Selasa, 13 September 2011

13 di bukit besi - Google Blog Search

13 di bukit besi - Google Blog Search


slumber + cooLfever: berbasikal ke <b>bukit besi</b> 1

Posted: 09 Sep 2011 02:32 AM PDT

hadoii.. lamer benar aku tak update blog ni. dah beberapa bulan dah.

so dengan itu aku memang konpem dah takde orang visit sini. T.T ..

takpe, ramadhan baru berakhir aku sabar ye.

mule2 aku citer dulu pasal amende yang berlaku sekitar aku dari

A sampai Z.  dari sebelum puasa sampai raye, barulah aku update

pasal mende lain.. kalau korang bosan, aku tetap nak pakse korang bace.

ok. yang pertame.

'pengalaman aku berbasikal ke bukit besi'.

alah.. berbasikal je.. tu pun nak kecoh.. ehem2. kalau setakat naik

basikal gedek2, aku pun taknak story. tapi lebih kurang sebulan yang

lepas la, kelab basikal bawah uitm ade wat satu aktiviti. kitorang

perlu berbasikal dari dungun ke bukit besi sejauh 40 km. yela, memang

takleh kalahkan pelumba2 basikal, tapi tetap jauh kan? ala kalau tak

jauh pun, korang anggap la jauh, leh aku bangga sikit ngan kudrat aku

yang mengayuh basikal letih2 ni.

kitorang bertolak pagi dalam kul 8, pastu sampai kat bukit besi dalam

pukul 11 lebih. alhamdulillah sepanjang perjalanan takde la kejadian yang

tak dingiini berlaku. cume semasa perjalanan tu ade la sekor babi

melintas jalan. orang2 yang tak penah tengok babi tu mula la kecoh2

"ehhh! tengok tu! babiii!". mungkin babi tu comel sangat kot sampai

diorang exited macam tu.




*gambar babi tak di snap sebab haramm

lepas sampai, kaum2 lelaki siap2 nak gi solat jumaat, sebab hari tu

hari jumaat. kalau hari lain, maka takde la solat jumaat. diorang balik

je dari masjid, kitorang makan. pastu gi kat tasik yang ade kat sane,

kitorang berkayak pulak. sebelum tu, kitorang berendam dulu dalam air

sambil gelak ketawa yang tak berapa comel bunyinye. pastu kitorang

diberi penerangan tentang kayak dan selepas tu, kitorang perlu naik

kayak berpasangan lelaki ngan perempuan. diorang suruh lelaki yang pilih

pasangan, so aku yang terpinggir ni menunggu je la sape2 yang datang.

alhamdulillah ade jugak lelaki yang pilih aku. maklum la, orang terpinggir.

lepas tu? nanti la sambungan entri lepas ni.. nak balik bilik la pulak..

hehee....

*korang mesti bace tau. kalau tak aku ganggu korang tiap2 malam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads