Rabu, 24 Ogos 2011

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Panggilan Bom Palsu <b>Di</b> Kompleks Mahkamah <b>Kuala Terengganu</b> | syafiq

Posted: 23 Aug 2011 10:39 PM PDT

Panggilan Palsu Bom Di Kompleks Mahkamah Kuala Terengganu

Gara-gara satu panggilan palsu mendakwa ada bom, prosiding di Kompleks Mahkamah Kuala Terengganu terpaksa ditangguhkan hampir satu jam, pagi tadi. Panggilan dibuat individu tidak dikenali kira-kira jam 10 pagi tadi.

Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintenden Abdul Halim Mohd Ishak, panggilan dibuat ke Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri mendakwa bom diletakkan di tingkat sembilan bangunan mahkamah.

bom palsu di kompleks mahkamahMaklumat kemudian disalurkan kepada anggota polis yang bertugas di kompleks mahkamah dan operator Mahkamah Tinggi. Sebagai langkah keselamatan selain mengelak kejadian tidak diingini, semua perbicaraan yang sedang berlangsung ditangguhkan.

Kakitangan mahkamah dan orang ramai yang sedang berurusan di mahkamah kemudian dikerah mengosongkan bangunan dan berkumpul di luar bangunan. Unit Pengesan Bom Dan Forensik segera dikejarkan ke lokasi. Turut dipanggil, pasukan bomba dan penyelamat. Selepas pemeriksaan hampir satu jam, tiada objek letupan ditemui.

Polis kemudian mengesahkan bangunan mahkamah selamat dan kembali beroperasi seperti biasa. Siasatan mendapati panggilan dibuat dari satu nombor telefon bimbit yang didaftarkan di negara jiran. – TV3

from your own site.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads