Sabtu, 31 Ogos 2013

13 di kerteh - Google Blog Search

13 di kerteh - Google Blog Search


Sebalik Tirai: Loji Petronas Penapisan <b>Di Kerteh</b> Terbakar

Posted: 22 Aug 2013 03:06 AM PDT

"Menggeletar tubuh melihat tangan kiri dan kaki kanan melecur teruk selepas disambar api, muka pula berasa sangat panas tidak ubah seperti dibakar," kata Mohd Ayob Abdullah, 22, dari Taman Hadhari, Paka, Dungun, antara mangsa disambar api ketika melakukan kerja baik pulih loji milik Petronas Penapisan Terengganu Sdn Bhd di Kerteh, Kemaman, kelmarin.
Turut cedera dalam kejadian itu ialah rakannya Mohd Zakaria Abd Ghani, 28, dari Kampung Limbong, Paka, Dungun yang melecur muka dan tangan kanan manakala dua lagi rakan sekerjanya cedera ringan.
Semua mangsa dikejarkan ke Klinik Rantau Petronas sebelum Mohd Ayob dan Mohd Zakaria dirujuk ke HSNZ manakala dua rakannya yang cedera ringan dirawat di Hospital Dungun.
Mohd Ayob yang ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini semalam, berkata sebelum kejadian dia dan tiga rakan menjalankan kerja baik pulih di loji itu seperti biasa sejak sembilan hari lalu apabila dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat berhampiran kawasan kerja kira-kira jam 4.30 petang kelmarin.
"Saya terkejut apabila api besar menyambar muka dan tangan kiri menyebabkan saya ketika itu berada di atas loji, terpelanting jatuh.
"Cemas melihat kecederaan tangan dan kaki, saya memekik meminta tolong sebelum pasukan keselamatan datang membantu. Mereka membawa saya dan rakan yang cedera ke Klinik Rantau Petronas sebelum dihantar ke HSNZ," katanya.
Sementara itu, Mohd Zakaria berkata, dia mendengar bunyi seakan-akan gas bocor sebelum berlaku letupan dan api menyambar muka dan tangan kanannya.
Pengurus Besar Petronas Wilayah Pantai Timur, Zulkifly M Ismail yang ditemui semalam, mengesahkan kejadian berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads