Selasa, 8 Mac 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


Sensasi

Posted: 08 Mar 2011 11:07 PM PST

Sensasi


Emma Watson berhenti Blajar di Universiti

Posted: 08 Mar 2011 09:53 PM PST

Emma kelihatan begitu sempoi,simple dan ala-ala tomboy semasa di Campusnya di Brown University..



Bintang filem Harry Potter iaitu emma Watson baru-baru nie dilaporkan berhenti belajar dari Brown University dan meneruskan amalan sihirnya..tapi main sihir nie dalam movie jer lah.bukan cerita khurafat.

Walaubagaimanapun sebenarnya emma taklah berhasrat untuk terus berhenti belajar sampai bila-bila.cuma menurutnya dia terpaksa mengambil masa daripada belajar di University tersebut bagi menghabiskan penggambaran filem terakhir Harry Potter.

Chapter terakhir Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2 bakal ditayangkan pada bulan July nie...
entahla sensasi tengok part 1 hari tue tak berapa best lah..agak bosan,agak dragging dan asyik2 nak berlawan dengan voldemort tak habis-habis. walaupun dah beberapa siri Harry Potter yang sensasi tengok agak bosan tapi tetap jugak nak pergi tgk bila ada movie terbarunya,..

Kata emma "Saya sangat suka belajar di Brown,dan sy suka belajar lebih dari apapun tetapi kebelakangan nie terlalu banyak benda yang harus di lakukan dalam satu masa,dan itu agak mustahil..jadi saya membuat keputusan untuk berhenti belajar dan menghabiskan penggamkbaran filem terakhir Harry Potter dan kemudian saya akan fokus untuk menghabiskan ijazah"

Emma tak lama lagi akan menginjak umur 21 tahun pada bulan depan.


Fazura Meluahkan kesedihan hati difitnah guna silikon

Posted: 08 Mar 2011 09:36 PM PST



Fazura adalah antara artis wanita yang Jelita di Malaysia.Walaupun kadang kala nama Fazura tenggelam namun Fazura sering dikaitkan dengan kontroversi.Tebaru Fazura telah dilantik menjadi Duta Produk Lux.

Mungkin kerana Fazura dulu adalah seorang yang dilihat agak sosial,banyak gambar di kelab-kelab malam,gambar percutian yang menjolok mata,kisah bergaduh dengan perempuan mengandung sampai naik turun mahkamah,kisah percintaan dengan kerabat diraja membuatkan fazura adalah artis yang sedikit sebanyak mudah dihinggap kontroversi.

Tapi itu cerita lama,Fazura kini semakin matang dalam kehidupan dan berhati-hati ketika berbicara.Kontroversi terbaru,Fazura difitnah memakai silikon,dan dimasukkan ke hospital apabila silikon yang dipakainya dikatakan pecah.

Siapa yang tak rasa malu apabila dikatakan palsu mcm tue kan.memang teruk la siapa yang cuba menfitnah Fazura nie..kesian dia..sensasi rasa Faz nie ori ..

Faz meluahkan rasa sedih dan emosinya pagi-pagi buta khas buat peminat Fazura yang sentiasa menyokongnya


Nota dari Fazura

SYUKUR ALHAMDULILLAH.. TERIMA KASIH YA ALLAH Diatas Segala Limpah Kurnia RezekiMU. Faz terlalu BERSYUKUR Atas SEMUA Keistimewaan, Kebahagiaan, Lindungan serta Rezeki melimpah ruah yang ALLAH kurniakan pada faz. Sayu hati ini bila memikirkan Kasih dan SayangNYA. Apa saja yang kita minta ALLAH kurniakan dan selalunya semua yang TERBAIK. Sorry kalau faz emotional sikit,

Faz agak sedih dan kesian pada diri sendiri sebenarnya. Kenapa orang sentiasa nak fitnah faz.. Sedangkan faz ni kawan pun tak ramai, buat hal sendiri je rasanya, duduk rumah je. Bertambah paranoid nak keluar skrg sebab faz perhatikan, setiap kali ada benda baik yang jadi kat faz, yang faz buat, ada saja orang yg tak boleh terima, ada saja yang kepanasan.

Mereka sentiasa memerhati gerak geri faz dan mencari salah silap untuk dijadikan cerita dan bahan fitnah untuk memburukkan faz, supaya faz nampak jahat dan berdusta. Kalau berdiam diri pun macam-macam cerita orang buat, apa lagi kalau faz ni jenis yang selalu lepak di mamak dan sebagainya. Apa pulak cerita yang direka?

Faz rasa orang sekarang sudah tidak ada hati.. Kerana hasad dengki dan kepentingan diri mampu buat apa saja, tidak kira dosa asalkan puas hati. Kebanyakan orang sekarang juga sudah tidak bertuhankan ALLAH, tapi banyak yang sudah lalai dan lupa diri, taksub dan bertuhankan DUIT, HARTA, PANGKAT dan GLAMOUR.

Berkejar-kejar, Berlumba-lumba, Tapi silapnya mereka ialah mereka juga fikir kita begitu, maka macam-macam lah tuduhan yang dilemparkan sesuka hati. Tapi cukuplah, takde guna faz nak melatah. Faz juga dah maafkan mereka setulus hati. Mudah2an mereka akan diberikan petunjuk oleh ALLAH SWT. ALLAH MAHA KAYA, MAHA MENGETAHUI, MAHA MENGASIHANI DAN ALLAH YANG MAHA BERKUASA tiada Dua.

Faz berdoa dijauhkan oleh manusia-manusia yang berniat durjana, segala perbuatan fitnah serta niat yang jahat dan faz percaya setiap yang terjadi ada hikmahnya dan hikmahnya pasti sesuatu yang sangat Baik dan Positive. Hanya masa yang akan menjawab. Mudah2an. Sorry again, kalau faz tiba-tiba emotional.

Going to sleep now. Tomorrow will be a HAPPY DAY for all of us!!! THANK YOU for listening and always being there for faz. Semoga ALLAH memberi segala balasan Kebaikan di dalam dunia sampai akhirat buat semua darling faz yang Prihatin, Caring dan Positive. Faz takkan lupa. THANK YOU for your Unconditional Love and Support.

Again, TERIMA KASIH kerana mendengar luahan hati faz yang emotional di pagi pagi buta ini hehe.. LOVE LOVE LOVE YOU.. Assalamualaikum :)

Benjy Lafaz talak kepada Isteri dan rujuk semula selepas 13 jam

Posted: 08 Mar 2011 09:18 PM PST



Perceraian nie bukanlah sesuatu yang baru berlaku.Sebenarnya Benjy telah melafazkan talak terhadap isterinya pada 3 tahun lepas.

Cuma pada baru-baru ini,isteri Benjy iaitu Safiya Stephanie Kar-Leng Lee memohon di mahkamah rendah syariah untuk pengesahan cerai dan rujuk mereka.


Berdasarkan permohonan tersebut, Safiya mendakwa Benjy, 33, melafazkan talak pada pukul 9 malam, 7 Julai 2008 di rumah kelamin mereka di Menara Duta 2, Jalan 1/38B, Off Jalan Segambut, di sini.

Lafaz tersebut berbunyi "aku ceraikan dengan talak satu" sebelum rujuk kembali pada pukul 10 malam dengan lafaz "I'm rujuk-ing".

Selepas mendengar permohonan itu, Hakim Syarie Khairul Azwadi Mohamed Noor mengesahkan bahawa jatuh talak rajie dengan berjumlah satu talak.

Beliau juga memutuskan bahawa lafaz rujuk tersebut sebagai sah dan pasangan itu masih lagi sebagai suami isteri..

Sebab apa mereka bercerai tidak dinyatakan bahkan Safiya memohon agar perbicaraan dibuat di dalam kamar .

Safiya yang merupakan seorang penyambut tetamu pula hadir bersendirian manakala Azean dan suaminya, Khairil Anwar Zainal Mukhtar Rashidi hadir pada pukul 8.45 pagi.

Perbicaraan akan disambung semula pada 18 April 2011 nanti.

Sensasi kesian jugak dengan wife Benjy,sebelum nie ada kisah dimana Safiya diberhentikan kerja sebagai guru tadika tak silap sensasi,dan dihalau dari rumah sewa berikutan kes penangkapan Benjy,Tambahan pula,semasa Benjy ditangkap dia dikatakan ada dengan kekasihnya,

Jadi Benjy ada kekasih muda yang berumur awal 20-an.

Nampaknya Benjy dan Isterinya masih sah suami isteri ,sekurang2nya dapatlah dia bertemu isteri dan ibunya Azean Irdawaty setelah lama terpisah




Baby Gaga ,Ice Cream yang diperbuat dari susu badan

Posted: 08 Mar 2011 09:06 PM PST

Pernah dengar tak pasal Baby Gaga?


Baby Gaga adalah produk Ice Cream pertama yang diperbuat daripada susu badan.
Fasa pertama produk itu - dihasilkan menggunakan susu diperah daripada 15 wanita yang menyahut tawaran The Icecreamists Limited dalam iklan - dilaporkan habis dijual dalam tempoh beberapa hari saja.Susu itu dijual pada harga 14Pound(RM69) dan dihidangkan pelayan wanita menggunakan pakaian menjolok mata - sesuai dengan imej Lady Gaga.

Nama Baby Gaga hampir sinonim dengan Lady Gaga,menyebabkan Lady Gaga mengambil langkah untuk menyaman Restorant di convent Garden di London,Britain iaiti Restoran The Icecreamist Limited.

Lady Gaga memberi tempuh sehingga 12 March untuk menukar penjenamaan Baby Gaga kepada nama lain.

Lady Gaga menyifatkan produk ice cream tersebut amat menjijikan.Aik reti rasa jijik ke Gaga nie...bukan kah dia pakai dress diperbuat drpd daging mentah yang kemudiannya membusuk.

Menurut pemilik Icecreamist Limited Matt O'Connor, Nama Baby Gaga ,atau perkataan Gaga itu sendiri bukan hak milik Lady Gaga. bahkan katanya perkataan pertama yang keluar dari mulut bayi adala Ga-Ga.Dia juga berkata yang seni makanan yang dihasilkaj oleh syarikatnya tidak membahayakan kesihatan .

Bagaimanapun, penjualan Baby Gaga digantung sementara selepas pihak berkuasa tempatan merampas ais krim berkenaan untuk menjalani pemeriksaan kesihatan dan keselamatan.

Anda berani ke cuba ice cream susu badan entah dari siapa2 nie...?sensasi tak sanggup rasanya,.lebih rela minum susu lembu








Bagaimanapun, penjualan Baby Gaga digantung sementara selepas pihak berkuasa tempatan merampas ais krim berkenaan untuk menjalani pemeriksaan kesihatan dan keselamatan.


Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Posted: 08 Mar 2011 11:05 PM PST

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem CUN!

Posted: 08 Mar 2011 04:40 PM PST

Filem yang komedi santai, sempoi dengan lawak jenaka serta mudah difahami adalah filem yang menjadi pilihan masyarakat kita. Tidak kira filem apa, asalkan ia menghiburkan, filem itu pasti akan mendapat tempat. Penonton mahukan sesuatu pulangan dari wang yang dilaburkan untuk menonton wayang. Soalnya, adakah filem yang menghiburkan itu betul-betul bermutu atau sebaliknya? Terpulang.

Terbaru, semalam telah berlangsung Prebiu Media Filem CUN! anjuran Tayangan Unggul Sdn Bhd di di panggung besar GSC Berjaya Times Square dengan dihadiri ramai media, penulis blog dan selebriti. Budiey percaya tepukan dan sorakan penonton semasa dan sesudah menonton filem ini sudah cukup membuktikan filem ini akan diterima ramai setelah tayangan dibuka kepada umum nanti.

Dilihat pada jasad filem ini, sebenarnya, tak ramai yang tahu tentang filem CUN. Promosi sedang bermula seiring dengan filem yang akan memasuki pawagam mulai 31 Mac 2011. CUN! Sebuah filem yang sangat ringan dan seronok untuk dilayan kerana setiap scene pasti membuatkan anda merasa mahu tersenyum, ketawa dan ada ketikanya mahu menitiskan air mata.

Adegan paling panas yang Budiey kira akan buat penonton rasa terpaku ialah semasa scene di tali air tepian sawah padi di mana Atan yang tak berbaju ketika itu menghisap jari si Luna (mestilah ada sebab mengapa Atan buat macam tu, kan?) Nak tahu kena tonton. Remy dan Maya Karin juga berduet dalam lagu tema filem CUN! yang berjudul CUN! Selalu ciptaan sepenuhnya Nurzaidi Abdul Rahman.

Genre romantik komedi ini menggandingkan pembawa watak utama Remy Ishak sebagai Atan dan Maya Karin sebagai Luna. Unsur komedi yang rasanya bukan slapstik semata-mata, dan yang jelas filem ini menyelongkar gaya komedi ala kampung dan komedi ala urban. Ianya disatukan dengan gaya persembahan yang senang difahami, tanpa flashback dan plot penceritaan yang sejajar.

Gandingan ideal antara Maya dan Remy ini rasanya tidak berjaya andainya tiada gandingan mantap dari pelakon seperti Faezah Ilai, Ning Baizura, Jehan Miskin, Kartina Aziz, Nadia Nisaa, Mislina Mustafa, Marsha Milan Londoh dan ramai lagi. Syabas diucapkan kepada mereka kerana setiap gerak dan karakter masing-masing diperjelaskan dengan gaya lakonan yang mantap sehingga penonton terasa setiap jiwa dan rasa yang mereka alami.

Prebiu media ini dihadiri oleh ramai juga selebriti. Ini gambar antara yang Budiey sempat ambil.

Filem CUN

Remy Ishak dan Maya Karin bergabung dan meletops!

Filem CUN

Fimie Don

Filem CUN

Raffi Hussein

Filem CUN

Shah Iskandar, pelakon Gerak Khas

Filem CUN

Faezah Ilai memegang watak Tom, seorang PA kepada Luna

Filem CUN

Osman Ali, pengarah filem CUN!

Filem CUN

Jehan Miskin yang memegang watak kekasih Luna yang sangat annoying (watak poyo)

Filem CUN

Adik kepada Atan yang tak banyak dialog

Filem CUN

Nadia Nisaa memegang watak gadis terencat akal.

Filem CUN

Remy Ishak yang akan cuba buat terbaik untuk setiap filem lakonannya.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Sekitar Malam Gala Filem HAQ
  • Gambar Ummi Nazeera di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Sekitar Prebiu Filem Kembar Siang
  • Gambar Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari di Prebiu Filem Saus Kacang
  • Gambar Puteri Sarah Liyana di Prebiu Media Lu Fikirlah Sendiri
  • Gambar Lisa Surihani di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Selebriti di Prebiu Astro Universe
  • Gambar Dafi di Majlis Pra Tonton Apa Kata Hati
  • Gambar Ashraf Muslim di Prebiu Media Filem Aku Masih Dara
  • Gambar Scha Alyahya di Majlis Prebiu Media Evolusi KL Drift 2
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Apa Ada Pada Hikayat Merong Mahawangsa

    Posted: 08 Mar 2011 04:38 PM PST

    Budiey kira ramai yang tertunggu-tunggu dengan tayangan umum filem epik Hikayat Merong Mahawangsa terbitan KRU Studios ini. Jangan risau. Sabar ya. Korang boleh tonton filem ini mulai 10 Mac 2011. Bagi Budiey, filem ini padat dengan aksi lawan yang mengingatkan Budiey dengan drama Arjuna. Jika anda minat dengan aksi sebegitu, maka filem ini adalah untuk anda.

    Filem ini mengambil masa yang agak lama disiapkan. Menurut kata Yusry, beliau begitu stress semasa menyiapkan filem ini. Dari sudut perancangan, research, skrip, prop & kostum, pemilihan pelakon, pengambaran sehinggalah pos produksi, Yusry mengatakan ini adalah filem yang paling mencabar kerana melibatkan satu jangka masa yang lama dan penelitian serta perancangan yang rapi.

    Tonton Video Sekitar Sidang Media Prebiu Filem

    Sekitar Sidang Media Prebiu Filem Hikayat Merong Mahawangsa Part 2

    Pengambaran mengambil selama 52 hari, filem ini dikatakan akan memberikan satu penanda aras untuk kemajuan filem Malaysia seterusnya. Pengambaran dibuat di beberapa lokasi termasuklah Kuala Lumpur, Kuantan dan sekitar Pulau Perhentian, Terengganu.

    Filem yang menggunakan watak-watak mitos yang kurun ke-2 ini sarat dengan penggunaan kesan khas visual CGI, set yang gah, busana dan props. Di bawah arahan Yusry Abdul Halim, filem ini menampilkan banyak kelainan yang pastinya digemari oleh penonton.

    Filem ini turut menggunakan barisan kumpulan seni mempertahankan diri yang berpengalaman di bawah bimbingan Chan Man Cheng. Beliau pernah terlibat dalam kapasiti yang sama bagi filem blockbuster antarabangsa antaranya Hellboy 2, Rush Hour dan Police Story.

    Kos bajet sebanyak RM8 juta menjadikan filem ini nampak gah padahal menurut Yusry untuk buat filem ini bajet sebanyak itu adalah tidak mencukupi. Yang pasti, filem ini sekaligus dinobatkan sebagai filem paling mahal dalam tempoh 5 tahun kebelakangan dan kedua termahal dalam sejarah filem tempatan selepas filem Puteri Gunung Ledang.

    Ternyata benar, kos banyak dijimatkan dengan adanya teknologi CGI. Dengan CGI, penyediaan set tidak perlu menelan belanja yang sangat besar. Hanya prop dan set utama dibina seperti empat buah kapal, perkambungan Melayu kurun ke-2, pelabuhan kapal, set gambaran istana di Rom, China dan juga pelabuhan Goa di India.

    Filem ini turut diedarkan di peringkat antarabangsa dengan kerjasama Epic Pictures yang berpusat di Beverly Hills, Amerika Syarikat dalam versi antarabangsa berjudul The Malay Chronicles Bloodlines.

    Merong

    Merong

    Stephen Rahman Hudges sebagai Merong Mahawangsa

    Merong

    Aeril Zafriel pelakon filem terbaru KRU Studios

    Merong

    Merong bersama Embok

    Merong

    Penerbit A.Latif Mohaideen bersama Datuk Yusof Haslam

    Merong

    Pengarah Nizam Zakaria yang mengarah filem terbaru terbitan KRU Studios

    Merong

    Tak sabar nak tunggu filem korang pulak

    Merong

    Pengarah Yusry Abdul Halim sedang ditemubual

    Merong

    Tengku Azmin & the geng dari HipTV TV9 pun turut menjolok

    Merong

    Sharifah Amani

    Merong

    Pelukis atau pereka grafik untuk poster filem ini juga turut mendapat simbahan glamor

    Merong

    Pereka poster Hikayat Merong Mahawangsa

    Merong

    Muaz, deejay radio MuzikFM

    Merong

    Khir Rahman

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Ummi Nazeera di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Lisa Surihani di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Video Di Sebalik Tabir Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Anuar Zain di Prebiu Media Hikayat Merong Mahawangsa
  • Filem Hikayat Merong Mahawangsa
  • Photo Behind The Scenes Film Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Gavin Stenhouse Kekasih Sharifah Amani
  • Tonton KRU TV di Portal TONTON
  • Drama Siri Vektor 58 Perlu Pelakon
  • Ziana Zain Jadi Nenek Kebayan Dalam Filem Magica
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    borak kosong

    Posted: 08 Mar 2011 09:12 PM PST

    borak kosong


    Kerana punggung ditepuk perempuan ini dapat duit US$1.4 juta

    Posted: 08 Mar 2011 09:00 PM PST


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan mendapatkan wang ganti rugi dari tempat kerjanya setelah punggungnya ditepuk oleh seorang rakan kerjanya di depan teman-temannya yang kemudian bersorak.

    Janet Orlando berasal Clovis, California, Amerika Syarikat (AS), berhasil memperoleh 1,4 juta dollar AS.Orlando berhasil mendapatkan wang ini atas keputusan bersalah yang dibuat juri.

    Awalnya Orlando mendapatkan 1,7 juta dollar AS  kerana dipermalukan di depan teman-temannya dalam kelompok pasukan penjualan di mana setiap pekerja menepuk punggung sebagai tanda kejayan. Tetapi, Orlando yang bekerja di sistem alarm ini tak pernah mendapatkan wangnya meskipun kes ini sudah dimenangkan pada tahun 2006

    Pihal perusahaan mengatakan pihak insurans menolak membayar sejumlah wang tersebut kerana tidak terdapat dalam kontrak. Tetapi, juri di Pengadilan Tinggi Fresno County menyatakan pihak perusahaan telah melanggar kontrak dan Orlando berhak atas wang tersebut.

    Sumber: fresnobee.com

    Pasangan Pengantin Hampir Tewas Disapu Ombak Selepas Menikah

    Posted: 08 Mar 2011 08:40 PM PST

    TRIBUNNEWS.COM - Gelombang ombak hampir saja membunuh pasangan pengantin yang baru mengucapkan janji sehidup semati ketika mereka menggelar pernikahan bertema pantai di School House Beach, Bodega Bay, California, Amerika Syarikat (AS).


    Malangnya, ketika pasangan Kathleen Moore dan Bryan Solari berfoto di tepi pantai, mereka tidak menyedari jika gelombang besar menghampiri bibir pantai. "Saya melihat ombak datang tetapi tak akan menduga sebesar ini," kata Solari,ketika diwawancara FoxNews,mengenai pernikahan yang dilangsungkan pada Oktober lalu.

    Setelah berhasil menyelamatkan diri dari hentaman ombak, pasangan ini beruntung menemukan cincin kahwin mereka dan juga telefon bimbitnya.


    Meski suasana pernikahan itu sempat dirosak oleh hentaman ombak, Solari mengatakan tetap boleh melaksanakan pernikahan yang selama ini dia impikan. Pasangan ini memutuskan untuk menunda bulan madu kerana masing-masing sibuk dengan pekerjaan mereka.

    Sehari setelah pernikahan,  suaminya telah memecahkan kaca, yang menurut sebahagian orang adalah pertanda buruk.

    Batu besar yang menghempap rumah dilelong RM134,730 secara online

    Posted: 08 Mar 2011 07:30 PM PST

    Pelik benda yang menghancurkan rumah pun
    boleh menjadi duit...
    saya peti dari Berita Harian


    WELLINGTON: Seorang pemilik rumah yang kediamannya dihempap batu besar bersaiz sebuah kereta dalam gempa bumi yang memusnahkan bandar kedua terbesar New Zealand bulan lalu, menjual batu itu dalam lelongan online pada harga NZ$60,000 (RM134,730). 

    Phil Johnson berkata, batu besar seberat 30 tan yang digelarnya 'Rocky' bergolek menuruni bukit dari atas rumahnya, melalui atap garaj dan berhenti di ruang tamu. 
    Bidaan pemenang menawarkan NZ$50,000 (RM112,287) dihantar sebuah syarikat mempromosi sukan ski, NZSki, dan bidaan berikutnya bersetuju menawarkan NZ$10,050 (RM22,573) lagi sebagai pertukaran percutian resort NZSki. – AP

    Guru tiduri anak rakan ketika ibunya tidur dibilik atas

    Posted: 08 Mar 2011 06:50 PM PST

    Salah atau tidak itu  hukum dunia.Sepatutnya kejadian
    ini tidak berlaku...
    saya petik dari myMetro


    LONDON: Seorang guru wanita yang meniduri seorang pelajar separuh daripada usianya dibebaskan hari ini - selepas hakim mendapati pelajar itu yang memulakan langkah pertama.

    Leah Davies, 29, meniduri pelajar berusia 15 tahun selepas mereka menonton DVD bersama-sama sambil meminum minuman keras dalam satu parti. Ibu remaja berkenaan tidur di tingkat atas kediaman ketika kejadian itu. Leah, ibu anak satu menghadapi empat tuduhan mengadakan hubungan seksual dengan individu bawah umur. Bagaimanapun, dia lepas daripada hukuman penjara selepas hakim mendapati pelajar terbabit tidak terjejas akibat hubungan sulit itu. Leah yang juga teman ibu pelajar itu sering berbual dengannya mengenai filem dan muzik kegemaran pelajar berkenaan sebelum mereka melakukan hubungan seks.


    Hubungan sulit itu terbongkar selepas remaja berkenaan memberitahu ibu saudaranya yang kemudian membuat laporan polis.


    Leah digantung kerja selama dua tahun dan di bawah pemantauan mahkamah sepanjang 24 bulan selepas hakim Martin Rudland memberitahu dia hanya wanita biasa yang telah melakukan kesilapan bodoh yang tragik.


    Hakim berkata: "Terdapat kes di mana hubungan sulit seperti ini tidak seimbang apabila individu yang lebih muda terjejas, tetapi tidak dalam kes ini. "Pengadu adalah anak muda yang suka sosial dan bermain dalam kumpulan muzik. Dia juga berpengalaman dalam hubungan seks.


    "Tempoh hubungan mereka singkat dan bukan atas paksaan kerana kedua-duanya puas hati. Dia yang mula menyentuh anda dan bukan anda yang menggodanya," kata Rudland. - TS

    Hebat,Burung helang terbang terbalik

    Posted: 08 Mar 2011 05:30 PM PST

    Kejadian yang jarang dapat dilihat..
    saya petik dari kosmo online


    PRINCE RUPERT, Kanada - Seorang pengurus penerbitan yang meminati burung, Pam Mullins berjaya merakamkan gambar seekor burung helang yang terbang dalam keadaan terbalik, lapor sebuah akhbar kelmarin. Pengurus itu, Pam Mullins, 49, menghabiskan masa selama bertahun-tahun untuk cuba merakamkan gambar tersebut.

    Gambar itu berjaya dirakamkan dekat rumahnya di Prince Rupert, Kanada.

    "Sungguh susah untuk merakamkan aksi burung helang itu kerana ia berlaku terlalu pantas," katanya.

    Aksi burung helang yang dirakamkan dalam foto itu hanya berlaku dalam sekelip mata yang menunjukkan gerakan akrobatik haiwan itu. - Agensi

    Perusahaan Belanda Pecat Pekerja Berjilbab

    Posted: 08 Mar 2011 04:50 PM PST


    REPUBLIKA.CO.ID, Diskriminasi terhadap Muslim masih saja terjadi di Eropah. Belanda, yang dinilai begitu sangat membenci terhadap para Muslim .
    Ini terlihat dari sikap yang ditunjukkan sebuah perusahaan di Belanda. Perusahaan yang memiliki jaringan kedai di Belgium itu memecat pekerjanya yang berjilbab.

    Padahal,kedai yang menjual berbagai kelengkapan rumah dengan harga berpatutan dan sangat terkenal di negeri kincir Angin tersebut sebelumnya sudah mengizinkan pekerjanya untuk berjilbab. Pemecatan tersebut, hanya kerana ketidaksukaan para pembeli atas pekerja yang berjilab.

    Para pembeli selalu memberikan kesan negatif kepada pekerja Muslim. Akibatnya, pekerja muslim tersebut kontraknya tidak diperpanjang. Meskipun dari pihak perusahaan tidak ada keluhan tentang pekerjaannya sebagai pelayan kedai.

    Yang cukup mengejutkan pekerja Muslim tersebut merupakan orang Belgium asli, dan bukan pendatang muslim. Hema dikenal orang Belanda sebagai kedai serba ada yang popular sekali di kalangan kelas menengah ke bawah. Tahun lalu diselenggarakan pameran El Hema, Hema ala Arab lengkap dengan sosis halal.

    Businessman dari China belanja lebih $1 juta untuk majlis pengkebumian ibunya

    Posted: 08 Mar 2011 10:01 AM PST









    sumber : stomp.com.sg

    Everybody wants to give their nearest and dearest a good send-off - but few have pushed the boat out quite as much as this Chinese businessman who spent close to SGD$1 million on his mother's funeral.

    The unnamed man, from Wenling in the Zhejiang province of China threw a lavish funeral for his deceased parent, replete with a fleet of eight stretched Lincoln limos to transport family members.

    There was also a marching band of more than 600 musicians and a row of 16 gold-plated canons which fired a salute each when the coffin passed.

    STOMPer Faretheewell came across the story online and said:

    "Talk about taking filial piety to the extreme. 

    "While it is really nice that the man is giving his mother a final grand farewell, I think we need to consider the extravagance the man is throwing out just for the funeral.

    "I think that he is overlooking that with the widening income gap in China, spending so much money on a funeral is just a rub to those who are living in the country below the poverty line."

    [Kesian] Nenek buta tinggal di kandang ayam

    Posted: 08 Mar 2011 09:01 AM PST


    DEMAK – Nasib malang menimpa seorang nenek buta dan lumpuh di Demak Jawa Tengah. Di usianya yang senja, dia tinggal sebatang kara dalam kandang ayam dan menggantungkan hidupnya dari pemberian orang lain.

    Dalam kandang bambu berukuran sekira 2 kali 3 meter, Tarsiyam menghabiskan waktunya sehari-hari. Nenek berusia lebih dari 60 tahun tersebut tinggal sebatang kara kerana tak memiliki sanak saudara lagi.
    Semenjak suaminya meninggal belasan tahun lalu, Tarsiyam tinggal dalam kandang ayam milik Parti, warga Desa Botorejo, Kecamatan Wonosalam, Demak.

    Penderitaan Tarsiyem semakin bertambah setelah mengalami gangguan penglihatan, bahkan kini dia tidak dapat melihat sama sekali.

    Selain itu, kedua kakinya juga lumpuh sehingga tidak pernah beranjak dari tempat tidurnya, iaitu ranjang bambu yang beralas tikar dan bantal dari karung beras.

    Tempat yang kotor di samping tumpukan sampah membuatnya sering diharungi semut dan binatang lain ketika tidur. Keadaan tersebut diparahi lagi dengan atap yang tidak bocor, sehingga basah ketika hujan.

    Untuk bertahan hidup, nenek tanpa anak ini hanya menggantungkan pemberian makanan dari warga sekitar. Warga dan pemerintah daerah setempat mencari jalan untuk merawat Tarsiyam.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Tidak punya wang, Tumor Kanak-kanak ini semakin membesar

    Posted: 08 Mar 2011 08:20 AM PST

    KOMPAS, KENDAL.com — Nasib kurang baik dialami Daffa Ilham Saputra (3), kanak-kanak berasal  Jawa Tengah. Dia seharusnya boleh bermain dengan bebas bersama teman-teman sebayanya.

    Namun, Daffa terus menangis dan hanya berada dengan orangtuanya di rumah. Lelaki kecil ini sepertinya tak kuat menahan rasa sakit. Ada tumor di telinganya yang kian hari kian membesar.

    Putra pasangan Supriyatin (39) dan Tukiyah (37) ini tidak boleh tidur nyenyak. Semalaman dia terus merintih dan selalu minta dikipasi oleh ibunya. "Daffa selalu kepanasan sehingga setiap saat saya selalu mengipasinya dan membasuh dengan kain basah," ujar Tukiyah.

    Supriyatin menjelaskan, awalnya tumor di telinga anaknya hanya sebesar biji kacang hijau. Perlahan daging tumbuh itu membesar hingga sebesar bola tenis dan menutupi lubang telinga. Sekitar bulan Disember 2010, tumornya membengkak hingga sebesar kepalan tangan orang dewasa.

    Kerana tumornya terus membesar, Supriyatin pun membawanya ke puskesmas. Pihak puskesmas menganjurkan agar Daffa dibawa ke RSUD Dr Soewondo Kendal. Tumor itu harus segera dibedah agar tidak semakin membesar.

    Supriyatin hanya seorang pemandu. Dia tidak punya wang untuk membiaya pembedahan anak ketiganya tersebut. Dirinya juga tidak termasuk dalam keluarga penerima Jamkesmas ataupun Jamkesda. Padahal, dia golongan orang miskin. Rumahnya berdinding papan dan berlantai tanah.

    Supriyatin mendapat Surat Keterangan Tidak Mampu (SKTM) dari desa. Bermodal surat itu, dia membawa Daffa ke RSUD Dr Soewondo. Namun,pembedahan yang dilakukan pada Januari 2011 tidak membawa hasil. Tumornya masih terus tumbuh.

    Selanjutnya, dengan SKTM dan jaminan dana hingga Rp 10 juta, Daffa dirujuk ke RS Dr karyadi Semarang untuk dibedah kembali. Pembedahan dilakukan bulan Februari 2011, tapi tetap tak membuahkan hasil. Pihak RS Dr Karyadi menganjurkan Daffa dirawat jalan sambil menunggu hasil tes laboratorium.

    Hasil laboratorium menunjukkan, Daffa harus kembali menjalani operasi di RS Dr Karyadi. Namun, Supriyatin tak lagi punya biaya. Dana bantuan dari Pemkab Kendal berdasarkan SKTM tidak lagi bisa digunakan, padahal baru dipakai untuk operasi sebesar Rp 3,7 juta.

    "Kami tidak boleh menggunakan SKTM untuk berubat dan harus membayar sendiri, padahal kami sama sekali tidak punya wang," keluh Supriyatin. Kini Daffa hanya menunggu di rumah sambil berharap ada dermawan yang sudi mengulurkan tangan.

    Bupati Kendal, Jawa Tengah, Widya Kandi Susanti, ketika disahkan terkait dengan hal itu mengarahkan kepada Dinas Kesihatan Kendal supaya melihat keadaan Daffa. Bila ternyata perlu segera dilakukan pembedahan, maka harus secepatnya ditangani.

    Hah…Ada Pertandingan Hias Batu Nisan, Berhadiah Perbelanjaan Pemakaman

    Posted: 08 Mar 2011 07:30 AM PST

    CHAFFENBURG – Sesuatu pertandingan biasanya memberikan hadiah yang hebat untuk ke pertunjukan muzik atau pergi bercuti, tapi bagaimana jika suatu pertandingan itu memberikan hadiahnya perbelanjaan untuk pemakaman?

    Pemenang yang beruntung tersebut akan mendapatkan wang untuk pemakaman penuh dari penganjur yang diadakan Radio Galaxy di Aschaffenburg, Jerman.

    Sudah 600 orang yang sudah memberikan ukiran nama untuk di batu nisan mereka. Pemenangnya akan diumumkan pada Rabu ini.

    Salah seorang pengacara, Jens Pflueger, mengatakan bahawapertandingan tersebut dibuat untuk menyingkirkan 'tabu' mengenai kematian dan agar kaum muda mahu membicarakannya.

    "Kami ingin meningkatkan kesedaran tentang susahnya topik tersebut dibahas di kalangan kaum muda," ujarnya seperti dilansir BBC, Selasa (8/3/2011).

    Hadiah utama pun cukup lumayan USD2,578 , yang harus dihabiskan untuk pembiayaan pemakaman.

    Dalam pernyataannya, Kesatuan Pengurus Pemakaman Jerman mengutuk adanyapertsndingan tersebut.

    "Aktiviti ini sangat tidak beriman dan tidak penting, serta tidak bermoral kerana telah melanggar hukum mengenai pertandingan yang tidak sihat," demikian pernyataan tersebut.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Fenomena dan Fakta Sumpah Pocong

    Posted: 08 Mar 2011 06:45 AM PST

    Sumpah pocong yang konon merupakan tradisi masyarakat pedesaan adalah sumpah yang dilakukan oleh seseorang dengan kondisi terbalut kain kafan layaknya orang yang telah meninggal.


    Sumpah ini diamalkan dengan tata cara yang berbeza, misalnya pelaku sumpah tidak dipocongi tapi hanya diselubungi kain kafan dengan posisi duduk.
    Sumpah pocong biasanya dilakukan oleh pemeluk agama Islam dan dilengkapi dengan saksi dan dilakukan di rumah ibadah (masjid). Di dalam hukum Islam sebenarnya tidak ada sumpah dengan mengenakan kain kafan seperti ini. Sumpah ini merupakan tradisi tempatanyang masih kental menerapkan norma-norma adat. Sumpah ini dilakukan untuk membuktikan suatu tuduhan atau kes yang sedikit atau bahkan tidak memiliki bukti sama sekali.

    Smpah ini dikenal sebagai sumpah mimbar dan merupakan salah satu pembuktian yang dijalankan oleh pengadilan dalam memeriksa perkara-perkara perdata, walaupun bentuk sumpah pocong sendiri tidak diatur dalam peraturan Hukum Perdata dan Hukum Acara Perdata. Sumpah mimbar lahir kerana adanya perselisihan antara seseorang sebagai penggugat melawan orang lain sebagai tergugat, biasanya berupa perebutan harta warisan, hak-hak tanah, hutang-piutang, dan sebagainya.

    Dalam suatu kes perdata ada beberapa tingkatan bukti yang layak diajukan, pertama adalah bukti surat dan kedua bukti saksi. Ada kalanya kedua belah pihak sulit menyediakan bukti-bukti tersebut, misalnya soal warisan, turun-temurunnya harta, atau hutang-piutang yang dilakukan antara almarhum orang tua kedua belah pihak beberapa puluh tahun yang lalu.

    Bila hal ini terjadi maka bukti ketiga yang diajukan adalah bukti persangkaan iaitu dengan meneliti rentetan kejadian di masa lalu. Bukti ini agak rawan dilakukan. Bila ketiga macam bukti tersebut masih belum cukup bagi hakim untuk memutuskan suatu perkara maka dimintakan bukti keempat iaitu pengakuan. Mengingat letaknya yang paling akhir, sumpah pun menjadi alat satu-satunya untuk memutuskan sengketa tersebut. Jadi sumpah tersebut memberikan kesan langsung kepada pemutusan yang dilakukan hakim.
    Sumpah ada dua macam iaitu Sumpah Suppletoir dan Sumpah Decisoir. Sumpah Supletoir atau sumpah tambahan dilakukan apabila sudah ada bukti permulaan tapi belum boleh meyakinkan kebenaran fakta, kerananya perlu ditambah sumpah. Dalam keadaan tanpa bukti sama sekali, hakim akan memberikan sumpah decisoir atau sumpah pemutus yang sifatnya, menyelesaikan perkara. Dengan menggunakan alat sumpah decisoir, putusan hakim akan semata-mata tergantung kepada bunyi sumpah dan keberanian pengucap sumpah.

    Agar memperoleh kebenaran yang hakiki, kerana keputusan berdasarkan semata-mata pada bunyi sumpah, maka sumpah itu dikaitkan dengan sumpah pocong. Sumpah pocong dilakukan untuk memberikan dorongan psikologis pada pengucap sumpah untuk tidak berdusta.

    Gambar bayi yang berat badannya 20 kilogram

    Posted: 08 Mar 2011 05:00 AM PST







    Ada tak yang sanggup memangkunya???

    Bateri dapat dicaj semula dengan menjemurnya

    Posted: 08 Mar 2011 04:00 AM PST

    Zaman dulu banyak orang yang menjemur baterinya jika sudah mula lemah atau habis dipakai agar dapat dipakai lagi. Namun, hasilnya mungkin hanya sementara. Menjemur bateri di bawah terik matahari cuma boleh tahan untuk memang  kerana hanya mengeringkan karbon yang mulai lembab.

    Namun, di masa depan, menjemur di terik matahari mungkin memang cara untuk mengecaj semula bateri. Sebuah pasukan peyelidikan membuat  bateri yang dayanya dapat dicaj ulang dengan sinar matahari. Inovator di balik teknologi ini, Yung-Hsaing Chang, Ming-Shien Lin, dan Chang-Ting Lu, menyebut konsep mereka "Light Catcher" dan ketika ini mereka telah siap dengan prototypenya.

    Baterai "Light Catcher" merupakan bateri fotoelektronik yang dibangun dari sel surya antireflektif yang menyerap energi dari sinar matahari. Sel dilindungi oleh bungkus transparan agar sinar matahari boleh masuk. "Jadi kalau kuasanya habis, tinggalkan saja di bawah sinar matahari ," sebuah artikel di Yanko Design menjelaskan.

    Ptototype bateri tersedia dalam ukuran AA dan AAA. Keduanya sudah dapat digunakan pada sebahagian besar alat elektronik. Bateri ini juga bolehmemberikan tenaga elektrik pada alat elektronik lewat colokan 3,5mm.

    Pembuatan bateri ini membuktikan kalau teknologi tenaga suria tidak hanya menggunakan panel besar seperti yang terpasang di atap-atap rumah atau tempat industri. Teknologi yang lebih maju ketikat ini membuat teknologi tenaga suria boleh diperkecil dan digunakan pada berbagai produk rumah tangga.

    Bateri ini pun sebetulnya bukan produk kecil pertama yang menggunakan tenaga suria. Tahun lalu, Sanyo mendapat penghargaan IF Design dalam acara konferensi teknologi CeBIT kerana berhasil mengembangkan lampu dan pengisi daya USB tenaga suria. Light Catcher ini pun merupakan salah satu entri dalam penghargaan IF Design.

    Meskipun demikian, produk bertenaga suria berukuran kecil masih belum dapat memenuhi kebutuhan alat-alat portabel  energi, seperti laptop dan telefon pintar. Tetapi, inovasi-inovasi teknologi belakangan ini cukup menjanjikan. (National Geographic Indonesia/Alex Pangestu)

    Rumah ini diangkat oleh belon

    Posted: 08 Mar 2011 03:15 AM PST

     Filem yang mengisahkan cerita orang tua dan anak kecil yang  ke Amerika Selatan dalam sebuah rumah yang diterbangkan oleh balon.

    Idea rumah yang boleh diangkat oleh balon di filem ini cuoba diwujudkan oleh pasukan National Geographic. Benarkah ratusan balon boleh mengangkat sebuah rumah dengan beberapa orang di dalamnya? Ternyata boleh!

    Menggunakan 300 balon helium, mereka berhasil mengangkat sebuah rumah setinggi 10 ribu kaki (atau 10 tingkat) selama sejam. Namun, rumah yang diangkat ini bukanlah rumah batu, melainkan rumah ringan yang terdiri dari papan.

    Tapi uji coba ini sudah menggembirakan para kru. Produser eksekutif Ben Bowie mengatakan, tadinya pasukan merasa ragu kemampuan belon mengangkat sebuah rumah.. Ternyata boleh dan itu mengejutkan semua orang.




    Pasangan yang berdating dengan selimut

    Posted: 08 Mar 2011 02:35 AM PST


    sumber : stomp.com.sg

    It's a chilly evening, and this couple was getting cosy with a blanket. Perfectly normal, except they are not at home -- they are right in front of Toa Payoh Central Library, before dozens of surprised passersby.

    STOMPer danzaung related the incident: 

    "This couple from China were having fun in a public area yesterday at about 6pm, just in front of Toa Payoh Central Library. 

    "The girl was sleeping on the guy's thigh, and he was touching her all over.

    "There were lots of other people around them, including kids. Many were staring at what they were doing, but they simply did not care and just continued.

    "They were obviously from China because their accent was very distinctive.

    "The best part was that they had a blanket with them. The girl was lying down with it.

    Cara budak comel ini dibawa oleh bapanya

    Posted: 08 Mar 2011 01:00 AM PST





    seromok betul dia...


    [Gila] Wanita Cantik Ini Nekad Bedah Kaki, Demi Kasut Idaman

    Posted: 08 Mar 2011 12:32 AM PST

    Inggris - Hannah Bailey,23, merasa tidak memiliki bentuk kaki yang sempurna, sehingga ia tidak dapat mengenakankasut-kasut model terbaru.

    Seperti dilapor Dailymail (7/3/2011), Bailey mengaku terpaksa membohongi doktor bedahnya dan membayar doktor sebanyak 5.000 pounsterling agar doktor menyetujui kehendaknya, serta agar mendapatkan izin operasi dari The National Health Service (NHS).

    Sosialita ini bercerita mengalami sakit luar biasa.Ahli bedah "merekonstruksi" empat titik pada kakinya, memotong tendon dan ligamen serta menjepitkan skrup dua inci pada tulang-tulangnya, agar kelak dia dapat secara nyaman menggunakan kasut  tinggi kesukaannya.

    "Pembedahan ini membuat kaki saya sakit luar biasa, namun saya dapat menerima hal ini. Kerana setelah rasa sakit ini hilang, saya dapat dengan senang  memilih dan memakai kasut-kasut idaman dari pembuat kasut idaman saya," ujarnya.

    Sumber : http://www.okezone.com/

    Wah!! Anjing pun ada Facebook

    Posted: 07 Mar 2011 11:46 PM PST

    TEMPO Interaktif, California –Kerana gembiranya memiliki seekor anak anjing, Mark Zuckerberg membuatkannya akuan Facebook. Baru-baru ini, bersama dengan kekasihnya, Priscilla Chan, Zuckerberg memelihara seekor anjing berusia dua bulan yang diberi nama Beast.

    "Saya adalah jenis anjing gembala Hungaria," tulis Zuckerberg di biografi Beast. "Saya lahir di Grants Pass, Oregon dan sekarang tinggal di Palo Alto dengan Mark dan Cilla."


    Di halaman profil, Zuckerberg juga mengatakan anjing berbulu halus itu sangat suka dipeluk, diperhatikan, dan makan. Munculnya akaun anjing peliharaan Zuckerberg ini langsung disambut 3.500 penggemar yang kebanyakan adalah para penyayang binatang.


    Beast yang merupakan jenis anjing Puli dikenal sangat cerdas. Anjing ini bergerak cepat, tangkas, dan mampu meniru. Anjing Puli biasanya digunakan untuk menjaga ternak atau sebagai anjing polis kerana sangat protektif. Anjing Puli juga sangat perasa, romantis, dan berani.

    Pada halaman tersebut, Zuckerberg juga menampilkan fotonya sedang bermain dengan Beast.

    Hospital Tahan Ibu & Anak kerana Tak Mampu Bayar Kos Persalinan

    Posted: 07 Mar 2011 10:45 PM PST


    MEDAN, RIMANEWS- Akibat tidak sanggup membayar kos persalinan, Evi Hailani dan bayinya yang masih berusia 8 hari, ditahan pihak Hospital  Bahagia, Jl Bahagia By Pass Medan hingga Isnin(7/3/2011) malam. Pihak hospital tidak mengizinkan Evi membawa bayinya pulang ke rumahnya di Jl Air Bersih, Kecamatan Medan Kota, Sumatera Utara (Sumut), sebelum membayar semua kos persalinan.

    Penahanan itu terjadi setelah Evi melahirkan bayi pertamanya melalui pembedahan, Minggu (27/2/2011) lalu. Tiga hari setelah melahirkan, pihak hospital meminta bayaran kos  persalinan sebanyak Rp 3.2 juta. Namun keluarga Evi tidak memiliki wang cukup.

    Untuk itu Evi membawa anaknya keluar secara diam-diam, pihak hospital sempat memasang palang besi di depan ruang bilik Evi.

    Lebih malang lagi, kos perawatan Evi dan bayinya terus naik menjadi Rp 3,5 juta kerana dikenakan bayaran bilik. Bayaran itu akan terus bertambah hingga Evi membayar kesemua kos pembedahan itu dan keluar dari hospital.

    Menurut Evi, pihak keluarga telah meminta kemudahan kepada pihak RS Bahagia dengan cara membayar secara ansuran namun pihak pengurusan hospital menolak dengan alasan tidak ada jaminan apa pun.

    "Kami sudah minta keringanan membayar biaya persalinan dengan cara membayar secara ansuran namun pihak hospital menolak. Bagaimana kami boleh bayar, wang kami tidak ada," kata Evi.

    Ayah sang bayi, Rusli berharap, pihak hospital mengizinkan isteri dan anaknya pulang ke rumah secepatnya, kerana tidak sanggup membayar wang bilik dan perawatan lainnya yang terus bertambah setiap hari.

    "Tidak ada yang boleh kami buat jadi jaminan. Apa pun kami tidak punya.  Kadang kerja, kadang nganggur," kata Rusli sedih.

    Sementara pihak Hospital Bahagia sendiri enggan memberikan komen dengan dalih tuan punya hospital sedang berada diluar kota. Namun doktor yang melakukan perawatan, Aidil mengatakan, Evi dan bayinya dalam keadaan sihat.

    "Ibu dan bayinya sihat. Tapi soal penahanan pesakit yang belum membayar kos perawatan, saya tidak mahu komen Langsung saja kepada tuan punya hospital," kata Aidil.

    aReaL&Celebrity

    Posted: 08 Mar 2011 09:04 PM PST

    aReaL&Celebrity


    Gambar Perkahwinan Ali ,Adik Lelaki Dato Siti Nurhaliza

    Posted: 08 Mar 2011 01:25 AM PST

    Tahniah Diucapkan Kepada Ali (Adik Lelaki Dato Siti Nurhaliza) Dan Pasanganya,Zura, Yang Kini Secara Offically-nya Telah Menjadi Pasangan Suami Isteri..Semoga Hubungan Suci Murni Ini Berkekalah Hingga Ke Akhir Hayat.. Amin...



    Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
    Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

    Celebrity News

    Posted: 08 Mar 2011 03:26 PM PST

    Celebrity News


    Komen Filem Merong Mahawangsa Oleh Penonton Tayangan Perdana

    Posted: 08 Mar 2011 04:34 AM PST

    Alhamdulillah berita baik untuk industri perfileman negara berdasarkan luahan si penulis didalam laman forum mengenai filem Hikayat Merongwangsa yang bakal menemui peminat CGI. Mungkin ia sebagai permulaan era perfileman negara di arena antarabangsa.


    Berikut ZoOm tampilkan luahan sipenulis mengenai filem terbaru terbitan KRU ini...:


    First of all, moddd, nak kacangg... aku tau dah ada thread filem ni, tapi la ni, aku upload skali dgn gmbr. pls merge if necessary.

    Aku baru balik dari E-Curve, nengok filem Merong Mahawangsa, filem epik terbitan KRU studios yang menelan kos belanja sebanyak rm8juta, so, of coz la ia dinanti2kan. No spoilers but apa yg aku boleh ckp pasal filem ni, memang berbaloi la nak tengok. Bagi yang memang anti local film, caye la citer ni akan buatkan korang rasa bukan kat Malaysia. 
    Sampai aku lupe yg aku tgh tgk citer tempatan, sibaik ada unsur2 sejarah Malaysia. bangga ok, ada produk buatan Malaysia yg sebegini rupa. CGI wise, memang nampak real habis, tak fake langsung. Walaupun ada sound terganggu skit masa tayangan tadi, tapi ia tidak sedikit pun mencacatkan keseluruhan filem tu. paling sukerrr aku dengar stephen rahman cakap bahasa melayu... 
    Oh ye, aritu ada kecoh2 pasal KRU tak jemputan wartawan kan? tadi Norman ada minta maaf, katanya tayangan tu memang istimewa utk tontonan sultan kedah. GOLD class untuk 40+ jemputan je...para press sekalian, sila harap maklum ye!


    ZoOm : APa tunggu lagi....jum kita tempah tiket !!!! ...Layannnnn !! APa pula kata anda di ZoOmartis.net @ Facebook !!?

    Shidee Temui Peminat Di Sibu Pada 13 Mac 2011

    Posted: 08 Mar 2011 04:29 AM PST


    Untuk makluman kepada peminat Abang Shidee kita ni, beliau akan membuat persembahan di Sibu Sarawak pada 13 Mac 2011. Sudah lama ZoOm tidak mendengar khabar berita abang shidee, mungkin dengan hadirnya lagu baru yang bertajuk "Kecundang JUga Akhirnya" akan menemui peminat beliau.

    Info : Facebook Shidee

    Utusan Online - Hiburan

    Posted: 08 Mar 2011 03:10 PM PST

    Utusan Online - Hiburan


    Apa sahaja demi peminat

    Posted:

    Apa sahaja demi peminat

    Apa sahaja demi peminat

    Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
    shazryn.faizal@utusan.com.my
    Gambar MOHD. NAIM AZIZ dan NOOR ASREKUZAIREY SALIM


    RASMI… Anuar Zain (tengah) bersama Taha Zainal (kiri) dan Fahrin Ahmad sewaktu sidang akhbar Amazing Anuar Zain April's Affair di Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara, Kuala Lumpur, baru-baru ini.


    UNTUK menjadi seorang artis yang dapat bertahan lama dalam industri hiburan bukan satu tugas yang mudah. Semua aspek perlu diambil kira dan jika hanya bakat sahaja yang diambil kira, ia tidak mencukupi. Malah, ia juga bukan satu jaminan untuk seseorang artis itu dapat mengekalkan kedudukannya.

    Sebaliknya, seseorang artis itu perlu ada pakej lengkap untuk menjadi seorang penyanyi dan penghibur termasuklah personaliti serta aura tersendiri untuk menarik perhatian masyarakat.

    Figura unggul dunia hiburan seperti Datuk Sharifah Aini, Datuk Sheila Majid, Ziana Zain dan Datuk Siti Nurhaliza boleh dijadikan contoh terbaik apabila dapat bertahan sehingga ke hari ini.

    Mereka membuktikan bahawa bakat dan personaliti yang dimiliki sebenarnya merupakan kekuatan dan menjadi tunjang utama buat mereka untuk terus diminati.

    Seorang lagi penyanyi unggul, Anuar Zain juga boleh dikategorikan dalam kelompok itu kerana lebih sedekad melayari lautan seni sebagai penyanyi solo, dia masih terus digilai dan dipuja peminatnya khususnya kaum Hawa.

    Pernah seorang teman bertanyakan kepada penulis, mengapa ramai wanita begitu menggilai Anuar sehingga mereka sendiri tidak pandang pada penyanyi lelaki lain yang ada di negara ini.

    Untuk memberikan jawapan yang tepat, barangkali ia begitu sukar kerana soal memuja dan meminati artis ini begitu subjektif. Pandangan setiap individu itu berbeza dan ia bergantung kepada mereka sendiri atas alasan apakah mereka meminati artis itu.

    Dalam kes Anuar, mungkin ada peminat yang meminatinya kerana vokal mantap dan lagu-lagu nyanyiannya. Malah, tidak kurang juga yang menyukai personalitinya dan mungkin ada yang jatuh cinta kepada Anuar kerana wajah kacaknya.

    Berpeluang bertemu dengan Anuar, penulis mengambil kesempatan itu untuk bertanyakan kepada tuan punya badan dan siapa tahu barangkali Anuar mempunyai pandangan tersendiri berhubung perkara tersebut.

    "Jujurnya, saya sukar memberikan jawapan yang tepat kepada soalan itu. Saya tidak tahu di manakah kelebihan saya sehingga saya diminati, dipuja dan disayangi peminat sehingga ke hari ini.

    "Alhamdulillah, saya bersyukur kerana masih diterima peminat dengan baik dan kerana itu, saya akan melakukan apa sahaja yang terbaik buat peminat kerana tidak mahu menghampakan mereka," ujar Anuar yang mula menempa nama sebagai penyanyi kanak-kanak menerusi lagu popular, Kain Pelikat bersama teman duetnya, Ellina ini dalam nada penuh rendah diri.

    Anuar berkata demikian ketika ditemui usai sidang akhbar Amazing Anuar Zain April's Affair yang berlangsung di Pusat Konvensyen Sime Darby (SDCC), Bukit Kiara, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

    Buat pertama kalinya, Anuar akan menjayakan persembahan Minggu Setiausaha bersama PNB Darby Park Executives Suites yang akan berlangsung pada 6 April ini di SDCC.

    Emosi

    Menyambung perbualan, pemilik nama penuh Shahrul Anuar Zain ini memberitahu, dia juga ada mendapat maklum balas daripada peminat setianya yang menyatakan minat mereka terhadap dirinya adalah kerana lagu-lagu nyanyiannya.

    "Atas alasan itu, saya memang cukup menitik beratkan soal melodi dan lirik setiap kali mahu merakamkan album kerana saya tahu serta percaya, dengan lagu yang baik ia dapat menyampaikan jiwa dalam setiap lagu itu kepada peminat.

    "Bagi saya, kalau lagu yang baik ia memudahkan penyanyi untuk menghayati dan menyelami serta larut dalam emosi lagu itu yang akhirnya akan sampai tepat kepada pendengar.

    "Selain lagu yang baik, susunan muzik juga memainkan peranan penting dalam menjadikan sesebuah lagu itu lebih cantik dan sedap didengar. Saya tidak kisah kalau kalau album saya memakan masa bertahun-tahun untuk dihasilkan.

    "Apa yang penting adalah kualiti dan dapat memanjangkan jangka hayat album tersebut untuk dinikmati dalam tempoh yang lama," kata Anuar yang pernah diiktiraf sebagai Vokal Lelaki Terbaik Anugerah Industri Muzik sebanyak dua kali itu lagi.

    Cerewet

    Anuar memang dikenali sebagai seorang yang cukup mementingkan kesempurnaan dalam apa jua yang dilakukannya terutama penghasilan album solonya.

    Sudah lebih 10 tahun menjadi penyanyi solo, sehingga kini Anuar hanya melahirkan tiga buah album iaitu pada tahun 1998, 2002 dan 2007.

    Justifikasi Anuar mudah. Dia tidak mahu hanya melahirkan album berdasarkan kuantiti tetapi kualiti yang ternyata berjaya memberikan impak besar kepada karier seninya.

    Anuar pernah menyatakan dia tidak mahu menunggu lama untuk muncul dengan album keempatnya selepas kejayaan album ketiganya yang memuatkan lagu popular seperti Lelaki Ini, I'm The Lucky One dan Ketulusan Hati.

    Namun, empat tahun sudah berlalu dan sehingga kini, bayang album itu juga tidak muncul di pasaran walaupun Anuar memberitahu kesemua lapan lagu sudah siap dirakamkan.

    Jelas Anuar yang kini cukup popular dengan lagu Sedetik Lebih, dia sendiri sudah tidak mampu untuk 'berbohong' kepada peminatnya yang terus sabar menanti sejak empat tahun lalu.

    "Saya harus akui memang peminat sudah marah dengan saya dan kerap bertanya bilakah album terbaru saya akan muncul (ketawa). Memang album itu sudah siap tetapi ada sedikit masalah dari segi proses adunan bunyi (mastering) yang tidak menepati piawaian saya.

    "Semuanya perlu diproses semula dan ia juga bukanlah sesuatu yang mudah dilakukan. Saya tidak kisah berbelanja lebih asalkan hasilnya memuaskan hati saya dan apa yang saya lakukan juga demi kepuasan peminat saya sendiri.

    "Saya sendiri sukar meramalkan bilakah album ini akan berada di pasaran. Sebaik sahaja siap lengkap semuanya, Insya Allah, ia pasti akan dipasarkan juga nanti," jelas Anuar yang memberitahu proses adunan bunyi itu dilakukan di Sydney, Australia.

    Album terbaru Anuar itu memuatkan lagu-lagu ciptaan komposer Indonesia dan Malaysia termasuk single pertama, Ku Berjanji Karna Cinta yang kini semakin mendapat tempat di corong radio.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Konsert Maher menyatukan umat Islam

    Posted:

    Konsert Maher menyatukan umat Islam

    Konsert Maher menyatukan umat Islam

    Oleh ABD. AZIZ ITAR
    aziz.itar@utusan.com.my
    Gambar MOHD SHAHARANI SAIBI


    MAHER Zain menampilkan imej kontemporari dalam gaya nasyid dengan suntikan R&B di dalamnya.


    TERLALU ramai penyanyi nasyid dari luar negara yang berjaya meraih perhatian para peminat nasyid tempatan termasuklah Yusof Islam yang dulunya dikenali Cats Steven, tetapi ia belum mampu mengatasi populariti Maher Zain.

    Penyanyi kelahiran Labenon itu membuktikan dia adalah penyanyi nasyid antarabangsa yang bukan sahaja mempunyai gaya pembawakan muzik tersendiri, malah secara tidak langsung menyatukan peminat nasyid di negara ini.

    Senario itu dapat dilihat apabila dia berjaya menarik hampir 9,000 peminatnya pada konsert Maher Zain Live In Concert baru-baru ini yang disaksikan peminat daripada pelbagai lapisan fahaman politik, warna kulit dan usia.

    Semuanya gara-gara mahu menghayati lagu-lagu nasyid Maher yang kuat disulami elemen muzik R&B dan world music tetapi pada masa sama tidak ketinggalan menyelitkan unsur keislaman di dalamnya seperti berjudul Insha-Allah.

    Bukan setakat para peminat daripada segenap lapisan masyarakat, malah penyanyi yang berhijrah bersama keluarganya ke Sweden pada usia lapan tahun itu juga berjaya menyatukan ramai penyanyi lain di pentas konsert tersebut.

    "Saya amat bersyukur kepada Allah kerana Islam telah menyatukan kita pada malam ini. Bukan setakat saya seorang tetapi malam ini saya juga berkongsi pentas dengan penyanyi nasyid lain seperti Mesut Kurtis dari Macedonia.

    "Begitu juga dengan Irfan Makki dari Kanada dan Inteam dari Malaysia. Ia menunjukkan Islam itu ada di mana-mana juga di seluruh dunia dan kita bersatu malam ini kerana irama nasyid," katanya pada konsert malam itu.

    Konsert yang mengenakan tiket berharga RM50 hingga RM200 itu dianjurkan sempena sambutan hari keputeraan Nabi Muhammad SAW pada 15 Februari di mana konsert tersebut pula diadakan pada 25 dan 26 Februari lalu.

    Maher yang muncul dengan lagu sulungnya berjudul Allahuakbar berjaya menggamatkan ruang Stadium Malawati, Shah Alam, Selangor tempat berlangsungnya konsert anjuran Inteam Records, Fero dan Awakening Entertainment itu.

    Sepanjang persembahannya yang diiringi 11 pemuzik yang diketuai Eddie Marzuki itu, Maher juga banyak berkomunikasi dengan para penonton di mana ia berkisar tentang perasaannya dalam isu-isu berkaitan moral dan kemanusiaan.

    Sebagai contohnya, menerusi lagu berjudul Freedom, penyanyi nasyid kontemporari itu mengaitkan soal keadilan sejagat yang sedang meletus di mana-mana termasuklah mengaitkan dengan apa yang berlaku di Mesir baru-baru ini.

    "Saya menulis lagu Freedom ini dalam masa seminggu. Lagu ini tentang kebebasan sejagat di mana banyak penentangan ke atas ketidakadilan sedang berlaku misalnya di Libya dan Mesir baru-baru ini untuk renungan kita bersama.

    "Lagu ini memberi banyak inspirasi kepada saya untuk terus menyampaikan mesej-mesej murni melalui lagu-lagu nasyid yang bukan sahaja mudah dihayati tetapi juga mempunyai banyak mesej murni di sebaliknya," ujarnya.

    Kemunculan Maher di atas pentas pada malam itu paling gamat apabila dia menyanyikan lagu popularnya berjudul Insha Allah sebanyak tiga kali termasuklah dalam tiga versi iaitu Arab, Inggeris dan juga bahasa Melayu.

    Tidak bersendirian

    Maher yang muncul dengan album sulungnya berjudul Thank You Allah pada Mac 2010 turut tidak ketinggalan menyanyikan lagu-lagu popularnya yang lain seperti Always Be There, The Chosen One, Barakallah dan Open Your Eyes.

    Pada konsert selama dua jam itu, Maher tidak bersendirian sebaliknya tiga artis undangannya itu turut menghiburkan penonton yang hadir, kebanyakkannya bersama-sama anggota keluarga masing-masing.

    Kumpulan Inteam menjadi pembuka tirai konsert dengan menyanyikan lagu-lagu popular mereka secara medley berjudul Dia Muhammad, Kasih Kekasih, Setinggi Syurga, Nur Kasih dan Rabiatul Adawiyah.

    Sementara penyanyi undangan lain seperti Irfan Makki tidak banyak menyanyikan lagu seperti berjudul Bismillah, Mother dan Waiting For The Call sebelum kemunculan Maher yang paling dinanti-nantikan para peminatnya malam itu.

    Selain penonton biasa, ramai juga artis tanah air seperti Fazli Zainal, Raja Azura dan Dayang Nurfaizah yang tidak mahu ketinggalan menonton konsert penyanyi Lebanon yang mempunyai lebih sejuta peminat Malaysia di laman Facebooknya.

    Amy Search yang turut hadir bersama isterinya, Norish merupakan antara penyanyi tempatan yang bukan sahaja kagum dengan kelunakan lagu-lagu nyanyian Maher Zain tetapi juga popularitinya yang mendadak itu.

    "Bagi saya Maher Zain begitu cepat popular di Malaysia biarpun baru tampil dengan album pertama. Saya memang meminati lagu-lagu nyanyian beliau. Sebab itu, saya sanggup datang menonton konsert ini walaupun sibuk.

    "Saya tidak terkilan kerana tidak menonton konsert Iron Maiden di Singapura pada 15 Februari lalu kerana menghormati sambutan Maulidur Rasul yang jatuh pada tarikh itu. Tetapi saya datang ke konsert ini kena pada masanya.

    "Kehadiran saya kerana mahu menyokong konsert ini yang mempunyai banyak nilai murni selain tidak mahu ketinggalan melihat sendiri konsert Maher yang semakin popular ketika ini," katanya semasa ditemui Hits sebelum konsert itu bermula.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Berita Harian: Hip

    Posted: 08 Mar 2011 11:12 AM PST

    Berita Harian: Hip


    Sensasi KL

    Posted: 07 Mar 2011 04:21 PM PST

    Hip

    pix_gal0
    Ruang sempit tidak halang peminat dekati artis pujaan masing-masing

    BERMACAM gelagat mencuit hati 26 finalis Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010 yang membuatkan penonton tidak kering gusi tatkala mereka mengambil alih pentas utama di ruang legar yang agak sempit di pusat beli belah The Mall, di sini kelmarin.

    Penampilan istimewa barisan selebriti kesayangan ramai itu adalah bersempena jelajah ABPBH siri ke tiga selepas Shah Alam, Selangor dan Kuantan, Pahang yang dipenuhi pelbagai aktiviti menghiburkan termasuk peluang mendekati artis kesayangan.

    Sehari sebelumnya diadakan uji bakat pertandingan Bintang Idola Berita Harian (BIBH). Melihat karektor gila-gila Along sepanjang mengendalikan acara yang bermula seawal jam 11 pagi itu secara tidak langsung menggamit perhatian pengunjung tidak kira tua atau muda untuk mengikuti 'kekecohan' di atas pentas.

    Bukan sekadar menyanyi, setiap Top 5 tampil bersama segmen tersendiri sama ada permainan atau kuiz spontan yang sememangnya membabitkan penyertaan orang ramai sekali gus sebagai tanda penghargaan terhadap sokongan padu peminat.

    Paling sukar dikikis dari ingatan apabila calon akhir Pelakon Komedi Lelaki itu mengundang seorang makcik untuk beraksi dengannya bagai berjalan di atas permaidani merah ke malam kemuncak ABPBH dan tidak semena-mena dia mengangkat wanita yang dianggap seperti ibunya itu hingga mengundang sorakan ramai.

    Antara yang mendapat sorakan gemuruh adalah aktor kelahiran Singapura, Aaron Aziz yang pertama kali mengikuti jelajah ini malah dia terkejut melihat sokongan ramai selain tidak ketinggalan membawa buah tangan untuk diagihkan kepada peminat bertuah.
    "Terkejut melihat ramainya manusia yang memberi sokongan padu begini. Tiada apa yang dapat saya berikan selain terima kasih tidak terhingga di atas penerimaan peminat di sini. Berada dalam senarai Top 5 juga sudah cukup mengharukan," katanya.

    Lebih gamat apabila Maya Karin berkongsi pentas bersama jejaka yang sering digosip dengannya, Remy Ishak.

    Pasangan yang tampak serasi sudah dua kali menyertai siri jelajah ini adalah Shaheizy Sam dan Lisa Surihani yang turut mengajak peminat meneka lagu.

    Bagai diucapkan kedua-dua bintang filem Sekali Lagi itu, acara seumpama itu mampu mendekatkan mereka dengan peminat yang dilakukan bukan sekadar untuk meraih undi sebaliknya kerana keseronokan sekali gus bersantai bersama mereka.

    "Bukan selalu kita dapat peluang sebegini kerana kebiasaannya kami pelakon hanya berdepan kamera dan kru. Apabila dapat bersemuka dengan orang ramai di atas pentas seperti ini, ia juga menaikkan tahap keyakinan kita," kata Shaheizy atau mesra disapa Sam.

    Wajah popular lain yang terbabit dalam jelajah yang bermula seawal jam 2 petang itu ialah Angah Raja Lawak, Halim Othman, Diana Daniella, Faizal Ismail, Fara Fauzana, Aizat, Mirwana, 6ixth Sense, Meet Uncle Hussein, Alyah, Shahir, Daus, Awal Ashaari, Mirwana dan tidak ketinggalan dua lagi penyampai HotFM, Suraya dan Ikhwan.

    Kemunculan DJ Era FM dan hos popular, Aznil Nawawi atau Pak Nil yang turut menawarkan ganjaran istimewa membuatkan peminat tertunggu-tunggu soalannya. Begitu juga dua penyampai Sinar FM, Raja Azura dan Salih Yaacob yang membuatkan tawa penonton terus berdekah-dekah melihat aksi bersahaja mereka.

    Pengunjung bertambah teruja untuk menyertai acara yang diadakan kerana mereka bukan saja mendapat hadiah, malah turut berpeluang menaiki kereta Nissan Grand Livina dan Nissan Teana, kedua-duanya tajaan Edaran Tan Chong Motor bersama finalis.

    Sepanjang lima jam acara hiburan silih berganti, ada saja gelagat menggeletek hati, selain aktiviti wajib mengenakan rakan artis dengan pelbagai permainan dan acara di luar jangkaan membabitkan peminat. Namun segmen tanpa sengaja itulah pemangkin membuatkan peminat setia menanti ke penghujung acara.

    Walau jam sudah hampir menginjak ke angka 7 malam, pengunjung tidak berganjak kerana menantikan persembahan Meet Uncle Hussein dengan lagu Drama King disusuli juara Shahir bersama lagu Kebahagiaan Dalam Perpisahan sekali gus menutup tirai jelajah ABPBH 2010 siri ketiga.

    Penaja ABPBH juga tidak ketinggalan memeriahkan acara yang berlangsung selama dua hari itu apabila turut membuka gerai promosi seperti Celcom Axiata Berhad (Celcom) dan Orang Kampung Corporation (M) Sdn Bhd yang mengeluarkan Chantek.

    Penaja lain adalah Rafflesia/Mandalay, Holiday Villa Subang Hotel & Suites, EuroModa Gulati's, Resorts World Genting, SimplySiti, Naza Primera Sdn Bhd, POTO Travel & Tours Sdn Bhd, SINARMAS Travel & Tours Sdn Bhd, TV3 dan Hot FM sebagai penyiar rasmi serta Persatuan Akademi Industri Muzik Malaysia (PAIM).

    Selepas The Mall, Kuala Lumpur jelajah ABPBH 2010 meneruskan promosinya di Village Mall Sungai Petani, Kedah pada 11 dan 12 Mac, Kompleks Pasir Gudang, Johor (19 dan 20 Mac) diakhiri Klang Parade, Selangor pada 25 hingga 27 Mac ini.


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Lebih 2 juta tonton Waktu Rehat

    Posted: 07 Mar 2011 04:19 PM PST

    Hip

    KISAH santai berkisar gelagat 10 sahabat baik dan suka duka alam persekolahan terbitan Saluran Disney, Waktu Rehat, mencatat sejarah tersendiri apabila diikuti 2.08 juta penonton sejak dilancarkan pada 31 Ogos tahun lalu.

    Tidak hairan, program kapsul yang bersiaran pada setiap Sabtu dan Ahad itu disambung untuk musim kedua melihatkan maklum balas di luar jangkaan, khususnya golongan sasaran berusia 4 tahun ke atas.

    Menonjolkan situasi lebih dramatik, paparan musim baru bermula 12 Mac ini turut menampilkan perkembangan setiap karektor selain memperkenalkan karektor baru bernama Adam lakonan Ashmen Iskandar Weiss, yang digambarkan sebagai bakal ahli muzik berbakat besar. Pengarah Pemasaran dan Kreatif, Disney Channels Asia Tenggara, Jennifer Ng, berkata sambutan penonton terhadap Waktu Rehat menyemarakkan semangat seluruh produksi untuk menghasilkan siri lebih bermanfaat dan menghiburkan dengan jalan cerita melucukan.

    "Santai, lucu dan dekat dengan penonton membuatkan program kapsul ini mencatat jumlah rating yang tinggi setiap minggu walau pun hanya lima minit dipaparkan malah daripada Fanpage, kita dapati penggemar menyukai watak dan jalinan antara watak.

    "Bagi musim baru ini, kami akan mengundang lebih ramai selebriti dalam pelbagai bidang termasuk sukan dan secara tidak langsung memperkenalkan figura terkenal serta pencapaian mereka bagi menyuntik semangat golongan sasaran," katanya pada majlis pelancaran Waktu Rehat musim baru.

    Mengulas mengenai kemunculan budak baru di Sekolah Menengah Jalan Mas, Adam, katanya episod berkenaan mempunyai pengertian tersendiri iaitu menyingkap keterbukaan masyarakat yang secara simbolik diwakili kelompok murid terbabit terhadap kehadiran orang baru.
    "Kebiasaannya orang baru perlu menyesuaikan diri dan dalam episod yang turut memperkenalkan pelajar baru popular ini, situasi yang sememangnya berlaku dalam dunia realiti ditonjolkan di mana ada kalanya kelebihan membuatkan seseorang individu ditakuti hingga sukar memasuki kelompok terbabit.

    "Apa pun, bukan hanya Adam, karektor lain termasuk Syed, Amirah, Faiz, Kieran, Lee Wai Chong, Suresh, Julie, Anding dan Luna juga ditonjolkan dengan segala macam konflik, namun pada pengakhiran sentiasa menggembirakan," katanya lagi.
    Program itu diadaptasi daripada siri pendek Disney Channel Itali berjudul Quelli del Intervallo atau bermaksud As The Bell Rings.

    Ia juga sebahagian daripada francais antarabangsa yang memasuki pasaran global seperti Sepanyol, United Kingdom, Amerika Syarikat, Australia, Singapura dan China manakala di negara ini, saluran kanak-kanak itu bekerja sama dengan Red Communications Sdn Bhd menghasilkan Waktu Rehat.

    "Walaupun ia lebih dulu 'menakluk' negara barat, pengisian di negara ini masih disesuaikan dengan masyarakat tempatan baik dari segi skrip, pengembangan watak mahu pun situasi yang ingin dipaparkan," kata Jennifer mengulas pengisian siri kapsul itu.

    Istimewanya, populariti Waktu Rehat yang turut menyerlah menerusi laman web www.wakturehat.com hasil penambahan babak belakang tabir serta aktiviti pelakonnya, pihak produksi tidak ketinggalan berkongsi pengalaman istimewa dengan penonton menerusi penganjuran pertandingan.

    Peraduan yang berlangsung pada musim pertama lalu dan dikenali sebagai Waktu Rehat... Aksi memilih pelajar Sekolah Kebangsaan Saint Mary, menyaksikan Siti Hajar Rashid, 12, muncul juara apabila mengalahkan 600 penyertaan video lain dan melayakkannya muncul sebagai undangan dalam program terbabit.

    Sementara itu, pelakonnya, Nicholas Cheng, 21, yang memegang watak pengawas berusia 15 tahun berkata karektor budak sekolah yang cukup tegas dalam soal disiplin sememangnya mencabar apatah lagi perlu menjiwai watak budak belasan tahun.

    "Apabila di lokasi kami sentiasa berbincang untuk menghidupkan lagi suasana. Sebagai individu yang sudah lama meninggalkan zaman persekolahan, awalnya saya agak janggal dikelilingi teman belasan tahun namun kini ia semakin menyeronokkan malah mengingatkan saya memori lama," kata pelajar kolej itu.

    Bagi pemegang watak Adam, Ashmen, 17, berada dalam 'keluarga' besar Waktu Rehat cukup bermakna buat dirinya kerana berpeluang bergandingan dengan mereka yang berbakat besar selain diberi kesempatan menonjolkan bakat muziknya.

    "Kisah yang diketengahkan cukup menarik seperti Zombie namun dalam setiap episod kami akan menari dan menyanyi. Bukan hanya penonton yang seronok, kami di dalam set juga begitu teruja untuk menantikan setiap episod," kata pelakon berdarah campuran Jerman, Cina, Melayu itu.


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Himpunan Kisah Sensasi

    Posted: 08 Mar 2011 03:09 AM PST

    Himpunan Kisah Sensasi


    Hakim bebas guru dituduh laku seks dengan pelajar

    Posted: 07 Mar 2011 04:30 PM PST

    nuffnang_bid = "f1d2da164511835d8b2f4e70dae8ccd1"; // ]]>

    du 07.1 Hakim bebas guru dituduh laku seks dengan pelajar

    SARAH PIRIE


    PRESTON, Britain – Seorang guru balet, Sarah Pirie, 27 dibebaskan daripada tuduhan mengadakan hubungan seks dengan seorang pelajarnya, Reece Washington yang berusia di bawah umur, lapor sebuah akhbar semalam.

    Sarah didakwa menjalin hubungan seks dengan Reece semasa dia berumur 15 tahun.

    Dia dibebaskan selepas pihak pendakwa raya di sebuah mahkamah di sini menyatakan tiada bukti munasabah bahawa Sarah melakukan hubungan seks dengan Reece.

    Pembebasan tersebut dibuat walaupun terdapat gambar yang menunjukkan guru itu berbaring bersama dengan pelajarnya itu.

    Reece yang sebelum ini disifatkan sebagai penari berbakat bertemu Sarah di Akademi Tarian Clifton, Lytham St Annes, Lancashire.

    Dia mendakwa gurunya itu mengajaknya menaiki keretanya, meminum alkohol dan menjalin hubungan seks dengannya pada tahun lalu.

    Guru itu hanya dikenakan hukuman penjara tertangguh selama 35 minggu pada bulan lalu selepas dia mengaku menculik Reece.

    Kelmarin, pelajar itu mengemukakan perasaan tidak puas hati kerana pihak pendakwa raya mengabaikan gambar yang menunjukkan dia berbaring di atas katil bersama Sarah.

    "Apa yang saya mahu ketahui ialah kenapa mereka (pihak pendakwa raya) tidak membenarkan juri melihat gambar itu dan bukti-bukti lain sebelum membatalkan pertuduhan. Saya bersedia memberikan bukti. Namun, saya diberitahu bahawa bukti itu tidak perlu kerana Sarah telah mengaku bersalah. Saya rasa benar-benar kecewa," kata Reece. – Agensi

    /// kosmo ///

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Harian Metro: Rap

    Posted: 08 Mar 2011 01:54 AM PST

    Harian Metro: Rap


    Stephen bina otot

    Posted: 07 Mar 2011 06:46 AM PST

    [unable to retrieve full-text content]MINGGU ini filem epik Melayu yang menelan bajet RM8 juta, Hikayat Merong Mahawangsa (The Malay Chronicles: Blooddliners) akan mula ditayangkan.

    Tayang filem dakwah di hotel

    Posted: 07 Mar 2011 06:43 AM PST

    [unable to retrieve full-text content]TANGGAL 15 Februari lalu, umat Islam di negara ini meraikan sambutan Maulidur Rasul. Pelbagai program menarik berkaitan kemajuan Islam dianjurkan di sana-sini. Selain pendekatan ilmiah diambil stesen TV, masjid dan surau pastinya menyusun pelbagai aktiviti tersendiri.

    Kosmo Online - Hiburan

    Posted: 08 Mar 2011 01:10 AM PST

    Kosmo Online - Hiburan


    Nafi semakin besar kepala

    Posted:

    Nafi semakin besar kepala

    Nafi semakin besar kepala



    SELEPAS kejayaannya menjulang trofi juara Anugerah Juara Lagu ke-25 (AJL 25) beberapa bulan lepas, pelantun lagu Tolong Ingatkan Aku, Ana Raffali atau nama sebenarnya, Ana Nur Hidayah Mohd. Raffali mengakui rezekinya bertambah, selain mula dikenali sebagai komposer dan pemuzik.

    Namun di sebalik gelaran juara AJL 25 yang disandangnya itu, terselit kisah-kisah negatif antaranya yang mendakwa figura yang lebih mesra dipanggil Ana itu sudah semakin besar kepala dan tidak berdisiplin.

    Membidas kontroversi tersebut, gadis berumur 25 tahun ini menjelaskan bahawa sebagai seorang insan yang bergelar artis, dirinya pasti tidak akan pernah lekang dengan kontroversi sebegitu.

    Pendapat dirinya mengatakan, sesiapa sahaja mampu menulis dalam Internet atau bercakap tentang dirinya.

    Namun, ia perlu berbalik kepada sumber yang mengolah perkara tersebut untuk memastikan kesahihan di dalam setiap perkara yang diperkatakan.

    "Bagi yang benar-benar mengenali diri Ana, setakat ini mereka tidak berkata apa-apa pun.

    "Ini kerana saya dibesarkan dalam keluarga yang besar dan punyai ramai adik-beradik, jadi kami saling mengingatkan masing-masing jika ada yang tidak kena," jelas Ana yang merupakan anak kesembilan dari 11 orang adik-beradik.

    Tambahnya, nasihat ibunya sentiasa dipegang demi menjaga diri daripada melakukan kesalahan yang dapat menyinggung mana-mana pihak.

    "Ibu saya memang sering mengingatkan dan memberi nasihat kepada saya supaya sering hormati orang lain.Jika kita buat salah, kita harus minta maaf di atas kesalahan yang dilakukan dan saya memang sentiasa pegang kepada kata-kata ibu saya itu," ujar anak jati kelahiran Kuala Lumpur ini.

    Sebagai seorang artis baru, mungkin tidak semua yang meminati gadis yang sering tampil berbaju kurung ini. Peristiwa yang dialami impak AJL 25 itu dijadikan rencah di dalam kehidupannya untuk menapak di dalam industri hiburan tempatan.

    "Impak itu berlaku hanya di dalam masa lebih kurang seminggu dan selepas itu keadaan menjadi seperti biasa semula.

    "Saya juga faham, bila kita menyokong mana-mana artis kegemaran kita untuk menang, apabila dia tidak menang, mesti kita ada sedikit rasa tidak puas hati," katanya yang menyifatkan kemenangannya itu sebagai rezeki yang diberi oleh Tuhan dan tiada siapa dapat mengubahnya.


    ANA RAFFALI tidak pasti sampai bilakah dia akan kekal dengan imej baju kebaya yang cukup sinonim dengan penampilan dirinya selama ini.


    Bicaranya lagi, kadangkala, situasi yang dilalui seseorang akan membuatkan mereka dilihat berada di dalam keadaan yang mungkin sebagai melakukan kesalahan.

    Ana menegaskan, selagi orang ramai tidak memberi ruang di dalam hati mereka untuk mengenalinya dengan lebih dekat dan rapat, selagi itu juga mereka akan bertanggapan yang tidak baik mengenai dirinya.

    "Bak kata orang, tidak kenal, maka tidak cinta. Begitulah juga situasinya dengan apa yang berlaku ke atas diri saya ini," tutur graduan Universiti Teknologi Mara (UiTM) itu.

    Didekati peminat

    Bagi diri Ana, minat atau tidak adalah perkara subjektif yang perlu dilalui dan diterima kerana masyarakat berhak berikan pandangan masing-masing.

    "Sebagai seorang insan, Ana hargai pendapat-pendapat yang dapat memperbaiki diri Ana dan Ana terima segalanya sebagai pembakar semangat untuk berusaha sehabis baik," ungkapnya.

    Ungkapnya, pembabitannya dalam industri muzik tanah air adalah dengan membawa satu harapan besar iaitu untuk memberi sumbangan kepada industri dengan menghasilkan karya-karya yang baik.

    "Harapan saya besar tetapi kita tidak akan tahu apa akan terjadi di masa-masa akan datang.

    "Cuma apa yang mampu dibuat, hanyalah berdoa dan berusaha sebaik mungkin," ujar Ana yang manis tampil memakai baju kurung moden dan kebaya tajaan Salikin Sidek.

    Memanjat kesyukuran terhadap rezeki yang dikurniakan kepadanya, Ana mengakui kemenangannya itu membuatkan dirinya makin dikenali sebagai penulis lirik dan penggubah lagu.

    Perkara ini jelas kelihatan apabila Ana tampil membuat persembahan di kawasan luar bandar, ramai peminat yang memberi kata-kata semangat kepada empunya diri.

    "Bila membuat show di luar Kuala Lumpur atau luar bandar ramai juga adik-adik dan mak cik-mak cik yang mendekati saya dan katakan mereka minat dengan lagu Tolong Ingatkan Aku.

    "Mereka juga turut memberi kata-kata semangat kepada saya seperti, pedulikan apa yang orang kata, Ana buat yang terbaik," jelasnya yang mana perkara sebegini dapat menangkis segala elemen negatif yang menyelubungi diri selama ini.

    Calon penyanyi popular


    ANA sudah diasuh dari kecil supaya sentiasa menghormati dan tidak menyinggung orang lain.


    Apabila menyebut nama Ana Raffali, pastinya peminat sudah arif dengan imej berbaju kurung atau kebaya setiap kali tampil membuat persembahan pentas.

    Persoalannya, sampai bila imej tersebut akan dikekalkan oleh Ana atau mungkin juga Ana mahu mengubah penampilan di masa akan datang?

    Memberi jawapan kepada persoalan tersebut, Ana mengatakan bahawa buat masa ini, dia selesa dengan imej begitu.

    "Agak sukar hendak huraikan sebenarnya kenapa kita suka kepada satu perkara. Tetapi mungkin Ana sukakan imej ini kerana ia kelihatan sopan, cantik serta selesa.

    "Sampai bila, saya pun tidak pasti kerana selagi saya tidak jumpa jenis pakaian yang dapat menggantikan keselesaan berbaju tradisional ini, maka selagi itulah saya akan berimej begini," kata Ana yang kini sedang giat mempromosikan single terbaru berjudul Sehabis Baik, yang mana lirik dan lagunya digubah sendiri.

    Biarlah apa jua cerita negatif yang dilemparkan kepada Ana namun ia tidak menghalangnya dari tercalon menerusi tiga kategori Anugerah Bintang Popular 2010 (ABP 2010) menjadikan dia antara artis yang menerima pencalonan terbanyak selain pelakon dan hos Raja Azura.

    Tiga kategori tersebut adalah Penyanyi Wanita Popular, Artis Duo/Berkumpulan Popular dan Artis Baru Wanita Popular.

    "Saya memang tidak sangka dapat tercalon di dalam kategori penyanyi popular. Mungkin kerana Datuk Siti Nurhaliza tarik diri, jadi mungkin ruang itu menjadi rezeki saya tercalon bagi kategori ini," ujarnya lagi.

    Selain rasa bersyukur dan terkejut, Ana juga mengucapkan terima kasih kepada pengundi kerana sentiasa memberi peluang kepadanya.

    Menganggap dirinya masih mentah di dalam industri hiburan tempatan, Ana tidak mengharapkan kemenangan. Namun bagi Ana, tidak salah uk dia mempunyai angan menggapai kejayaan sebesar itu.

    "Konsep ABP tidak sama seperti AJL. Ia 100 peratus berdasarkan populariti artis yang tercalon. Oleh itu, sekali lagi saya merasakan ia terserah kepada rezeki seseorang," ujar Ana sambil mengukir senyuman.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Eksperimen Arvinder Ji

    Posted:

    Eksperimen Arvinder Ji

    Eksperimen Arvinder Ji

    Oleh JAGATHESWARY NARAYANAN


    ARVINDER JI menaruh harapan yang tinggi terhadap album sulungnya ini.


    "HEY Waley...Waley...Hey Waley" teriakan nyaring dan kelantangan lagu berjudul Hey Waley itu begitu menguasai jiwa kebanyakan pencinta muzik tempatan terutama golongan muda suatu ketika dahulu.

    Namun peliknya, pemilik vokal lagu rancak bergema itu tidak pula popular berbanding lagu tersebut.

    Arvinder Singh Raina, 40, atau mesra dipanggil Arvinder Ji sungguhpun diklasifikasikan sebagai artis baru yang semakin mencipta nama dalam industri muzik tempatan, namun kehadirannya dalam industri ini dijangka mampu membawa impak yang berlanjutan.

    Lelaki tinggi lampai itu tampil serba hitam dengan menggayakan rambut ala mentornya, Reshmonu pada pertemuan dengan Kosmo! di Temple Of Fine Art di Brickfields, Kuala Lumpur baru-baru ini.

    Penggiat muzik tradisional Punjabi itu memberitahu, populariti sederhana yang dimilikinya hari ini sememangnya bukan usaha perseorangan tetapi gandingan bahu beberapa insan seni seperti Reshmonu, Lewis Pragasam, Boy Radge dan lain-lain lagi.

    Anak kelahiran Nepal, India yang menjelajah jauh dari tanah airnya semata-mata mencari peluang hidup yang lebih baik di Malaysia itu mengakui, dia berjaya mendapat apa yang dihajatkan di bumi asing terutama dalam industri muzik tempatan.

    Dia yang memiliki ijazah sarjana muda dan sarjana dalam bidang vokal muzik dari Universiti Delhi bersyukur kerana bakat seninya itu telah dihargai.

    Ia berdasarkan kehadirannya itu yang diterima baik bukan sahaja oleh para peminatnya tetapi juga rakan-rakan artis tempatan.

    Mengimbas kembali, titik perubahan pertama dalam karier seni muzik Arvinder Ji berlaku pada tahun 2005 apabila dia memperolehi peluang untuk menghasilkan single, Hey Waley bersama Reshmonu.

    Kredibilitinya yang begitu arif menguasai kemahiran menyanyi lagu-lagu klasik Hindustan dan Punjabi dengan mudah memikat hati Reshmonu untuk menjalinkan kerjasama dengannya.

    "Selain Reshmonu, ramai lagi komposer tempatan menawarkan peluang menyanyi dalam album mereka. Tawaran-tawaran istimewa itu yang membuatkan saya setia dan berbakti kepada industri muzik tempatan yang mengalukan kedatangan artis asing tanpa mengira agama serta bangsa.

    "Justeru, muzik adalah bahasa universal maka perbezaan seketara mana pun lenyap jikalau ada bakat tersendiri dan hasrat yang murni," ujar Arvinder Ji yang kini mengendalikan kelas vokal klasik masyarakat India utara iaitu Harmonium di Temple of Fine, Brickfields , selain turut menjadi guru muzik di Sekolah Antarabangsa Global Indian di ibu kota.

    Tahun ini merupakan suatu lagi titik permulaan buatnya apabila dia muncul dengan album sulungnya berjudul, Yadein yang menyajikan lagu-lagu versi Hindi, Punjabi, Tamil dan Gujerat.

    Katanya, istilah yadein yang membawa makna memori dalam bahasa Hindi itu sebenarnya memaparkan nostalgia keindahan hidupnya yang tersirna dalam alunan muzik jazz dan sentimental.

    Istimewanya, album itu turut membabitkan sekumpulan pelajar kelas muziknya yang menyumbang tenaga dan suara untuk menghasilkan sebanyak 17 buah lagu dalam empat versi bahasa dari India.

    Disebabkan penghasilan album pertamanya itu masih di tahap eksperimental, maka di masa hadapan dia bercadang untuk menghasilkan lagu-lagu versi Melayu dan Inggeris untuk diperdengarkan buat seluruh rakyat Malaysia.

    Sebagai permulaan, Arvinder Ji menyatakan bahawa sebanyak 2,000 salinan cakera padat album Yadein akan dipasarkan pada harga RM25.90 setiap sekeping.

    Pada majlis pelancaran yang penuh bermakna itu, Arvinder Ji dan anak-anak muridnya itu telah menghiburkan tetamu dengan enam buah lagu.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Vila mewah Sunil

    Posted:

    Vila mewah Sunil

    Vila mewah Sunil


    SUNIL SHETTY memiliki cita rasa yang tinggi dalam menghias kediamannya.


    VILA yang dipenuhi dengan perabot menawan, kolam renang privasi, gazebo, bilik pembantu rumah dan taman merupakan pilihan aktor terkenal, Sunil Shetty.

    Kediaman itu dibina di Khandala, India. Pada awalnya, Sunil telah melibatkan diri dengan dunia hartanah bersama sebuah syarikat di Alibaug.

    "Rumah itu dipenuhi dengan perabot. Anda yang memasuki rumah ini tidak perlu bawa pakaian. Sekali anda melangkah masuk ke dalam vila, segala-galanya telah tersedia termasuk gajet," beritahu sumber.

    Pelakon itu mendapat idea sebaik sahaja pulang daripada melancong. Dia memilih konsep vila Whistling Woods kerana seakan-akan dengan vila di Bali.

    "Ini bukan sekadar projek yang diimpikan. Rumah ini menggunakan tenaga solar, mesra persekitaran dan luas. Ia juga merupakan rumah idaman setiap orang," tambah sumber lagi.

    Namun, fasa pertama dan kedua baru sahaja bermula. Pembinaannya mendatangkan keuntungan. Ia dipanggil 'S Assets' bagi jenama rumah itu.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    OHBULAN!

    Posted: 07 Mar 2011 11:38 PM PST

    OHBULAN!


    Isu Gambar Seksi: Lisa Surihani Terkilan & Sedih

    Posted: 07 Mar 2011 08:12 PM PST

    Kesempatan bertemu dengan Lisa Surihani malam tadi bersempena tayangan perdana filem Merong Mahawangsa di The Curve tidak kami sia-siakan. Dengan nyata & jelas, Lisa Surihani sudah dapat mengagak soalan-soalan panas yang akan kami halakan kepada dia.

    Beberapa hari yang lepas, rakan media Beautifulnara ada memaparkan gambar Lisa Surihani yang agak seksi, menampakkan sisi bahunya yang terdedah. Isunya, mungkin sebelum ini orang tidak pernah melihat Lisa berpakaian sedemikian, jadi apabila tersebarnya gambar itu, kecoh lah jiran sebelah!

    Di pintu masuk wayang, kami berkata kepada Lisa Surihani, "Lisa, marah Abang Nara sekarang! Ha ha" Gelak tawa kami diiringi oleh rakan-rakan media yang lain.

    Menurut Lisa, "Tak, tak. Saya tak marah dia. Tapi itu'lah, gambar tersebut mendatangkan satu kos kepada saya. Sebenarnya, gambar itu ialah gambar lama, sekitar tahun 2009."

    "Lisa, sebenarnya saya menghargai kecantikan seorang wanita. Saya menghargai kecantikan Lisa. Kalau Lisa baca artikel saya pun, saya cuma cakap 3 ayat yang berbunyi, bila Lisa Surihani nampak bahu, Abang Nara terkedu. Sekian terima kasih." kata rakan media Beautifulnara dengan ayat-ayat manisnya.

    "Yeke awak menghargai kecantikan wanita, atau awak nak 'highlight' kecantikan tersebut," balas Lisa Surihani sambil diselangi hilaian tawa kami. Selepas itu, Lisa Surihani berlalu pergi melayan peminatnya yang lain.

    Di ketika itu, kami masih membincangkan isu gambar seksi tersebut. Tiba-tiba, Beautifulnara berkata, "Eh, aku nak minta maaf dekat Lisa lah."

    Kami rasa, mungkin di ketika ini Beautifulnara sedang dalam proses memujuk Lisa Surihani. Harapnya, Lisa Surihani dapat memaafkan Beautifulnara.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Pelakon Terima Kasih Cinta Malukan Rakan Sendiri!

    Posted: 07 Mar 2011 07:16 PM PST

    Gua.com.my semalam melaporkan kisah segelintir pelakon teater Terima Kasih Cinta yang bersikap tidak profesional sehingga memalukan rakan pelakon sendiri. Cerita di sebalik tirai ini agak memalukan, bukan sahaja para artis yang terlibat, malahan krew produksi pun turut terkena tempias yang sama. Baca artikel penuh di Sila Hormati Panggung Tempat Anda Mencari Rezeki!

    Apabila kami korek identiti pelakon-pelakon yang berabjad ini, terkejut juga sebab kesemua pelakon wanita yang bergaduh sesama sendiri ini merupakan orang lama. Paling menjelikkan, pelakon M tersebut seakan mempunyai agenda tersembunyi untuk mengenakan pelakon K & A.

    Tidak menunggu lama, kami sceenshot tweet pelakon yang terlibat dalam teater tersebut, yang dikatakan terasa hati dengan sikap pelakon M yang tidak profesional itu.

    Mungkin ada yang berkata, "alah, setakat tak dapat bunga pun nak sentap." Tapi cuba letakkan diri kau dalam posisi artis ini, mungkin kau merasai benda yang sama kot. Tak tahu'lah kalau kau punya hati yang keras. Nasib baik, pelakon-pelakon lelaki menjaga air muka K & A dengan memberikan jambangan bunga tersebut kepada mereka. Kalau tak, tebal je rasa muka ni.

    Menurut cerita seorang rakan kami malam tadi, pelakon M memang sudah lama tidak kamceng dengan K & A. Kami pun tak tahu sebabnya, mungkin ada kisah lalu yang masih dipendam. Jadi, pelakon M ini dikatakan sengaja menggunakan cara ini untuk memalukan K & A.

    Seorang editor berkata juga, sepatutnya pelakon M tidak membawa masalah peribadi ke pentas profesional. Bukan apa, gelagat pelakon M ini telah diperhatikan ramai orang termasuk krew-krew produksi. Tak keterlaluan andai kata pelakon M itu tidak lagi dipelawa untuk menjayakan program.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Zon Artis

    Posted: 07 Mar 2011 11:16 PM PST

    Zon Artis


    Aznil Pengacara Akademi Fantasia 9

    Posted: 07 Mar 2011 01:04 AM PST

    AZNIL PENGACARA AKADEMI FANTASIA 9

    Sebentar tadi telah diumumkan bahawa pengacara Akademi Fantasia untuk musim ke-9 (AF9) yang juga merupakan Akademi Fantasia terakhir ialah Aznil Nawawi. Nampaknya harapan ramai pengikut setia dan peminat Akademi Fantasia yang inginkan Aznil Nawawi kembali mengacara program realiti nombor satu di Malaysia ini menjadi kenyataan. Tahniah Pak Nil.

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

    Posted: 07 Mar 2011 11:04 PM PST

    Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


    Gambar Anuar Zain di Prebiu Media Hikayat Merong Mahawangsa

    Posted: 07 Mar 2011 05:08 PM PST

    Penyanyi bersuara lantang, Anuar Zain hadir di Prebiu Media Hikayat Merong Mahawangsa yang diadakan di Cathay Cineleisure semalam (7 Mac 2011). Dengarnya, lagu tema filem Hikayat Merong Mahawangsa, SEDETIK LEBIH telah melonjak tempat teratas di semua carta stesen radio ketika ini. Tahniah untuk Anuar Zain dan pencipta lagu ini, Edry Abdul Halim.

    Setelah menonton filem ini semalam, barulah Budiey rasa lagu ini memang kena dengan tema filem ini. Menceritakan tentang cinta dan perjuangan. Selain suara istimewa dari Anuar Zain, Sedetik Lebih dikuatkan lagi dengan muzik dari orkestra.

    Tidak hairanlah lagu nada dering dan caller ringtone Sedetik Lebih dikatakan antara yang tertinggi dimuatturun di telefon bimbit.

    Lagu ini dibuat dalam 2 versi iaitu dalam Bahasa Melayu dan Inggeris untuk dipasarkan di peringkat antarabangsa.

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Anuar Zain

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Ummi Nazeera di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Video Di Sebalik Tabir Hikayat Merong Mahawangsa
  • Filem Hikayat Merong Mahawangsa
  • Photo Behind The Scenes Film Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Kekasih Anuar Zain
  • Sneak Preview Rakaman Konsert Fenomena Anuar Zain & Ziana Zain
  • Gambar Anuar Zain Superimpose Bertudung Tersebar di Internet
  • Gambar Anuar Zain Kahwin Senyap-Senyap Adalah Tidak Benar!
  • Majlis Aidilfitri Bersama Anuar Zain Anjuran Anuar Zain Network Sdn Bhd
  • Gambar Sekitar Malam Gala Filem HAQ
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sekitar Sidang Media Pengumuman Hos Akademi Fantasia 9

    Posted: 07 Mar 2011 04:28 PM PST

    Budiey sangat menyokong kalau Astro mengambil inisiatif untuk mengumpul semua bintang atau juara AF sedia ada untuk diberi peluang bertarung di pentas Akademi Fantasia seperti mana yang telah dibuat untuk program Raja Lawak.

    Namun, untuk mengumpul semua kesemua juara AF untuk pertandingan seperti 'Maharaja AF" sudah tentu bukan satu perkara yang mudah. Ramai antara mereka yang ada komitmen lain. Ada juga yang hilang entah ke mana tanpa khabar berita.

    Budiey rasa penonton akan teruja menonton semua juara AF beradu di satu pentas. Apa-apa pun, idea seperti Maharaja Lawak yang akan disiarkan di Astro Warna satu idea yang tak pernah dibuat oleh mana-mana stesen TV. Mesti ramai tertunggu-tunggu macamana bentuk dan rupa program tu nanti. Agak-agak kalau Nabil join Maharaja Lawak, dia boleh menang sekali lagi tak?

    Gambaran untuk melihat semua bekas AF disatukan di satu pentas sebenarnya sudah menjadi realiti semasa sidang media AF9 yang berlangsung pada 7 Mac lalu. Ramai bekas pelajar AF hadir untuk memeriahkan majlis dan mempersembahkan lagu Menuju Puncak. Namun, sayang mereka tak perform seperti yang kita tonton semasa konsert. Mungkin diorang pun dah lupa dengan tarian Menuju Puncak. Antara yang hadir ialah juara AF8 Shahir, Hafiz, Mawi, Zahid, Azza, Khai, Rosma, Diddy, Haziq, Farhan, Aril dan ramai lagi.

    AF

    Antara bekas bintang AF yang dulunya pernah menyinar dan kini masih bersinar

    AF

    Sidang media dihoskan oleh Ray dan Haniff dari Era FM

    AF

    Seperti yang dijangka, Aznil Nawawi dilantik semula menjadi hos AF yang terakhir.

    AF

    AF

    Mahu baling apa tu?

    AF

    Okay, 1Malaysia!

    AF

    Khai, Haziq, Shahir dan Mawi… siapakah antara mereka yang paling kaya?

    AF

    Wajah-wajah ceria bila lama tak bertemu mata… mesti banyak cerita?

    AF

    Okay, siapa pula pelajar AF9? Nantikan pengumuman seterusnya.

    AF

    AF

    Anding: Ingat lagi saya? Ala yang nangis & kasi chain kat Farah Breep Breep masa dia tersingkir tu?

    AF

    Diddy yang baru sahaja habis pementasan teater Terima Kasih Cinta.

    AF

    AF

    Korang perasan tak Haziq sekarang makin tough, badan Haziq nampak sasa sikit, work out kat gym eh?

    AF

    Farhan yang kini telah buka bisnesnya sendiri.

    AF

    Lama betul tak jumpa Khai, kemanakah kamu menghilang?

    AF

    Wah Rosma, maintain je lepas kahwin ni.

    AF

    Atie pula rasanya berisi sikit.

    AF

    Azza, masih cantik meletop lagi.

    AF

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Shahir di Sidang Media Hos Akademi Fantasia 9
  • Gambar Terbaru Farah di Sidang Media Pengumuman Calon Pelajar AF7
  • Trivia: Siapa Nama Penyanyi Ni?
  • Hafiz Juara Akademi Fantasia 7
  • Blog Terbaru Fatin – Akademi Fantasia 5
  • Gambar Kekasih Alif AF6
  • Gambar Sarimah Ibrahim di Sidang Media Akademi Fantasia 7
  • Foto Marsha, Kefli, Fitri, Bob, Nurul, Reza di Konsert Akademi Fantasia 5
  • Profile ISMA Akademi Fantasia 7
  • LIZDA Akademi Fantasia 7
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    borak kosong

    Posted: 07 Mar 2011 09:10 PM PST

    borak kosong


    Racun Labah-Labah Jadi Viagra Baru?

    Posted: 07 Mar 2011 09:00 PM PST

    Dengan menggunakan racun labah-labah, ilmuwan cuba membuat ubat bagi lelaki dengan disfungsi ereksi.
    Laba-laba yang digunakan oleh ilmuwan tersebut adalah labah-labah dari Brazil Phoneutria nigriventer. "Salah satu efek dari racun labah-labah ini adalah ereksi terus-menerus," kata  Dr. Kania Nunes, fisiolog dari Medical College of Georgia.

    Setelah berhasil memisahkan senyawa penyebab ereksi dari racun, mencubanya pada tikus. Haiwan ini dikenal sering memiliki disfungsi ereksi akut. Pemberian "viagra baru" ini membuat tikus boleh membuat tikus ereksi dengan normal.

    Menurut Nunes, setelah menyelidiki racun lebih lanjut, dia dan pasukannya mendapati cara kerja racun  labah-labah dalam membuat ereksi berbeza dengan cara kerja ubat disfungsi ereksi yang saat ini sudah ada. ". Racun ini boleh jadi pilihan lain untuk mereka," kata Nunes.

    Labah-labah P. nigriventer biasa didapati di dekat tanaman pisang di daerah tropis. Laba-laba, yang kakinya boleh memanjang hingga 10 hingga 12 centimeter ini, sering  berkeluyuran dan menggigit ketika merasa terancam.

    Gigitan beracunnya terasa sangat sakit. Selain mengakibatkan ereksi terus-menerus selama beberapa jam, racun juga akan mengakibatkan orang kehilangan kemampuan mengendalikan otot, serta rasa sakit, kesulitan bernafas. Jika tidak cepat ditangani, kematian karena kekurangan oksigen dapat terjadi. Dengan diberi antiracun, mangsa biasanya kembali sihat dalam seminggu.
    Tidak banyak kematian terlaporkan akibat gigitan laba-laba ini. Dari sekitar 7.000 kes, hanya 10 yang diketahui meninggal.

    Menakjubkan, Bayi Boleh Hidup Berkat Pembuluh Darah Lembu

    Posted: 07 Mar 2011 08:45 PM PST

    INILAH.COM, London – Sepasang bayi kembar lahir prematur dalam 28 minggu. Bayi itu mengalami masalah jantung. Namun, berkat pembuluh darah lembu, bayi itu boleh hidup.

    Doktor memperingatkan Charlotte (ibu) dan David (ayah), bayi kembar mereka, Hannah, kemungkinan besar akan meninggal. Namun, berkat pembedahan menggantikan pembuluh darah bayi dengan pembuluh darah lembu bayi itu secara ajaib bertahan hidup.

    "Sangat menakjubkan, pembuluh darah lembu membuat putri saya tetap hidup," kata Charlotte (38).

    Uji hospital menunjukkan adanya truncus arterioses, suatu keadaan pembuluh darah tak berkembang seperti seharusnya.

    Pada umumnya, pembuluh darah akan mencabang ke kiri dan kanan jantung. Namun dalam kes ini, pembuluh darah bayi menjadi satu dan mengirim banyak darah ke paru-paru.

    Para doktor bedah di Southampton General Hospital memutuskan melakukan pembedahan itu. Operasi itu terdiri dari dua tahap. Pertama, memperlambat aliran darah ke paru-paru. Kedua, menggantikan pembuluh Hannah dengan pembuluh lembu.

    Seperti dikutip The Sun, bayi Hannah yang sudah berusia lima bulan itu boleh pulang ke rumah.

    Pengantin Sakit, Menikah Melalui Skype

    Posted: 07 Mar 2011 07:45 PM PST

    TEMPO Interaktif, Los Angeles – Sakit bukan halangan untuk tetap menikah asalkan ada teknologi. Skype menolong pasangan Samuel Kim dan Helen Oh melakukan pernikahan mereka yang terpisah di hospital dan gereja.

    Hal ini berawal ketika Kim diketahui menderita infeksi paru-paru dan harus ditahan di hospital Khuatir pernikahan mereka terancam batal, akhirnya pasangan itu melangsungkan ikrar sehidup semati dengan cara konferensi video web.

    Kim tetap berada di bangsalnya, sedangkan si pengantin wanita berdiri di gereja yang berjarak 10 mil. Pernikahan berlangsung Sabtu petang waktu setempat dengan disaksikan teman dan keluarganya. "Para tamu mengagumi cara yang kami lakukan," ujar Kim dari tempat tidurnya di UCI Medical Center di Orange.

    Kendati pernikahan berlangsung melalui video conference lewat internet, pengantin dan para undangan tampil sempurna. Mereka semua berhias termasuk ruang bangsal Kim yang dipenuhi bunga-bunga sumbangan para perawat. Adapula lima juru kamera mengabadikan pernikahan berteknologi tinggi itu.

    Para tamu melihat siaran tersebut melalui layar besar, sedangkan Kim menikmati dari laptopnya. Helen Oh mengatakan tanpa kuasa Tuhan dan teknologi tersebut, pernikahannya tidak akan sukses. "Aku tidak oleh melakukannya tanpa pertolongan tuhan," katanya.

    Pasangan ini juga mendapat kejutan tiket bulan madu ke Eropah. Mereka merancang mengunjungi Paris dan Praha setelah dia sembuh dari penyakitnya.

    Guru beri pujian kepada muridnya di Facebook supaya dapat berhubungan seks

    Posted: 07 Mar 2011 06:25 PM PST

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang guru menggoda gadis berusia 15 tahun agar dapat berhubungan seks dengan memberikan pujian di Facebook.

    Guru bernama Anthony Dockerty (40) yang mengajar di Winifred Holtby School, Hull, England, menggunakan kokain, viagra, dan menggunakan jabatannya untuk melakukan kejahatan. "Kamu sangat pintar di sekolah. Kamu lebih dewasa dari siswi lain," demikian isi satu dari pesannya di Facebook ke gadis tersebut.

    "Rambut kamu cantik," demikian pujian disampaikannya di lain waktu. Dia juga menanyakan ukuran bra si gadis dan membelikan pakaian dalam. Dockerty yang mengakui melakukan semua kejahatan itu menghadapi tuduhan serius kerana melakukan pemerkosaan dan menyerang dua gadis lain, umur 15-16.

    Dia ditangkap polis setelah pihak polis menanyakan kegiatannya setelah sejumlah komen dibuatnya di Facebook.

    Wow ! Baru 23 tahun dah jadi nenek

    Posted: 07 Mar 2011 05:30 PM PST

    Muda -muda lagi dah jadi nenek...
    saya petik dari myMetro...

    BUCHAREST: Seorang wanita yang mencatat nama sebagai nenek paling muda di dunia menceritakan pengalamannya membesarkan anak sejak berusia 12 tahun, semalam.

    Ibu kepada dua anak, Rifca Stanescu, berkata mana-mana gadis tidak sepatutnya mengikut langkah dia memiliki anak pada usia terlalu muda.

    Bagaimanapun, anak sulung Rifca, Maria, melahirkan zuriat pertamanya, Ion, ketika baru berusia 11 tahun.

    Kata Rifca, 23, dia berkahwin dengan penjual barang kemas, Ionel Stanescu, ketika dia baru berusia 11 tahun, manakala lelaki terbabit 13."Perkahwinan dilangsungkan kerana bapa mahu menjodohkan saya dengan seorang pemuda lain yang tinggal di kampung berbeza," katanya.

    Bersama suami dan cucunya Ion

    Walaupun berkahwin tanpa restu, kata Rifca, ibu bapanya memaafkan perbuatannya apabila dia melahirkan Maria.Anak kedua Rifca, Nicolae, lahir setahun kemudian.

    Kata Rifca, sejak awal dia memujuk Maria supaya meneruskan pembelajaran sehingga dewasa bagaimanapun, gadis itu kemudian berhenti sekolah dan berkahwin pada usia 10 tahun.

     "Enam bulan kemudian, Maria melahirkan Ion," katanya.Kini berusia dua tahun, Ion tetap mendapat kasih sayang daripada Rifca.

    Bagaimanapun, katanya, masih ada yang terbuku di hatinya."Pengalaman menjadi nenek memang menyeronokkan, tetapi saya terkilan kerana sepatutnya Maria mampu mendapat kejayaan lebih baik daripada ini," katanya.

    150 Berbasikal Dalam Keadaan Bogel Hebohkan Melbourne

    Posted: 07 Mar 2011 04:20 PM PST

    TEMPO Interaktif, Melbourne - Lebih dari 150 orang berbasikal menggemparkan Melbourne, Australia, kelmarin (6/3). Pasalnya, para peserta tersebut tampil tanpa berpakaian sebagai tunjuk rasa menyokong aktiviti berbasikal.

    Mereka sekaligus merayakan acara tahunan dengan nama Naked Bike Ride. Peserta itu mengayuh sbasikal mereka sepanjang 10 kilometer dari Edinburgh Gardens di North Fitzroy ke jalan-jalan utama kota Melbourne.

    Pengurus penyelenggara acara Heidi Hill mengatakan aksi itu sebagai tunjuk rasa mendokong aktiviti berbasikal serta mendukung kegiatan lingkungan hidup, dan perdamaian.

    Menurut Hill, itu dilakukan untuk menarik perhatian masyarakat terhadap isu kegiatan berbasikal, lingkungan hidup, dan perdamaian. "Saya rasa orang-orang akan tertarik dan senang melihat banyak orang yang bersenang-senang," ujar Hill.

    Hill mengatakan tubuh para peserta tanpa pakaian tersebut juga dicoret dengan tulisan berupa slogan-slogan. "Slogan-slogan tahun ini fantastis. Slogannya cukup politis," kata Hill.

    "Ada yang menyorot soal keadaan di Libya. Ada juga soal Berlusconi. Majoriti soal kebebasan dan aktiviti bersepeda seperti, 'Tolong berbasikal dengan aman' dan 'cinta basikal'," ujar Hil

    Cicak Berkepala Dua Menetas di Tuban

    Posted: 07 Mar 2011 10:01 AM PST

    BANJARMASINPOST.CO.ID, TUBAN - Seekor cicak berkepala dua ditemukan di rumah Nafsiah (52) warga Desa Kajongan, Kecamatan Jenu, Tuban.

    Khabar penemuan binatang aneh ini pun dalam sekejap telah tersebar dari mulut ke mulut di permukiman penduduk sebelah barat Kota Tuban itu. Rumah Nafsiah dibanjiri orang ramai yang ingin menyaksikan penemuan haiwan aneh tersebut, Minggu (3/6/2011).

    "Ketika awal melihat cicak ini, saya sendiri juga tidak percaya. Tapi, setelah saya perhatikan seksama, memang seperti inilah keadaannya," ujar Nafsiah yang ditemui di rumahnya. Bentuk cicak ini tidak jauh beza dengan cicak pada umumnya, selain memiliki dua kepala.

    Video Wanita Bunuh Kucing Heboh di Facebook

    Posted: 07 Mar 2011 09:30 AM PST


    INILAH.COM, Malaysia – Seorang wanita mendapat nama buruk akibat video dirinya sedang membunuh kucing ditayangkan di Facebook. Setelah diketahui, wanita itu tertekan kerana orang tuanya bercerai.

    "Saya tak boleh mengendalikan emosi, tapi saya menyedari hal itu merupakan kesalahan besar setelah menontonnya sendiri," kata Chow Xiao Wei yang bertindak kejam pada kucing itu.

    Chow (20) menyesali perbuatannya dan siap atas konsekuensi yang ada. Ia juga bersedia melakukan layanan masyarakat bersama Perkumpulan Pencegah Kekejaman terhadap Haiwan (SPCA). Video berdurasi lima minit itu diunggah ke Facebook, pekan lalu.

    Video itu menampilakan seseorang bertopi memukul anak kucing menggunakan payung, kemudian menginjak dan menendangnya hingga mati. Setelah video itu heboh di internet, rakan Chow mengenali video itu dan mem-posting nama dan nombor telepon Chow di internet. Chow pun mulai menerima SMS ancaman dan peringatan di Facebook miliknya.

    Kerana takut, dia pun mengundurkan diri dari pekerjaannya sebagai pembantu penjualan dan membuat laporan ke polis. Chow menyatakan, ketika itu dia tertekan kerana orang tuanya telah bercerai.

    "Tolong beri anakku kesempatan kedua," kata ibu Chow, Cheong Poh Ling, memohon.

    Astaga, Lubang Hidung Bayi Ini Sebesar Telur Ayam

    Posted: 07 Mar 2011 08:45 AM PST

    DEMAK – Seorang bayi di Demak Jawa Tengah memiliki lubang hidung sebesar telur ayam. Akibatnya, selain kesulitan makan dan mengucapkan kata-kata, bayi ini juga sering menangis kesakitan.

    Dwi Zahrotul Sito, bayi berusia 7 bulan ini tidak memiliki sekat pembatas di antara dua hidung dan mulut. Sehingga lubang berfungsi ganda untuk makan dan bernafas sekaligus.

    Hanya seonggok daging kecil menyerupai bibir bahagian atas yang menempel pada hujung hidung. Sementara langit-langit atau gusi bahagian atas tidak nampak sama sekali.

    Akibat kelainan tersebut, anak pasangan Sukari dan Dewi Nur Aini, warga Desa Kalianyar, Kecamatan Wonosalam, ini sukar beraktiviti terutama makan.

    Setiap kali makan, Zahra harus didalam keadaan tidur terlentang agar tidak tersedak. Selain itu, makanannya juga harus benar-benar halus dan cair, kerana bayi yang baru belajar berjalan itu tidak dapat mengunyah.

    Sementara ibu bayi, Dewi Nur Aini, Senin (7/3/2011) mengatakan, Zahra selalu menderita sakit panas dan batuk hingga dua kali dalam sebulan. Diduga, penyebab sakitnya kerana udara yang dihirup tanpa melalui proses penyaringan di hidung.

    Sukari hanya bekerja  dengan penghasilan tak menentu. Kerana itu, Zahra tidak pernah menjalani perawatan perubatan. Apalagi, mereka tidak memiliki kad Jamkesmas untuk berubat.

    Dewi berharap, pemerintah dapat membantu membiaya pembedahan untuk membentuk hidung anaknya, agar dapat hidup normal sebagaimana anak-anak kecil yang lainnya.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Seekor Anjing Mati Akibat Patah Hati setelah ditinggal Mati Tuannya

    Posted: 07 Mar 2011 07:20 AM PST

    Seorang tentera Inggris, Kopral Tasker (26th) yang merupakan seorang ahli   pasukan pemusnah bom. Dia ditugaskan ke Afganistan (dailymail.co.uk).

    Selama bertugas di sana, Tasker berteman dengan seekor anjing bernama Theo. Anjing ini adalah salah satu yang terbaik sekolah tentera Animal Royal Army Corps yang bermarkas di Camp Bastion.

    Mereka saling membantu untuk menemukan bom yang dipasang oleh kaum Taliban. Pasangan yang komplit; yang satu ahli pencium bom, yang satu ahli mematikannya.

    "Saya mencintai pekerjaan saya. Bekerja sama dengan Theo membuat saya menjadi pemati bom sejati," Tasker memberi tahu mengenai anjing yang menjadi pasangannya  selama 5 bulan di medan pertempuran.

    Suatu hari, mereka berdua ditugaskan untuk mengambil bahagian dalam penyerangan ke sarang Taliban. Tentunya mereka berdua ditugaskan sebagai pembuka jalan bagi perajurit lainnya. Namun kedatangan mereka tercium oleh pengintai dan terjadilah tembak. Tasker tewas di tempat kejadian. Sementara Theo hanya menderita patah kaki ringan.


    JenaZah Tasker diterbangkan kembali ke Britain. Sementara Theo yang kehilangan tuannya sekaligus sahabat sejatinya, juga kehilangan nafsu makan. Dia tidak mahu dilayani oleh orang lain, bahkan oleh bekas pelatihnya terdahulu. Tak lama kemudian, Theo menderita kejang dan tewas yang diyakini bukan diakibatkan oleh patah kakinya.

    Major Caroline Emmett, Officer Commanding 104 Military Working Dog Squadron memberikan komentar tentang pasangan ini," Koperal Tasker adalah salah satu orang terbaik yang pernah saya kenal. Dia selalu mengutamakan kepentingan orang lain di atas kepentingan peribadinya. Tasker dan Theo adalah pasangan yang diciptakan untuk saling melengkapi satu sama lain."

    Sementara Letnan Kolonel David Thorpe, commanding officer 1st Military Working Dog Regiment mengatakan, "Dia benar-benar mencintai anjingnya dan mampu untuk bekerjasama untuk memberikan yang terbaik. Pekerjaan mereka selama 5 bulan di Afganistan telah menyelamatkan hidup ramai orang, saya tidak ragu itu."

    Di lain pihak, Menteri Pertahanan Inggris, Liam Fox menyatakan kesedihannya, "Ini jelas bahwa Koperal Tasker adalah seorang prajurit yang berdedikasi dan memiliki keterampilan khusus untuk berteman dengan anjing. Dia dan Theo telah menyelamatkan banyak nyawa dan kita harus selalu bersyukur untuk ini."

    Selama bertugas 5 bulan di Afganistan, pasangan ini telah mampu meletupkankan 14 bom dan ranjau rakitan, suatu rekor yang susah dipecahkan oleh anjing tentera lainnya.

    Mohd.Sukur Ibrahim,Aku tetap Aku

    Posted: 07 Mar 2011 06:44 AM PST


    Seorang blogger yang gigih dan sepatutnya dicontohi..Walaupun serba kekurangan tetapi semangatnya untuk berblog tidak pernah kurang.Tabik pada mamat seorang ni.Tiada perasaan malu atau segan dengan kekurangan diri.Blog yang wajib disinggahi dan wajib dicontohi kerana semangatnya.

    Gambar dicuri dari blog broframestone

    Untuk mengetahui tentang blog MOHD.SUKUR IBRAHIM
    SILA KLIK AKU TETAP AKU

    Hebat! India Buat Software ‘Pembunuh’ SMS Spam

    Posted: 07 Mar 2011 06:00 AM PST


    INILAH.COM, New Delhi – India berhasil membuat software baru untuk 'membunuh' SMS spam yang kini makin banyak. Software baru itu bernama SMSAssassin.

    Di India masalah sms spam ini amat menggangu pemilik telefon. Bayangkan sekitar 100 juta SMS spam terkirim. Perusahan pengirim SMS spam iklan juga makin banyak didirikan. Perusahaan itu boleh mengirim langsung ke lebih dari 100.000 orang.

    "SMS spam inilah yang menginspirasi kami membuat SMSAssassin," ujar penolong profesor Indian Institute of Information Technology Ponnurangam Kumaraguru. SMSAssasin memiliki filter spam automatik dan dirancang berjalan pada handphone kelas menengah.

    Selain itu, software itu juga boleh memberi saran pada pengguna perihal SMS spam yang mungkin boleh berguna, lanjutnya. Seperti dikutip Inida Times, kajian Kumaraguru menemukan, SMS itu berbeza bagi tiap orang (baik spam atau tidak).

    "Wanita banyak mendapat SMS produk kecantikan dan diskaun. Sementara lelaki banyak mendapat SMS perihal pekerjaan, automotif, dan lain-lain," papar Kumaharaguru. SMSAssassin dirancang untuk sistem operasi (OS) Symbian.

    Namun, kami sedang mengembangkannya untuk perangkat Android dan Windows Mobile,kata Kumaharaguru.

    [Unik] Kasut Roda Pertama di Dunia.. Rodanya Tinggi.. Susah Memakainya

    Posted: 07 Mar 2011 05:00 AM PST

    Sepasang kasut roda tertua di dunia diperkenalkan di muzium Inggris hari ini – aneh dan unik bentuknya. Kasut roda berusia 100 tahun ini adalah contoh aneh 'Road Rollers', yang sangat popular dengan pengusaha London pada zaman Victoria  yang meluncur ke tempat kerja memakainya.

    Setiap fitur kasut dengan dua roda yang tinggi, ditempatkan satu di depan dan satu di belakang dan pengguna terampil boleh mencapai kecepatan hingga 16mph di sepanjang permukaan yang halus. Mereka diikatkan ke kaki si pemakai dengan tali terpasang ke kaki dengan potongan kayu kuning, dan beratnya lebih dari £ 40 masing-masing.


    Para ahli mengatakan sepatu, yang pertama dibuat pada tahun 1897, memulakan trend nasional dan banyak yang menyenanginya di masa. Kasut roda tertua ini akan dipamerkan di sebuah pameran baru di muzium Lynn, King's Lynn, Norfolk.

    Tim Thorpe, Kurator muzium untuk lebih dari satu dekad, mengatakan kasut roda yang masih tertinggal merupakan 'kepentingan sejarah besar' dan sekitar 100 tahun. Dia berkata: "Mereka adalah benda aneh  tapi sebenarnya sebahagian dari trend besar di London, dimana pengusaha terlihat meluncur memakainya untuk bekerja di sepanjang jalan.

    Kasut ini dijual di London oleh the Road Skate Co of Oxford Street setelah penemuan mereka pada tahun 1897, dan diiklankan sebagai ' ankle -friendly'. Para ahli percaya bahawa kasut ini dirancang setelah ramai  penggemarnya dari pertengahan tahun 1890-an.

    Beberapa pemain kasut roda terkenal waktu itu, termasuk MS Napier, Walter Munn dan A Hoffman, membentuk kelab dan meluncur di jalan-jalan London setiap akhir minggu. Pasangan kasut roda pertama diciptakan oleh Joseph Merlin dari Huy, Belgium, pada 1759. Sayangnya, dia tidak tahu cara berhenti dan jatuh ke dalam cermin, hampir menewaskan dirinya sendiri.

    sumber : daily mail

      

    Petani dan robotnya

    Posted: 07 Mar 2011 04:00 AM PST

    KOMPAS.com — Wu Yulu, seorang petani berusia 49 tahun dari luar kota Beijing, menjadi perbincangan di negaranya kerana robot rumahan buatannya.

    Ketika ini robot ciptaan Wu, yang disebut sebagai anaknya,  mendapat pengakuan internasional. Robot itu terbuat dari barang buangan seperti dawai dan sekrup. Wu telah menciptakan lebih dari 47 robot yang dapat menuangkan teh, memberi api kepada perokok, dan mengecat.

    Wu yang tidak sekolah lagi setelah lulus SD menjadi pahlawan di media massa China atas kreativiti dan penemuannya. Belakangan, media massa asing juga tertarik mewawancarainya sebelum dia muncul di Shanghai World Expo yang akan berlangsung dari Mei hingga Oktober.

    "Saya sedikit terkenal sekarang. Padahal, saya telah melakukan ini lebih dari 20 tahun. Di ekspo nanti saya dapat menerima pengakuan lebih luas lagi. Saya akan mewakili para petani dan saya senang sekali," katanya.

    Wu mengakui, untuk membiayai hobinya mengutak-atik robot memang memerlukan perbelanjaan besar. Dia sampai bercerai dengan istrinya kerana menghabiskan wang terlalu banyak untuk hobinya itu. Robot buatannya telah diperlihatkan di Jepun, Korea, dan Hongkong. Hebat juga petani ini.






    sumber : kompas, daily mail

    Rumah makan atas pokok yang unik

    Posted: 07 Mar 2011 03:00 AM PST






    Restoran atas pokok yang unik ini terletak di Auckland, New Zealand.

    Kejam ke tak?

    Posted: 07 Mar 2011 02:00 AM PST

    Ini adalah upacara keagamaan setiap tahun di adakan di Nepal untuk memberikan hadiah dari semua kekuatan Gadhimai Dewi.Ribuan orang ramai dan lembu dibunuh dengan cara begini.Kegiatan ini diadakan selama dua hari.











    Kejam tak kejam itu mengikut kepercayaan masing-masing.Bagi mereka 
    mungkin ini cara untuk mengucapakn terima kasih pada Tuhan mereka....

    Kaya raya kerana rambut

    Posted: 07 Mar 2011 01:00 AM PST

    VIVAnews - Siapa yang menyangka seorang pedandan rambut boleh mendapatkan US$800 juta untuk satu kali potong rambut?

    Sally Hershberger adalah salah satu pedandan rambut terkemuka yang memiliki kemampuan menciptakan trend rambut di kalangan artis dan masyarakat dunia. Dialah yang menciptakan trend rambut 'Sally Shag' yang dipakai oleh Megg Ryan.

    Sejak 2008, dia mendirikan salon dengan namanya sendiri 'Sally Hershberger'. Di awal pembukaannya, salon ini mengenakank harga US$600  untuk sekali potong. Namun kini, pelanggan harus membayar  US$800 agar Sally mempercantik rambut mereka.

    Sejauh ini, Sally memiliki dua cawangang salon yang terletak di New York dan Los Angeles. Dia menjadi satu dari 20 wanita berpenghasilan tertinggi di Amerika Syarikat. Laman Marie Claire menulis penghasilannya mencapai US$5 juta  sebulan.

    "Saya benci ketika harus mengatakan bahawa saya seorang penata rambut. Tapi nyatanya, saya menghasilkan lebih banyak wang dibandingkan seorang doktor atau pengacara, " ujarnya seperti dikutip laman New York Magazine.

    Penata rambut yang sosoknya digambarkan pada karakter Shane McCutcheon dalam serial 'The L Word' ini berasal dari keluarga sederhana. Lahir dari ayah seorang produsen minyak yang tidak membangun keluarganya untuk menjadi penata rambut, Sally menjadi pemberontak.

    Sally Hershberger tidak mungkin ssukses sekarang jika tidak memiliki kemahuan yang keras untuk mendalami hobinya dan terus belajar. "Anda harus membaca banyak informasi. Michelle Pfeiffer tidak akan mahu dipotong rambutnya oleh seseorang yang tidak tahu apa-apa," ujarnya.

    Dengan memberikan harga yang sangat mahal untuk para pelanggannya, banyak pesaing menyindirnya. "Itu hanya sebuah tanda kehadirannya. Apa keistimewaannya? Itu hanya sebuah ejekan untuk kami semua," ujar seorang pesaingnya.

    Sindiran-sindiran tersebut, dianggap  acuh sahaja oleh Sally Hershberger . Dia menjawabnya dengan karya yang menjadi trend rambut masyarakat dunia.

    Kelakuan jururawat yang buat orang lain marah

    Posted: 07 Mar 2011 12:00 AM PST

    Gambar-gambar itu menunjukkan  dua jururawat melemparkan yoghurt dan jus satu sama lain dalam perang makanan diadakan. Adegan itu dianggap buruk oleh masyarakat.

    Gambar ini, diambil oleh seorang rakan mereka dan kemudian diupload ke halaman Facebook-nya sehingga ramai orang yang melihat.Gambar itu diambil di Hospital Stafford, yang menurut laporan tahun lalu menemukan 1,200 pesakit kehilangan hidup mereka sebagai akibat daripada jururawat yang kurang perhatian, kelalaian dan kekurangan staf.


    Pertarungan lempar makanan diadakan di  ruang  Acute Medical Unit, yang tentunya dikecam keras oleh Komisi Kesihatan, menunjukkan kelakuan yang mengerikan jururawat di hospital. Kejadian ini dikatakan diadakan untuk merayakan staf perawat Victoria Cooper – berpakaian dengan warna biru – yang akan pindah pekerjaan ke sektor swasta.


    Foto-foto menunjukkan Miss Cooper yang direndam dalam minuman energi yoghurt, yang sepatutnya disediakan untuk pesakit, oleh pembantu kesihatan Kim Pointon, dan mereka didapati melakukan gurauan yang keterlaluan tanpa menghiraukan pesakit.


    Julie Bailey, yang mendirikan group setelah kematian ibunya di Hospital Stafford, berkata: "Ini mengejutkan, perilaku tidak profesional yang tidak boleh terjadi di hospital. "Hal ini mencerminkan standard jururawat kita di hospitalt harus ditingkatkan.

    "Mereka jelas tidak menghormati pekerjaan mereka, pesakit atau hospital mereka."

    sumber : daily mail

    Lelong Barang di eBay dengan Foto Separuh Telanjang

    Posted: 06 Mar 2011 11:50 PM PST

    Berbelanja secara online sudah menjadi trend ketika ini. Kita boleh mencari barang yang diinginkan – bekas ataupun baru – dengan hanya melakukan klik tanpa harus mengunjungi kedai tertentu.

    Resikonya, kita kadang-kadang sering tertipu dengan foto yang ditampilkan.


    Seorang wanita berasal Boca Raton, Florida yang baru saja berhasil meraih keuntungan dengan menjual barang bekas di eBay. Bahkan ada yang berhasil dijualnya dengan harga lebih mahal dari harga baru.

    Taylor Morgan (26th) , telah berhasil melelong barang-barang bekasnya sejumlah 21 item dan meraih lebih dari $ 1000 dalam waktu singkat. Bagaimana taktiknya?

    Dibantu oleh seorang teman yang bertugas sebagai fotografer amatur, Taylor membuat beberapa foto dari item-item yang ingin dilelangnya dengan cara berpakaian separuh telanjang – meskipun tanpa wajah.


    "Awalnya saya melakukan ini semua hanya sebagai balas dendam kepada kekasih saya yang telah mengkhianati saya," kata Taylor ketika diwawancara oleh MailOnline. "Saya sengaja membuat foto-foto ini untuk membuatnya sakit hati tanpa memperkirakan keberhasilan dari pelelangannya."

    Dia juga mengaku mendapat 500 email sehari dari berbagai negara yang menyokong kegiatannya, beberapa di antaranya meminta dia untuk membuat foto yang 'lebih hot'.

    "Saya hanya ingin melepas barang-barang yang menjadi kenangan bersama ex-boy friend, tetapi saya mendapatkan lebih." Tailor selalu memberikan bonus foto berupa gambar dirinya – termasuk wajah – kepada mereka yang membeli tawarannya melalui eBay.

    T-shirt putih kosong telah menarik 15 pengunjung dengan tawaran tertinggi seharga $41, kemeja garis-garis diperebutkan oleh 33 penawar dengan harga tertinggi $87,50 (harga baru hanya $ 49). Item yang laku paling mahal adalah seluar pendek olahraga jenama Adidas yang diperebutkan oleh 26 penawar dan laku dengan harga $ 107,5.

    Ternyata putus cinta bukanlah akhir dari segalanya. Kalau kita boleh lebih kreatif, pastinya akan ada sesuatu yang menguntungkan.

    Tentunya Taylor akan jatuh cinta lagi. Begitu putus, dia sudah memiliki rencana yang bagus untuk mengubati sakit hatinya.

    Aduh,makan batu untuk sembuhkan penyakit

    Posted: 06 Mar 2011 10:35 PM PST

    PAMEKASAN- Buat sebahagian besar orang batu merupakan benda keras yang biasa digunakan untuk membangunk. Namun di Pamekasan, Madura, Jawa Timur, batu  dijadikan santapan sampingan.

    Iya itulah yang dilakukan oleh Syafii (39). Warga Desa Toronan, Kecamatan Kota Pamekaskan, memiliki kebiasan memakan batu berukuran kecil sebagai makanan sambilan.

    Ketika ditemui di rumahnya, Syafii mengaku melakukan kebiasaan unik ini sejak beberapa tahun lalu. Dia menceritakan, awal mula memakan batu kerana memiliki penyakit yang tak kunjung sembuh.

    "Seperti mendapat mimpi, saya diharuskan memakan batu yang berada di sungai belakang rumah," kata Syafii.

    Sejak ketika itu, hampir setiap hari Syafii berada di sungai untuk mencari batu dan dimakannya. Sebelum dimakan, setelah batu yang sudah didapat kemudian dihancurkan menjadi potongan kecil.

    Setelah itu, batu harus dibakar sampai kering dan keras. Dalam pembakaran tersebut diperlukan waktu sekira 2 jam, dan setelah itu batu diletakkan ke dalam wadah dan dibawa pulang ke rumah.

    Batu tersebut akan dimakan Syafii di  waktu lapangnya. Hingga kini Syafii mengaku tidak mengalami sakit seperti yang pernah diderita sebelumnya.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Gosip Artis Malaysia

    Posted: 07 Mar 2011 07:10 PM PST

    Gosip Artis Malaysia


    Saleha Bicara Soal Lelaki

    Posted: 06 Mar 2011 08:53 PM PST

    Saleha tidak pernah melupakan pelajaran biarpun sibuk dengan aktiviti lakonan.
    TIGA tahun berhempas-pulas dalam industri seni masih belum menjanjikan kesempurnaan buat pelakon manis Siti Saleha Mohd Baharum, 21.
    Ini kerana masa yang diperuntukkan untuk bergelar anak seni terpaksa dibahagikan dengan pelajaran. Sesibuk mana dengan aktiviti seni, Saleha cuba tidak melupakan pengajiannya demi mengejar kejayaan di menara gading.
    Dek kerana sibuk dengan pelajaran, dia terpaksa menolak tawaran tiga buah filem daripada penerbit ternama. Bagaimanapun, tahun ini dia memujuk hatinya untuk bersiap sedia menerima tawaran berlakon filem pertamanya.
    "Saya rasa tahun ini merupakan masa yang sesuai untuk saya berlakon filem kerana sebelum ini masa saya banyak ditumpukan kepada pelajaran selain saya merasakan merasakan masih baru dalam dunia lakonan.
    "Jadi, saya sudah bersedia untuk berlakon filem. Saya sedang menunggu pembikinan filem pertama tidak lama lagi.
    "Paling seronok apabila saya turut menerima tawaran berlakon di samping Datuk Shah Rukh Khan iaitu filem Don 2 pada 15 Mac ini.

    "Walaupun hanya terlibat untuk dua hingga tiga babak, saya menerima tawaran berkenaan kerana sangat meminati pelakon Bollywood itu dan bukan senang untuk menerima peluang sebegini," katanya.
    Sementara menanti semester ketiga
    Saleha akui selesa bergandingan dengan pelakon Aaron Aziz.
    pengajiannya pada April ini di Kolej Inti, Subang Jaya dalam bidang Diploma Komunikasi Massa, adik kepada vokalis Sam Bunkface ini akan memenuhi masanya dengan karier seni.
    Namun perjalanan akademik pelakon 'Kecuali Cintamu' dan 'Di Bawah Ketiak Isteri' ini tidak akan terhenti di situ, sebaliknya dia memasang impian untuk menyambung pengajian di peringkat ijazah di luar negara sebelum menjawat pekerjaan tetap dalam industri yang sama.
    "Sementara mendapat pekerjaan tetap, saya akan jadikan lakonan sebagai karier sampingan. Selain itu, saya turut menerima tawaran mengacara program televisyen. Tetapi saya lebih selesa mengacara program berbahasa Inggeris," ujarnya.
    Pegang watak utama
    Wajah pelakon drama 'Kasut Tumit Tinggi' dan '5 Jingga' ini juga boleh ditonton menerusi drama 'Ustaz Amirul' yang sedang disiarkan di slot Zehra TV3 pada setiap Jumaat, pukul 9 malam.
    Saleha melakonkan watak utama sebagai Munirah di samping Ashraf Muslim dan Eira Syazira.
    "Alhamdulillah, sekarang ada pengarah dan penerbit drama yang memberi kepercayaan kepada saya untuk melakonkan watak utama.
    "Buat pertama kalinya, saya ditawarkan berlakon drama untuk slot Akasia berjudul Kasih Yang Suci sebagai Elena di samping Aaron Aziz, Ana Dahlia dan Zul Ariffin.
    "Drama ini merupakan drama adaptasi daripada novel judul yang sama karya Meen Zulaikha. Ia mengisahkan tentang Elena yang menjadi agresif dengan lelaki kerana terlalu berhati-hati dalam percintaan setelah mengalami trauma akibat dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali," ujarnya mengenai drama arahan Jet Li itu.
    Selesa dengan Aaron Aziz
    Menyentuh tentang pasangan lakonannya, Saleha akui selesa bergandingan dengan pelakon Aaron Aziz.
    "Saya pernah bekerjasama dengan Aaron dalam drama 'Habil Qabil' di TV3 dan kali ini kami bergandingan sekali lagi.
    "Saya selesa bekerja dengannya serta pelakon-pelakon lain yang bagus belaka. Aaron juga banyak memberikan tunjuk ajar dalam lakonan.
    "Dalam drama 'Kasih Yang Suci', saya dipaksa berkahwin dengan Seth Tan (Aaron) setelah tunangnya memutuskan pertunangan apabila mengetahui Elena tidak suci lagi.
    "Bagaimanapun, Elena mula membenci Seth setelah mengetahui lelaki itu merupakan perogolnya ketika dia berusia 15 tahun," cerita Saleha.
    Jatuh cinta di lokasi
    Menyelami karakter sebenar Saleha di luar berbanding yang dilihat di televisyen, dia sebenarnya sama seperti remaja lain yang gemar berkawan dan bergaya feminin.
    Biarpun tinggal dalam keluarga yang tidak sempurna apabila ibu dan bapanya berpisah ketika dia berusia 10 tahun, Saleha tetap bersyukur dengan apa yang ada.
    Sekurang-kurangnya dia masih lagi mendapat kasih sayang daripada bapa yang tinggal bersama-samanya, abang dan adik.
    Sekali dalam setahun, duta dan model iklan wangian Enchanter ini akan melawat ibu dan kakaknya di United Kingdom.
    Diperakui sikap berdikari menular dalam diri sejak kecil lagi dan kini dia mula menghitung saat manis untuk memiliki keluarga yang bahagia.
    "Saya berkira-kira untuk berkahwin pada usia 25 atau 26 tahun atau paling lambat 30 tahun. Sekarang, saya sudah mempunyai kekasih yang masih belajar peringkat sarjana dan hubungan kami baru berusia setahun.
    "Dia berusia 23 tahun dan berfikiran matang. Pada mulanya, saya ingatkan dia berusia 27 tahun kerana wajah dan badannya tampak lebih tua dari usianya.
    "Kami mula berkenalan semasa sama-sama melakonkan iklan komersial Munchy," tutur Saleha yang bakal menyambut kelahirannya pada 14 Mac ini.
    Jelas anak kacukan Melayu, Belanda dan Inggeris ini, dia lebih cenderung memilih lelaki yang berdarah kacukan, kelakar, berfikiran terbuka dan memahami kerjayanya.

    Utusan Online - Hiburan

    Posted: 07 Mar 2011 03:39 PM PST

    Utusan Online - Hiburan


    Tujuh konsert ubat kecewa Ahmad Nawab

    Posted:

    Tujuh konsert ubat kecewa Ahmad Nawab

    Tujuh konsert ubat kecewa Ahmad Nawab

    Oleh ABD. AZIZ ITAR
    aziz.itar@utusan.com.my
    Gambar NOOR ASREKUZAIREY SALIM


    unggul... Dr. Ahmad Nawab masih unggul selepas 50 tahun terbabit dalam bidang muzik.


    TAHUN 2006 menyaksikan komposer Datuk Dr. Ahmad Nawab menerima Anugerah Seniman Negara daripada Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Warisan atau sekarang ini dikenali sebagai Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK).

    Anugerah berprestij itu merupakan yang tertinggi bagi menghargai bakat, pencapaian dan sumbangan seseorang anak seni daripada pelbagai bidang termasuklah anak kelahiran Pulau Pinang terbabit.

    Sayangnya, menurut Dr. Ahmad Nawab, dia berasa kecil hati kerana selepas menerima pengiktirafan itu banyak janji-janji manis ditaburkan kepadanya terutamanya bagi mengadakan beberapa persembahan tetapi semuanya hanya tinggal janji.

    "Banyak pihak menjanjikan saya itu dan ini termasuklah mengadakan persembahan tetapi mereka hanya pandai berjanji sahaja. Buktinya pada 2006 itu saya hanya mengadakan dua persembahan sahaja iaitu di Perlis dan Johor.

    "Saya sangat kecewa kerana jumlah persembahan itu tidak sepadan dengan gelaran saya sebagai Seniman Negara. Rasa kecewa saya itu terubat apabila saya berjumpa dengan Harun Salim Bachik pada tahun lepas.

    "Dia (Harun) kata mahu mengadakan konsert bergerak untuk saya ke seluruh negara. Undangan itu amat berharga buat saya. Cara itu saya berpeluang bertemu peminat yang belum pernah melihat persembahan saya," luahnya pada sidang akhbar Konsert Legenda Tour 2011 Datuk Dr. Ahmad Nawab di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur baru-baru ini.

    Jelas Dr. Ahmad Nawab, Harun yang merupakan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) kini sedang merangka siri konsert bergeraknya di tujuh tempat seluruh negara yang akan bermula di Johor Bahru pada 15 April ini.

    Selepas konsert di The Zone Hotel, Johor Bahru itu, konsert tersebut juga akan diteruskan di Pulau Pinang, Ipoh, Melaka, Kuala Terengganu, Kuantan dan Kuala Lumpur.

    Orang tidak nampak

    Beliau turut menyatakan rasa kesalnya apabila ramai penganjur pertunjukan pentas ketika ini lebih mengutamakan artis-artis baru. Secara tidak langsung ia seolah-olah meminggirkan komposer sepertinya yang telah mencipta lebih 2,000 lagu sepanjang kariernya.

    "Ramai penganjur konsert lebih memandang artis baru atau penyanyi sedangkan mereka lupa komposer merupakan orang yang bertanggungjawab menaikkan seseorang penyanyi dengan lagu-lagu yang sedap didengar.

    "Kalau tidak ada lagu-lagu yang bagus seseorang penyanyi itu sukar untuk popular. Perkara yang macam ini orang tidak nampak. Ramai orang tidak tahu betapa sukarnya komposer mahu mencipta lagu sampaikan tidak tidur malam," ujarnya.

    Tambahnya, konsert anjuran Koperasi Seniman Kuala Lumpur Berhad dan Seniman dengan kerjasama Extreme Event & Entertainment itu akan menampilkan ramai penyanyi lama dan baru pada konsert yang mengenakan tiket RM200 seorang atau RM2,000 untuk satu meja.

    Selain akan bermain trompet dan saksofon, Dr. Ahmad Nawab yang lebih menekankan konsep muzik Latin pada konsert itu turut diiringi ramai pemuzik berpengalaman serta penyanyi-penyanyi yang pernah berada di bawah bimbingannya.

    "Saya akan menjemput ramai artis pada konsert itu di mana saya akan umumkan kemudian. Setiap penyanyi yang ditampilkan berbeza-beza di setiap tempat konsert saya itu diadakan. Bukannya senang mahu menjemput penyanyi-penyanyi dalam konsert saya.

    "Malah, bagi saya kalau hendak menjaga harimau lebih mudah daripada menjaga artis. Ada juga artis yang meminta bayaran yang tinggi untuk terbabit dalam konsert ini mengalahkan bayaran yang sepatutnya saya sendiri terima," katanya.

    Sementara itu, Harun pula berkata, dia dan Seniman mengambil inisiatif menganjurkan konsert itu kerana mendapati Dr. Ahmad Nawab merupakan seniman terbilang yang harus diingati dan dihayati karya-karyanya menerusi persembahan eksklusif tersebut.

    Katanya, itu merupakan kali kedua Seniman menganjurkan persembahan yang seumpamanya selepas Datuk Jamil Sulong pada tahun lalu di mana ia secara tidak langsung akan mengingatkan generasi muda terhadap sumbangan seniman seperti Dr. Ahmad Nawab dalam bidang muzik.

    "Konsert ini adalah impian Seniman yang mahu melihat artis-artis lama terus dihargai. Kalau konsert ini berjaya, Seniman akan cuba menganjurkannya pula di luar negara seperti Indonesia, Thailand, Filipina, Brunei dan United Kingdom.

    "Selepas konsert ini, Seniman juga akan menganjurkan konsert yang sama. Mungkin mengadakan konsert komposer S. Atan pula kerana dia juga mempunyai banyak lagu-lagu ciptaannya yang dipopularkan oleh ramai penyanyi tempatan," jelasnya.

    Hadir sama pada majlis itu ialah Pengerusi Koperasi Seniman Kuala Lumpur Berhad, Yusof Kelana dan Pengarah Urusan Extreme Event & Entertainment, Jefri Khalid.

    Serentak dengan konsert itu kata Jefri, pihaknya bersama Seniman juga akan menganjurkan Fiesta Seniman All Starz pada 15 hingga 17 April ini di perkarangan Stadium Majlis Perbadaran Johor Bahru di mana ia dibuka kepada orang ramai secara percuma.

    "Pada fiesta itu kita akan membuka banyak gerai menjual pelbagai jenis barangan dan juga persembahan artis-artis popular secara percuma. Fiesta itu diadakan tiga hari berturut-turut pada hari tersebut bermula pukul 10 pagi hingga 11 malam," katanya.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Terbang bersama Muzikfm

    Posted:

    Terbang bersama Muzikfm

    Terbang bersama Muzikfm

    Oleh NORLIZA MOHAMAD ZAKARIA
    liza.zakaria@utusan.com.my
    Gambar ISMAIL KAMADIN


    IBRAHIM Yahaya (tengah) bersama Fee Lin Chew (kanan) dan Pengarah Urusan AKI Music, Ahmad Khushairi Ismail (kiri) penyerahan tiket penerbangan kuiz Terbang Bersama Muzikfm di Bangsar baru-baru ini.


    BERHIBUR sambil memenangi tiket penerbangan. Itulah yang ditawarkan kepada para pendengar radio popular yang cukup sinonim dengan tagline Stesen Muzik Anda, Mizikfm.

    Menawarkan hadiah bernilai RM50,000 bermula 7 Mac hingga 3 April ini, ia salah satu strategi pemasaran yang digunakan oleh stesen yang bernaung di bawah label Radio Televisyen Malaysia (RTM) itu dalam menarik lebih ramai pendengar.

    Dengan hanya menyertai kuiz Terbang Bersama Muzikfm, para pendengar berpeluang memenangi bukan hanya wang tunai bahkan, tiket-tiket penerbangan pergi dan balik termasuk ke London, Guangzhou, Jakarta, Bali dan Langkawi.

    Tidak cukup dengan itu, tiga buah motosikal berjenama Demak yang bernilai hampir RM5,000 setiap satu juga bakal menjadi rebutan.

    Sebagai salah sebuah stesen radio yang tersenarai antara 10 stesen terbaik di negara ini, tawaran hadiah-hadiah menarik itu dilihat sebagai terjemahan penghargaan Muzikfm terhadap sokongan pendengar yang tidak berbelah bagi sejak awal penubuhannya pada 20 Jun 1975 lagi.

    Penyerahan 10 tiket penerbangan oleh penaja iaitu AKI Music kepada Muzikfm telah diadakan dalam sebuah majlis sidang akhbar yang berlangsung di Restoran Rebung, Bangsar baru-baru ini.

    Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Ibrahim Yahaya pada sidang akhbar itu memberitahu, kerjasama RTM dengan AKI Music secara tidak langsung menggalakkan minat pendengar untuk mengambil bahagian dan terus setia bersama Muzikfm.

    "Apa yang saya lihat, ini sebagai satu perkongsian pintar radio kerajaan dengan sector swasta di mana dalam masa yang sama bukan hanya pendengar mendapat manfaat malah, secara tidak langsung mempromosi syarikat swasta itu juga.

    "Kuiz seumpama ini bagi saya secara tidak langsung akan meningkatkan rating Muzikfm sendiri pada masa akan datang," katanya.

    Muzikfm yang mempunyai jumlah pendengar sebanyak 1 juta secara purata kini dalam perancangan untuk meningkatkan jumlah pendengar mereka sehingga ke angka 1.2 juta.

    Malah, kata Pengurus Muzikfm, Fee Lin Chew pada majlis yang sama mengharapkan peningkatan jumlah pendengar yang disasarkan untuk tahun ini menjadi kenyataan dengan adanya kuiz tersebut.

    Katanya, sepanjang lima minggu berlangsungnya kuiz tersebut, dua tiket penerbangan akan diberikan kepada pendengar pada setiap minggu malah, soalan-soalan akan dibuat secara mingguan dan pemenang akan diumumkan pada setiap hari Selasa.

    Untuk menyertai kuiz tersebut, pendengar hanya perlu mendengar soalan kuiz yang disiarkan setiap hari bermula 7 Mac dan menghantar jawapan pada hari yang sama menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

    Caranya, taip SA <jarak> nombor MYKAD <jarak> nama <jarak> dan hantarkan ke 39799.

    Soalan-soalan akan dikeudarakan sepanjang hari menerusi lima segmen iaitu Muzikpagi (6 pagi hingga 9 pagi), kafemuzik (10 pagi hingga 2 petang), Rock Selamba (2 petang hingga 5 petang) dan Muzik 5 9 (5 petang hingga 9 malam).

    Bagi memenangi hadiah berupa motosikal Demak, pendengar hanya perlu mengikuti segmen Pilihan Bersama setiap malam dari pukul 9 hingga 1 pagi. Untuk menghantar jawapan, sila taipkan PILIH <jarak> nombor MYKAD <jarak> nama <jarak> jawapan dan SMS ke 32776.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Celebrity News

    Posted: 07 Mar 2011 03:08 PM PST

    Celebrity News


    Ayah Gitaris Kumpulan Bunkface Meninggal Dunia - AL-Fatihah

    Posted: 07 Mar 2011 06:18 AM PST

    Marilah kita sama-sama sedekahkan Surah AL-Fatihah kepada arwah gitaris Kumpulan Bunkface yakni Youk Jaafar.

    AL-Fatihah

    Akademi Fantasia 9 : Aznil Sah Pengacara AF9

    Posted: 07 Mar 2011 06:04 AM PST

    Akhirnya teka-teki yang menghantui peminat Akademi Fantasia  akhirnya terjawap dengan pengumuman pihak pengurusan astro kepada media.
    Pemilihan Aznil dibuat berikutan pihak Astro ingin mengembalikan semula kenangan Akademi Fantasia musim pertama lalu. AF9 pada tahun ini merupakan program terakhir.
    Menurut pengurus Saluran Astro Ria, Azlin Reza Azmi, kehangatan musim terakhir ini bakal menjadi kenangan yang tidak dapat dilupakan peminat.

    Dan berikut luahan abang Aznil mengenai pemillihannya sebagai pengacara terakhir program Akademi Fantasia di saluran Astro.
    "Saya menerima pelawaan untuk kembali semula adalah disebabkan ini merupakan musim kemuncak dan terakhir.
    "Ramai yang akan merindui program ini selepas musim sembilan ini berakhir. Jadi saya mahu ia akan mengimbau kembali memori-memori lama," katanya.
    Tambah Aznil, ia juga sebagai tanggung jawabnya yang bekerja di bawah stesen televisyen berbayar itu.
    "Saya masih mengikat kontrak dengan Astro dan tiada sebarang isu tentang saya dibayar dengan harga yang tinggi untuk musim ini," katanya.
    Akademi Fantasia musim kesembilan akan mula bersiaran pada setiap Sabtu, pukul 9 malam di saluran 104.
    ZoOm : APa kata anda di ZoOmartis.Net @ Facebook 

    Berita Harian: Hip

    Posted: 07 Mar 2011 11:15 AM PST

    Berita Harian: Hip


    Tunggu masa

    Posted: 06 Mar 2011 08:01 AM PST

    Hip

    pix_gal0
    Farlyana mahu namanya meledak di pentas hiburan

    KEHADIRANNYA di pentas hiburan, terutama dalam arena muzik mungkin masih belum menyerlah.

    Namun dengan bakat yang dimiliki selain gaya penampilannya yang menarik, Farlyana Mohamad dilihat mempunyai potensi untuk mencipta nama sebaris dengan penyanyi popular sekarang.

    Biarlah masa saja yang menentukan. Ketika ini, gadis berusia 18 tahun itu yang bakatnya dicungkil menerusi Bintang Idola Berita Harian (BIBH) musim pertama iaitu pada tahun 2008, sedang lincah mempromosikan single pertamanya berjudul Setulus Hati. Perwatakan yang ceria sesuai dengan usia masih muda, menjadikan dunia hiburan kita seharusnya menerima kehadiran Farlyana.

    Populariti dalam dunia seni memang diperlukan supaya kerjaya boleh berkembang baik. Tapi pada masa masa, kurang lengkap bagi mereka yang menceburi dalam bidang hiburan ini selagi tidak terpalit dengan cerita gosip sensasi dan kontroversi. Tidak ramai yang menyedarinya.

    Jadi, tanpa kekentalan mental dan fizikal mengharungi segala cabaran dan dugaan, bakat saja tidak menjanjikan kejayaan.

    Bertuah empunya badan, Farlyana yang memiliki darah seni milik bapanya Mohamad Said atau pernah di gelar Mat Arab untuk terus menyokong kerjaya anaknya. Menurut gadis tinggi lampai ini, penjagaan dan didikan yang sempurna daripada ibu dan bapanya, menjadikan dirinya lebih sedar dengan kehidupan di luar dan berkeyakinan mengharungi segala-galanya.

    "Pada saya, zaman sekarang ini jika kita pandai bawa diri, Insya-Allah bidang nyanyian ini mampu menjamin masa depan yang baik. Disebabkan sekarang ini pun ekonomi kita agak baik, saya yakin untuk memilih bidang seni sebagai kerjaya saya.

    "Saya lebih merasa yakin apabila abah dan mak sentiasa berada di sisi, lebih lagi abah adalah orang lama di dalam bidang muzik dan pernah memimpin kumpulan Easy Living dan memperkenalkan Nash (Lefthanded) sebagai vokalisnya.

    "Tipulah jika saya tidak takut berhadapan dengan gosip, manalah tahu suatu hari nanti ia bakal berlaku kepada diri saya. Namun saya bersyukur kerana cabaran dan dugaan itu saya tidak menghadapinya berseorangan," katanya yang akan sentiasa mendapatkan pandangan dan nasihat daripada bapanya.

    Bagi Farlyana, asal dirinya pandai menjaga diri, Insya-Allah perkara itu tidak akan berlaku tanpa kita memintanya.

    "Saya juga mengambil contoh artis seperti Datuk Siti Nurhaliza, saya suka jadikan dia sebagai idola saya. Sebelum bergelar penyanyi saya lebih banyak berada di rumah. Abah dan mak sentiasa menjaga dan mengawasi kami lebih-lebih lagi kami adik-beradik, kesemuanya perempuan dan sebab itulah penjagaan itu agak ketat diberikan kepada kami.

    "Namun terus terang saya tidak merasa terkongkong dan itulah kehidupan saya seharian hingga hari ini. Jika diikutkan, zaman sekarang ini macam-macam perkara buruk boleh berlaku dan jika kita sentiasa mendengar nasihat mak dan abah kita, Insya-Allah kita akan selamat," katanya.

    Bertuah diberikan pendedahan

    Farlyana menjuarai pertandingan BIBH 2008 peringkat Mall yang dicetuskan daripada salah satu pengisian siri jelajah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH).

    Dengan kemenangan itu, Farlyana layak mengikuti pertandingan akhir BIBH 2008 yang pernah berlangsung di Klang Parade dan dia hanya merangkul tempat ketiga.
    Pembabitannya bersama ABPBH tidak berhenti di situ saja, malah dengan landasan itu jugalah dia ditawar mengikat perjanjian kontrak sebagai artis rakaman di Millennium Arts selama tujuh tahun. Penganjuran ABPBH2010 kali ini juga tidak ketinggalan membawa Farlyana kesemua destinasi jelajah ABPBH2010.

    Dia diberi peluang untuk membuat persembahan pada sesi jelajah promosi ABPBH2010 di SACC Mall, Shah Alam dan Kuantan Parade, Kuantan, Pahang.

    "Saya masuk BIBH pada 2008 dulu pun atas sokongan daripada mak. Saya beranikan diri mencuba dan alhamdulillah berjaya. Peluang itu bukan di situ saja tetapi Berita Harian sebagai penganjur ABPBH, menjemput saya menyanyi di majlis ABPBH. Ini memberikan lebih pendedahan saya di dalam industri hiburan ini.

    "Sedikit sebanyak, masyarakat mula mengenali saya. Berita Harian satu jenama yang besar dan gah, saya bertuah dapat jadikan ABPBH sebagai landasan memulakan kerjaya mulai hari ini dan sehingga selamanya," akui gadis ini sambil tersenyum manis.

    Gadis yang pernah memasuki program realiti Gangstarz musim kedua bersama pasangan adik-beradiknya dengan menggelarkan nama mereka, South Trio ketika ini sedang berdebar-debar menanti keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
    "Sekiranya ada rezeki, saya akan menyambung pelajaran. Tapi untuk saya meninggalkan dunia nyanyian mungkin tidak, kerana saya sejak kecil lagi meminati bidang nyanyian,' katanya.

    kehidupan harian Farlyana tidak pernah membosankan walaupun masa lapangnya banyak dihabiskan di rumah. Selain ibu dan bapanya, dia sudah mempunyai teman yang akan sentiasa menemaninya dan mampu menceriakan hidupnya.

    "Coco (ungka, spesis monyet) saya mula pelihara sejak September 2009 ketika umurnya dua bulan. Saya membelinya dengan harga RM1,300 pada pada masa itu, sejak kehadirannya dalam keluarga kami, saya cukup bahagia. Dialah peneman saya," kata gadis ini.


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sorry! Semuanya asli

    Posted: 06 Mar 2011 07:57 AM PST

    Hip

    pix_gal0
    Fazura anggap gosip dirinya terlantar di hospital sebagai karut, nafi mudah melenting

    "OKEY! saya sudah boleh agak soalan apa yang awak semua nak tanya". Begitulah ayat pembuka bicara yang terpacul daripada mulut aktres jelita ini sebaik saja melihat kelibat sekumpulan wartawan yang sedia menantinya. Cukup telus dan tak perlu untuk berselindung. Kata-katanya itu merujuk kepada sebuah gosip yang disiarkan dalam portal hiburan kononnya Nur Fazura Sharifuddin atau Fazura terlantar di hospital Serdang gara-gara silikon yang diletakkan dalam payu daranya pecah.

    Sambil menyifatkan gosip itu sebagai mengarut, pelakon yang mula dikenali menerusi filem Bicara Hati ini berkata, dia sebenarnya enggan mengulas perkara berkenaan.

    "Bagi saya gosip itu sangat bodoh dan tak perlu untuk diulas kerana ia memang tidak pernah berlaku. Itu semua kerja mereka yang dengki dengan saya. Tapi tak mengapa, kalau itu yang buat gembira, biarkanlah. Semakin mereka memfitnah saya, alhamdulillah rezeki saya semakin murah," kata Fazura yang mengakui malas untuk memikirkan sangat gosip tidak berasas itu. Tidak mahu gosip itu terus berlanjutan, Fazura menegaskan dirinya tidak terlantar di mana-mana hospital seperti yang didakwa kerana pada masa yang sama dia berada di Suria KLCC untuk minum petang bersama beberapa rakan artis.

    "Ketika gosip itu tersebar, saya berada di KLCC bersama kak Erma Fatima dan Kak Ziela Jalil dan beberapa teman lain sedang menikmati minum petang. Saya dapat tahu pasal gosip itu pun selepas dimaklumkan seorang kawan. Saya hanya tergelak sebaik saja mendengar cerita itu.

    "Disebabkan itulah saya letakkan gambar pertemuan kami di laman Twitter saya supaya semua yang tahu pasal gosip itu tidak lekas mempercayainya," kata Fazura pada sidang media pelancaran pewangi Herve Leger di sebuah hotel terkemuka di ibu negara, Khamis lalu.

    Apabila Fazura bersuara dan menafikan perkara itu, mungkin gosip terbabit akan lenyap. Namun tidak mustahil jika penjelasan itu nanti akan diputar belitkan dan keaslian hak milik peribadinya itu dipertikaikan.
    "Sorry ya! Apa yang ada pada diri saya semuanya asli. Saya tak perlu membuat pembedahan kerana saya bersyukur dengan kurniaan Tuhan terhadap saya selama ini. Jangan marah dengan pemberian Tuhan dan tak perlu nak ubah apa-apa kerana saya rasa semuanya sudah cukup sempurna buat saya.

    "Untuk orang yang menyebarkan gosip ini, saya sudah maafkan mereka. Cuma saya nak ingatkan mereka, apa yang didakwa mereka itu akan dipulangkan kembali pada mereka," tutur gadis berusia 27 tahun ini.

    Ditanya apakah dia mengesyaki sesiapa sebagai menyebarkan fitnah itu, Fazura enggan membuat sebarang tuduhan.

    "Entahlah, saya sendiri tak pasti siapakah yang menyebarkan cerita itu. Tapi saya yakin itu bukan kerja artis ataupun peminat saya. Itu kerja orang luar yang tak senang melihat kejayaan saya. Saya sendiri hairan mengapa saya sering dijadikan mangsa fitnah. Jika dulu saya dikaitkan dengan video lucah, kali ini cerita lain pula yang keluar dan tak mustahil mereka akan terus membuat cerita yang bukan-bukan terhadap saya.

    "Sebagai seorang pelakon dan juga jurucakap untuk beberapa produk, gosip seperti ini tak dinafikan sedikit sebanyak boleh menjejaskan reputasi saya. Ada juga wakil produk yang melantik saya sebagai duta bertanyakan kebenarannya setiap kali ada gosip yang membabitkan saya tersiar. Selepas diterangkan, barulah mereka faham situasi sebenar," luah anak jati Pahang Darul Makmur ini.

    Jangan ungkit cerita lama

    SEJAK kebelakangan ini, ramai pihak yang merungut kononnya pelakon Gol & Gincu ini tidak boleh 'disentuh'. Jika ada kisah mengenai dirinya yang tersiar di media cetak atau elektronik yang membuatkannya tidak berpuas hati, Fazura akan cepat melenting. Malah dia juga tidak teragak-agak untuk meluahkan perasaan tidak puas hatinya itu menerusi laman Twitter.

    Untuk mendapatkan kepastian, Hip turut bertanyakan perkara ini kepada si empunya diri. Menjawab pertanyaan itu, Fazura menafikan yang dia seorang yang tidak boleh disentuh. Sebaliknya, dia tidak suka jika artikel mengenai dirinya dikaitkan dengan cerita masa lalu.

    "Saya bukanlah seorang yang tidak boleh ditegur ataupun cepat melenting. Cuma saya rimas dengan mereka yang menulis mengenai kisah saya, dengan mengaitkannya dengan perkara yang tidak baik. Tak bolehkah mereka fokus pada perkara yang positif? Tak perlulah nak ungkit kisah lama apabila bercerita pasal diri saya. Apa salahnya jika mereka kaitkan dengan benda-benda baru," katanya sambil mengakui berasa terkilan jika membaca artikel sebegitu.

    Mengenai pemergiannya ke Makkah untuk menjalani penggambaran di sana, Fazura berkata, mereka akan bertolak ke sana pada penghujung bulan ini.

    "Kami akan berada di Tanah Suci Makkah selama lima hari dan lima hari lagi di Kaherah. Sepanjang tempoh itu saya akan menjalani penggambaran untuk tiga drama bersiri arahan Erma Fatima berjudul Tahajjud Cinta, Pahitnya Madu dan Kitab Cinta," katanya yang juga akan muncul dengan filem baru pada pertengahan tahun ini.


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Blog Sensasi Ohbayu

    Posted: 07 Mar 2011 03:42 AM PST

    Blog Sensasi Ohbayu


    (Gambar) Gaddafi Yang Gila Fesyen

    Posted: 06 Mar 2011 08:30 PM PST

    Photobucket

    Kolonel Muammar Gaddafi bukan sahaja gila kuasa sehingga sanggup membunuh rakyat Libya sendiri, malah jika anda perasan Gaddafi juga kaki bergaya. Dia suka berpakaian yang pelik-pelik ketika hadir dalam apa-apa majlis dan mesyuarat rasmi di dalam Libya atau luar negara.

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Bersama bekas rakan sejawatnya yang telah digulingkan, Hosni Mubarak. Mereka berdua memerintah negara masing-masing dengan tempoh yang sangat lama, jadi banyaklah gambar diaorang bersama.

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Photobucket

    Gaddafi, dalam barisan pemimpin G8 pada pertemuan puncak tahun ini di L'Aquila, Itali.

    Photobucket

    Sumber : isuhangat

    Baca Yang Ini Pulak:-

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Remaja Bina Supermarket Jenayah Cyber Ditangkap

    Posted: 06 Mar 2011 08:28 PM PST

    Photobucket

    Remaja di Britain dihukum penjara lima tahun kerana membuat forum untuk penjenayah cyber. Forum itu menyediakan tips dan alat untuk melakukan jenayah online.

    Forum Ghostmarket.net yang dikelolakan oleh Nick Webber itu telah mempunyai lebih dari lapan ribu ahli. Forum yang mengandungi maklumat jenayah cyber serius seperti penjualan maklumat kad kredit yang dicuri dan maklumat peribadi. Forum tersebut menjadi syurga penyangak cyber seperti hacker dan scammer.
    Webber yang pernah ditangkap pada 2009 itu mengaku bersalah atas penipuan itu. Polis menemui maklumat kad kredit milik ribuan mangsa. Menurut The Register, Webber ditangkap ketika mencuba menggunakan kad kredit curi untuk membayar kos penginapannya di hotel.

    Nick Webber sangat pakar dengan komputer dan website sehingga dia mampu menyewa pelbagai hotel 5 bintang penthouse suite yang berharga £1,600 semalam hasil dari jenayahnya.

    Anggota forum tersebut dilaporkan telah mencuri $12-$20 juta (RM36-RM60 juta) dari individu dan bank yang sedang beroperasi. Mahkamah menggambarkan forum itu sebagai 'supermarket' bagi para penjenayah cyber yang bertindak sebagai tempat perdagangan barang-barang curi.

    Selain Webber, yang mengaku bersalah atas konspirasi penipuan itu adalah Gary Kelly dari Manchester. Kelly juga dijatuhi hukuman lima tahun penjara.

    Sumber : isuhangat

    Baca Yang Ini Pulak:-

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Himpunan Kisah Sensasi

    Posted: 07 Mar 2011 03:30 AM PST

    Himpunan Kisah Sensasi


    Amanda bogel ketika ditemu bual

    Posted: 06 Mar 2011 12:02 PM PST

    nuffnang_bid = "f1d2da164511835d8b2f4e70dae8ccd1"; // ]]>

    hi 06.1 Amanda bogel ketika ditemu bual

    AMANDA SEYFRIED


    PELAKON filem Little Red Riding Hood, Amanda Seyfried mengaku bahawa dia berbogel ketika ditemu bual oleh penyanyi Justin Timberlake baru-baru ini.

    Dia berkata demikian kepada Timberlake ketika penyanyi itu mewawancaranya menerusi telefon.

    "Sebenarnya saya sekarang tidak memakai apa-apa. Jadi jika kamu ingin menemu ramah dengan cara ini, saya tidak kisah.

    "Saya sangat selesa memakai seragam hari lahir," katanya kepada Timberlake.

    Dalam perbualan untuk majalah Interview keluaran Mac itu, Timberlake bertanyakan beberapa soalan kepada Seyfried berhubung filem terbaru lakonannya itu.

    /// kosmo ///

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    My Gosip .com | Gosip Artis Malaysia Terkini Dan Gambar Artis Malaysia

    Posted: 07 Mar 2011 03:13 AM PST

    My Gosip .com | Gosip Artis Malaysia Terkini Dan Gambar Artis Malaysia


    Yuna dan Qi sah sedang bercinta

    Posted: 06 Mar 2011 04:03 PM PST

    Akhirnya terjawab sudah gosip-gosip mengenai hubungan cinta yang terjalin diantara Yuna dan Qi sebelum ini.. Ternyata mereka berdua memang sedang dilamun cinta.. Tahniah MyGosip ucapkan kepada Yuna dan Qi.. pengesahan percintaan mereka berdua dinyatakan melalui status relationship mereka berdua di facebook baru-baru ini..

    Status yang berbunyi "Qi Razali is in relationship with Yuna Zaraai" jelas menunjukan yang mereka berdua memang sedang bercinta dan MyGosip rasa dengan munculnya status tu, jelas menunjukan yang Yuna dan Qi sudah bersedia untuk memberi tahu kepada umum yang mereka berdua kini sedang hangat bercinta..

    MyGosip harap hubungan percintaan mereka berdua kekal sehingga ke jinjang pelamin hendaknya..

    yuna dan qi bercinta

    Status in relationship daripada facebook Qi


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    macam macam hiburan terkini

    Posted: 07 Mar 2011 03:11 AM PST

    macam macam hiburan terkini


    Saleha Bicara Soal Lelaki

    Posted: 07 Mar 2011 12:59 AM PST


    TIGA tahun berhempas-pulas dalam industri seni masih belum menjanjikan kesempurnaan buat pelakon manis Siti Saleha Mohd Baharum, 21.

    Ini kerana masa yang diperuntukkan untuk bergelar anak seni terpaksa dibahagikan dengan pelajaran. Sesibuk mana dengan aktiviti seni, Saleha cuba tidak melupakan pengajiannya demi mengejar kejayaan di menara gading.

    Dek kerana sibuk dengan pelajaran, dia terpaksa menolak tawaran tiga buah filem daripada penerbit ternama. Bagaimanapun, tahun ini dia memujuk hatinya untuk bersiap sedia menerima tawaran berlakon filem pertamanya.

    "Saya rasa tahun ini merupakan masa yang sesuai untuk saya berlakon filem kerana sebelum ini masa saya banyak ditumpukan kepada pelajaran selain saya merasakan merasakan masih baru dalam dunia lakonan.

    "Jadi, saya sudah bersedia untuk berlakon filem. Saya sedang menunggu pembikinan filem pertama tidak lama lagi.

    "Paling seronok apabila saya turut menerima tawaran berlakon di samping Datuk Shah Rukh Khan iaitu filem Don 2 pada 15 Mac ini.

    "Walaupun hanya terlibat untuk dua hingga tiga babak, saya menerima tawaran berkenaan kerana sangat meminati pelakon Bollywood itu dan bukan senang untuk menerima peluang sebegini," katanya.

    Sementara menanti semester ketiga


    Saleha akui selesa bergandingan dengan pelakon Aaron Aziz.
    pengajiannya pada April ini di Kolej Inti, Subang Jaya dalam bidang Diploma Komunikasi Massa, adik kepada vokalis Sam Bunkface ini akan memenuhi masanya dengan karier seni.

    Namun perjalanan akademik pelakon 'Kecuali Cintamu' dan 'Di Bawah Ketiak Isteri' ini tidak akan terhenti di situ, sebaliknya dia memasang impian untuk menyambung pengajian di peringkat ijazah di luar negara sebelum menjawat pekerjaan tetap dalam industri yang sama.

    "Sementara mendapat pekerjaan tetap, saya akan jadikan lakonan sebagai karier sampingan. Selain itu, saya turut menerima tawaran mengacara program televisyen. Tetapi saya lebih selesa mengacara program berbahasa Inggeris," ujarnya.

    Pegang watak utama

    Wajah pelakon drama 'Kasut Tumit Tinggi' dan '5 Jingga' ini juga boleh ditonton menerusi drama 'Ustaz Amirul' yang sedang disiarkan di slot Zehra TV3 pada setiap Jumaat, pukul 9 malam.

    Saleha melakonkan watak utama sebagai Munirah di samping Ashraf Muslim dan Eira Syazira.

    "Alhamdulillah, sekarang ada pengarah dan penerbit drama yang memberi kepercayaan kepada saya untuk melakonkan watak utama.

    "Buat pertama kalinya, saya ditawarkan berlakon drama untuk slot Akasia berjudul Kasih Yang Suci sebagai Elena di samping Aaron Aziz, Ana Dahlia dan Zul Ariffin.

    "Drama ini merupakan drama adaptasi daripada novel judul yang sama karya Meen Zulaikha. Ia mengisahkan tentang Elena yang menjadi agresif dengan lelaki kerana terlalu berhati-hati dalam percintaan setelah mengalami trauma akibat dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali," ujarnya mengenai drama arahan Jet Li itu.

    Selesa dengan Aaron Aziz

    Menyentuh tentang pasangan lakonannya, Saleha akui selesa bergandingan dengan pelakon Aaron Aziz.

    "Saya pernah bekerjasama dengan Aaron dalam drama 'Habil Qabil' di TV3 dan kali ini kami bergandingan sekali lagi.

    "Saya selesa bekerja dengannya serta pelakon-pelakon lain yang bagus belaka. Aaron juga banyak memberikan tunjuk ajar dalam lakonan.

    "Dalam drama 'Kasih Yang Suci', saya dipaksa berkahwin dengan Seth Tan (Aaron) setelah tunangnya memutuskan pertunangan apabila mengetahui Elena tidak suci lagi.

    "Bagaimanapun, Elena mula membenci Seth setelah mengetahui lelaki itu merupakan perogolnya ketika dia berusia 15 tahun," cerita Saleha.

    Jatuh cinta di lokasi

    Menyelami karakter sebenar Saleha di luar berbanding yang dilihat di televisyen, dia sebenarnya sama seperti remaja lain yang gemar berkawan dan bergaya feminin.

    Biarpun tinggal dalam keluarga yang tidak sempurna apabila ibu dan bapanya berpisah ketika dia berusia 10 tahun, Saleha tetap bersyukur dengan apa yang ada.

    Sekurang-kurangnya dia masih lagi mendapat kasih sayang daripada bapa yang tinggal bersama-samanya, abang dan adik.

    Sekali dalam setahun, duta dan model iklan wangian Enchanter ini akan melawat ibu dan kakaknya di United Kingdom.

    Diperakui sikap berdikari menular dalam diri sejak kecil lagi dan kini dia mula menghitung saat manis untuk memiliki keluarga yang bahagia.

    "Saya berkira-kira untuk berkahwin pada usia 25 atau 26 tahun atau paling lambat 30 tahun. Sekarang, saya sudah mempunyai kekasih yang masih belajar peringkat sarjana dan hubungan kami baru berusia setahun.

    "Dia berusia 23 tahun dan berfikiran matang. Pada mulanya, saya ingatkan dia berusia 27 tahun kerana wajah dan badannya tampak lebih tua dari usianya.

    "Kami mula berkenalan semasa sama-sama melakonkan iklan komersial Munchy," tutur Saleha yang bakal menyambut kelahirannya pada 14 Mac ini.

    Jelas anak kacukan Melayu, Belanda dan Inggeris ini, dia lebih cenderung memilih lelaki yang berdarah kacukan, kelakar, berfikiran terbuka dan memahami kerjayanya.

    'Kekasih' Pertama Rosyam

    Posted: 07 Mar 2011 12:58 AM PST


    KUALA LAMPUR: Pelakon dan penerbit, Rosyam Nor mengumumkan bakal memulakan penggambaran filem sulung terbitan syarikatnya Suhan Movies Trading berjudul Kekasih tidak lama lagi.

    Jelas Rosyam, filem bergenre romatik komedi itu akan diarahkan oleh pengarah terkenal Bada Hj Azmi.

    "Saya yakin sudah sampai masanya untuk kami mengeluarkan sebuah filem memandangkan program realiti Pilih Kasih sudah pun selesai musim kedua.

    "Saya akan libatkan peserta Pilih Kasih musim pertama dan kedua memandangkan tajuk Pilik Kasih itu bermula dari Kekasih, namun begitu tentang penglibatan saya sebagai pelakon masih lagi belum ditentukan," katanya yang bakal memulakan penggambaran pada Jun ini.

    Menurutnya, filem yang bakal memperuntukan sebanyak 1.5 juta itu mungkin menampilkan juara Pilih Kasih musim kedua, Livonia Ricky Guing (Livonia) sebagai teraju utama.

    Dalam pada itu, tambah Rosyam, selain Kekasih, dua projek filem lagi bakal menyusul iaitu berjudul Minyak Dagu dan Gosip.

    "Seperti yang saya kata tahun ini kita sudah bersedia untuk menerbitkan filem, selepas Kekasih kita juga sudah bersedia untuk penggambaran filem Minyak Dagu dan Gosip," katanya.

    Sementara itu, Suham Movie Trading juga bakal menerbitkan 10 buah filem berkonsepkan filem dan lagu daripada Tan Sri P.Ramlee untuk siaran televisyen.

    Jelasnya, matlamat utama adalah adalah untuk menyedarkan masyarakat betapa besarnya pengorbanan seniman agong itu dalam perkembangan dunia filem tanah air.

    "Projek ini merupakan salah satu penghargaan kepada Tan Sri P.Ramlee, yang mana kami akan menerbitkan 10 filem yang akan dikeluarkan di TV2.

    "Filem tersebut berdasarkan lagu-lagu ciptaan P.Ramlee dan diplah menjadi sebuah cerita dan akan dilakonkan pelakon-pelakon terkenal tanah air.

    "Pengarah juga terdiri dari pengarah-pengarah filem terkenal seperti Bada Hj Azmi, Erma Fatima, Aziz M. Osman, Razak Mohaideen dan ramai lagi," katanya.

    Dalam pada itu, bagi peserta Pilih Kasih, sebuah drama muzikal bertemakan inspirasi kasih sebanyak 13 episod bakal keudara bermula 1 Jun ini yang diarahkan oleh pengarah terkenal Erma Fatima.

    Zarina sentiasa berwaspada

    Posted: 07 Mar 2011 12:57 AM PST


    MULA mengharungi kerjaya selepas tamatnya program realiti televisyen popular Akademi Fantasia 2, kira-kira lapan tahun lalu, pelakon Zarina Zainoordin, 27, mengakui banyak rintangan dan dugaan yang telah dihadapinya.

    Anak kelahiran Johor Baru ini juga tidak lepas dari terpalit dengan kancah kontroversi dunia hiburan. Dia pernah dikatakan menampung hidup hasil tajaan pihak tertentu. Namun, wanita ini sekerasnya menafikan tuduhan tersebut.

    Biarpun ramai yang menganggap dirinya bagaikan tenggelam timbul dalam lapangan dunia seni ini, Zarina memberitahu dia masih aktif dalam mencari rezeki halal dengan titik peluh sendiri.

    "Lapan tahun dalam industri ini banyak cabaran yang saya lalu, terutamanya berhadapan dengan gosip ditaja oleh seseorang.

    "Walaupun dah lama diperkatakan, kesannya sehingga kini masih lagi yang mempercayai tentang perkara itu. Namun mereka sebenarnya tidak tahu betapa susahnya saya mencari rezeki siang dan malam," katanya.

    Menurut Zarina, keinginannya memakai barang-barang berjenama mewah sebagai tanda penghargaan kepada diri sendiri sering disalah tafsirkan segelintir pihak.

    "Bagi saya itu adalah satu penghargaan kepada diri sendiri setelah penat bekerja. Saya mahu hasil usaha saya nampak depan mata.

    "Dulu memang saya agak marah apabila dikatakan tentang perkara itu, tapi sekarang saya dah lali dan anggap cercaan tersebut sebagai salah satu tempias apabila bergelar artis.

    "Kalau saya ditaja saya tidak perlu bersusah payah untuk bekerja siang dan malam sehinggakan pernah satu ketika saya hanya makan mee segera semata-mata ingin bayar segala hutang piutang," katanya.


    Jelas Zarina, kerjaya sebagai seorang artis memerlukannya untuk sentiasa berwaspada dalam segala hal. Dia percaya disiplin dan rendah diri merupakan faktor utama untuk terus kekal dalam industri ini.

    "Saya sedar semakin hari semakin ramai muka baru keluar mewarnai dunia hiburan kita. Untuk jadikan lakonan atau nyanyian punca pendapatan utama saya sentiasa berpegang pada prinsip rendah diri dan disiplin yang tinggi.

    "Saya suka cara Liza Abdullah jaga reputasinya sebagai pelakon. Sebab itu juga dia masih ada lagi dalam industri ini biarpun sudah berbelas tahun usia lakonannya," kata Zarina yang tidak setuju sikap segelintir artis yang mudah lupa diri apabila berada di puncak kejayaan.

    Zarina kini sibuk dengan penggambaran telefilem Ayu Suraya untuk saluran Astro dan bakal keluar dengan filem terbarunya Aku Bukan Tomboi arahan Syamsul Yusof yang dijangka keluar pada pertengahan tahun ini.Tidak lupakan bidang nyanyian

    Biarpun lebih dikenali sebagai seorang pelakon berbanding matlamat awal sebagai penyanyi, wanita ini mengakui masih aktif dengan persembahan nyanyian.

    "Saya tidak pernah terfikir untuk berhenti menyanyi, cuma rezeki saya kini lebih kepada bidang lakonan.

    "Tapi sebenarnya saya masih aktif biarpun tidak di hadapan televisyen tetapi saya banyak memenuhi undangan nyanyian untuk majlis-majlis tertutup.

    "Kini saya sibuk dengan Konsert Karnival Belia Sarawak iaitu konsert jelajah di beberapa daerah di Sarawak," katanya.Selain itu, dia kini dalam rangka promosi single terbaru berjudul Jentayu yang merupakan lagu tema kepada drama siri Jentayu di TV3.

    Cintai Ungku Ismail

    Tidak mahu cerita cinta mendahului kerjaya, Zarina hanya berharap hubungan yang dibina sejak beberapa bulan lalu akan berkekalan sehingga sebuah ikatan yang sah.

    Perkenalannya dengan pelakon baru, Ungku Ismail Ungku Abd Aziz di lokasi penggambaran Syurgamu Ramadan menimbulkan bibit-bibit cinta antara mereka.

    Namun pengalaman cinta lalu telah mengajar Zarina agar tidak terlalu memberi harapan, kepada sesebuah hubungan.

    "Kami menjalani sebuah hubungan yang mudah, masing-masing beri masa untuk diri sendiri. Jika ada masa terluang barulah kami berjumpa.

    "Kalau boleh saya tidak mahu hubungan cinta yang terlalu ketara takut apabila putus nanti, akan ada pula macam-macam cerita buruk. Tentang jodoh kami hanya berserah kepada Allah SWT," katanya.

    Menyusu anak petua Nana jadi langsing

    Posted: 07 Mar 2011 12:57 AM PST


    BANYAK petua kecantikan yang ditimba oleh penyampai radio XFM, Nana atau nama sebenarnya Nurul Hana Che Mahazan, 28, sejak bergelar ibu.

    Salah satu petua menarik yang mahu dikongsi Nana ialah bagaimana dia berjaya mengekalkan bentuk badan selepas bersalin.

    Ini kerana kebiasaannya golongan wanita berhadapan dengan masalah berat badan meningkat ketika proses berkenaan dan sukar untuk mendapatkan berat badan yang seimbang.

    Nana mengaku, sejak melahirkan Althea Raqeem Brian, yang kini berusia empat bulan, kebanyakan masanya dihabiskan untuk anak tersayang berbanding diri sendiri sehingga menyebabkan aktivitinya di gim juga terpaksa ditangguhkan.

    Namun, di sebalik kesibukannya sebagai seorang isteri dan ibu selain tugasnya sebagai penyampai radio, Nana tetap memastikan badannya sentiasa berada dalam keadaan terjaga.

    Biarpun melakukan banyak pengambilan makanan berat, keadaan badannya masih seperti zaman bujang. Sehingga sekarang, dia telah berjaya mengekalkan berat badan sebanyak 46 kilogram (kg) daripada 53 kg.

    "Ramai yang bertanya tentang petua saya lakukan untuk mengekalkan bentuk badan selepas bersalin. Saya jawab mudah saja iaitu kita perlu selalu menyusukan anak.

    "Dalam beberapa bulan selepas bersalin, selera makan saya meningkat. Apatah lagi ibu saya berada bersama yang selalu memasak makanan yang sedap-sedap.



    "Saya perlu makan nasi sekurang-kurangnya tiga kali sehari selain mengamalkan makanan berkhasiat dan mengambil suplemen untuk menambah susu badan.

    "Bagaimanapun, saya perlu mengelak makanan pedas, mengambil ulam timun, kubis dan brokoli kerana ia boleh membuatkan anak saya kembung perut dan tidak selesa.

    "Saya juga dinasihatkan mengamalkan minum banyak air putih. Petua dan amalan ini banyak diperoleh daripada bahan bacaan dan ibu saya," katanya kepada OopStarz!

    Dengan pemakanan seperti itu ujar Nana, proses menyusukan anak tidak menjadi masalah dan secara tidak langsung ia mampu mengekalkan berat badan.

    Amalan itu menurutnya hendaklah dilakukan dengan berdisiplin kerana kebanyakan wanita pada hari ini yang terlalu sibuk lebih gemar memberikan bayi mereka susu tambahan.

    Rancak berbual, Nana tiba-tiba mengeluh kerana sejak berumah tangga, dia jarang berkesempatan untuk membuat rawatan muka di pusat kecantikan.

    Memandangkan kesuntukan masa, penyanyi lagu Katakan ini mengambil inisiatif melakukan rawatan muka sendirian di rumah.

    "Saya tidak mengamalkan ubat atau apa-apa barangan kecantikan secara sembarangan. Sebelum saya memasuki Akademi Fantasia, saya tidak pernah menggunakan apa-apa produk penjagaan kulit kerana kulit muka saya licin.

    "Tetapi selepas memasuki AF (musim pertama), kulit muka saya menjadi kasar dan ditumbuhi jerawat. Jadi, saya perlu selalu mencuci muka dengan pencuci muka jenis Cellnique setiap kali selepas menggunakan kosmetik.

    "Selepas tiga hari menggunakan produk tersebut, jerawat yang tumbuh hilang sedikit demi sedikit. Untuk kulit badan, saya menyapu losen Rosken yang membantu melembapkan kulit saya," katanya yang turut menggunakan rangkaian produk Cellnique yang lain seperti penyegar muka dan topeng muka.

    Isteri kepada Mohamed Raqeem Brian Abdullah, 37, ini jarang berbelanja produk kecantikan sebaliknya lebih gemar berbelanja untuk keperluan anaknya.

    Sesekali berbelanja, dia akan memperuntukkan RM300 untuk membeli produk kecantikan.

    Menyebut tentang pengurusan stres, Nana jarang mengalami masalah tersebut kerana masanya banyak dihabiskan bersama-sama anak. Katanya, Althea selalu membuatkan dirinya gembira.

    Harian Metro: Rap

    Posted: 07 Mar 2011 01:51 AM PST

    Harian Metro: Rap


    Adira tepis tuduhan berfoya

    Posted: 06 Mar 2011 07:40 AM PST

    SEBAIK saja muncul naib juara pertandingan realiti TV popular, Akademi Fantasia 8 (AF8), kerjaya seninya dilihat meluncur laju. Malah sewaktu beraksi di konsert final ramai yang meletakkan harapan tinggi gadis berasal dari Ranau, Sabah itu akan muncul sebagai juara.

    Sekalipun tewas di tangan Shahir, ia bukan halangan buat Adira untuk terus melangkah dan mencipta nama. Berkat kesungguhan dan kerja keras single pertamanya, Ku Ada Kamu layak bertanding pada final di Anugerah Juara Lagu ke-25 (AJL25), awal Januari lalu. Bukan itu saja namanya turut tersenarai dalam dua kategori Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 (ABPBH 2010) iaitu Artis Baru Wanita Popular dan Penyanyi Wanita Popular.


    Ditemui pada sesi fotografi khas sempena kelahiran Harian Metro Edisi Sabah, Adira tidak putus-putus mengungkapkan kata-kata syukur dan berterima kasih kepada peminat yang selama ini menyokongnya.

    "Bagaimanapun saya anggap apa yang berlaku satu titik permulaan untuk melangkah. Banyak lagi perkara perlu saya lakukan termasuklah bekerja keras kerana saya mahu berikan yang terbaik buat semua," katanya.


    Selain itu, Adira tidak menafikan hidup sebagai artis bukan mudah kerana banyak pancaroba terpaksa diharungi. Selain memastikan mutu vokal mantap sewaktu beraksi, penyanyi berdarah Kadazandusun ini juga harus berhadapan dengan pelbagai gosip yang tempias ke arahnya.


    "Saya faham gosip asam garam dunia hiburan. Ia boleh memberi kesan kepada seseorang artis dan kalau boleh biarlah peminat saya kenal saya dengan cerita-cerita positif bukan yang menjatuhkan maruah mahupun keluarga," katanya.

    Bercerita lanjut mengenai perkara itu jelas Adira, paling membimbangkan dirinya apabila timbul dakwaan dia membawa lelaki pulang ke rumah dan bermalam, selain gosip menjalin hubungan cinta dengan Shahir.


    "Kalau setakat gosip bercinta, saya masih boleh terima dan anggap ia perkara biasa tetapi kalau sampai membawa lelaki pulang ke rumah, ia tuduhan melampau.

    "Pada saya bukan saja menjatuhkan maruah saya tetapi juga keluarga. Tentulah ibu bapa menjadi orang yang paling sedih. Kalau orang sudah mula memandang serong, tentu saya kena betulkan keadaan," katanya.

    Namun mujurlah famili Adira lebih mengenalinya, apatah lagi di Kuala Lumpur dia menetap bersama abang dan kakak iparnya. Kalau benar dia melakukan perkara sumbang, pastinya abang mahupun kakaknya di sini akan lebih dulu tahu dan menegur.


    "Biasanya kalau saya tidak bekerja, saya akan habiskan masa bersama keluarga. Jangan kata hendak keluar atau membawa balik lelaki ke rumah, pulang lewat pun abang dan kakak saya dah mula telefon. Saya tidak boleh berenggang daripada mereka. Kalau sudah begitu keadaannya bagaimana pula saya punya masa untuk berfoya-foya?" katanya.


    Kata Adira lagi, apabila gosip itu tersebar dia benar-benar sedih, kerana bimbang tanggapan peminat terhadapnya yang selama ini banyak memberi sokongan.


    "Keluarga dan peminat tunjang kepada kekuatan saya dalam industri muzik ini. Saya lega kerana mereka selalu ada di sisi saya dan memahami situasi getir yang saya lalui," katanya.


    Menyentuh mengenai gosipnya dengan Shahir, jelas Adira, ia cerita lama dan sudah dijelaskan berkali-kali antara dia dengan juara AF8 tidak lebih daripada berkawan.


    "Biasalah, gosip bercinta itu sejak saya berada di alam AF8 lagi sudah hangat diperkatakan. Orang yang banyak bercerita sedangkan saya mahupun Shahir tak tahu apa-apa pun mengenainya.

    "Kalau benar pun kami rapat, ia sebagai sahabat saja. Saya menghargai setiap rakan yang bersama-sama saya dalam AF8. Kenangan sewaktu kami bersama masih segar dalam ingatan dan saya akan ingat mereka sampai bila-bila," katanya.


    Mengenai kerjaya pula dalam masa lima tahun dari sekarang jelas Adira, dia mahu mengukuhkan namanya terlebih dulu dalam dunia nyanyian selain memperbaiki pertuturannya dalam bahasa Malaysia. Kemudian sekiranya ada tawaran untuk mengacara mahupun berlakon, barulah dia akan pertimbangkan.

    >PROFIL
    Nama: Siti Adira Suhaimi
    Panggilan: Adira
    Usia: 20 tahun
    Lahir: 19 September 1991
    Tempat: Hospital Ranau, Sabah
    Bangsa: Kadazandusun
    Agama: Islam
    Tinggi: 152cm
    Berat: 48kg
    Kerjaya: Penyanyi
    Pendidikan: Sijil Pelajarab Malaysia (SPM)
    Adik-beradik: 9 orang (bongsu)
    Hobi: Dengar radio
    Single: Ku Ada Kamu, Ilusi

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tahniah, Harian Metro masuk Sabah!

    Posted: 06 Mar 2011 07:38 AM PST

    SEJAK pembabitannya dalam AF8, banyak liputan mengenai Adira diberikan Harian Metro dan sisipan hiburan Rap. Malah gadis genit ini tidak menafikan akhbar No 1 ini menjadi faktor penyumbang kepada kejayaan yang diraih selama ini.

    "Kerana liputan yang selalu diberikan Harian Metro terutama sisipan Rap, menyebabkan nama saya lebih dikenali ramai. Malah saya juga bangga apabila Harian Metro turut memberikan liputan kepada rakan-rakan saya yang lain yang berasal dari Sabah. Ternyata tiada tembok pemisah antara kami di Sabah, Sarawak dan mereka yang berasal dari Semenanjung," katanya.


    Apabila mendapat tahu mengenai Harian Metro Edisi Sabah dilancarkan hari ini, Isnin, Adira meluahkan rasa gembiranya.

    Hakikat ini kerana sebelum ini untuk dia mahupun yang lain terpaksa mengikut perkembangan semasa dalam tempoh yang agak susah disebabkan akhbar mahupun majalah Semenanjung tiba lewat di Borneo.


    "Saya sendiri sebelum ini banyak mengikuti perkembangan semasa menerusi Harian Metro terutama mengenai dunia hiburan tempatan dan luar negara. Pada saya sisipan Rap banyak berita terkini. Banyak perkara yang berlaku di Semenanjung dapat saya tahu melalui Harian Metro," katanya.


    Adira akui, perkara sama juga akan dirasai penduduk Sabah sendiri. Dengan adanya Harian Metro di Sabah sekarang katanya, liputan lebih meluas dapat diberikan dan penduduk di Sabah sendiri akan dapat mengetahui apa yang berlaku di sana-sini dengan lebih cepat.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Kosmo Online - Hiburan

    Posted: 07 Mar 2011 01:21 AM PST

    Kosmo Online - Hiburan


    Pilihan band Indonesia

    Posted:

    Pilihan band Indonesia

    Pilihan band Indonesia


    NATASHA HUDSON melakukan banyak aksi lasak sendiri.


    TUAH ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Pepatah Melayu itu barangkali signifikan buat pelakon dan model jelita, Natasha Liana Hudson apabila berpeluang menghasilkan album bersama sebuah band dari Indonesia.

    Walaupun terpalit dengan pelbagai tuduhan negatif sebelum ini, ia sedikitpun tidak melemahkan Natasha untuk meneruskan kerjayanya dalam bidang nyanyian selain komited dalam lakonan.

    Malah, hasil kolaborasi bersama band Machio dianggap tidak sia-sia kerana Natasha berjaya mencipta single pertama berjudul Benci Kamu dan dijangka menemui pendengar pada Mac ini.

    Keputusan berganding dengan band yang dianggotai lima anak muda itu merupakan peluang terbaik buat aktres kacukan Melayu-Australia itu untuk bertapak dalam bidang nyanyian di negara seberang.

    Menurut Natasha, idea berduet dengan artis seberang itu datang secara tiba-tiba melalui perkenalannya dengan seorang anggota Machio ketika dia berlakon di sana.

    "Mereka (Machio) adalah kawan lama saya terutama vokalisnya, Iyo yang dikenali semasa saya berlakon di Indonesia.

    "Iyo sendiri yang mengundang saya untuk berduet dengan Machio. Bahkan sehingga kini kami masih berbalas e-mel mengenai perancangan berikutnya," kata ibu kepada Nessa Helena itu.

    Machio yang dianggotai oleh Iyo (vokal), Ram (gitar), Poo (keyboard), Joe (bass) dan Rey (drum) adalah sebuah band baru yang ditubuhkan pada tahun lepas dengan menampilkan genre muzik pop.

    Lagu dan lirik Benci Kamu adalah ciptaan Iyo berkonsepkan pop Melayu yang disesuaikan untuk pasaran Malaysia dan Indonesia dan diuruskan oleh Mahkota Cinta Management Production.

    Benci Kamu berkisar tentang pertelagahan antara Indonesia dan Malaysia. Walaupun berlaku pertelingkahan, kedua-dua negara tetap serumpun.

    Natasha yang juga hos berharap, lagu duet itu akan mencipta muzik yang boleh diterima ramai yang membabitkan hubungan kedua-dua negara pada masa depan.

    Menceritakan pengalamannya bekerjasama dengan Machio, kata Nastasha dia agak teruja dengan cara mereka bekerja. Ini kerana semuanya dilakukan dengan pantas tanpa membelakangkan kualiti dan cukup profesional.

    Jelas kakak kepada Tania Hudson itu lagi, semuanya terbukti apabila proses rakaman klip video Benci Kamu hanya membabitkan tempoh sehari saja.

    "Proses suntingan lagu duet ini juga membabitkan mereka yang pernah bekerja dengan artis ternama di Indonesia seperti Agnes Monica.

    "Bayangkan, hari ini rakam lagu, esoknya terus diputarkan di stesen radio di sana," dedahnya yang mengakui pengalaman yang cukup berharga sepanjang bekerja dengan Machio.

    Mengimbau kembali pembabitannya dalam bidang nyanyian, dia yang kini menjangkau usia 29 tahun pernah digelar 'ratu plagiat' gara-gara lagu Hanya Tuhan Yang Tahu dikatakan mirip lagu Right or Wrong ciptaan Kimberley Chuah.

    Bukan itu sahaja, Natasha turut mendakwa dianiaya oleh sebuah syarikat rakaman tempatan sehingga menyebabkan kerjaya nyanyiannya terhenti seketika.

    Rentetan kontroversi yang melanda dirinya sedikitpun tidak mematahkan semangat ibu tunggal berkenaan untuk terus melontar vokal kerana minat menyanyi tetap ada sehingga hari ini.

    "Saya tidak kisah dengan masalah yang menimpa sebelum ini dan memang bukan salah saya pun," jelasnya.

    Watak mencabar

    Biarpun genre filem lakonan aktres berbintang Virgo kali ini berbeza dengan sebelumnya, akan tetapi, dia menerima semua itu sebagai cabaran yang perlu dilalui oleh setiap anak seni.

    Natasha yang turut memiliki bakat berlakon teater memberitahu, industri filem negara memerlukan sesuatu yang berbeza kerana penonton sebelum ini disajikan dengan filem bergenre sama.

    "Apa salahnya kita cuba sesuatu yang berlainan kerana industri filem kita pun sudah lama tidak menghasilkan karya berbentuk aksi malah kebanyakan memaparkan kisah cinta, komedi dan seram," luahnya.

    Justeru, sebagai salah seorang peneraju utama dalam filem Halilintar terbitan Shahwira Productions itu, dia berusaha memberikan komitmen terbaik kerana ini merupakan filem aksi pertama lakonannya.

    "Untuk filem ini saya memegang watak bernama Natasha. Dia merupakan seorang polis pengintip yang ditugaskan memerhati gerak-geri kumpulan jahat yang diketuai oleh Bron.

    "Malah, cabaran yang saya perlu lalui dalam filem ini apabila tiba aksi pertarungan, tetapi nasib saya baik kerana saya mengetahui serba sedikit mengenai seni mempertahankan diri," ujarnya ketika ditemui di lokasi pengambaran filem Halilintar baru-baru ini.

    Filem arahan Shaharul Ariffin itu merupakan sebuah cerita yang mengetengahkan seni silat Melayu yang mana hampir 40 peratus daripada keseluruhan filem berbentuk aksi.

    Dalam satu babak di sebuah gudang yang dipenuhi kapal terbang, Natasha yang menggayakan pakaian hitam dan kelabu ternyata lebih garang dengan sepucuk pistol serta aksi bahaya seorang pelakon terjun ke atas kapal terbang.

    Dalam pada itu, jelas Natasha, ketika sampai kepada babak pertarungan, pelbagai perkara bermain di kepalanya memandangkan risiko mengalami kecederaan amat tinggi.

    "Semasa babak pertarungan saya perlu memberi tumpuan sebaik mungkin kerana perkara itu memerlukan kawalan dan tidak boleh tumbuk dan tendang sesuka hati.

    "Akibat hilang tumpuan, ada beberapa insiden saya tertendang bahagian belakang badan dan tertumbuk mata Puteri Sarah secara tidak sengaja.

    "Takut juga kerana perkara ini bukan kita lakukan selalu," akui penerima anugerah Pelakon Harapan Wanita pada Festival Filem Malaysia ke-20 menerusi filem Chermin lima tahun lalu.

    Berbicara mengenai perkembangan terbarunya, selepas tamat penggambaran filem Halilintar, dia bakal terlibat dengan dua lagi projek penggambaran arahan pengarah terkenal, Rashid Sibir.

    "Malah, saya juga telah selesai penggambaran tele filem Misteri Datin Lily terbitan RTM dan kemungkinan menemui penonton dalam tempoh dua atau tiga bulan lagi," ujarnya.

    Selain itu, Natasha yang juga seorang penulis buku berkata, dia terpaksa meninggalkan bidang penulisan buat sementara waktu kerana memberi tumpuan kepada bidang lakonan.

    "Sebenarnya, untuk penulisan buku, saya terpaksa menangguhkan seketika kerana kesibukan berlakon, namun hasrat menulis semula tetap ada.

    "Walaupun tidak menulis secara serius, saya tetap menulis di blog kerana saya meminati bidang penulisan sejak kecil lagi," akuinya.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Amy Mastura pecah tradisi

    Posted:

    Amy Mastura pecah tradisi

    Amy Mastura pecah tradisi

    Oleh SAHLIZAH MOHAMED
    sahlizah.mohamed@kosmo.com.my


    AMY di samping pengarah urusan Kose Malaysia Sdn. Bhd., Takanobu Shimbo.


    UMUM pasti menyedari bahawa penyanyi dan aktres genit, Amy Mastura Suhaimi bukan hanya dilabel sebagai seorang selebriti, malah sejak-akhir-akhir ini, wajah comelnya semakin laris diangkat sebagai duta dan jurucakap produk.

    Selepas disunting menjadi duta untuk Lifebouy, Lux, Takasima, Quaker Oats dan jam tangan Omega, wanita berusia 40 tahun itu sekali lagi membuktikan bahawa auranya sebagai selebriti tidak pernah pudar apabila dilamar pula oleh produk penjagaan kulit dari Jepun, Kose.

    Dengan pelantikan Amy sebagai duta Kose, dia berjaya memecah tradisi sebagai wanita Melayu pertama yang diangkat sebagai duta produk itu yang sebelum ini disandang oleh pengacara, Xandaria Ooi selama setahun.

    Ditemui pada majlis pengumumannya sebagai jurucakap Kose baru-baru ini, Amy yang mengenakan busana berwarna kuning cair kelihatan cukup anggun dan jelita, maka logiklah ibu kepada dua puteri itu memegang posisi sebagai duta kepada rejim penjagaan kecantikan terkenal itu.

    Selain Kose, Amy juga pernah menjadi jurucakap untuk produk kecantikan lain seperti Sheseido dan Safi Rania.

    Rawatan muka

    Menjawab persoalan apa yang membuatkan pintu hatinya terbuka untuk bersetuju menerima tawaran menjadi duta Kose, Amy memberitahu, sepanjang menggunakan produk Kose selama sebulan, dia berpendapat produk tersebut sesuai dengan tekstur kulit wajahnya.

    "Sejak menggunakan Kose, saya lihat ada perubahan pada wajah saya dan ternyata ia amat sesuai dengan kulit saya.

    "Selepas menjalani rawatan muka Kose, wajah saya tidak bengkak seperti sebelum ini yang selalunya nampak cacat. Bagi saya, jika kita tidak boleh bawa nama sesebuah produk, maka tidak wajar dilantik sebagai duta kerana nanti ia akan kelihatan tidak ikhlas.

    "Untuk mengekalkan kecantikan wajah, saya sering amalkan mencuci muka dengan bersih sebelum tidur dan sentiasa ceriakan hati, tetapi tua itu tidak ke mana," ujarnya sambil tersenyum.

    Dilantik sebagai duta Kose selama setahun, Amy menegaskan dia perlu menjaga nama baik Kose selain bertanggungjawab dan wajib mengambil tahu kebaikan produk tersebut.

    Katanya, jika sesebuah produk itu memang ternyata berkesan dan bagus, tidak sukar untuk membawa jenamanya ke mana sahaja.

    Karier seni

    Selesai berbicara perihal pelantikannya sebagai jurucakap Kose, Amy disuakan pula dengan perjalanan karier seni yang dikatakan sedikit suram.

    Tidak langsung melenting, Amy sebaliknya hanya tersenyum dan memberitahu, dia masih melakukan perkara yang sama iaitu berlakon dan menyanyi.

    "Memang ada tawaran menyanyi dan berlakon. Untuk lakonan, kalau ia mengambil masa dalam seminggu, mungkin boleh. Selain waktu, ia turut bergantung kepada watak yang sesuai dengan saya.

    "Selain sibuk sebagai duta produk, saya juga perlu meluangkan masa untuk membesarkan kedua-dua anak perempuan saya," kata pelakon telemovie Penanggal yang disiarkan baru-baru ini.

    Sepanjang bergelar anak seni bermula tahun 1994, bekas pramugari Malaysian Airlines System Bhd. (MAS) itu telah berjaya menerbitkan beberapa album iaitu Amy Mastura (1994), Pujaanku (1996), Puteri (1997), Bintang Hati (2000), Akan Datang (2002), Lebih Baik (2005) dan Happy (2009).

    Selain menyanyi dan berlakon, Amy pernah terlibat dalam beberapa lakonan di pentas teater seperti Siti Di Alam Fantasi (2000), Muzikal Gamat (2009) dan Muzikal Gamat 2 (2010).

    "Buat masa ini tiada tawaran teater yang saya terima, tetapi jika ada pun, saya mahu teater yang melibatkan kanak-kanak," tuturnya lembut.

    Bersara

    Saat dilontarkan persoalan sama ada pelantun lagu Sha Na Na itu telah menetapkan waktu yang sesuai untuk berundur daripada dunia seni, Amy pantas menggeleng.

    "Saya tidak ada sebarang perancangan ke arah itu. Selagi ada rezeki, saya akan teruskan. Kini saya hanya ingin menunaikan apa yang sedang saya lakukan.

    "Mengenai album pula, saya masih di bawah Sony Music Entertainment (M) Sdn. Bhd. dan masih ada lagi satu album yang belum dikeluarkan, tetapi saya tidak kisah.

    "Sebenarnya, cita-cita saya hanyalah untuk menerbitkan satu album sahaja, tetapi kini apa yang saya terima lebih daripada yang saya impikan," ujar bekas juara pertandingan nyanyian Asia Bagus pada tahun 1993 itu.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    OHBULAN!

    Posted: 06 Mar 2011 11:16 PM PST

    OHBULAN!


    Yuna & Qi Akhirnya Sah Bercinta!

    Posted: 06 Mar 2011 10:56 PM PST

    Walaupun orang sudah lama tahu bahawa Yuna & Qi memang pasangan bercinta, namun kedua-duanya tidak memberikan sebarang kata-kata rasmi mengenai hubungan tersebut. Kalau diikutkan, kami selalu perasan Yuna memberikan hint-hint di laman Twitter. Kami memang nak dedahkan, tapi, biarlah empunya badan sendiri yang maklumkan kepada peminat.

    Jelas sekali, gelombang cinta mereka berdua tidak dapat dibendungkan lagi. Qi Razali is in relationship with Yuna Zarai, status facebook yang pendek & ringkas, namun memberikan banyak makna buat peminat.

    Tak sangka, gelagat mesra mereka berdua ketika Shout! Awards seperti yang digembar-gemburkan oleh pihak media telah pun menjadi kenyataan. Ehem, adakah ini bermakna Yuna akan melangsungkan perkahwinan tak lama lagi? Kalau tak silap, kami pernah bergurau dengan Yuna mengenai perkahwinan. Kata Yuna, mungkin dalam bulan 8 tahun ini, tak tahu'lah itu sekadar gurauan, atau betul-betul.

    Kenapa bulan 8? Kan Yuna?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Pengetua Akademi Fantasia 9 Akan Didedahkan Hari Ini?

    Posted: 06 Mar 2011 10:40 PM PST

    Segala spekulasi & tanda tanya ramai peminat Akademi Fantasia 9 mungkin akan terjawab hari ini. Baru sahaja sebentar kami, kami menerima email jemputan ke sidang media Akademi Fantasia 9 yang akan berlangsung sekitar Ampang pada pukul 3.30pm. Sebelum ini, khabar angin pengetua dari negara seberang yang akan dilantik, iaitu Ahmad Dhani telah pun senyap. Cerita tersebut berlalu begitu sahaja, namun ada cerita yang mengatakan Amy Search merupakan calon-calon yang disenarai pendek.

    Hebat juga penangan pengetua AF, dah jadi national news. Kalau tak silap kami, ada beberapa akhbar yang begitu lantang membantah pelantikan Ahmad Dhani sebagai pengetua. Sehingga ada yang cop penyokong Ahmad Dhani sebagai pendatang. Serius, kami tergelak besar, sebab tak sangka ada juga orang yang berfikiran pendek.

    Tunggu pengumuman daripada kami sebaik sahaja nama pengetua didedahkan. Adakah mereka tetap bertegas dengan Ahmad Dhani, atau masih mengekalkan calon-calon daripada tempatan?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    ads