Selasa, 30 Ogos 2011

13 di paka - Google Blog Search

13 di paka - Google Blog Search


Kemalangan <b>di Paka</b>, Terengganu

Posted: 07 Jun 2011 06:17 PM PDT

Semalam, keluar dari jalan Jerangau-Jabor dari Kuantan masuk simpang menuju ke Paka. Nampaknya jalan dah cantik sangat, seronok bawa laju, kereta pun tak banyak sangat. Saya bawak dalam 130kmj juga situ. Sampai di satu selekoh panjang, tapi macam lurus juga jalan tu, terlihat satu kemalangan. Nampaknya masih baru lagi dan ramai juga orang berhenti.

Suasana hujan renyai-renyai dalam 4.00 petang. Rupanya kereta Toyota Vios berlanggar dengan lori kecil di lorong sebelah kanan. Entah macam mana boleh berlakau, entahlah. Tapi yang saya nampak, lori tu masuk ke lorong sebelah kanan, lorong kereta tu.

Pemandu lori cedera ringan saja manakala pemandu Toyota tu, seorang lelaki berbangsa Cina terperangkap dalam kereta. Orang ramai cuba nak selamat dan  keluarkan pemandu tu sebelum pasukan penyelamat sampai tapi gagal. Sebuah lori lain tolong tarik lori yang rapat dengan kereta tu menggunakan tali dan berjaya.

 Pemandu tu nampak masih selamat dengan hidung dan mulut dia berdarah. Saya nampak, beg udara kiri dan kanan kereta tu berfungsi dengan baik. Stereng rapat ke dada pemandu tu dan kakinya tersepit. Yang menariknya, pemandu tu sempat menggunakan telefon dan menelefon kawannya semasa tersepit tu.

 Tak lama lepas tu, tiba polis, bomba dan ambulan. Kerja-kerja menyelamat dilakukan. Pemandu kereta itu berjaya dikeluarkan dengan selamat dan dibawa ke hospital. Tahniah kepada semua terutama polis, Bomba dan Ambulan juga orang awam yang membantu. Rupanya bukan senang kerja menyelamat macam ni dalam keadaan mencemaskan sebegini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads