Ahad, 9 September 2012

13 di paka - Google Blog Search

13 di paka - Google Blog Search


teganuku: Dua Anggota Polis Ditahan <b>di Paka</b> Memiliki Dadah

Posted: 10 Jul 2012 02:44 PM PDT

Dua anggota polis ditahan awal hari ini kerana memiliki dadah jenis Methamphetamine (pil kuda) dan syabu, di Paka, Dungun.

Kedua-dua anggota itu, masing-masing lans koperal dan koperal, ditahan jam 2.45 pagi di hadapan sebuah kedai oleh anggota polis Paka yang sedang melakukan rondaan cegah jenayah di kawasan tersebut.

Timbalan Ketua Polis Terengganu, Datuk Hamzah Mohd Jamil, berkata anggota polis yang berusia 31 tahun terbabit bertugas di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuantan, Pahang, manakala seorang lagi berusia 26 tahun bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang, Selangor.

"Kedua-dua mereka ditahan di dalam sebuah Proton Persona yang diletak di hadapan sebuah kedai makan dan hasil pemeriksaan awal, kedua-dua suspek tidak mempunyai barang yang salah," katanya.

Hasil siasatan awal, katanya, polis juga mendapati anggota polis yang bertugas di IPK Pahang itu sudah digantung kerja berdasarkan kad kuasa warna merah yang ditemui di dalam kereta berkenaan.

"Siasatan lanjut ke atas kenderaan yang dinaiki dua anggota terbabit, polis menjumpai satu kotak kecil dipercayai dadah jenis syabu kira-kira 6 gram serta 27 biji pil kemerahan dipercayai pil kuda yang disorok di dalam bonet," katanya.

Hamzah berkata, kedua-dua suspek kini ditahan reman untuk siasatan lanjut dan hasil saringan ujian air kencing mendapati kedua-kedua suspek positif dadah jenis Methamphetamine.

Hamzah berkata, polis turut menjalankan siasatan lanjut sama ada mereka terbabit dengan kes jenayah lain

Berita Harian

NSR <b>KEMAMAN</b>: Majlis Berbuka Puasa 2012 anjuran ATTEC <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2012 10:23 PM PDT

Group NSR Kemaman telah dijemput oleh group ATTEC (Angkasa TZM Terengganu Club) yang diwakili oleh saudara Sham @ Lie CAP Paka pada 10 Ogos 2012 bertempat di Dataran Kuala Terengganu Pantai Batu Buruk. Hanya 2 orang wakil dari NSR Kemaman yang menyertai majlis tersebut iaitu saudara mli dan Pok Eing. Yang lain tidak dapat turut serta kerana terpaksa bekerja dan berada di luar kawasan liputan. dan saudara mli pada konvoi kali ini hanya menunggang Kawasaki Viktor berikutan jentera NSR beliau yg masih lagi di dalam pembikinan dan baik pulih.

Check Point pertama di Stesen Minyak Shell Kg Besut Kemaman jam 2.30 petang.


Turut bersama yang bukan muslim ialah Ah Chong selaku Pomen utama group TZM Kemaman. beliau setakat ini tidak ketinggalan di dalam aktiviti konvoi group TZM. Turut hadir ialah saudara Amir (Kawa Biru) yang merupakan ex-rider TZM.

Check Point Kedua ialah di rumah Saudara Sham @ Lie CAP di Paka, Terengganu.

 Barisan kuda-kuda yang turut serta sementara menunggu yang lain sampai di check point kedua.

Perbincangan rider-rider tua.

Sessi pembaik pulih sebelum memulakan perjalanan.

Turut disertai oleh Pok Eing yang hanya rantai moto beliau hanya ditegangkan oleh org berpengalaman.

Sessi pembersihan enjin yang mana minyak telah bercampur dengan air.



Tepat jam 5 petang, konvoi bergerak ke destinasi. malangnya, tiba di jalan Bukit Bauk, seorang rider telah terlibat dengan kemalangan. mangsa hanya mengalami luka-luka ringan. walaupun demikian, mangsa turut dibawa ke hospital untuk pengesahan kecederaan.



Barisan kuda2 dr group TZM Paka yang menunggu mangsa di hospital Dungun sebelum berangkat ke destinasi.
Rider2 dr Paka dan Kemaman tiba di destinasi jam 7 petang.

Makanan yang disediakan adalah secara Buffet dan dihadiri oleh lebih kurang 100 bikers.







Majlis bersurai jam 930 malam dan bersambung di Padang Negara Terengganu untuk Sessi TTS.



Pihak penganjur turut menghadiahkan stiker kelab (tgk bwh) sebagai cenderahati untuk para riders yang mengikuti majlis ini. Konvoi bersurai Jam 11 malam utk ke destinasi masing2. Sepanjang perjalanan balik tiada insiden yang tidak diingini berlaku.

Kami bagi pihak NSR Kemaman mengucapkan ribuan terima kasih buat rakan2 bikers yang lain terutama saudara Sham @ Lie CAP yang tidak jemu2 menjemput pihak kami di dalam setiap aktiviti yang dijalankan.

Cik Shiraz Punya Blog: Pejabat Pos <b>Paka</b> Main Boikot-Boikot???

Posted: 08 Sep 2012 11:43 AM PDT

Shiraz tak tahu siapa yang salah sekarang ney? Shiraz ke atau pejabat pos paka? Kalau Shiraz yang salah Shiraz minta maaf tapi Shiraz tak rasa Shiraz yang bersalah sekarang ney.. Shiraz pengguna! Shiraz ada hak untuk mempertikaikan mutu perkhidmatan kalau korang bekerja sekadar melepaskan batok di tangga. 
Shiraz tunggu barang dari 27/8/2012 namun satu khabar pun tak terima. Shiraz tunggu kad kuning, hijau, merah, purple dan segala warna bagi menandakan barang ada di pejabat pos tapi satu haram pun takde. Shiraz tunggu panggilan telefon pun sama. Dah macam tunggu bulan jatuh ke riba. Shiraz terpaksa la call kawan bgtaw yang barang tak sampai lagi. Tunggu punya tunggu bulan 9 dah... Kawan Shiraz call Pejabat Pos Terengganu tanya pasal barang tu. Dalam duk tunggu tu, Pejabat Pos Terengganu call Shiraz tanya no tracking ngan no ic. Jelas dan nyatanya, orang pejabat pos cakap dah ada di Paka.
Shiraz bergegas pergi pejabat pos Paka. Tanya no tracking. Diaorang jawab no tu tak sah. Dah pulak...Tak sah kut mana? Masa Shiraz dpt panggilan dari Terengganu no tu ada je kat situ. Dah kat Paka tak sah pulak.. Shiraz terpaksa call balik kawan tanya no tracking. Betul dan sama dengan no yang ada dalam data di Terengganu. Shiraz call balik Terengganu. Barang dah sampai 28/8/2012. Hari ney dah 3/9/2012..
Geram dah Shiraz masa tu... Baru la dapat panggilan dari Pejabat Pos Paka.. Siap marah kita balik kenapa buat aduan di Terengganu.. Malas nak bertekak lagi time tu pergi la pejabat pos Paka.. Dah bagi no ic dngn no tracking, siap sindir kita plak.. Lain kali jangan call Terengganu erk, apa2 masalah datang jumpa kita terus. Dah Shiraz pulak yang kena sindir..Ooo tak boleh jadi..Sape yang salah sekarang ney? Saya tunggu dari 28/8/2012 sampai hari ney tak dapat khabar berita, tunggu kad tak de, call pun tak de.. Tak pe la lain kali jangan call Terengganu.. Itu peristiwa yang berlaku seminggu yang lepas..
Ney kelmarin Shiraz dapat panggilan dari Pejabat Pos Dungun..Diaorang suruh tuntut barang dekat sana.. Kenapa Dungun? Mana Pejabat Pos Paka? Diaorang kata awak tak de kat rumah... Nampak sangat pembohong, 24 jam saya ada kat rumah...Saya check dalam website sepatutnya 4/9/2012 tu barang dah boleh sampai Paka.. Orang pejabat pos Dungun bagitaw mmg sepatutnya dah sampai Paka, tapi orang Paka yang tak terima barang ney...
Okay nampak kan...Diaorang tak nak hantar barang tu dekat rumah Shiraz lagi dah... Padahal baru beberapa hari kejadian pertama tu berlaku dah main boikot2 pulak.. Nampak sangat nak cari pasal ney.. Tak pe la alang-alang dah buat aduan kali pertama hari tu, boleh buat yang kali kedua plak.. Orang Pejabat Pos Paka tak nak hantar barang kat rumah saya lagi dah??? Ape cerita???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads