Khamis, 25 Oktober 2012

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


Bagai mati hidup semula | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 17 Oct 2012 07:40 PM PDT

KEMAMAN, 18 Okt. – "Saya rasa bagai mati hidup semula," kata pemandu lori simen, R Kandasamy, 39, yang terselamat walaupun kenderaan berat yang dipandunya terjunam ke dalam cerun dalam nahas di Kilometer 135 Jalan Jerangau-Jabor, dekat Ladang Sawit Reezan, pagi semalam.

Keadaan lori yang dipandu Kandasamy yang terjunam ke dalam cerun selepas bergesel dengan Proton Wira di Jalan Jerangau-Jabor semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 pagi itu, lori simen yang dipandunya bergesel dengan sebuah kereta jenis Proton Wira, dipandu seorang guru berusia 27 tahun mengakibatkan lorinya yang gagal dikawal terjunam ke dalam cerun sebelah kiri jalan sementara kereta berkenaan terjunam ke dalam cerun di sebelah kanan.

Bagaimanapun, Kandasamy tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi pemandu kereta yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Sekolah Kebangsaan (SK) Cerul itu mengalami patah paha dan dikejarkan ke Hospital Kemaman sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan, Pahang.

Kandasamy berkata, dia hanya terbayang akan menemui ajal ketika lorinya 'terbang' ke dalam cerun selepas melanggar tiang elektrik di tepi jalan sebaik sahaja bergesel dengan kereta berkenaan.

Katanya, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Kuantan menuju ke Bandar Seri Bandi untuk menghantar muatan simen sebelum membunyikan hon beberapa kali kerana kereta dalam jarak kira-kira 20 meter di depannya beberapa kali masuk ke laluannya.

"Bila saya hon, kereta itu kembali masuk ke laluannya tetapi apabila kenderaan kami saling menghampiri kereta itu kembali masuk ke laluan saya menyebabkan kenderaan kami bergesel," katanya yang kelihatan masih terkejut dengan tragedi yang nyaris meragut nyawanya itu.

Sejurus itu, kereta berkenaan merempuh sebatang tiang elektrik konkrit di tepi jalan menyebabkan tiang tersebut tumbang dan bahagian belakang kereta membentuk lekukan bulat serta remuk teruk sebelum jatuh ke dalam cerun.

Menurut Kandasamy yang juga bapa kepada tiga anak dan menetap di Kuantan, kemalangan itu adalah nahas pertama kali dialaminya sepanjang enam tahun bekerja sebagai pemandu lori.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Che Suza Che Hitam ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata siasatan lanjut masih dilakukan bagi mengenal pasti punca kemalangan.

Che Syaedah: Kosmo Online

Posted: 25 Oct 2012 08:08 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pembunuhan Altantuya: Rayuan 2 anggota polis ditangguh

Posted:

Pembunuhan Altantuya: Rayuan 2 anggota polis ditangguh

25/10/2012 6:44pm

PUTRAJAYA - Pendengaran kes rayuan dua bekas komando Unit Tindakan Khas (UTK) yang dihukum mati atas pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu pada 2006, ditangguhkan.

Sebelum ini tarikh pendengaran kes rayuan, yang dijadual didengar pada Ogos lalu, telah ditangguh pada 31 Oktober dan 1 November oleh Timbalan Pendaftar Mahkamah Rayuan N. Kanageswari pada Julai lepas.

Pendaftar Mahkamah Rayuan serta peguam Datuk Hazman Ahmad, yang mewakili Cif Inspektor Azilah Hadri dan peguam bersama Kitson Foong bagi Koperal Sirul Azhar Umar, mengesahkan tarikh pendengaran kes itu dikosongkan.

Bagaimanapun, tiada tarikh baru ditetapkan.

Hazman, ketika dihubungi berkata, kedua-dua pihak pendakwaan dan pembelaan memerlukan lebih masa untuk meneliti rekod rayuan yang mengandungi 65 jilid. - BERNAMA

Polis Terengganu tubuh pasukan khas buru samseng

Posted:

Polis Terengganu tubuh pasukan khas buru samseng

25/10/2012 5:31pm

KUALA TERENGGANU - Polis Terengganu menubuhkan satu pasukan khas bagi memburu enam samseng yang dipercayai terlibat dalam empat kes serangan di Besut sejak Julai lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, ACP K. Manoharan berkata, semua suspek dipercayai menyerang dan memukul sehingga mendatangkan kecederaan parah kepada mangsa.

"Kita memandang serius perkara ini walaupun serangan yang mereka lakukan hanya disebabkan cemburu, menunjukkan isyarat lucah dan gagal membayar hutang," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Katanya, polis tidak boleh bertolak ansur dengan perbuatan suspek yang tidak menghormati undang-undang.

Mereka yang diburu itu termasuk seorang kontraktor, Che Wan Sharmizie Che Wan Mat, 29, dari Kampung Baru Bukit Tumbuh, Besut bagi membantu siasatan serangan ke atas seorang guru lelaki berusia 35 tahun kelmarin. - BERNAMA

Polis cari Safiah Muhamad berkenaan kes dadah

Posted:

Polis cari Safiah Muhamad berkenaan kes dadah

25/10/2012 5:11pm

KUANTAN - Polis sedang menjejaki seorang wanita yang perlu hadir sebagai saksi pada perbicaraan kes berkaitan dadah di Mahkamah Tinggi Kuantan pada 30 Oktober ini.

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd. Jasmani Yusoff berkata, Safiah Muhamad, 38, beralamat terakhir di 439 Felda Bukit Kuantan dinamakan sebagai saksi pendakwaan dalam kes pengedaran dadah membabitkan seorang lelaki.

Wanita itu turut ditahan bersama lelaki terbabit pada 29 Julai lepas dalam satu sekatan jalan raya di KM23 Jalan Jerangau-Jabor, namun dibebaskan kemudian, katanya di sini hari ini.

Wanita itu kini tidak dapat dikesan dan polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenainya menghubungi balai polis berdekatan, katanya. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads