Khamis, 31 Januari 2013

13 di kuala besut - Google Blog Search

13 di kuala besut - Google Blog Search


Amir Aiman Akashah: Ziarah <b>di Kuala Besut</b>

Posted: 17 Sep 2012 08:48 AM PDT

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة
Masa on the way balik ke Padang Kubu abg long telah singgah di Kuala Besut. Mencari sahabat karib abg long yang telah lama antara kami tak bersua mata mahupun berbual bicara. Alhamdulillah, setelah sekian lama tak jumpa akhirnya aidilfitri tahun ni kami bertaut semula. Ukhuwah yang suam mulai hangat seusai tangan antara kami berjabat.
Dalam relationship ni ada pasang surut dia. Macam ayaq laut tu gak la. Tetapi itu semua bergantung pada diri kita. Sama ada nak biarkan 'keruh' itu terus bertakhta atau 'jernih' mengambil tempatnya.  
Firman Allah s.w.t. "Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara,maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu,dan bertaqwalah kamu kepada Allah agar kamu beroleh rahmat"  (Surah Al Hujuraat ayat 10.)
Well, Dipendekkan cerita (Sebab mata dah macam garfield ni ha).  Masa kat Kuala Besut tu sahabat abg long ni telah bawa abg long ronda2 sekitar muara Kuala Besut dan jeti nelayan yang ada kat situ. Niat hati nak singgah sekejap sahaja. Maklum la, perjalanan ke destinasi masih jauh lagi. Namun kerana uniknya ukhuwah itu, walau pun berjam-jam lamanya bersama berbicara, waktu yang berlalu sedikit pun tidak terasa.
Pada hari itu abg long dapat banyak keberuntungan. Pertama, ukhuwah yang telah longgar dibadai masa kembali kukuh semula. Mudah-mudahan ia mendapat keberkatan dan redha Tuhan. Agar ukhuwah ini bisa mewangi sepanjang jalan kehidupan yang dipinjamkan. 
Kedua, atas kebaikkan sahabat abg long itu juga maka dapat la abg long menikmati keindahan anugerah Tuhan, panorama alam penuh keasyikkan. 


[Sila tenyeh tikus angpa tang gambaq utk tumbesaran]

----Pemandangan pekan Kuala Besut dari arah jeti LKIM----

----Bersantai sambil memancing bersama teman----

----jeti Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia---
InsyaAllah, andai ada ruang dan peluang akan abg long kembali bertandang. Buat sahabat, terima kasih atas layanan yang diberikan.
Kepada anda yang nak bercuti ke Pulau Perhentian bersama famili dan teman2 boleh la inform abg long kerana sahabat abg long di Kuala Besut ini ada menyediakan kemudahan melancong untuk ke pulau tersebut.

___________________________________________________________
"Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku."
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

Terima kasih kerana sudi singgah baca | LIKE dan SHARE jika suka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads