Jumaat, 15 Februari 2013

13 di dungun - Google Blog Search

13 di dungun - Google Blog Search


Eyqa Hasnan: Banjir <b>Di Dungun</b> Teruk

Posted: 26 Dec 2012 04:39 AM PST

Petang tadi aku ikut my parents pergi tengok kawasan banjir yang makin teruk dekat rumah keluarga abang ipar aku . Pagi tadi abang ipar aku call cakap family dia dah kena pindah sebab air dah masuk dalam rumah . Seriously , aku terkejut sebab setahu aku , rumah family dia tu tinggi . Kiranya bawah rumah tu , boleh masukkan lori . So , petang tadi dorang semua dah pindah ke lain . Kesian kakak aku and izzara . Macam mana laa dorang tu :(
Sebelum pergi sana , ayah pergi rumah nenek kejap . Pergi ambil nenek and anak-anak sepupu . Alaa . Adam and nariesya je pun . Then , terus bertolak pergi tengok banjir . Pergh ! Teruk gila kau ! Semua jalan tutup . Aku sempat snap beberapa gambar tapi snap masa dalam kereta . Gambar pun tak laa okay sangat .
Kalau jalan menghala ke Kampung Wau , lagi teruk tau ! Air paras dada . Memang tak boleh masuk terus . So , kakak aku family terperangkap dalam banjir laa . Entah sampai bila pun aku tak tahu . Hopefully , air surut dengan cepat .
EH : Tadi air makin naik . Ya Allah . Betapa besarnya kekuasaanMu ya Allah . Begitu berat ujianMu ya Allah :'(

Thanks for reading this . Like it if you like . Do comment too ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads