Ahad, 9 Oktober 2011

13 di jerteh - Google Blog Search

13 di jerteh - Google Blog Search


Pencerobohan rizab sungai <b>di Jerteh</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 03 Oct 2011 07:48 AM PDT

Saya nak adukan Sungai Alor Pok Ka di Kg Jabi, 22020 Jerteh, Besut, Terengganu telah lama diceroboh oleh segelintir pihak yang tamak harta dengan menimbus tebing sungai yang dulunuya lebar 6 kaki kini menjadi 2 kaki lebar sahaja untuk penanaman getah walaupun sering tenggelam bila banjir.

Masalahnya sungai makin tertutp dan aliran air tersekat sedangkan dibahagian atas sungai lebih luas dan lebar tetapi dibahagian bawahnya dah hampir tertutup aliran air sungai yang dahulunya lancar tetapi sekarang tersekat semakin jadi teruk.yang makin parahnya ialah tuan tanah tu buat pagar sampai ke dalam rizab sungai sehingga air sungai sudah jadi macam empangan bukan lagi sungai sebab tersekat oleh pagar yang dibuat sehingga ke dalam rizab sungai.

Masalah ini dah penat saya adukan sana sini termasuklah jps , jas dll namun nampaknya mereka semua hanya omong kosong sahaja kononnya nak ambil berat pasal sungai dan alam sekitar dan siapkan talian hotline tetapi bila saya telefon dan buat aduan hasilnya masalah masih belum selesai dah bertahun=tahun dah macam ni keadaannya mereka buat pada saya pada sungai dan pada alam sekitar.

Saya mintak tolong sangat pada aduan rakyat ni supaya dapatlah tolong masalah saya ni sebab sungai tersebut dah makin serius dah dirosakkan oleh orang yang tak ada peri kemanusian dan hati perut.terima kasih, wassalam

By: bakri hassan

Aduan yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads