Selasa, 13 Mac 2012

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Stadium mini akan dibina <b>di Hulu Terengganu</b> | Informasi Dot My

Posted: 12 Feb 2012 12:59 PM PST

HULU TERENGGNU – Sebuah stadium mini akan dibina di daerah Hulu Terengganu dalam usaha mengembangkan bakat sukan di kalangan belia dan mengelak mereka daripada melakukan gejala yang kurang sihat, kata Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said.

Beliau berkata kerajaan negeri telah meluluskan peruntukan sebanyak RM1.5 juta untuk kerja-kerja menambak tanah bagi tapak stadium berkenaan.

"Kita minta tender dikeluarkan segera kerana untuk mementapkan tanah memakan masa juga," katanya di sini.

Ahmad berkata kerajaan negeri telah mengenal pasti kawasan seluas lebih 10 hektar di Kampung Paya Besar di sini untuk pembinaan stadium itu.

Beliau berkata kos pebinaan mini stadium itu setakat ini belum dapat dipastikan dan ia masih dalam proses mereka bentuk.

"Kita perlu mengambil masa sebelum membina stadium kerana bimbang berlaku sesuatu yang tidak diingin sekiranya tanah tidak mantap," katanya.

Ahamd berkata setakat ini Kemaman dan Besut sudah memiliki stadium mini masing-masing tetapi kedua-dua stadium itu sudah lama dan tidak sesuai lagi dengan keadaan sekarang.

Beliau berkata sukan adalah satu cabang yang diberikan perhatian oleh kerajaan negeri bagi melahirkan generasi cergas dan sihat.

"Kita harap ramai lagi atlet-atlet sukan yang berwibawa akan dilahirkan di daerah Hulu Terengganu dengan adanya mini stadium ini," katanya.- Bernama

Number of View :84

STPM: <b>Hulu Terengganu di</b> tangga kedua terbaik - Utusan Malaysia <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2012 03:47 PM PST

STPM: Hulu Terengganu di tangga kedua terbaik

STPM: Hulu Terengganu di tangga kedua terbaik

HULU TERENGGANU 8 Mac - Daerah ini mencatat pencapaian membanggakan dalam peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) dengan gred purata daerah 2.37.

Ia meletakkannya di tangga kedua terbaik di negeri ini dan satu-satunya daerah yang menunjukkan peningkatan dalam gred purata serta lulus penuh.

Pegawai Pelajaran Daerah, Sharuddin Ali Hussin berkata, ia merangsang ke arah pencapaian yang lebih baik pada masa depan dalam setiap peringkat peperiksaan awam.

"Pencapaian gred purata 2.37 bagi 2011 meningkat daripada 2.30 pada tahun 2010 manakala lulus penuh meningkat daripada 95.79 peratus kepada 97.11 peratus.

"Pencapaian ini mengatasi pencapaian negeri gred purata 2.33 dan lulus penuh 93.96 peratus," ujarnya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Berang berada di tangga kelapan di peringkat negeri dengan pencapaian gred purata 2.61.

SMK Landas pula muncul antara 12 sekolah di negeri ini yang mendapat 100 peratus.

"Selain itu, enam sekolah mendapat 100 peratus layak mendapat sijil iaitu SMK Seri Berang, SMK Tengku Ampuan Intan, SMK Matang, SMK Landas, SMK Menerong dan SMK Kuala Telemong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads