mangsa, Mohd Nurul Husni Mahmud, 37 yang berasal dari Alor Setar, Kedah ditemui oleh pelancong asing yang sedang melakukan aktiviti menyelam tidak jauh dari tempat kejadian.

Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, DSP Noor Zainy Mohd Noor, ketika mengesahkan kejadian itu berkata mangsa yang ditemui terapung-apung dikejarkan ke Klinik Kesihatan Pulau Perhentian Kecil namun disahkan meninggal dunia ketika ditemui.

Katanya, jenazah Mohd Nurul Husni kemudian dibawa polis ke Hospital Daerah Besut untuk melakukan bedah siasat dan mengesahkan kematian mangsa adalah kerana lemas.

Noor Zainy berkata, mengikut laporan, mangsa ke ke Pulau Perhentian sejak 2 Februari lalu seorang diri dan tinggal di sebuah chalet di pulau itu serta dijangka pulang esok.

Sementara itu, seorang rakan mangsa yang juga pemandu bot pelancong di Pulau Perhentian, Mohd Asrul Che Rama, 25, berkata mangsa bersamanya minum pagi pada 10.35 pagi sebelum beliau kelihatan bersama dua rakan pelancong asing untuk bersiar-siar di kawasan kincir angin dekat situ.

Katanya, beliau mengenali Mohd Nurul Husni kerana mangsa selalu datang ke Pulau Perhentian dengan menggunakan perkhidmatan botnya untuk mengambil gambar sebelum diproses di studionya di Alor Setar.

"Mohd Nurul Husni adalah seorang periang dan suka berkawan dan sangat berminat mengambil gambar-gambar pemandangan di Pulau Perhentian yang kini dijadikan sebagaitugas utamanya sejak berhenti berkhidmat dengan MAS selaku juruterbang sejak Disember 2010," katanya.

Mohd Asrul berkata, tidak menyangka mangsa boleh lemas kerana tempat Mohd Nurul Husni ditemui lemas adalah lokasi biasa beliau mandi dan melakukan aktiviti menyelam.

Jenazah Mohd Nurul Husni dituntut oleh anggota keluarganya malam tadi untuk dibawa pulang ke Alor Setar dan dikebumikan hari ini. – BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads