Isnin, 20 Jun 2011

13 di pulau kapas - Google Blog Search

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Ini Cerita Tentang Kami: Trip to <b>Pulau Kapas</b>

Posted: 25 May 2011 10:33 PM PDT

Pada hari jumaat, kami bertolak ke Marang. Cuma 40 minit dari Kuala Terengganu. Survey-survey macam mana nak ke Pulau Kapas. Jadi kami buat keputusan bermalam di Hotel Sri Malaysia sahaja dan esok day trip ke Pulau Kapas. Kami dinner kat area hotel aja. Ada food court berhampiran dataran di muara nearby.
Esoknya hari Sabtu, ada market antara jeti dan hotel, so jalan short cut ditutup. Heaven nampak marketnya macam market Seberang Jaya yang ada banyak gerai2 jualan selain barang basah. Tak sempat nak p meninjau sebab keluar pun pkl 11am, boat 11.30. Hehe.. Siap tertinggal hp lagi so kena patah balik hotel. Jarah hotel dan jeti cuma 5 minit naik kereta.

Ok, parking keta rm7 untuk daytrip. Masa dah return baru dia collect. Return tiket ke Pulau Kapas, rm40, trip ke tempat snorkeling beserta savefy jacket dan google rm20. Jadi RM60. Penjalanan ke Pulau Kapas dalam 20 minit sahaja. Nazhan 3 tahun 4bulan dan Iris 1 tahun 3 bulan ok ja. Tak la melambung2 naik boat tu. Smooth aja, Alhamdulillah.

Di Pulau Kapas, ibu dan abah gilir p snorkeling. Anak- anak main di tepi pantai. Main pasir dan bermanja-manja dengan air laut. Makanan kami dah tapau dari market Marang. Bekalan air dan snack pun dah beli dari stesen minyak berdekatan. Orang lain, siap berperiuk la. Rajin masak..Bagus2x. Di area snorkeling tak ada jual-jualan makanan or sourvenier.

Pukul 2pm, boat datang ambil untuk ke area lain pula. Kononya ingat ada kemudahan la. Toilet belum siap or memang separuh jalan sahaja. Dekat sini banyak boat parking dan beberapa chalet dan restoran. Adik tidur so kami menumpang teduh disebuah restoran. Selamat tak kena halau. Sebab kami guna khidmat boat kenalan diorang. Nazhan masih lagi nak mandi walaupun matahari cacak di atas.


So, ibu pilih spot yang bawah jambatan. Fuuh..ikan kat sini lebih mesra rupanya. Compare dengan tempat snorkeling yg kena pergi ke tengah lautan(cewah). Best2..ibu sememangnya gayat nak ke tengah2 lautan so dapat tengok ikan kenit2 ja. Kali ni Nazhan pun dapat menikmati even tak bersnorkeling.

Pukul 5pm, kami pun bergerak pulang ke hotel. Nazhan dan abah terlelap dah di atas boat.
Lepas balik hotel, jamak takhir, keluar makan sotong goreng tepung dan tapau dinner. Risau budak2 pakat tidur tak sempat nak keluar dinner.

Pulau Kapas Best. Short and Cheap Gathaway on Beach!


Ahad, kami bertolak balik ke Kuala Terengganu dan check in di Primula Beach Resort pulak. Cik hubby ada lagi 3 hari kursus. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads