Selasa, 28 Jun 2011

13 di kerteh - Google Blog Search

13 di kerteh - Google Blog Search


seminggu <b>di</b> *OPTIMAL, <b>Kerteh</b> Terengganu

Posted: 27 Jun 2011 11:36 PM PDT

Assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh....

Salam kembali rakan2 ku & all the bloggers including also all the readers... dah sebulan lebih jugak aku tak updates blog ni... macam2 jugak berlaku sejak kebelakangan bulan jun ni.. but its ok... aku akan kupas sebijik demi sebijik untuk dijadikan diari... hek hek... sorry la guys aku takde internet... so, ianya menjadi aku sukar untuk menaip dan memerah otak aku ni.. alhamdulillah sekarang dah ada so, aku gunalah peluang ni untuk update... ^^

fuh~ genap seminggu aku bekerja di sebuah pelan loji pemprosesan bahan kimia yang dikuasai oleh syarikat besar Optimal di Kerteh Terengganu... Aku bersama team production ADD AUDIO disana membuat pengambaran berkenaan dengan Safety Video.. macam-macam jugak lah yang kitaorg shoot kat sana antaranya langkah-langkah keselamatan yang harus di patuhi sesama didalam pelan loji pemprosesan, suasana or keadaan dari atas pelan, matahari terbit, matahari terbenam & macam-macam lagi ler.. mula-mula memang lah rasa teruja sebab pakai overall semua, lepas 2-3 hari dah rasa panas sebab kerja pon kat tengah panas kan.. rasa macam dah kene BBQ pulak.. ades, tapi kerja punya pasal sabor jelah...

Ada jugak cerita kelakar yang agak mencemaskan berlaku kat sana, mmg tak bleh blah... Pada suatu petang masa nak shoot keadaan seluruh pelan, Mr.Director (Jay) & Director Of Photography (Kip) terlibat untuk menaiki Sky lif semasa pengambaran... buleh pulak engine Sky lif tu tetiba rosak... dan semasa kerosakan tu derang ada kat atas... dah jadi masalah takleh nak turun... nasib baik lah selepas beberapa minit (lama jugak tu) engine Sky lif tu elok balik.. fuh macam2 daaa...

Huhu.. 1st time cube-cube buat komik ni... sorry la kalau tak lawa... hek hek..

Seriusly yang aku tak tahan sangat kat sana sudah semestinyer keropok lekor target & sasaran aku bila sampai kat Terengganu... hek hek... puas aku makan... 

brggg!! alhamdulilah (sorry terbelahak plak dah)


seminggu di *OPTIMAL, Kerteh Terengganu

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads