Sabtu, 10 Ogos 2013

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Kereta terbabas rempuh garaj <b>di Kuala Terengganu</b> | Terengganu <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2013 02:11 AM PDT

Kereta perdana yang merempuh garaj.

Kereta perdana yang merempuh garaj.

"Saya ingatkan ada kemalangan berlaku di hadapan rumah, rupanya rumah ini yang kena langgar," jelas Nurziana Hassanuddin, 33.

Rumah sewa Nurziana yang dilanggar sebuah kereta Proton Perdana kira-kira jam 7 pagi tadi (semalam) menyebabkan dua buah kereta jenis Perodua Kancil dan Kenari mengalami kerosakan kerana dihempap garaj.

"Masa kejadian, saya dan dua anak sedang tidur sementara suami Mohd Saifudin A Rahman, 36, masih di tempat kerja.

"Pada mulanya ketika mendengar dentuman kuat, saya rasa pelik juga sebab 'alarm' kereta berbunyi, rupanya apabila membuka tingkap rumah, saya melihat garaj kereta sudah roboh dan menghempap dua buah kereta yang diletakkan di sini," katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Kuala Bekah, di sini semalam.

Kereta milik tuan rumah yang dirempuh.

Kereta milik tuan rumah yang dirempuh.

Susulan kejadian itu, Nurziana terus menghubungi suami dan keluar melihat apa sebenarnya yang berlaku.

"Ketika keluar dari rumah, saya melihat sebuah kereta Proton Perdana yang remuk berada di rumah sebelah (jiran) yang juga menyebabkan garaj keretanya roboh dan turut menghempap sebuah kereta selepas melanggar pagar rumah saya," katanya.

Difahamkan, pemandu tersebut tidak mengalami kecederaan teruk.-sinar

Luar Biasa! Penemuan Bunga Pelik <b>Di Kuala Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2013 05:00 AM PDT

Luar Biasa! Penemuan Bunga Pelik Di Kuala Terengganu | Sekali pandang dah macam bunga Rafflesia pula, tetapi dua kali pandang macam bukan. Namun itulah yang dihadapi oleh seorang lelaki di Kuala Terengganu apabila menemui spesis bunga pelik yang tumbuh di kawasan kebun belakang rumahnya. Secara umumnya, memang kita sendiri tidak mengetahui spesis apakah bunga ini sehingga menimbulkan tanda tanya. Melayukini.net difahamkan, bunga ini tidak pernah ditanam, apatah lagi tidak mengetahui tentang kewujudannya sehinggalah ia ditemui dalam keadaan bersaiz besar.

pelik

KUALA TERENGGANU – Seorang warga emas terkejut apabila mendapati sekuntum bunga setinggi lebih kurang 76.2 sentimeter tumbuh di atas tanah di dalam kebun belakang rumahnya empat hari lalu.

Abdullah Mohd, 66, ketika ditemui di rumahnya di Kampung Manir berkata, susulan penemuan bunga pelik berwarna merah hati itu, penduduk kampung sering datang ke rumahnya untuk melihat sendiri rupa bentuk bunga yang diceritakan orang ramai.

Dia yang sebelum ini tidak pernah melihat bunga sebesar itu berasa hairan, kerana tidak perasan bila bunga itu mula tumbuh, dan hanya menyedarinya setelah ia kembang.

"Saya pelik macam mana bunga ini boleh tumbuh di atas tanah seakan kulat (cendawan), tetapi terdapat debunga serta kelompok, sama seperti bunga-bunga lain.

"Saya tak tahu bunga jenis apa yang tumbuh ini, lagipun bunga ini tumbuh di tapak saya membakar sampah," katanya.

Abdullah berkata, kali terakhir dia membakar sampah di situ adalah sebulan lalu, dan sejak itu dia membiarkan tanah bakar begitu sahaja, sehingga tiba musim hujan sejak kebelakangan ini.

"Sejak hujan, tanah bakar ini membentuk lubang, dan mungkin lubang itu adalah kesan daripada tanaman pokok ubi sarek (ubi ular) yang telah mati.

"Tetapi yang menghairankan saya, pokok ubi sarek tidak pernah mengeluarkan bunga, malah pokok itu sudah dibakar bersama sampah sebulan yang lalu.

"Berkemungkinan besar, bunga itu tumbuh dari dalam lubang yang terbentuk selepas tanah bakar ini dibiarkan," katanya.

Menurutnya, sejak bunga itu tumbuh, tiada kejadian ganjil berlaku kepadanya sekeluarga dan Abdullah percaya itulah kekuasaan ALLAH SWT yang mampu mencipta apa sahaja.

Menurutnya, dia akan menyimpan bunga itu sehingga ia kering dan akan cabut untuk merungkai misteri tumbuhan berkenaan.

P.S. I – 6 Tempat Paling Best di Jepun!
P.S. II – 10 Tempat Eco Paling best di UK
P.S. III – Tasik Ais Gergasi Dijumpai Saintis di Marikh

Sumber : Sinar Harian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

aLw!z b3 my baby: Tempat-tempat menarik <b>di Kuala Terengganu</b>

Posted: 05 Jun 2013 09:01 PM PDT

alamak! ada yang request suh aku cepat² update percutian Kuala Terengganu ler.. huhuhu.. so demi tak menghampakan peminat² mak *muntah ijou  meh la aku up sikit. tapi gambo je la banyak eh. untuk details tempat-tempat menarik di Kuala Terengganu nanti aku buat entry lain... atlis entry ni leh ler bagi gambaran kat korang ape yang best kat ganu nih. :-)


1) Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu

kat Pantai Batu Burok ni memang meriah.. macam² aktiviti boleh buat - naik kuda, main layang², main ATV, ada playground, gerai² jual air, kepok lekor, etc. sangat meriah!
2) Taman Monumen, Taman Tamadun Islam
 
Salah satu tempat yang wajib singgah klu pegi KT. Taman Monumen ni terletak di Pulau Wan Man dan mengandungi replika-replika senibina Islam di seluruh dunia. untuk details nanti aku buat entry lain yer...
salah satu monumen kat sini - The Dome of Rock
(Kubah As-Sakhrah, Baitul Muqqaddis, Palestin)

3) Taman Tamadun Islam River Cruise

selain Taman Monumen, kat Taman Tamadun Islam ni jugak ada river cruise. perjalanan naik cruise mengelilingi Pulau Duyong amik masa lebih kurang 45 minit. oh, kat sini jugak terletaknya Masjid Kristal yang cantik tu..

4) Keropok Lekor Bukit Tok Beng (BTB)

ni ler kedai kepok lekor yang femes tuh. kepok paling sedap kat ganu katanya... kedai ni terletak di Kg. Bukit Tok Beng yer. terbukti memang sedap. kena dengan tekak aku.

5) Pasar Payang Kuala Terengganu

yang kaki soping mesti suke datang tempat ni specially mak-mak kite... huhuhu.. habis semua nak diborongnya... macam² jenis makanan mak aku beli. haih. aku tak beli pape pon. cuci mata jer.. panas la kat dalam nih. telur penyu - ape rasa ek??

6) Pantai Teluk Ketapang

Terengganu ni banyak pantai tapi banyak yang tak boleh mandi. huhuhu... takat bergambo je ler kat sini. huhuhu...

7) Ikan Celup Tepung ICT, Pantai Teluk Ketapang

dah alang² sampai Pantai Teluk Ketapang, jom pekena ikan celup tepung yang femes emes tuh... ada banyak kedai ict kat sini.. ada ikan, ketam, udang, sotong, cendawan.. mabelesss...

8) Air Buah Gelas Besar Terengganu

kedai ni terletak di Seberang Takir.
.
gelas die memang besar gabak hokey. aku share air ngan mak. itu pun jenuh nak abiskan. gelas besar ni harga RM3.50 sajok. murah giless... dah la sedap.pekat.pior punya.

9) I-City Pulau Warisan
.

kat Ganu pon ada I-city hokey. tapi takde la semeriah kat Shah Alam tu.. boleh la nak lepak memalam amik angin laut.

10) Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung)

singgah sini untuk solat isyak.

11) Selly Seafood Kuala Ibai

aku rasa tempat makan ni agak femes kat sini.. orang yang datang makan omakkaii.. ramai giless... nasib la lakiku booking siap². sampai jer, tunggu kejab makanan pun sampai. sos ikan bakar die style sekinchan skit... tak guna air asam tuh...

seingat aku itu je la kot tempat² yang aku sempat singgah masa pegi KT baru nih.. ada lagi tempat menarik tapi tak tersinggah la wei.... huhuhu... korang google la ek klu nak tau ape yang best lagi kat KT nih.


Taktau nak komen ape, LIKE pon boleh. TQ ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads