Ahad, 16 Mac 2014

13 di besut - Google Blog Search

13 di besut - Google Blog Search


T E G A N U K I TA: MH370: Semua masjid <b>di Besut</b> adakan solat hajat

Posted: 12 Mar 2014 10:34 PM PDT

Oleh: Noraini Jusoh

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jertih, YB Haji Muhammad Pehimi Yusof menyatakan, semua masjid di daerah Besut mengadakan solat hajat ekoran kehilangan pesawat Malaysian Airlines MH370.

"Semua 82 buah masjid disini telah mengadakan solat hajat disamping berdoa kepada Allah s.w.t supaya kemelut peristiwa kehilangan kapal terbang ini dapat diselesaikan secepat mungkin.

"Ini adalah salah usaha yang dapat kita lakukan. Diharapkan mangsa yang terlibat dengan kehilangan pesawat MH370 dipanjangkan umur dan dapat pulang ke pangkuan keluarga masing-masing," ujarnya.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kehilangan pesawat MH370 pada sidang media sempena Majlis Perasmian Seminar Mukmin Profesional anjuran Persatuan Pembelajaran Pascasiswazah Perubatan (PGMES) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di Hotel Permai, hari ini.
Turut hadir, Ketua Unit dan Pakar Neurosurgeri HSNZ, Dr. Nujaimin Udin.

Pesawat MH370 membawa 239 penumpang termasuk dua bayi dan 12 anak kapal dilaporkan hilang daripada radar, kira-kira dua jam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menuju Beijing, China pada 12.41 pagi Sabtu lalu.

 Ia sepatutnya mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi.

Dalam perkembangan lain, Muhammad Pehimi yang juga merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Negeri Terengganu berkata, kerajaan negeri telah meluluskan peruntukan RM4 juta untuk Tabung Penyakit Kronik bagi tahun 2014 sebagai bantuan membiayai pesakit kronik negeri ini.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads