Rabu, 1 Februari 2012

13 di seberang takir - Google Blog Search

13 di seberang takir - Google Blog Search


Teganuku..segalanya <b>di</b> sini..: Nelayan <b>Seberang Takir</b> Terima <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2011 01:16 AM PST

Seramai 325 nelayan dan pengusaha bot penambang di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir menerima bantuan RM100 serta makanan daripada kerajaan negeri bagi meringankan beban mereka yang tidak dapat ke laut pada musim tengkujuh berikutan keadaan ombak besar serta angin kencang.

Bantuan itu disampaikan Anggota DUN kawasan berkenaan Ahmad Razif Abd Rahman dan penerima terbabit berterima kasih atas keprihatinan kerajaan negeri terhadap nasib golongan nelayan yang hidup dalam kemiskinan.

Bagi Awang Jusoh, 46, dari Kampung Baru Seberang Takir, bantuan itu boleh digunakan untuk membeli peralatan sekolah tiga anaknya yang belajar di sekolah menengah.

"Kita tidak tahu hendak cakap kerana kita rasa terlalu gembira mendapat bantuan ini, kita mengucapkan terima kasih kepada kerajaan," katanya ketika ditemui selepas majlis penyampaian bantuan itu semalam.

Alias Ali, 50, pula berkata bantuan itu amat penting kerana pendapatannya sebagai penambang hanya cukup makan.

Sementara itu, Ahmad Razif berkata kerajaan membelanjakan RM70,000 untuk membantu nelayan menerusi program tersebut dan ini merupakan tahun ketiga ia dilaksanakan.

Beliau berkata kerajaan sedar nelayan dan pengusaha bot penambang di Kampung Seberang Takir mengalami kesempitan hidup pada musim tengkujuh kerana sebahagian besar daripada mereka tidak dapat mencari rezeki.

Full content generated by Get Full RSS.

T E G A N U K I TA: Pasar tani <b>di</b> RAMD <b>Seberang Takir</b> setiap Jumaat

Posted: 01 Jan 2012 06:49 PM PST

Oleh FAUZI MOHD

Masyarakat sekitar dan penghuni Batalion ke-18 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Kem Sri Pantai Seberang Takir boleh mendapatkan barangan segar untuk keperluan harian melalui pasar tani yang bakal diadakan di penempatan itu kelak.

Pegawai Memerintah kem berkenaan, Leftenan Kolonel Nasharuddin Mohamad berkata, pihaknya bercadang untuk menyediakan kemudahan itu dalam kem tersebut pada setiap hari Jumaat bagi kemudahan keluarga anggota tentera.

"Tapak pasar tani itu bakal dibina di Dataran Berjuang dan kita jangka ia akan siap sebelum bulan April ini dengan kerjasama Pernama (Perwira Niaga Malaysia).


"Bagaimanapun, buat masa ini, kita sedang usahakan dengan Pejabat Daerah untuk memasang tar di dataran tersebut sebelum pasar tani beroperasi," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Ramah Mesra Pemimpin dan Masyarakat Setempat Bersama Warga 'Tangkas Berjuang' di Kem Batalion ke-18 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD), Kem Sri Pantai, Seberang Takir kelmarin.

Full content generated by Get Full RSS.

Pantai <b>Seberang Takir</b>, Kuala Terengganu, Terengganu ~ Unikversiti

Posted: 05 Jan 2012 11:23 PM PST

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads