Jumaat, 28 Mac 2014

13 di kemasik - Google Blog Search

13 di kemasik - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di kemasik</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Mar 2014 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di kemasik - Google Blog Search

80% Pembinaan Rumah Mampu Milik <b>Di</b> T&#39;ganu Siap - myNewshub

Posted: 06 Mar 2014 02:23 AM PST


KUALA TERENGGANU – Sebanyak 80 peratus daripada keseluruhan 10,000 unit rumah mampu milik yang disasarkan kerajaan Terengganu kini siap dibina dan sedia untuk penyerahan surat tawaran tidak lama lagi.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata sehingga kini lebih 8,000 rumah telahpun dibina dan projek perumahan akan diteruskan bagi mencapai sasaran yang ditetapkan.

"Ini merupakan penyerahan kedua selepas pangsapuri Ladang Gemilang. Pada bulan Jun ini pula kita jangka akan serah surat tawaran di Pangsapuri Hiliran di sini serta di Kemasik (Kemaman) manakala 500 unit rumah pangsapuri di Telok Kalong masih dalam pembinaan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis penyerahan surat tawaran rumah pangsapuri mampu milik kepada 92 keluarga yang merupakan kumpulan pertama di rumah pangsa Kampung Batin, Seberang Takir di sini.

Terdapat 722 unit rumah di 19 blok bangunan empat tingkat dilengkapi kemudahan dewan dan surau yang dibina di kawasan berkeluasan 9.81 hektar dengan kos keseluruhan RM101.8 juta.

Dalam pada itu Ahmad turut mengingatkan penduduk yang bakal mendiami rumah pangsa berkenaan supaya tidak menjual rumah itu yang dibina kerajaan untuk keselesaan rakyat.

Kerajaan negeri membina rumah mampu milik di setiap Dewan Undangan Negeri bagi membantu golongan isi rumah berpendapatan di bawah RM3,000 yang belum mempunyai rumah sendiri. – BERNAMA

Anda mungkin juga meminati:

80% Pembinaan Rumah Mampu Milik Di T'ganu Siaphttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/FW317413_TR06_060314_RUMAH_.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/FW317413_TR06_060314_RUMAH_-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

KUALA TERENGGANU - Sebanyak 80 peratus daripada keseluruhan 10,000 unit rumah mampu milik yang disasarkan kerajaan Terengganu kini siap dibina dan sedia untuk penyerahan surat tawaran tidak lama lagi. Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata sehingga kini lebih 8,000 rumah telahpun dibina dan projek perumahan akan diteruskan bagi mencapai...

KUALA TERENGGANU - Sebanyak 80 peratus daripada keseluruhan 10,000 unit rumah mampu milik yang disasarkan kerajaan Terengganu kini siap dibina dan sedia untuk penyerahan surat tawaran tidak lama lagi. Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata sehingga kini lebih 8,000 rumah telahpun dibina dan projek perumahan akan diteruskan bagi mencapai sasaran yang ditetapkan. "Ini merupakan penyerahan kedua selepas pangsapuri Ladang Gemilang. Pada bulan Jun ini pula kita jangka akan serah surat tawaran di Pangsapuri Hiliran di sini serta di Kemasik (Kemaman) manakala 500 unit rumah pangsapuri di Telok Kalong masih dalam pembinaan," katanya. Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis penyerahan surat tawaran rumah pangsapuri mampu milik kepada 92 keluarga yang merupakan kumpulan pertama di rumah pangsa Kampung Batin, Seberang Takir di sini. Terdapat 722 unit rumah di 19 blok bangunan empat tingkat dilengkapi kemudahan dewan dan surau yang dibina di kawasan berkeluasan 9.81 hektar dengan kos keseluruhan RM101.8 juta. Dalam pada itu Ahmad turut mengingatkan penduduk yang bakal mendiami rumah pangsa berkenaan supaya tidak menjual rumah itu yang dibina kerajaan untuk keselesaan rakyat. Kerajaan negeri membina rumah mampu milik di setiap Dewan Undangan Negeri bagi membantu golongan isi rumah berpendapatan di bawah RM3,000 yang belum mempunyai rumah sendiri. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads