Khamis, 2 Februari 2012

13 di kijal - Google Blog Search

13 di kijal - Google Blog Search


T E G A N U K I TA: Giant <b>di Kijal</b> tidak mempunyai tunggakan hutang

Posted: 07 Dec 2011 08:38 PM PST

Oleh: Suriati Ali

Kerajaan negeri menolak dakwaan pembangkang yang menyatakan pengusaha atau pemilik Pasar Raya Giant di Bandar Baru Kijal, Kemaman tidak mampu membayar sewa dan mempunyai tunggakan hutang yang tinggi.

Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said berkata, dakwaan wakil pembangkang YB Mohd Wahid Endut (Wakaf Mempelam-Pas) adalah tidak benar sama sekali dan hanya ingin mengelirukan rakyat.

"Kerajaan negeri menerima bayaran sewa secara bulanan dan apa yang membanggakan pengusaha pasar raya itu sudah membayar sewa bagi bulan November pada 3 haribulan melalui RHB Bank Berhad bernombor 505874.


"Sambutan pelanggan terhadap pasar raya itu semakin menggalakkan sehingga mampu mencatatkan jualan RM500,000 sehari," katanya dalam sidang DUN hari ini.

Katanya, Pasar raya Giant itu merupakan cawangan ketiga di negeri ini setakat ini selepas kewujudan Giant di Padang Hiliran, Kuala Terengganu dan pasar raya TMC di Mesra Mall Kerteh.

"Giant Bandar Baru Kijal merupakan penyewa terbesar di lokasi yang bakal dibangunkan sebagai pusat tekstil itu.

"Pembangunan di tanah seluas kira-kira 160 hektar itu yang membabitkan kos keseluruhan kira-kira RM100 juta, turut menarik perhatian sebuah gedung tekstil terkenal untuk membuka cawangannya di lokasi ini," katanya.


Full content generated by Get Full RSS.

Family Day Office Daddy @ Awana <b>Kijal</b> ~ Dinner <b>di</b> Restoran <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2012 12:00 AM PST

Selesai mandi Pool & laut.. Kami lepak jap kat dalam bilik.. Dania pula dah segar, sibuk tengok Upin & ipin kat iPad.. Nasib baiklah sebelum pergi dapat download terus dalam iPad.. Boleh Dania tengok bila-bila die suka..
Sepanjang kami kat sini, makanan telah ditaja.. Lengkaplah dari hari sampai hingga balik nanti.. Kalo dah tak cukup sangat, pandai-pandailah beli kat kedai yang ada nie.. Itu pon kena beli sebelum pukul 7 malam kalo tak silap.. Nak keluar jauh tue kalo takder kereta.. Tapi rasanya makan malam sytle buffet kat Restoran Kampung nie dah cukup mengenyangkan pon..
Kalo tengok pada iklan Buffet kat Restoran nie RM48++ untuk dewasa.. Wah.. mahalnya.. Nasib baik free... huhu..Makanan kat sini memang sedap.. Cute Mum memang berseleralah makan.. Dah makan nasi, makan kebab sampai dua.. Pastue makan buah.. Dania pula makan mee sup.. Kalo ikotkan banyak lagi makanan yang ada, Cute Mum tak larat nak try semua.. Tak muat perut.. huh..
Sementara menunggu Cute Mum makan, Dania layan Upin & Ipin sambil makan Betik.. Buah fav Dania.. Ada pula kawan yang nak join sekali.. Adalah geng Dania..
Tengoklah geng ofis Daddy pon berselera makan..
Lepas makan, kami plan nak jalan kaki pergi kedai kat area luar.. Bila tanya waiter kata kedai banyak dah tutup terus tak jadi.. Kami cuma pusing-pusing jer kat lobi sambil ambil gambar..
Dah pukul 10 malam, kami pon tak tahu nak buat apa, jom masuk bilik.. Tengok tv ker..
Sampai jer bilik ingatkan nak layan bola... Selangor lawan.. Daddy kat katil sebelah.. Cute Mum baring katil lagi satu dengan Dania sambil BF.. Tup tup sedar dah pagi... Sorry Daddy tak temankan Daddy tengok bola.. Katil nie empuk sangat dan bilik sejuk buat mata mummy layu.. huhu..
Full content generated by Get Full RSS.

waRna-wArnA PeLanGi: 9 Januari 2012 <b>di</b> awana <b>kijal</b>~~

Posted: 18 Jan 2012 07:00 AM PST

Alhamdulillah, sudah 27 tahun aku melihat dunia... banyak pengalaman yang aku lalui samada pahit, manis, masam dan masin.. Pada tarikh itu pada tahun ini adalah lebih gembira dari tahun lepas yang aku lalui walaupun aku berada di awana kijal di atas sebab tugasan kerja.. semoga kegembiraan aku ini berterusan di samping aku tidak lupa bersyukur pada-Mu... Di hari itu juga, buat pertama kali dia menyanyikan lagu besday kepada aku =)... aku sangat hepi walaupun dia tiada di sisi... dia tidak romantik tapi kalau ada kejutan, mmg membuatkan aku tak tidur malam sambil tersenyum~~
"Happy birthday to you.. happy birthday to you.. happy birthday to s*ggg, happy birthday to youuu"



p/s : thanks wak hadiah yang tak di sangka  itu =)... Terima kasih kepada kawan2 yang wish besday... doakan semoga aku berbahagia dan murah rezeki~~
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads