ads

Jumaat, 14 Mac 2014

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


Illa Shanahila: <b>Pulau Perhentian</b> Yang Wow! Novel Dan Cerpen

Posted: 13 Mar 2014 07:14 PM PDT

Assalamualaikum!

Siapa yang pernah sampai di Pulau Perhentian angkat tangan! Kita geng! Hehehe. Sebenarnya dah dua hari dekat pulau ni, apa yang boleh illa cakap, its awesome!

Subhanallah, cantik! Rasa syukur sangat boleh lari dari jerebu KL walaupun untuk hanya beberapa hari. 

Untuk ke Pulau Perhentian, korang boleh naik bot laju ataupun boleh juga naik feri dari Jeti Kuala Besut. Kalau ombak tak kuat, dalam 25 minit dah sampai. 

Tapi pengalaman naik bot laju memang sangat terbaiklah. Satu bot hanya boleh muat 12 orang pelancong tak termasuk pemandu. Rasa seronok gila bila bot dah sampai tengah-tengah laut. Walaupun asyik langgar ombak, tapi rasa teruja dia lain. 

Bukan hari-hari boleh pergi dekat tengah laut, ye dak?

Masa ni dekat tengah-tengah laut. Bila tengok laut tak berpenghujung, rasa kecikkk sangat diri ini.

Lebih kurang 30 minit, sampai jugak akhirnya di jeti. Masa tu memang rahang terbuka luas pasal kagum sangat.

Dah sampai di Jeti Pulau Perhentian

Argh, tak nak berganjak dari sini walaupun panas. Cantik!

Okeh. Apa aktiviti yang nak dibuat dekat sana, nanti illa cerita lain. For now, tata!


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved