Khamis, 8 November 2012

13 di bukit besi - Google Blog Search

13 di bukit besi - Google Blog Search


Kualiti pembinaan R n R <b>di Bukit Besi</b>, Terengganu

Posted: 24 Aug 2012 08:00 AM PDT

Salam
Semalam kami bertolak dari Kota Bharu menuju Johor melalui Bukit Besi Terengganu.  Di tengah jalan kami terpaksa singgah sebentar di RnR Bukit Besi kerana hujan terlampau lebat dan merbahaya.

Banyak kenderaan berbuat demikian juga kerana ..  jalan merbahaya bila terlampau banyak hujan, petir dan angin mulai  kencang bertiup melawan arah panduan kereta kereta kami menuju ke Kuantan n Johor..

Ingat RnR ...sedap dan selesalah kami dari terkena hujan seperti di RnR SEremban dan RnR Sugai Perak itu.  Tetapi sayang nya jangkaan kami jauh meleset.

Bumbung RnR di sini (Bukit Besi) tirihs .. tirish .. bocor kesemuanya dari hujung kiri ke hujng kanan.  Malu kita rakyat melayu Malaysia  gini laghu ..bila orang cina pun hairan ..mengapa RnR yg sebegini baru boleh bocor atapnya ..

klau kat luar dari bangunan RnR ini ..kita anak beranok (melayu, cina, india) boleh basah berjeruk

duduk berteduh bawah RnR ini ...pun kami anak beranok pun basah lagilah berjeruk jeruk adanya.  Mana surau tuan di RnR ini?
Adushhh.

2)  Teringat Stadium Terengganu yang runtuh .. tak dibaiki lagi itu.  Kalau RnR sebesar ini pun orang kita melayu kontraktor   tak mampu nak bina dengan sempurna ..  manakan mereka tahu dan bina stadium sebesar itu.  Sudah tentu runtuh .dan terbang semua paku paku, gam basah , gam kering, wayar itu ini   dan tiles bumbung stadium itu.

3) Sebagai rakyat yg semakin cerdik dan melihat secara luas pembinaan jambatan baru pulau pinang di bawah PKR atas  hasil sumbangan  AIRASIA, FIREFLY, MAS  .. dan  kami juga dah tahu keadaan luar negara kesan dari budaya tanpa rasuah ..  maka kami menyerulah habis habisan  ..kerajaan Terengganu di bawah pimpinan Barisan Nasional  Datuk Ahmad Said ..  buatlah sesuatu dengan kadar cepat sebelum bumbung RnR Bukit Besi ini runtuh berapok ke tanah  pulak.  Sekarang budak kecil tak kiro melayu, cino, india dah pandai ambik gambar dan facebook Datuk.  Ingat tu?  malu kita nama jah Terengganu Darul Iman

Payah deh? ..kito blako blako.  RnR pun tak beres jugok walaupun budok Trengganu tersohor seluruh dunio kerana sentiasa dapat skor banyak A dalam UPSR, PMR dan SPM tahun demi tahun.  Mereka johan skor A dalam kalangan rakyat malaysia .tahun demi tahun .  Buatlah sesuatu/  orang yg amalkan rasuah pecat mereka, jangan senaraikan mereka bertanding sebagai wakil rakyat atau ahli parlimen.  Payoh nok menenggg doh.  Stadium runtuh dan sekaramg .. bumbung RnR Bukit Besi laluan lebuhraya  Kuala Trennganu ke Kuantan di Bukit Besi.  Try suruh Bomba Dungun Kemamannn  buat simulasi hujan dan jiruh atas bumbung itu 3 - 4 jam tanpa henti/  bocor tak bumbung RnR itu?

4)  Kami beri komen ini ikhlas .. semuga .. kito kecek rata riti kito negara maju .. biar hasil buatan / pembinaan kito .. bebas dari unsur-unsur rasuah yg melampau-lampau.  Kalu R,R budjet awalan ialah  RM2 - Rm3 juta setiap  projek ..  jangan ada mana mana tangan cuba rasuah dari itu.  Hasilnya projek RnR dibina dengan kos RM100,000  ..maka itulah kesannya..adik kakak sekalian.  Kito semua basah bejeruk-jeruk ..malu sakanlah kita.  Saya raso ..  semua orang menyumpah dalam kereto mereka selepas berehat dalam keadaan basah berjeruk bawah bumbung RnR itu.  Ada orang kato secara kuat ...inilah hasil tangan kontraktor melayu.

Wallahu aklam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads