ads

Rabu, 14 September 2011

13 di pulau kapas - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


BERSANTAI <b>DI PULAU</b> GEMIA - <b>Pulau</b> Gemia, Malaysia Travel Blog

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

Flag of Malaysia  , Terengganu,
Monday, May 16, 2011

Selepas bersnokeling di Pulau Kapas, cikgu membawa kami bersnokeling pula Pulau gemia sebelah pulau kapas untuk melihat resort di situ dan juga anak2 penyu. Memang cantik tempat ini. Di sini resortnyer eklusif sikit. Kalau ada duit byk boleh la datang nanti...he he..

Pulau Gemia
Pulau Gemia merupakan pulau persendirian dan terletak hanya 800 meter dari Pulau Kapas. Seperti Pulau Kapas, perjalanan menaiki bot dari Jeti Marang mengambil masa 15-30 minit. Biasanya pelancong yang pergi ke Pulau Kapas akan terus berkunjung ke sini.


Aktiviti yang boleh dilakukan pelancong di Pulau Gemia ini hampir sama dengan aktiviti di Pulau Kapas seperti selam skuba, snorkel, berenang, menyelam, mandi-manda dan memancing.


Oleh kerana pulau ini baru dan bersaiz kecil, ia kurang dikenali pelancong berbanding Pulau Kapas. Suasana di Pulau Gemia agak tenang, sesuai bagi mereka yang inginkan kedamaian dan melihat haiwan hidupan liar. Bagi pengunjung yang bernasib baik akan dapat melihat penyu bertelur di Pulau Gemia ini.


Sekiranya anda ingin ke Pulau Gemia dengan pengangkutan awam dari Kuala Terengganu, anda perlu menaiki bas atau teksi dari hentian bas atau teksi di Kuala Terengganu ke Marang. Dari Jeti Marang, anda boleh menaiki bot biasa atau bot laju untuk ke Pulau Gemia.


Gem Wellness Spa & Island Resort 

Pulau Gemia!! sebuah pulau yang berkeluasan 9ekar berhampiran Pulau Kapas mungkin tidak begitu dikenali berbanding pulau-pulau lain di Terengganu. Pulau Gemia adalah pulau persendirian yang terletak kira-kira 800Meter dari Pulau Kapas dan mengambil masa 15minit perjalanan dari Jeti Marang. Walaupun Pulau Gemia kecil namun banyak keistimewaan yang ada di pulau ini. Pulau Gemia dikelilingi pasir putih bersih, air laut yang sejernih kristal, batu-batu karang yang berwarna warni dan kehidupan marine seperti ikan dan penyu menjadi daya tarikkan utama pulau ini. Pulau ini boleh dianggap sebagai antara pulau yang terindah di Pantai Timur . Dikelilingi hutan dara, bukit batuan dan air laut yang membiru benar-benar memukau pengunjung untuk merasai kedamaian di Pulau Gemia.

Gem Wellness Spa & Island Resort adalah satu-satunya resort yang ada di Pulau Gemia yang sebelum ini dikenali sebagai Gem Island Resort. Resort ini juga menyediakan kemudahan lengkap bagi pengunjung untuk menikmati percutian yang menyeronokkan. Antara aktiviti yang wajib adalah snorkeling, berenang bersama ikan dan melihat keindahan batu karang yang berwarna warni yang cukup menakjubkan. Melepak di beranda resort dan melihat pemandangan indah Pulau Kapas yang tidak jauh dari resort dan dataran Marang yang sayup-sayup kelihatan dari kejauhan. Di bawah beranda pula kedengaran ombak lembut memukul batu dan melihat anak-anak ketam berlari-lari di atas batu setiap kali air ombak menghempas mereka.

Antara perkara yang wajib dilakukkan di resort ini adalah melakukkan SPA. Manjakan diri dengan pelbagai terapi yang disediakan antaranya mandi bunga, terapi tradisional Melayau, sauna herba, Thai terapi, Minyak Spa terapi, aroma terapi, rawatan badan dan urut badan dan kaki. Resort ini menyediakan 4 chalet khas untuk pelanggan mendapatkan rawatan dan terapi dengan selesa dan mendamaikan. Pulau Gemia sememangnya menyediakan segala-galanya untuk mereka yang ingin mencari ketenangan dan lari dari kesibukan kota. Untuk tempahan di sekitar Lembah Klang bolehlah menghubungi talian di bawah.

Gem Wellness Spa & Island Resort
No. 37, Jalan Wan Kadir 2, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur
Tel : 603-7727 9287 Fax :603-7727 9661

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved