Ahad, 9 September 2012

13 di seberang takir - Google Blog Search

13 di seberang takir - Google Blog Search


GENERASI ULUL ALBAB: Tadarus <b>Di</b> Masjid <b>Seberang Takir</b>

Posted: 13 Aug 2012 10:29 PM PDT
























teganuku: DUN <b>Seberang Takir</b> Kawasan Lahirkan Jaguh Sukan <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2012 11:50 AM PDT

Kerajaan negeri bercadang menjadikan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir sebagai pusat melahirkan jaguh sukan negara dalam acara angkat berat, lawan pedang dan kayak.

Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia negeri, Ahmad Razif Abdul Rahman berkata, buat masa ini, DUN berkenaan telah dianggap sebagai pusat sukan angkat berat di negeri ini.

Beliau yang juga ADUN Seberang Takir berkata, ini berdasarkan pencapaian jaguh angkat berat kelahiran kawasan itu, Abdul Mubin Rahim yang meraih pingat emas pada temasya Sukan Malaysia (Sukma) di Kuantan tempoh hari.

"Malah Abdul Mubin turut diumumkan sebagai olahragawan Sukma ke-15 di Pahang bulan lalu," katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri DUN Seberang Takir kelmarin.

Turut hadir, Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said.

Pada majlis itu, seramai 13 atlet dari DUN berkenaan yang berjaya meraih pingat pada Sukma di Kuantan dan seorang atlet yang mewakili negara ke Sukan Olimpik di London turut diraikan.

Selain itu, Ahmad Razif memberitahu, beliau juga Pengerusi Persatuan Lawan Pedang Terengganu memberi jaminan untuk mempopularkan sukan lawan pedang di peringkat DUN Seberang Takir.

Beliau menjelaskan, bagi tujuan itu, persiapan sedang dilakukan dengan menempatkan aktiviti sukan berkenaan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ibrahim Fikri.

"Kita berusaha meningkatkan acara lawan pedang, begitu juga sukan berkayak, aktiviti ini akan berpusat di Sekolah Menengah Kompleks Seberang Takir," ujarnya.

Utusan Malaysia

Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri DUN <b>Seberang Takir</b> 2012

Posted: 27 Aug 2012 08:49 PM PDT














Pada 25 Ogos 2012 yang lalu telah mengadakan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri 1433 H DUN Seberang Takir Bersama Terengganu FM di Dataran Permata, Kg. Baru, Seberang Takir. Ribuan terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang telah menjayakan majlis ini dengan jayanya. Kepada tetamu yang hadir juga diucapkan terima kasih kerana turut sama memeriahkan majlis pada kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads