ads

Rabu, 17 Ogos 2011

13 di pulau redang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


COKLAT DI TERENGGANU: Mesyuarat KIK <b>di Pulau Redang</b>

Posted: 18 Jul 2011 07:15 PM PDT

Salam semua,

Dah 1 minggu kak ros tak update blog ni.sori byk2 ek coz busy ske.
baru balik dari pualu redang ni.mesyuarta KIK PPD Kuala Terengganu.
Memang seronok kat saner.Tapi malngnyer talipon akak jatuh dalam lautttttttttttttttttttt, tenseng nguh .
Jom layanz gambor2 kat saner...........




Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Beladau Seri: Bersantai <b>di Pulau Redang</b>, Terengganu

Posted: 07 Jul 2011 11:28 AM PDT


Setelah berkunjung ke Pulau Sah Besar, Tasik Kenyir kali ni kita bersantai pulak ke Pulau Redang, Terengganu. Perjalanan ke Pulau Redang mengambil masa lebih kurang 45 minit dari Pengkalan Merang. Kalau anda naik ferry dari Taman Shahbandar, Kuala Terengganu ianya mengambil masa lebih kurang 2 jam. Kalau nak cepat ke Pulau Redang lebih baik naik kat sini. Kat pengkalan ni ada banyak bot-bot bersaiz sederhana dan besar di sini. Jadi anda boleh pilih nak naik yang mana satu. Kali ni kami menaiki bot Holiday Resort. Tengok tu..bot sudah ready ...Jom ikut kami..

 Wah...ni merupakan kali pertama Faiq akan pergi ke Pulau Redang bersama To' Ciknya. Bukan main bergaya lagi Tok Cik bersama faiq hendak naik bot ke Pulau Redang ..macam orang muda..
Landing time..kita sudah sampai ke Pulau Redang, Holiday Resort. Tengok tu..nak turun dari bot dah disediakan tangga..terus turun ke tepi pantai.
Best ! Best ! Best ! kata Bihah bila saja sampai dan menjejak kaki ke Pulau Redang
Sungguh indah pemandangan di sini. Airnya jernih dan membiru ciptaan Allah . Sekali tengok ajer rasa tenang dan damai.
Saya dah sampai kat Redang Holiday Resort. Berposing kejap buat kenang- kenangan kat papan tanda resort nie... Jangan marah yer..

Kalau nak tahu di sini lah chalet tempat kami menginap. Ianya terletak di tempat yang agak tinggi serta mengadap laut ( seaview ). Biliknya luas serta lokasinya pun menarik. Petang - petang bolehlah bersantai di luar sambil di tiup angin sepoi-sepoi bahasa.. kata orang bolehlah kalau nak hlangkan tensen....
selain tu , kat sini jugak boleh buat aktiviti bermain pasir.  Hai ..tu nak buat apa tu..nak buat kuih ke
Antara aktiviti yang paling best kat sini adalah mandi di tepi pantai. Waahh..waahh..waah..bukan main suka Bihah main air laut..Landai dan jernihnya air kat laut kat sini.. Kat sini tempatnya Insyaallah selamat kerana pantainya sangat landai ..
Saya pun dah pandai berenang lah..
Haah..inilah Gaya ku yang tesendiri..I wanna to fly ...
Kat sini memang Best ...cuba tengok view kat belakang saya tu..airnya jernih dan biru...
Antara sebahagian ahli keluarga penulis yang turut serta berehat ke Redang Holiday,Pulau Redang.
4 orang kanak - kanak yang sedang bermain air laut .Mungkin suatu hari nanti kita akan datang lagi kat sini..
Tidak ketinggalan , buat kenangan najla bergambar bersama ibunya di Pulau Redang ini. Rasanya dia pun tdk puas lagi bermain dan mandi air laut di sini. Jika ada kelapangan masa, kita akan datang lagi ke sini untuk bersantai.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved