ads

Isnin, 15 Oktober 2012

13 di kuala berang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


SEPATU KACA SINDARELLA: PASAR PAGI <b>KUALA BERANG</b>

Posted: 09 Oct 2012 07:10 AM PDT

Aku memang suka pergi pasar. Kalau aku yang pattern malas nak bangun pagi kalau bercuti ni...tiba tiba segar lagi bugar bila mak, nenek, kakak atau makcik ajak pergi pasar. Memang aku sanggup bangun walaupun malam sebelumnya aku tidur pukul 5 pagi sebab marathon drama korea.

So, hari tu mak cik aku nak buat majlis sket..nenek aku pulak nak beli barang dapur. Aku pun bila di ajak pergi pasar memang pantas aku bangun. Teheee...

Aku biasa ke pasar pagi Kuala Berang. Hari tu hari Rabu tak silap aku. Kalau dari rumah aku ni, kalau nak pergi pasar Payang ke, Pasar Marang ke..mana mana pun lebih kurang je jaraknya. Tapi kalau pasar Payang tu tengah bandar melainkan kalau ada benda lain nak di beli , jadi lebih baik ke Pasar Payang. Banyak pilihan! Best sangat. Walaupun begitu. ecece..pasar Kuala Berang pun tak kurang bestnya..Banyak sayur sayuran segar. Jagowwng (Jagung ) pun banyak sebab bekalan sayuran memang di perolehi daripada petani petani sekitar kampung di Kuala Berang.

 Korang pernah ke pergi pasar longgok kat bawah macam ni> Ke tahu pergi beli sayur dekat Giant je?
 Banyak labu..sodaaaapnyoo...  Nenek tenga pilih sayur buat ulam.

 Makcik aku pulak sibuk gak pilih sayur. Aku jadi tukang bawak barang je. Ramai pulak orang perhilitan. So, aku mengambil keputusan untuk hafal muka pakcik2 tu..mana tahu ada urusan nanti nanti. ngeh3
 Lepas tu makcik aku nak pergi beli kacang panjang. Aku pun  tunggu la...kalau tak silap pendengaran aku, pakcik ni speaking weh...haha! Curlaasss kau pok cik...bila mak cik aku dah kaut semua kacang panjang tu., aku baru teringat nak snap gambar. okay inilah pakcik tu. Tiba tiba kan, ramai pulak makcik2 lain duk serbu tempat pakcik ni jual lepas makcik aku borong kacang panjang tu.
 Okay..yang ni aku nak citer sket..aku beli jugak...buah pelik ni. Dulu masa sekolah. aku suka betul buah ni. Nama dia buah katak puru. Euww..nama tak sedap langsung. Geli kan. Tapi bila makan cicah kicap belacan. lada gula..sedap pulak weh. Hee..
 Kemudian nenek aku ada beli pucuk kunyit. Buat ulam cicah Budu. Serius. Sedap!! Untuk sesiapa yang makan budu lah kan...memang sedap weh.

Okay..itu sahaja perjalanan aku pergi pasar pagi 2 bulan lepas. Buahahhaha...!

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved