Selasa, 19 Julai 2011

13 di bukit besi - Google Blog Search

13 di bukit besi - Google Blog Search


Subki Arabi » Blog Archive » TOUR MINE

Posted: 18 Jul 2011 10:23 AM PDT

Dari sebuah negeri kesebuah negeri saya bergerak.serba sedikit maklumat yang saya dapat hasil lawatan saya ke beberapa Negeri.Bukan mudah dengan perbelanjaan sendiri.Lokasi lombong yang tidak menentu.Jarak dari jalan raya juga menyukar kan saya mememasuki.Bukan senang nak di benarkan saya memasuki kawasan perlombongan tampa kebenaran.
Photobucket
masih banyak lagi lombong sebenarnya belum saya jejaki.namun saya bernasib baik kerana dapat mengahtahui beberapa maklumat hal berkaitan lombong bijih besi,Dalam penjalajahan saya dari kawasan pergunungan gunung jerai,Bukit besi Temangan Kelantan,kawasan daerah Tasik Cini,Bukit Ibam pahang,Bukit Besi Terangganu,Maran Pahang,Kawasan perkampongan di Merbok Kedah,Sungai Lembing pahang,
Photobucket

kandongan di gunung jerai iron ore menatic,iron ore yang terdapat di sini adalah sma seperti yang terdapat di Bukit besi Terangganu.Seperti di bukit Ibam adalah terdiri dari jenis hamer type.
Photobucket
Kawasan yang di bagunkan secara baik ialah di kawasan Bukit Besi terangganu.Seorang pengusaha Bumiputra yang berkemampuan menjalankan operasi perlombongan secara propesional.Kita kagum melihat ketabahan dan kebolehan bumiputra menjalankan kerja kerja per lombongan dengan bagitu baik dan mampu mengeluarkan iron ore secara berkuality.
Photobucket
kaedah mengusahakan iron secara mudah akan mendatangkan masallah kepada urusniaga perlombong.Tidak boleh menjalankan secara mudah dan tidak propesional.Kerana akan membuatkan kita sukar untuk kita menjual.
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
"

Popularity: 1% [?]

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads