Khamis, 6 Mac 2014

13 di jabor - Google Blog Search

13 di jabor - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2014 11:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2014 11:08 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di jabor - Google Blog Search

LPT Beri Diskaun 20% Sempena Tahun Baru Cina - MyNewsHub <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2014 04:55 AM PST


KUALA LUMPUR – Pengguna Touch 'n Go dan SmartTag di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) bakal menikmati diskaun tol sebanyak 20 peratus sempena cuti perayaan Tahun Baharu Cina.

Pengarah pemegang konsesi LPT, ANIH Berhad Ir Wan Razali Wan Muda berkata pemberian diskaun itu akan berkuat kuasa dari 12 tengah malam Jumaat ini (31 Jan) hingga 11.59 malam pada keesokannya (1 Feb).

"Diskaun tol itu adalah sebagai tanda penghargaan kepada pengguna LPT bersempena musim perayaan," menurutnya dalam kenyataan di sini hari ini.

LPT bermula dari Gombak di Lembah Klang dan berakhir di Jabor, Terengganu.

Sementara itu, Pengurus Besar (Operasi) Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE), Ong Chee Keong berkata diskaun tol sebanyak 10 peratus akan diberi kepada pengguna semua kelas kenderaan sama ada secara bayaran tunai mahupun elektronik (ETC) di Lebuhraya DUKE.

Katanya diskaun itu akan dilaksana mulai 12.01 pagi pada hari Jumaat hingga 12 malam pada hari yang sama.

"Diskaun kadar tol yang diberikan ini adalah sebagai satu tanggungjawab khidmat korporat syarikat konsesi kepada semua pengguna Lebuhraya DUKE, di samping diskaun yang telah diberikan kepada semua pengguna pada musim perayaan yang terdahulu," katanya.

Dalam pada itu, Ong berkata pihak Lebuhraya DUKE juga kini turut giat mempertingkat kemudahan lorong di Plaza Tol Sentul Pasar dan antara kerja
naik taraf dalam proses akhir adalah kemudahan lorong tambah nilai dan juga lorong mod campuran berlapis di plaza tol berkenaan.

Di samping itu, Ong berkata pengguna kerap lebuh raya itu juga berpeluang memiliki kad Touch 'n Go edisi terhad Doraemon pada kadar RM10 dengan tambah nilai RM4 untuk setiap kad selagi stok masih ada. – BERNAMA

LPT Beri Diskaun 20% Sempena Tahun Baru Cinahttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Lebuhraya-Pantai-Timur.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Lebuhraya-Pantai-Timur-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

KUALA LUMPUR - Pengguna Touch 'n Go dan SmartTag di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) bakal menikmati diskaun tol sebanyak 20 peratus sempena cuti perayaan Tahun Baharu Cina. Pengarah pemegang konsesi LPT, ANIH Berhad Ir Wan Razali Wan Muda berkata pemberian diskaun itu akan berkuat kuasa dari 12 tengah malam Jumaat...

KUALA LUMPUR - Pengguna Touch 'n Go dan SmartTag di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) bakal menikmati diskaun tol sebanyak 20 peratus sempena cuti perayaan Tahun Baharu Cina. Pengarah pemegang konsesi LPT, ANIH Berhad Ir Wan Razali Wan Muda berkata pemberian diskaun itu akan berkuat kuasa dari 12 tengah malam Jumaat ini (31 Jan) hingga 11.59 malam pada keesokannya (1 Feb). "Diskaun tol itu adalah sebagai tanda penghargaan kepada pengguna LPT bersempena musim perayaan," menurutnya dalam kenyataan di sini hari ini. LPT bermula dari Gombak di Lembah Klang dan berakhir di Jabor, Terengganu. Sementara itu, Pengurus Besar (Operasi) Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE), Ong Chee Keong berkata diskaun tol sebanyak 10 peratus akan diberi kepada pengguna semua kelas kenderaan sama ada secara bayaran tunai mahupun elektronik (ETC) di Lebuhraya DUKE. Katanya diskaun itu akan dilaksana mulai 12.01 pagi pada hari Jumaat hingga 12 malam pada hari yang sama. "Diskaun kadar tol yang diberikan ini adalah sebagai satu tanggungjawab khidmat korporat syarikat konsesi kepada semua pengguna Lebuhraya DUKE, di samping diskaun yang telah diberikan kepada semua pengguna pada musim perayaan yang terdahulu," katanya. Dalam pada itu, Ong berkata pihak Lebuhraya DUKE juga kini turut giat mempertingkat kemudahan lorong di Plaza Tol Sentul Pasar dan antara kerja naik taraf dalam proses akhir adalah kemudahan lorong tambah nilai dan juga lorong mod campuran berlapis di plaza tol berkenaan. Di samping itu, Ong berkata pengguna kerap lebuh raya itu juga berpeluang memiliki kad Touch 'n Go edisi terhad Doraemon pada kadar RM10 dengan tambah nilai RM4 untuk setiap kad selagi stok masih ada. - BERNAMA

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2014 11:18 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2014 11:48 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMALANGAN MAUT <b>DI</b> JALAN <b>JABOR</b>-DUNGUN - Satu catatan <b>...</b>

Posted: 28 Oct 2013 01:01 AM PDT

Dungun (27 Oktober 2013) : Penulis bercuti pada hari ini (27 Okt.2013) kerana menghadiri majlis konvokesyen di UKM Bangi, Selangor.
Selepas zuhur, penulis dan anggota keluarga mula bertolak pulang ke Terengganu melalui Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (Karak-Kuantan) dan Jalan Jabor-Jerangau.
Setibanya di Cheneh, penulis berhenti di Cheneh Recreation dan Resort (CRR) untuk minum dan menanti saat masuknya waktu Maghrib.
Ketika menikmati minuman di CRR, serombongan pegawai dan kakitangan yang menaiki pacuan 4 roda kenderaan JKR Projek LPT Fasa 2 berhenti di CRR untuk menunaikan solat Maghrib di surau.
Sesudah menyempurnakan solat maghrib, penulis dan rombongan berkenaan beredar dari CRR meneruskan perjalanan pulang menuju ke Bukit Besi/LPT Fasa 2 (jajaran B.Besi-Ajil). Trafik jalan raya agak perlahan kerana lori treler yang sarat dengan muatan bergerak perlahan di hadapan perjalanan penulis.
Setibanya di KM 106 Jerangau-Jabor, kelihatan sebuah lori rosak di atas jalan telah terlibat dalam kemalangan jalan raya. Salah sebuah kenderaan pacuan 4 roda milik JKR itu tadi telah terlanggar belakang lori berkenaan.

Kemalangan ini menyebabkan halangan kepada lalu lintas seketika.  Orang ramai termasuk anggota rombongan jabatan tersebut yang berada di tempat kejadian membantu mengawal keadaan yang mencemaskan itu. Pasukan Penyelamat dari Balai Bomba AMBS turut bergegas ke tempat kejadian.
al-Fatihah untuk Allahyarham.



Mangsa, Rusli bin Embuk,55, yang menaiki kenderaan pacuan empat roda maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian badan yang lain sementara pemandu kenderaan itu, Zuki bin Ngah,43, hanya mengalami cedera ringan.
Pacuan empat roda yang dinaiki oleh Rusli dan Zuki dikatakan telah merempuh bahagian belakang treler yang rosak yang di tepi jalan menghala ke Kuala Terengganu. Rempuhan kuat itu menyebabkan kenderaan tersebut berpusing lalu bergesel dengan sebuah kereta Honda City yang datang dari arah bertentangan.
Mangsa yang terkorban dihantar ke Hospital Dungun untuk bedah siasat.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jan 2014 11:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Oct 2013 11:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Sep 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Sep 2013 11:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teganuku: Polis - Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 06:50 AM PST

Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Lapan buah kereta tertimbus apabila tebing jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Jalan Air Puteh di kilometer 139 di Kemaman  runtuh, berikutan hujan lebat berterusan di kawasan itu, awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Supt Che Suza Che Hitam berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.


"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.

Tebing jalan runtuh kira-kira 3.30 pagi ini lalu menghempap kenderaan-kenderaan terbabit yang diletakkan di kawasan berkenaan.

"Kita khuatir kemungkinan ada orang yang tidur di dalam kereta yang tertimbus itu," katanya sebelum ini.

Che Suza berkata  pihaknya menghubungi Jabatan Kerja Raya (JKR) bagi membantu kerja-kerja membersihkan kawasan yang tertimbus menggunakan jentolak.

Katanya kejadian itu berikutan hujan lebat berterusan menyebabkan pergerakan tanah di kawasan itu.

Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads