Khamis, 22 September 2011

13 di kuala berang - Google Blog Search

13 di kuala berang - Google Blog Search


SEBONGKAH BATU <b>DI KUALA BERANG</b> (Faisal Tehrani, PTS Litera Utama

Posted: 02 Sep 2011 12:44 AM PDT


Novel nie aku angkat bersekali dengan SKUAD HALIMUNAN oleh Baharuddin Bekri di mynews.com di dalam perut The Mall sebelah PWTC .. kira dalam mood nak membaca novel aa konon..

Novel nie berbetulan pulak dengan TVAlhijrah yang baru ajer set program beberapa bulan aritue.. kira tema menarik aa dalam menjentik kita supaya sedar akan hukum hakam penggiat industri yang cuba nak deliver something yang syaria- friendly, syaria- Compliance.. di mana pelajar2 Islam nie cuba buat projek filem dengan latar sejarah Islam. Tapi nak guna pelakon2 popular yang tak syarie.. perhatikan cemana Ostat Ostazah bergossip dan hanged dengan pelakon2 diva..

Yang bagusnya novel nie ringkas dan nipis.. memang membantu aku yang dah lemah nak digest buku2 tebal nie.. (dan bajet pun agak ciput eehehe,,) dan dia lebih ringkas dan sama feel dengan 1515 tapi versi yang nipis sikit.. dan yang menarik lagi.. novel sulong Faisal dan satu- satunya under PTS..

Hati korang tetap digeletek walaupun bahasanya adalah bahasa sastera terpilih.. best!! Sekarang aku nak cari buku dia yang pasal kelemahan umat. tanya kemuskilan agama naif gila kat kulit belakang novel.. yang aku tergelak besar masa lepak2 ngan Sallam masa Pesta Buku tapi aku x beli.. xde duit aritue..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads