Rabu, 4 April 2012

di negeri terengganu - Google Blog Search

di negeri terengganu - Google Blog Search


PAS tidak benarkan PKR bertanding <b>di Negeri Terengganu</b> ???

Posted: 28 Mar 2012 07:26 PM PDT

Tradisi merebut kerusi di kalangan pakatan pembangkang yang terdiri daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas kini mulai dirasai tatkala gendang pilihanraya mula dipalu di segenap ceruk negara.


Masing-masing merasakan mereka berhak untuk bertanding lebih kerusi daripada apa yang ditandingi pada tahun 2008.


Di Terengganu, PKR berhasrat untuk bertanding tiga kerusi Parlimen dan 11 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Jumlah itu menyaksikan pertambahan, memandangkan pada pilihan raya umum lalu PKR bertanding 2 kerusi Parlimen dan 5 kerusi DUN yang menyaksikan kesemuanya rebah.


Tindakan Pas Terengganu yang dilihat memperkecilkan kewibawaan PKR untuk bertanding lebih kerusi telah mencetuskan kemarahan penyokong-penyokong parti Datuk Seri Anwar Ibrahim itu.


Ia berikutan tindakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Terengganu, Azman Sharpawi yang secara terbuka meminta PKR negeri itu mengukur baju di badan sendiri.


Beliau mungkin 'terkejuk beruk' dengan pengunguman PKR itu yang dibuat oleh Pengerusinya, Azan Ismail yang juga Ahli Parlimen Indera Mahkota, Pahang.


"Kita minta dia (PKR) ukur baju di badan sendiri. Dengan suasana yang ada hari ini, mereka tidak patut bercakap sebebasnya, lebih-lebih lagi perlu mengambil kira pandangan Pas yang menjadi tonggak parti pembangkang di negeri ini," kata Azman seperti dilaporkan sebuah akhbar tempatan.


Lanjutan penyokong-penyokong PKR kembali melakukan serangan ke atas Pas dan ia terbukti apabila sebuah blog milik penyokong PKR mempertikaikan kenyataan Azman.


"Penulis tidak ada masalah kalau rasa tidak puas hati ini disampaikan secara berhemah seperti mana adatnya berkomponen, masalahnya ialah bila Azman menyindir PKR negeri dengan meminta parti tersebut "mengukur baju di badan sendiri".


"Dari gaya bercakap, seolah-olahnya Pas negeri Terengganu yakin akan merampas semula negeri tersebut daripada Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya akan datang tanpa bantuan sesiapa," kata penulis blog berkenaan.


Tidak hairanlah, Ketua Penerangan PKR negeri, Fariz Musa yang pernah tewas di Parlimen Kemaman pada PRU 12 membalas sindiran Azman Shapawi supaya Pas bertanding di semua kerusi Parlimen dan DUN di Terengganu.


"Adalah lebih baik seluruh 32 DUN di Terengganu diboloti Pas yang lebih hebat dan mampu menawan Terengganu dalam PRU 13 nanti tanpa melibatkan PKR yang dilihat sebagai liabiliti kepada Pas," katanya yang dipetik dari sebuah akhbar tempatan baru-baru ini.


Lebih memburukkan keadaan, Angkatan Muda Keadilan negeri seperti yang disiarkan akhbar tempatan mengeluarkan ugutan untuk memboikot aktiviti dan program Pas jika Azman Shapawi tidak menarik balik kenyataannya mengkritik PKR Terengganu sebelum ini.


Apa yang menarik, ramai penyokong-penyokong PKR mula mempertikaikan jasa Pas kepada pakatan pembangkang.


Mereka menganggap selama ini, Pas tidak menyumbang apa-apa kepada politik pembangkang sebaliknya mengharapkan PKR untuk melakukan serangan ke atas Barisan Nasional (BN).


Apakah perebutan kerusi antara Pas dan PKR ini hanya akan berlaku di Terengganu sahaja?

Jawatan Kosong <b>Di</b> Perbadanan Memajukan Iktisad <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 03 Apr 2012 12:22 AM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut :-

1. Juruaudit Gred W48 (Tetap)
2. Akauntan Gred W41 (Kontrak)

Tarikh Tutup permohonan : 19 April 2012

maklumat lanjut sila klik sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads