Jumaat, 15 November 2013

13 di dungun - Google Blog Search

13 di dungun - Google Blog Search


Karisma 2013 <b>di Dungun</b> | Nurrul Land ツ - samiqa

Posted: 10 Nov 2013 04:20 AM PST

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Bila masuk ke dunia yang yang baru iaini alam kampus , aku ingat lagi aku pernah bertanya pada diri.. " Agaknya lah kan bila aku dekat kampus nanti adakah aku akan aktif di arena sukan seperti waktu dulu semasa aku di bangku sekolah ? ... " Yeah , hari ini aku tahu, semestinya boleh.. cuma kena pandai bahagi kan masa.. :') Sem ini aku berkesempatan untuk join team handball ke Karisma XX di Dungun pada 25-31 Oct yang lalu...
Inilah team handball Karisma 2013 UiTM Segamat Johor.. dengan motonya " JOHOR LUASKAN KUASAMU ! " *ini semua semangat bola pasukan JDT ini :)
Semasa hari pertama di Dungun pada 25hb.. Tak ada game untuk sehari ini , jadi kami semua ke pantai tambak untuk bersiar-siar.. Siap bawa bola baling untuk kononnya main bola sepak pantai// HAHA , serius penat sangat main pada permukaan pasir.. bukan sepak bola.. sepak pasir aja semua.. heehe.. :P
Hari yang penuh dengan debaran.. Hari pertama untuk perlawanan handball.. Masing-masing muka Cuak! terutama aku kerana ini merupakan pengalaman pertama aku mengikuti Karisma.. *Tunggu budak lelaki lambat lah diowg bersiap.. huhu >_< *
Pada malam perasmian pembukaan , masih berkesempatan untuk aku jumpa seorang kawan yang dulu sama-sama dalam arena sukan ini.. Nina.. tapi dia  wakil UiTM Perak dan aku pula wakil UiTM Johor... itu yang beza sekarang ini... hehe..  jauh kau tercampak naa...
Dan pada hari-hari terakhir kami di dungun... Macam-macam kak Ekin buat aktiviti semasa briefing petang hari.. Antara aktiviti itu ialah :
1.  Paling femes main silence killer.. 
- aku tak pandai main mula-mula lama tuh okey siket lah.. 
2.  Nyanyian berduet lain jantina
- aku kena berduet dengan si Taro yang budak lelaki yang ketika masa itu aku geram sangat-sangat sampai aku kata aku tak nak bercakap atau balas apa-apa percakapan dia.. tak pasal-pasal berduet dgn dia.. memang terima aja lah.. bawa lagu Alhamdulillah pulak tuh.. haha Semputt aku.. :P, 
3. Sketsa Tiru gaya ahli team.
Ini kira acara kemuncak.. haha Kami dikecilkan lagi dalam kumpulan-kumpulan kecil dan diberikan tugas untuk meniru gaya atau peristiwa-peristiwa apa-apa saja yang pernah berlaku sepanjang kami bersama .. Sangat lucu !! Aku tak kan lupakan semua kenangan ini..
[ Kak Atul , kak Dija , Kak Naz , Kak Lin , Keciq , Kak Syeiq , Kak Nisa , Nora , Anis , Nik , Syia , Zira , aku ..... Char , celcom , Taro , Amar , Black , Amzi , Aliff , Yadey , Badang , Zafran , Tiarap , Midi , Wak , Farees dan Maxis ] Aku pasti akan merindui detik-detik bersama korang team.. :'(
" Kita 1 Family bukan hanya 1 team" . Itulah ayat yang selalu coach aka Kak Ekin pesan dekat kami semua... Yups , thats true.. even aku baru masuk dalam team handball ini tapi memang brotherhood dan sisterhood ada.. 
Walaupun aku senyap dan jarang berbual sesama mereka tapi terasa kehilangan untuk senior-senior yang sporting dan sempoi itu .. terutama yang dah graduate Char selaku presiden club handball.. Sempat lagi kami nyanyikan untuk Char lagu Kenangan Terindah.. Masa ini aku nangis.. Aku rasa sedih sama sebab aku baru masuk dalam family ini tapi ada senior yang tak kan ada lagi untuk Karisma berikutnya...
Tahniah Char!! Harap char akan sambung degree di UiTM Segamat.. dan kata-kata terakhirnya pada malam terakhir bersama kami masih terngiang-ngiang di telingaku " Jangan biarkan court handball kosong petang-petang " . For the first time buat aku lepak ramai-ramai sampai pukul 3pagi.. heee .Macam-macam game kiteowang buat untuk kenangan bersama.. :') 
Terima kasih kepada senior-senior yang banyak dan sudi berikan aku beberapa teknik dalam bola baling yang sebelum ini aku sendiri tak tahu sedangkan teknik basic.. :'( Terima kasih Sangat-sangat !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads