Jumaat, 2 Mei 2014

13 di kemaman - Google Blog Search

13 di kemaman - Google Blog Search


Alasan Rafizi Mengenai Isu Undi <b>di Kemaman</b> ~ BE DA MAN !!!

Posted: 29 Apr 2014 09:59 AM PDT

Seronok sebenarnya bila baca twitter2 pemimpin ni. Ada yang menggelupur bila kena asak , ada yang cool dan ada yang bo layan terus. Seperti yang dikecohkan baru2 ni cerita pasal kekecohan yang berlaku semasa proses pengundian jawatan2 PKR di cabang Kemaman.

Menurut yang diceritakan di laman media sosial Rafizi dan pengikut2 beliau semacam tak berpuas hati dengan proses pengundian yang berlaku dan berlaku beberapa drama yang mencemaskan.

Aku tak pasti lah sejauh mana kebenaran cerita ni sebab kadang2 orang yang menulis suka tambah garam dan gula dalam cerita mereka untuk menyedapkan lagi pembacaan. Ada jugak yang paparkan beberapa "gambar hiasan" untuk kasi dia punya artikel tu tangkap "thrill" .

Menariknya , Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin pun jadi tukang bakar bila retweet gambar yang diletakkan dalam blog2 sampaikan buat Rafizi Ramli sentap dan sound KJ.

Rafizi minta KJ jangan rendahkan taraf diri sendiri dengan menjadi penyebar gambar fitnah. Dan beberapa ketika lepas kena "sound" dengan Rafizi barulah KJ perjelaskan dalam twitter beliau yg gambar disebarkan beliau tak betul. Kemudian dalam satu tweet balas pada KJ , Rafizi bagi alasan isu di Kemaman adalah kerana nombor calon tak sama dengan nama calon. 

Pandangan aku, Rafizi mungkin jadi agak sensitif dalam isu pemilihan PKR di Kemaman. Maklum lah kalau dia kalah jatuh lah standard. Yea lah, di peringkat nasional dia punya taring bukan main gah lagi. Tiba-tiba di peringkat cabang kiraan undian membuatkan beliau jadi seolah olah menggelupur mintak nyawa. Nak jaga peringkat nasional macam mana sedangkan peringkat cabang pun tak boleh jaga?

Satu lagi maklumat dari twitter Rafizi yang agak menariklah. Kita nampak Azmin Ali sedang mendahului pencabar terdekat Saifudin Nasution. Nampak percaturan 'kartel' yang dibuat sebelum pemilihan yang menampilkan Rafizi , Nurul Izzah dan Saifuddin Nasution buat masa ni kurang berjaya. Apa pun secara peribadi aku harap orang-orang PKR ajar sikit team yang dibentuk ni. Nampak sangat nak menjaga kepentingan orang2 tertentu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads