Rabu, 26 Jun 2013

13 di bukit besi - Google Blog Search

13 di bukit besi - Google Blog Search


UiTM <b>Bukit Besi</b> Kini Dibuka Secara Rasmi | <b>Bukit Besi</b> Blog

Posted: 19 Jun 2013 09:38 AM PDT

Salam satu Malaysia. Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Bukit Besi, Dungun, Terengganu secara rasmi telah dibuka dan telah membuat pengambilan pertama pelajar serta memulakan pengajian pada awal Jun 2013. Kampus yang telah siap dibina dengan peruntukkan RM93 juta ini akan menempatkan 6000 pelajar dengan tumpuan kepada program sains dan teknologi selain daripada kejuruteraan mekanikal dan kimia.

UiTM Bukit Besi juga telah memperkenalkan satu bidang pengajian baru iaitu Diploma Kejuruteraan Perkapalan. Difahamkan, program terbaru ini diperkenalkan adalah kerana Terengganu sememangnya amat terkenal sejak zaman dahulu lagi berkaitan dengan kepakaran membuat kapal dan bot iaitu di daerah Pulau Duyong, Terengganu.

Lokasi UiTM kampus Bukit Besi berdekatan dengan Tasik Puteri Bukit Besi dan mungkin sukar untuk dicari sekiranya pertama kali sampai ke sini, ini kerana kampus tersebut dilindungi oleh bukit dan hutan. Lokasinya agak terpencil namun keindahan tasik dan kehijauan alam semula jadi boleh didapat di sini. Sementara itu, Lokasi Kelab Golf Bukit Besi hanya di seberang tasik Anda boleh sampai ke sini dengan melalui Lebuhraya Jerangau Jabor.









Gambar - gambar UiTM Bukit Besi di atas diambil dengan keizinan daripada blog Mohamad Aidil Ali iaitu salah seorang pelajar UiTM kampus Bukit Besi yang telah pun memulakan pengajiannya. Sebenarnya saya telah pun pergi ke kampus itu sebelum ini, namun orang luar dilarang masuk pada ketika itu kerana pihak pengurusan mengatakan ianya belum beroperasi sepenuhnya. Terima kasih Mohamad Aidil. Peace!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads