Sabtu, 9 Julai 2011

di negeri terengganu - Google Blog Search

di negeri terengganu - Google Blog Search


PBSNT Berhasrat Letak Piala FA <b>Di</b> Muzium <b>Negeri Terengganu</b> | Darul <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2011 09:38 AM PDT

KUALA TERENGGANU, 12 Jun (Bernama) — Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) berhasrat untuk meletakkan Piala FA yang dimenanginya setelah menewaskan Kelantan 2-1 malam tadi di Muzium Negeri Terengganu.

Presidennya Datuk Che Mat Jusoh berkata bagaimanapun satu rundingan akan dilakukan bersama Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dalam masa terdekat untuk merealisasikan hasrat tersebut.

Katanya setakat ini PBSNT telah mengadakan perbincangan bersama pihak FAM sama ada untuk menyerahkan kembali piala tersebut kepada FAM ataupun diberikan kepada negeri pemenang.

"Kita akan membuat rayuan terakhir dalam masa terdekat kepada pihak FAM bagi membolehkan meletakkan piala kebanggaan rakyat Terengganu di muzium negeri untuk tatapan peminat," katanya kepada pembeita di sini, hari ini.

Menurut beliau piala berkenaan akan diletakkan di negeri ini bagi menghargai jasa dan pengorbanan pemain serta penyokong yang tidak jemu memberi sokongan dalam arena bola sepak.

Skuad Terengganu penyu berjaya mencatat sejarah tersendiri apabila menjadi penjulang terakhir trofi yang diperkenalkan pada 2005 itu, yang sempat digunakan untuk tujuh edisi.

Trofi baru akan diperkenalkan untuk edisi musim depan.

Sementara itu di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) di sini hampir 5,000 rakyat Terengganu membanjiri ruang ketibaan lapangan terbang itu bagi menyambut kepulangan wira-wira Terengganu yang berjaya menjulang Piala FA malam tadi.

Kesemua pemain bersama piala kemudiannya diarak dari LTSM sehingga ke Dataran Shahbandar dengan menaiki kenderaan pacuan empat roda.

Berpuluh-puluh buah kenderaan peminat pasukan itu turut mengiringi sambil mengibarkan bendera negeri dan membunyikan hon kereta sepanjang perjalanan ke Shahbandar petang tadi.

Sambutan secara besar-besaran juga diadakan di Dataran Shahbandar bagi membolehkan peminat serta penyokong melihat piala itu dari dekat.

Terengganu menamatkan kemarau selama 11 tahun untuk menjulang Piala FA selepas berjaya menumpaskan Kelantan 2-1 pada perlawanan akhir di Stadium Nasional, Bukit Jalil, semalam.

– BERNAMA

Bukit Besar, Lorong Mok Pe, Jalan Wireless, Kuala Terengganu Ampang, Selangor SSPS1 1965-1969 SMSSKT 1970-1976 UPM 1977-1981 SIUC 1982-1984 UIS 1985-1987
This entry was posted in Berita, Sukan. Bookmark the permalink.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads