Jumaat, 28 Disember 2012

13 di kijal - Google Blog Search

13 di kijal - Google Blog Search


kejoraku bersatu...: pelajar maut dirempuh BMW <b>di Kijal</b>..

Posted: 27 Oct 2012 08:31 AM PDT

Motosikal yang ditunggangi Che Ku Mohd Shafiq Asmawi putus dua selepas bertembung dengan kereta BMW dalam kemalangan dekat Gerai Lemang Kijal.

Walaupun kereta BMW turut remuk, namun pemandunya yang juga seorang kontraktor terselamat.

KIJAL – Seorang pelajar tingkatan empat maut dalam keadaan mengerikan selepas motosikal yang ditungganginya bertembung dengan sebuah kereta BMW, di Kilometer 136.2 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, dekat Gerai Lemang Kijal, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, Che Ku Mohd Shafiq Asmawi Che Ku Mohd Sani, 16, beralamat di Taman Air Jerneh, Kemasik yang dalam perjalanan dari arah Kuala Terengganu ke Kuantan, mati serta merta di tempat kejadian.

Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kampung Baru Kerteh itu yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 Dream, dipercayai berlanggar secara berdepan dengan kereta yang datang dari arah bertentangan menyebabkan mangsa tercampak ke tepi jalan.

Sejurus kemalangan itu, motosikal ditemui kira-kira 42 meter dari tempat mangsa yang juga anak sulung dari empat beradik terbaring.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam yang mengesahkan kejadian itu berkata, akibat pertembungan itu motosikal yang dinaiki mangsa terputus dua, sementara kereta BMW yang dinaiki seorang kontraktor remuk teruk di bahagian depan sebelah kanan.

"Mayat mangsa dibawa ke Hospital Kemaman untuk bedah siasat dan hasil pemeriksaan didapati mangsa meninggal dunia disebabkan kecederaan parah pada bahagian dada kanan dan paha kanan. Jenazahnya dituntut ahli keluarga kira-kira jam 2 pagi.

"Bagaimanapun, punca kemalangan masih dalam siasatan. Justeru kita harapkan orang awam yang melihat kejadian tampil memberi maklumat untuk membantu siasatan," katanya.

Mereka yang mempunyai maklumat boleh datang ke balai polis berdekatan atau menghubungi talian 09-859 2222.

Sinar Harian 16 Okt 2012

Terpanggil untuk berkongsi insiden yang mengerikan dan sedih ini di blog saya walaupun agak lewat  kerana mangsa merupakan anak kawan saya dan kami tinggal sekampung..Salam takziah dan Al fatihah untuk arwah... Semuga di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads