Jumaat, 6 Disember 2013

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Tempat Menarik <b>Di Kuala Terengganu</b>, Taman Tamadun Islam

Posted: 14 Sep 2013 01:34 AM PDT

Apa aktiviti korang sempena cuti Hari Malaysia ni? Mesti ada yang nak pergi bercuti kan. Share la sikit tempat bercuti best-best kat Malaysia ni? Nanti cuti sekolah, saya pun nak bercuti jugak, sekarang bagi kat korang semua dulu. Hehee. Anyway, selamat berhujung minggu.

Sambil tengok Nasi Lemak Kopi 0 tadi, ada iklan Tahun Melawat Terengganu 2013. Banyak juga program yang dirancang. Special untuk bulan September ni, lawatan ke Taman Tamadun Islam. Menarik juga kan kalau dapat buat lawatan ke sana.

Apa yang ada di Taman Tamadun Islam?

Ada replika masjid dari seluruh dunia, dan yang paling popular ialah Masjid Kristal. Kiranya ni percutian luar negara bajet ciput la. Kat situ kita boleh tengok masjid-masjid yang popular, kenal sejarah negara-negara Islam dan menikmati keindahan masjid yang diperbuat daripada krista.

Ni antara gambar-gambar saya masa ke Terengganu hari Raya lepas.

Taman Tamadun Islam

Taman Tamadun Islam

Tak larat nak berjalan kaki mengelilingi keseluruhan kawasan ini? Tak apa, kat sini ada perkhidmatan sewa basikal dan tram.

Sewa Basikal & Naik Tram

Sewa Basikal & Naik Tram

Ok, cuma ni je la sedikit idea untuk percutian singkat ni. Esok dan Lusa boleh mulakan lawatan. Banyak juga aktiviti dirancang.

Ops! hampir terlupa, Taman Tamadun Islam terletak di Pulau Wan Man, Kuala Terengganu. Jalannya agak susah sikit la nak mencari sebab terletak agak tersorok. Saya pun cuma ikut GPS je untuk sampai. Ada signboard semuanya sangat tak boleh pakai. Percaya je dengan hati, jangan percaya sangat dengan signboard yang ada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads