Ahad, 9 September 2012

13 di jerteh - Google Blog Search

13 di jerteh - Google Blog Search


afasz.com: Aktiviti Malam Raya <b>di Jerteh</b>

Posted: 27 Aug 2012 10:12 PM PDT

Alhamdulillah . . .  tahun ni dapat juga aku bersama family aku beraya bersama nenek aku di Jerteh. Sempat main bunga api. ngeh ngeh ~ Tahun lepas pun main bunga api , leh tengok entry kat SINI.

Budak baru belajar menulis.  . . 
I kecik sangat, LOVE tu dah cantik dah, U besar benorrrrr. . . 
Itula aktiviti kami di malam nak raya. Seronok gak main bunga api ni sampai ada yang terluka di kaki. hahahahahahahahaha !!!!!
Belum main MERCUN lagi !!!

afasz.com: Cerita Hari Raya Pertama <b>di Jerteh</b>

Posted: 29 Aug 2012 09:35 PM PDT

Baru ada mood nak tulis entry raya lagi. Ni aku nak cerita secara ringkas , cerita 1 Syawal 1433H di Jerteh. Kami bangun awal then bersiap ke masjid untuk solat sunat Aidilfitri. 
Sebelum ke masjid posing dulu ngn Papa & Mama 
Aku ikut muka sapa ek????
Sesi bermaafan sebelum pergi ke masjid. 
Suka Papa dapat duit raya :)
Bermaafan dengan Mama pula. Papa tengah susun duit raya. 
Masjid Kg. Nyior Tujuh - ni la masjid yang paling dekat ngn umah nenek aku. Kecik je masjid nya. 
 Sempat snap sebab kami sampai awal. Raya tahun lepas sampai lambat , kene duk barisan belakang yang agak sempit. 
Lepas solat sunat Aidilfitri, kami menziarahi kubur arwah Atok 
Then balik dan terus beraya umah makcik aku yang dekat je ngan umah nenek aku. 
Antara biskut raya yang aku makan. Bentuk ice cream !
Nanti sambung la entry lain, nak g lunch ! 

afasz.com: Juadah <b>di</b> Rumah Terbuka YB @ <b>Jerteh</b>

Posted: 04 Sep 2012 09:30 PM PDT

Layan gambar jela . . tengok gambar je dah tahu apa benda kan. . .  hehe~

Orang Jerteh panggil tapai apa ? Ada yang tahu tak? hehe~
Aku memang tak makan benda alah ni. :D
Putu Piring & Keropok Lekor. 
Ni aku yang makan. Makan panas-panas sedap gile ~

Terkurang kuah plak. Aku makan ni :D

Ni adik aku kot yang makan. 

Perghhhhhh  Kalau tambah ais pon sodappppp ~


Goreng Pisang & Keropok Lekor lagi
Goreng pisang tu makan panas-panas. Sedap sbb panas!!!


Yang ni kami tapaukan untuk nenek aku. Walaupun nenek aku puasa, dia nak datang juga. Jumpa YB + tapau makanan bebuka. 

Mee goreng dia pun sangat sedap. Ni pun kami tapau pastu makan kat umah. :D

Cendol dah habis, so adik aku amik ni je. Nak tunggu dia refill penat plak nak kene beratur lagi sekali. hoho~

 Apsal dah cair mair ek?????

Ha ni la penyebab ice cream tu cair mair. Beratur punyala panjang. Ramai ! berpeluh di buat nya. At last , adik aku je wakil amikkan. aku snap gambar :D
Tula juadah yang ada. Tahun ni lebih meriah. Aku pon makan banyak sikit. :D
Khemah-khemah makanan di label , so senang orang nak target makan apa. Terus je p gerai tu . 
Next entry rumah terbuka YB mana plak ek????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads