Selasa, 10 Disember 2013

13 di kerteh - Google Blog Search

13 di kerteh - Google Blog Search


Pemandu Maut Kereta Terhumban Dalam Sungai <b>Kerteh</b>

Posted: 26 Nov 2013 04:16 PM PST

Seorang pegawai kawalan kualiti sebuah anak syarikat petrokimia di Kerteh maut apabila kenderaan yang dipandunya terjunam ke dalam sungai Kerteh, hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 5.30 petang, Ahmad Haziq Mohd Roodzi, 27, yang berasal dari Pulau Pinang, dalam perjalanan pulang ke rumah sewanya di Kemaman selepas selesai menjalankan tugas.

Ketika tiba di Kilometer 112, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Jambatan Labohan, kereta Kia Forte yang dipandu Ahmad Haziq hilang kawalan lalu merempuh penghadang jalan dan melanggar paip pembentung sebelum terhumban ke dalam sungai.

Mayat Ahmad Haziq ditemui di tempat duduk pemandu lengkap memakai tali pinggang keledar di dalam keretanya yang ditemui unit skuba bomba di dasar sungai itu.

Pegawai Pusat Gerakan dan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri Ismail Mat Hassan berkata mayat Ahmad Haziq ditemui pada pukul 8.10 malam selepas menarik keluar kenderaan itu daripada dasar sungai menggunakan kren.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Kemaman Supt Che Suza Che Hitam mengesahkan kejadian dan berkata mayat mangsa dihantar ke Hospital Kemaman untuk bedah siasat.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Ahmad Haziq Meninggal Dunia. Kereta Terhumban Sungai <b>Kerteh</b> <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2013 08:46 PM PST

ohtidak-forte-terjun-sungai-2

Seorang pemuda menemui ajalnya apabila kereta yang dipandunya terbabas lalu terhumban ke dalam Sungai Kerteh dalam kejadian di KM 122 Jalan Kuala Terengganu – Kuantan berhampiran Jambatan Labohan, Kemaman. Dalam kejadian jam 5:30 petang, Ahmad Haziq Mohd. Rodzi yang memandu kereta jenis Kia Forte meninggal dunia akibat lemas.

ohtidak forte terjun sungai

ohtidak-forte-terjun-sungai-ahmad-haziq
Nama mangsa : Ahmad Haziq b M Roodzi
Umur : 27 tahun
Asal : Kepala Batas
Status : Bujang
Kerja : Petronas Petlin

Jenis kereta : Kia Forte
No kenderaan : WVM 7119
Warna : Putih
Waktu kemalangan: Sekitar jam 0530 petang
Tarikh kemalangan: 26 November 2013
Status mangsa : Meninggal Dunia

Kereta mangsa dapat dikeluarkan lebih kurang jam 8:35 malam. Arwah yang merupakan pegawai kawalan kualiti sebuah anak syarikat milik Petronas ini merupakan seorang yang sangat baik dan peramah serta disenangi rakan-rakan yang mengenali dirinya.

ohtidak forte terjun sungai
ohtidak forte terjun sungai
ohtidak forte terjun sungai
ohtidak forte terjun sungai

"He attended PACG just to show his support and left the same day back to Kerteh…. we were joking saying tat we will go to Kerteh just to TT…. and he left us so soon…. May Allah letak dia di kalangan org2 beriman, rest in peace my dear Andy Andu….. Al Fatihah….we will miss u my fren…." – Salina KoupLady MyForteClub

ohtidak-forte-terjun-sungai-ahmad-haziq-3

Rakan-rakan yang bukan beragama Islam juga turut merasai kehilangannya.

ohtidak forte terjun sungai

Al-Fatihah.

al fatihah

- Foto Credit Fandy Daily Traffic Report.

OHMEDIA: SALAM TAKZIAH DARI KAMI UNTUK KAUM KELUARGA DAN RAKAN-RAKAN YANG MENGENALI ARWAH. SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN AHMAD HAZIQ BERSAMA GOLONGAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN. AMIN YA RABBAL ALAMIN. SESUNGGUHNYA SETIAP YANG HIDUP PASTI AKAN MATI.

PARLIMEN KEMAMAN: Update: Kereta Jatuh <b>di</b> Sungai <b>Kerteh</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:34 AM PST

Kemalangan kereta terbabas dan terhumban dlm sungai kerteh petang tadi.
Waktu kemalangan sekitar jam 0600 petang
Status mangsa : meninggal
Nama mangsa : Ahmad Haziq
Asal : Kepala Batas (sewa blakang tabung haji kerteh)
Kereta telah berjaya dikeluarkan dari Sungai Kerteh.
Sama2 kita sedekahkah Al Fatihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads