Ahad, 1 April 2012

13 di kerteh - Google Blog Search

13 di kerteh - Google Blog Search


D&#39;Tajuzz Homestay <b>Kerteh</b> « thexcel

Posted: 31 Mar 2012 08:26 AM PDT

Assalam semua!

Hepi bila tengok jumlah kunjungan ke blog ini dari hari ke hari semakin meningkat. Sehingga kini, jumlah pengunjung UNIK ke blog ni sehari dah cecah 100++ orang! Alhamdulillah…Anda yang mahu saya berkunjung ke blog anda, boleh la meninggalkan komen dan link skali ye!

Minggu lepas, saya kena bertugas di Kerteh selama seminggu. Kebiasannya, saya akan tinggal di hotel samada Awana Kijal, Residence Resort ataupun Rumbia Resort. Oleh kerana kali ni isteri dan anak saya nak ikut, so kami decide untuk memilih homestay sebagai tempat penginapan kami selama seminggu.

Melalui iklan di laman Mudah.my, saya menemui beberapa homestay list di Kerteh. Saya memilih D'Tajuzz Homestay, yang terletak di Kampun Baru Kerteh.Tak jauh dari Mesra Mall (Dalam 3km kot). Sampai di sana, kami disambut mesra oleh En Din. Jejak kaki je masuk dalam homestay, memang terasa selesa dan moden.

Homestay ni, bilik-biliknya diubahsuai daripada kabin (kontena). Namun, anda tak terasa macam tinggal dalam kabin. Ruang tamu homestay ni, dihiasi dengan perhiasan serba ringkas, namun tampak moden. Penggunaan cermin kaca sebagai dinding menyerlahkan lagi kemodenan homestay ni di samping meminimakan penggunaan cahaya lampu.

Dengan sewa RM80/malam (saya duduk 5 malam, dapat la diskaun sikit), bilik kami dilengkapi dengan 2 katil, 2 katil queen dan satu katil single. Bilik dilenkapi penghawa dingin dan pemanas air (water heater) dalam bilik mandi.

Bagi yang ingin mengetahu tetang homestay ni lebih lanjut, bolehlah ke blog mereka di SINI.

Halaman luar rumah ni luas, boleh parking kereta 5-6buah kereta. Sewaktu saya di sana, kawasan laur rumah sibuk dengan pengubahsuaian,jadi agak berhabuk sedikit.

Cuma, homestay ni tak ada dapur untuk anda memasak, jadi anda perlu beli makanan di luar. Jangan risau, kedai makan cukup banayk di kawasan berhampiran tu.

Di ruang tamu, ada disediakan TV yang mendapat siaran ASTRO, pemanas air (drinking water heater), pinggan mangkuk, dan di dapur ada mesin basuh.

Kesimpulannya, saya berpuas hati dengan D'Tajuzz Homestay dan saya mungkin akan singgah di sana lagi selepas ini bila ada kerja di Kerteh. =)

P/S: Saya menggunakan Internet Digi. Coverage di sana hanya EDGE.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads