Sabtu, 21 Julai 2012

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


Bayar Insurans Motosikal <b>di</b> Pejabat Pos « risi.com.my

Posted: 18 Jul 2012 03:52 AM PDT

Salam,

Sekarang ni cukup mudah nak renew insurans boleh dibuat secara online dan juga di pejabat pos.  Hanya di pejabat pos yang menyediakan khidmat ini sahaja ye . Tidak semua pejabat pos menyediakan khidmat insurans.  Senang buat roadtax dan insurans sekali gus. tanpa perlu ke agen insurans untuk renew. Lepas ni payah la agen insurans nak cari makan.

Petang tadi dalam pukul 4.00 pm saya ke pejabat pos Maju Junction untuk renew insurans motosikal orang rumah, parking kat sini senang betul2 depan pintu pejabat pos. Jangan amal beb … ada pegawai DBKL tanggung le sendiri ..hehehe.  Sampai di pejabat pos ambil nombor kemudian tunggu nombor giliran dipanggil. Nombor giliran tadi adalah 1320. tunggu tak lama , kat sini saya perasan ianya tak perlu tunggu lama , sekejap je berbanding dengan Pejabat Pos KLCC. Pejabat Pos ni dah jadi favourite saya.

Kemudian pergi ke kaunter serahkan Geran Motor dan dokumen insurans yang lama, nanti senang diaorang nak buat semakan insurans apa kita guna sebelum ni.  Sebelum ni guna allianze , pekerja kaunter bagitau insurans dah naik. dulu RM 163 sekarang RM 200 untuk 1st party.  Tanya akak tu yang murah ada tak , akak tu bagitau ada UniAsia dalam RM 134 tapi 3rd party. . Okay jela .

O lupa .. sebelum diaorang buat roadtax diaorang akan semak rekod JPJ dulu ada saman ke tak . Kalo ada saman kenala daki  JPJ Maju Junction dulu setlekan. Okay tak der . Walaupun sebelum ni banyak langgar trafik light bila waktu malam orang tak der .. sabar je la .

Tapi itu dulu,  sekarang tak buat dah . .hehehe. Bulan lepas ada naik JPJ Maju Junction bayar saman kena tahan dekat jabor Bukit Besi masa balik Terengganu. Pegawai JPJ tu bagitau potong double line,2 tahun saman tu tak bayar sampai dah black list saman tu. Lepas tu kena call JPJ Terengganu  untuk aktifkan balik saman tu . baru boleh bayar, sabar je la . Bila dah setle semua di pejabat pos ..hidupkan motosikal 125 Z and balik ofis .  Now get back to works.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads