Selasa, 7 Jun 2011

13 di jerangau - Google Blog Search

13 di jerangau - Google Blog Search


TatuN TengaH FikiR: Kebun :<b>Jerangau</b> merah

Posted: 03 Jun 2011 06:53 AM PDT

Patutnya aku post kat blog satu lagi... tapi ntah napa macam nak gabungkan jerlah...hehehehe.
Setelah sekian lama aku mencari JERANGAU MERAH. Finally aku jumpa juga kat Tamu Ahad @ gaya Street. Mahal jugalah harganya RM5.00 tapi kalau benda yang memang dicari tak kisah berapa harganya.. bantai jer.

Sebenarnya aku cari Jerangau Merah nie untuk dibuat ubat. Terpaksalah tanam dulu then tunggu dia membiak barulah ambil rizomnya untuk dijadikan ubat. Kat rumah tue dah ada Jerangau tapi yang biasa. Jerangau aku yang biasa dah pun membiak... subur lagi tue.. huhuuhu..

Harap2lah Jerangau Merah aku nie pun hidup subur dan membiak. Now target aku ialah nak beli:

1. Bunga 3 bulan.
2. Aloe vera ---> dah tanam tapi tetiba aku nampak tercabut dah aloe 2 dari pasu.(bebudak punya pasal)
3. Cili Hiasan
4. Cili biasa--(Nak 2 pokok).
5. Pokok Limau Kasturi.
6. Benih Terung, Bendi dan tomato.
7. Aksesori berkebun.
8. Bunga kesidang.. hahahaha.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads